Facebook Like

Konflikt-vajalikud või kahjulikud (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas peaks konflikti lahendada ?
 
Säutsu twitteris
Konflikt- vajalikud või kahjulikud?

Defineerides konflikti on see lahkheli või arusaamatus , mille tulemusena tekib pinge, mis ajendab osapooli üksteise vastu tegutsema. Konfliktiks peab olema vähemalt kaks osapoolt ja valdkonnad, kus nende huvid kokku puutuvad – seega on ta oma olemuselt sotsiaalne situatsioon, milles kaks või enam isikut esindades erinevaid seisukohti, arvamusi , huvisid või eesmärke, püüavad üksteist nende realiseerimisel võita.
Konflikti võib ära tunda järgmiste tunnuste järgi:
* lihtsates asjades ei jõuta kokkuleppele ja see segab tõsisemate asjadega tegelemist;
* kõrgendatakse häält;
* süüdistatakse teisi;
* nägeletakse pisiasjade pärast;
* teisele kahju tekitamise eesmärgil kasutatakse pilkeid ja solvanguid;
* püütakse rühma liikmeid leeridesse jagada; intrigeerida, kaevata, ässitada, laimata
* vastaspoole kohalolek mõjub ärritavalt;
* jäine viisakus ;
* boikott;
* apaatia , üldine loidus, passiivsus
Konflikti haaratud inimesed kalduvad kasutama psühholoogilisi kaitsemehhanisme. Kasutatakse agressiooni, enesehaletsust, projekteeritakse vastase isikule negatiivseid omadusi ja püütakse olukorda selliselt ratsionaliseerida, et see muutuks endale vastuvõetavamaks. Need võtted suurendavad küll eneseaustust ja kahandavad psüühilist häiritustunnet, kuid see on saavutatud tegelikkuse moonutamise hinnaga.


Konfliktide liigid on eristatavad üsna mitmel alusel:
horisontaalsed konfliktid (sama tasandi vastuolud) vs vertikaalsed;

* avalikud konfliktid (varjamatud hõõrdumised, vastandumised ja kokkupõrked) vs varjatud konfliktid (kõrvalseisjate ja vahel isegi teise osapoole eest peidetud vimm, vaenutsemine, väljasüümiskatsed ja salasepitsused);

* diaadilised, s o kaht isikut puudutavad lahkhelid;

* rühmasisesed, s o väikerühma piires kujunenud konfliktikolded;

* rühmadevahelised, s o kahe või enama allüksuse vahelised tülid;

* episoodilised, s o aeg-ajalt teatud korrapärasusega korduvad tülid vs kroonilised kuid või aastaid vinduvad vaenusuhted;

* objektiivsed vs subjektiivsed

* destruktiivsed (suhetele selgelt kahju tegevad tülid) vs konstruktiivsed konfliktid (uuendused ja areng)

Arusaamatusi esineb sageli, suhtume konflikti kui millessegi, mida tuleks kas vältida või siis tingimata võita. Enamasti tajutakse konflikti negatiivsena, seetõttu polegi midagi imestada kui konfliktsesse olukorda sattunud inimesed tunnevad ebamugavust ja ärevust. Nad ei taha olla seotud millegi negatiivsega ega paista ise negatiivses valguses. Kuid mitte iga arusaamatus ei pruugi olla läbinisti negatiivne.
Konflikt ümbritseb kõiki inimesi, ei kujutaks ette kui kõikide inimeste vahel oleks vaid ainulaadne suhe. Arusaamatus on kui paratamatus . See lahkheli võib tulla küll väiksest probleemist, kuid võib muutuda suureks tüliks, ennetamaks seda tuleks üks osapool tunnistada viga ning paluma andeks. Kuid vahel on nii, et mõlemad osapooled teavad et neil on kindlasti õigus, siis jääb ka nende konflikt lahtiseks ja suhted võivad muutuda
80% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
Vasakule Paremale
Konflikt-vajalikud või kahjulikud------- #1 Konflikt-vajalikud või kahjulikud------- #2 Konflikt-vajalikud või kahjulikud------- #3 Konflikt-vajalikud või kahjulikud------- #4 Konflikt-vajalikud või kahjulikud------- #5 Konflikt-vajalikud või kahjulikud------- #6 Konflikt-vajalikud või kahjulikud------- #7 Konflikt-vajalikud või kahjulikud------- #8 Konflikt-vajalikud või kahjulikud------- #9
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-11-15 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 26 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Anna Abi Õppematerjali autor

Lisainfo

referaat
konflikt , referaat , kirjand

Mõisted


Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

21
doc
Organisatsioonikäitumise eksamiküsimused
23
doc
Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS
59
doc
Teenindussuhtlemine – kliendikesksus
11
docx
EKSAMIKÜSIMUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST
80
docx
Rahanduse konspekt
24
docx
TURUNDUSE KONSPEKT
198
doc
SOTSIOLOOGIA LOENGUKONSPEKTID
113
doc
TURISMIETTEVÕTTE JUHTIMINE JA PERSONALITÖÖ



Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

UUTELE LIITUJATELE KONTO MOBIILIGA AKTIVEERIMISEL +50 PUNKTI !
Pole kasutajat?

Tee tasuta konto

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun