Laste
hoolduse üldised põhimõtted
Laste
hooldamisel tuleb arvestada, et alati on üks kindel laps, kes on
teatud arenguetapis
ja
kellel on oma eripärad . Eriealised lapsed erinevad füüsiliselt
(anatoomilis-füsioloogi
liselt),
vaimselt (inellektuaalselt), psüühiliselt (emotsionaalselt) ja
sotsiaalselt (kontakt
ümbritsevaga).
Visuaalselt Võimalik kasutada kui laps magab; diafragmaal- ja segahingamisitüübi korral ;Jälgitakse rindkere või kõhu liikumist (kui laps selili asendis) ja loetakse hingamisliigutused ühe minuti vältel. Jälgitakse lapse selja liikumist (kui laps kõhuliasendis) ja loetakse hingamisliigutused ühe minuti vältel. Palpatoorselt :Asetades käe vastavalt kas kõhule, rindkerele või seljale loetakse hingamisliigutused ühe minuti vältel. Auskultatoorselt 17.Nimeta lapse hoolduse põhimõtted. Igal lapsel on sünnipärane õigus elule, tervisele, arengule, tööle ja heaolule. Hoolduse põhimõtteks on alati ja igal pool seada esikohale lapse huvid. Lastel on võrdne õigus saada abi ja hooldust ning areneda, sõltumata soost ja rahvusest ning sellest, kas nad elavad täisperekonnas või üksikvanemaga, kas nad on lapsendatud või hooldatavad, kas nad on sündinud registreeritud või registreerimata abielust, kas nad on terved, haiged või puudega.
....................................................................................86 Kasvamine................................................................................................................88 Toitmine................................................................................................................90 Magajast uurijaks.....................................................................................................91 Motoorse arengu etapid ja põhimõtted.................................................................92 Jämemotoorika ja peenmotoorika areng...............................................................93 Motoorse arengu tähendus kogu arengule............................................................95 Sümbolid..................................................................................................................96 Mõtlemine..........................................................................
................................................................................. 204 14. Sündmuskoha ülevaatus, esmane hinnang ja patsiendi uurimine ............................................. 210 15. Teadvusehäired ........................................................................................................................ 234 16. Hingamishäired – düspnoe ....................................................................................................... 244 16.1. Laste hingamishäired......................................................................................................... 259 17. Südamepekslemine / südame rütmihäired ................................................................................ 272 18. Valu rindkeres .......................................................................................................................... 287 19. Šokk......................................................................................
Kõik kommentaarid