Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"koduturg" - 13 õppematerjali

thumbnail
10
docx

Ettevõtte analüüs: Tallinna Kaubamaja AS

palju kui võiks kaubanduskettidele investeerida turismi atraktsiooniks ja paljuks muuks. Konkurentsianalüüs 1. Tegevusala: Jae- ja hulgikaubandus ning renditegevus Asutamise kuupäev: 21. juuli 1960 (avati Tallinna Kaubamaja) Registreerimise kuupäev: 30. juuni 1997 2. Noteerimiskuupäev Tallinna Börsil: 6. september 1996 (kauplemine vabaturul), 19. august 1997 (põhinimekiri). Koduturg: Nasdaq Tallinn 3. Juhatajaks on Raul Puusepp Majandusaasta algus: 01.01.2017 Majandusaasta lõpp: 31.12.2017 Vahearuande perioodi algus: 01.01.2017 Vahearuande perioodi lõpp: 31.03.2017 Võlg/Ebitda Võlg / EBITDA Hea<3,5

Majandus → Majandus
19 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Ettevõtte planeerimine ja laienemine uutele turgudele

Tallinna Ülikool Ettevõtte planeerimine ja laienemine uutele turgudele Essee 2012 Sissejuhatus Igal edukalt toimival ettevõttel tekib aeg, mil soovitakse käivet ning tootmismahtu suurendada, kuid koduturg jääb väikseks. Oma turuosa suurendamiseks on kõige efektiivsem meetod uutele turgudele sisenemine, kuid see vajab väga põhjalikku planeerimist. Tuleb võtta otsuseid nii äriüksuste rajamiseks, nende tegevuse laiendamiseks või kokkutõmbamiseks, konkurentsipositsiooni tugevdamiseks, omavahelisest koostööst tuleneva sünergia suurendamiseks, aga ka äriüksuste sulgemiseks või müügiks. Valiku tegemine on loominguline protsess, mille juures arvestatakse ettevõtte senist

Majandus → Ettevõtemajandus
13 allalaadimist
thumbnail
26
docx

Kaubarühma analüüs

Olla Euroopas tunnustatud jäätisetootja ja külmavaldkonna ekspert, kelle professionaalsus ja efektiivsus tagavad ettevõtte jätkusuutlikkuse ja konkurentsivõime. Olla vastutustundlik Eesti toiduainetööstuse ettevõte, kes eelistab kodumaist toorainet, annab tööd Eesti inimestele ja kelle jäätised on tarbijate tervisele mõeldes võimalikult naturaalsed ja lisaainete vabad. Visioon Balbiino on Eestis suurima turuosaga Eesti jäätisetootja, kelle koduturg on Eesti ja kelle kvaliteetsed, naturaalsed ja maitsvad jäätised püsivad konkurentsis Põhjamaades ja ka mujal Euroopas. Balbiino on külmavaldkonna tunnustatud ekspert ning on külmutatud kauba logistikaäris Eestis juhtival positsioonil. Põhiväärtused Naturaalsus ja puhtus: toodame naturaalsest toorainest jäätist ega lisa sinna kunstlikke värvi- ja lõhnaaineid. Meie külmutatud köögiviljades ja marjades ei ole säilitusaineid. Toidu puhtus on meile oluline.

Majandus → Kaubandus
3 allalaadimist
thumbnail
7
doc

TURUNDUSE SEMINAR

majanduslikku ja poliitilist stabiilsust. Suhteline väliskaubanduseelis-palju kasumit välisturult Majanduslikud ja demograafilised trendid-arenusuunad ning neist tulenevad võimalused ja ohud Koduturu konkurents-koduturul on äärmiselt terav konkurents Toote elutsüklifaas-RV turundusega saab pikendada toote eluiga, toota ja müüa kaupu, mida siseturg enam ei tarbi. Maksusoodustused-teatud riigid pakuvad välisfimade ligimeelitamiseks maksusoodustusi. KODUTURG ON VÄIKE VÄLISTURUD KASVAVAD KIIREMINI JÄRGNETAKSE KLIENDILE TEMA LAIENEMISEL (EELKÕIGE ÄRIKLIENT) KONKURENTIDEGA SAMMU PIDAMINE MASTAABISÄÄSTU EESMÄRK TEABE JA KOGEMUSTE HANKIMINE 5. Millised riskid valitsevad välisturgudel? · KAUBA VASTUVÕTU RISK · MAKSEVÕIME RISK · ETTEMAKSU RISK · HANKEKOHUSTUSTE TÄITMISE RISK · KVALITEEDIRISK · TRANSPORDIRISK · VALUUTARISK · MAJANDUSPOLIITIKA RISK 6

Majandus → Turundus
43 allalaadimist
thumbnail
12
docx

Kvaliteedi mõõtmine ja hindamine – kuus sigmat

idee ja selle peamises tööriistas ­ ohjekaardis. Ohjekaardi abil saab visualiseerida igas protsessis esinevat variatsiooni. 1970'ndatel toimus ameeriklaste turu kiire hõivamine Jaapani konkurentide poolt, kes tootsid asju kvaliteetsemalt, odavamalt ja kiiremini, seda eriti elektroonika- ja autotootmise valdkondades. Jaapanlaste edu taga olid J. Jurani ning W. E. Demingi Jaapanisse viidud kvaliteedikontrolli ning -juhtimise ideed. 4 Ameerika tööstustel oli vaja taashõivata oma koduturg ning Motorola eestvedamisel saadeti oma esindajaid Jaapanisse, sealt leiti kompleksne ja holistlik süsteem ja mõtteviis, mis hõlmas kõiki töötajaid tippjuhtidest reatööliseni. Motorola müügijuhi Art Sundry ütlus ,,Meie kvaliteet on mäda" viitab äratundmisele, et tegelikult on võimalik (oma tooteid) veel märksa paremini teha. Kuue sigma meetodite arendamine toimus Motorola, Hewlett-Packardi ja General Electric'u poolt. J. Welch

Ühiskond → Avalik haldus
11 allalaadimist
thumbnail
7
docx

Majanduse alused

Kui aga turg on tasakaalust väljas pikemat aega, sekkub tema tegevusse riik kehtestades miinimum- ja maksimumhinna. Maksimumhind on seadusega kehtestatud kõrgeim hind, mida tootele kehtestada võib (N.: üüri piirmäär). Miinimumhind on seadusega kehtestatud hind, millest ta allapoole langeda ei tohi (N.: miinimumpalk). EKSPORT Eksport on mingi kindla toote või teenuse pakkumine välismaal. Enamasti hakatakse tooteid ja teenuseid pakkuma kodumaalt väljaspool just sellepärast, et koduturg on kitsaks jäänud. Edu korral on võimalik omandada rahvusvaheline kuulsus ning suurendada ettevõtte puhast kasumit. Välisturule on mõttekas minna juhul, kui toode või teenus on unikaalne ja olnud koduturul edukas. Peale selle on kindlasti vajalik ka ettevõtja ambitsioonikus ning kindel eesmärk, mida tahetakse saavutada. Ekspordil on mitmeid eesmärke: · ühenduse kauba lõplikuks väljaviimiseks ühenduse tolliterritooriumilt,

Majandus → Majandus alused
10 allalaadimist
thumbnail
30
docx

Euroopa Liidu innovatsioonipoliitika ja innovatsioon Eesti ettevõtluses

keskkond, läbipaistev, usaldusväärne ja kiire asjaajamine, hea infrastruktuur ning ligipääs Skandinaavia, Baltikumi ja Loode-Venemaa turgudele.  Spetsialiseerunud, usaldusväärne, kohanemisvõimeline Eesti ettevõtjate rahvusvahelise edukuse alus on arukas spetsialiseerumine, kiire kohanemisvõime, innovaatilisus, efektiivsus ning usaldusväärsus. Maailm on eksportijate koduturg. IKT-lahendused on ettevõtetes laialdaselt kasutusel.  Atraktiivne julgetele ja tegusatele ettevõtjatele ning noortele talentidele Eesti ettevõtjad on muutusi eestvedavad. Ei kardeta katsetada uusi tehnoloogiaid, julgetakse arendada ideid ja ärimudeleid ning olla loovad ja ettevõtlikud. Noortel rahvusvahelistel talentidel on Eestis parimad võimalused karjääri teha ja olla tegelikud otsustajad. Eesti on rahvusvaheliselt tuntud start-

Ühiskond → Innovatsioonipoliitika
11 allalaadimist
thumbnail
13
docx

EESTI VÄLISMAJANDUSIDEMED - EESTI EKSPORT

kõrvutab Eesti ekspordi suhet Euroopa liidu riikidega ka impordiga parema ülevaate saamiseks. Käesoleva töö koostamisel on kasutatud üksnes internetipõhiseid materjale, mis on tingitud piiratud töö ajalimiidist ning mahust. 1. TEEMA TUTVUSTUS 1.1 Eksport Ekspordi üldine definitsioon ning peamine eesmärk on mingi kindla toote või teenuse pakkumine välismaal. Enamasti hakatakse tooteid ja teenuseid pakkuma kodumaalt väljaspool just sellepärast, et koduturg on kitsaks jäänud. Edu korral on võimalik omandada rahvusvaheline kuulsus ning suurendada ettevõtte puhast kasumit. Välisturule on mõttekas minna juhul, kui toode või teenus on unikaalne ja olnud koduturul edukas. Peale selle on kindlasti vajalik ka ettevõtja ambitsioonikus ning kindel eesmärk, mida tahetakse saavutada. Väga tähtis on oma toote või teenuse ekspordi eesmärgid ja strateegiad eelnevalt läbi mõelda ning koostada ekspordiplaan.1 Ekspordil on mitmeid eesmärke

Geograafia → Geograafia
44 allalaadimist
thumbnail
7
doc

Innovatsioon loeng 3, 5, 6

nad ei tahtnud enam toota elektripirne, kuna palgad oli kasvanud, töötajad arenenud, nad tahtsid toota nt. raadioid või TV. Nad ei loobunud oma kätte võidetud USA turgudest vaid tegid kokkuleppe Korea ettevõtetega, et teie saate meie USA turud, aga meile jäävad nt. tehnoloogia litsenseerimised. Teisisõnu oli see USA-le väga kasulik, ehk siis see järgmine nö vaene riik astub järgmisele arengutasemele. Neil pole mitte ainult koduturg vaid neil on ka võimalus konkureerida USA turul. Riigi finantseerimise roll investeeringutesse on oluline, sest see seob pangandussfääri ja sektori väga oluliselt ja jõuliselt tekkiva tootmisega. Riigi sekkumise eesmärk oli sundida tarnijatega (ostam Taiwanist juppe, aga kui need ei olnud piisavalt kvaliteetsed) koostööle, et tarnijad hakkasid tegema paremaid ja kvaliteetsemaid tooteid, et ka tarnijad läheksid teie innovatsiooniga kaasa. 3

Majandus → Innovatsioon
67 allalaadimist
thumbnail
34
docx

Strateegiline juhtimine

Sobib kui: ­ Diferentseerimine harus on norm ­ Suur hulk väärtusteadlikke ostjaid ostavad ka kehvematel aegadel Konkurentsistrateegia valik Laienemisstrateegiad ­ olemasoleva tegevusharu piires ehk horisontaalne integratsioon Laienemine oma ärisektori piires ehk horisontaalne integratsioon Riigisisene Rahvusvaheline Uppsala mudel, mittelineaarne rahvusvahelistumine, born-global (Tallink, Baltika) Miks minna rahvusvaheliseks? Et ellu jääda ­ koduturg võib olla liiga väike, et äri oleks mõttekas Saada uusi kliente, suurendada käivet ja kasumit Saada ligipääsu ressurssidele ja know-how'le Hajutada () äririske eri turgude vahel Rahvusvahelised üldstrateegiad Globaalne strateegia ­ standardne toode/teenus standardse turundusega Mitme koduturu strateegia - kohandatakse toodet, tootmist ja turundust iga konkreetse turu jaoks

Majandus → Juhtimine
62 allalaadimist
thumbnail
29
docx

Rahvusvaheline poliitökonoomia

Arusaamad o Hea vs halb Hargmaised ja rahvusriik Piirideta globaalne majandus o Ohmae ­ kui tahad olla oluline pead omama keskust igal pool (triad) o Strange ­ ettevõtted on riigiga võrdsed. Riigid tahavad välisinvesteeringut, Firmad tahavad laieneda, seega toimuvad läbirääkimised Riigikeskne lähenemine o Dormeus ­ kapitalil on kodumaa ja käitub vastavalt sellele o Porter ­ kapitalil on koduturg, mille suurus ja võimus annab kapitalile võimalusi Loeng IX - Rahvusriik ja globaliseerumine Globaliseerumisvastatus Mehhikos protesteeritakse hiinlastest võõrtööliste vastu Londonis protesteerivad kohalik odava importi vastu Ameerikas protesteeritakse suurele kompaniile vabaduste andmise vastu Põllumajandustootja teenis 1p tootelt, mis turul maksis 3£ Seattles mässati vabakaubanduse vastu Holland ja Inglismaa 16.-19.sajandi kaubandusvõitlus

Politoloogia → Politoloogia
11 allalaadimist
thumbnail
26
pdf

Rahvusvaheline turundus eksami konspekt

Segmenteerimismeetodi nõrkused: D ei ole sidet sellega, kui soodus on üks või teine segment; D vajatakse väga palju algandmeid; D raske ja kallis rakendada. Ei ole tähtis, millist meetodit kasutatakse sihtturu valikuks, sest resultaat sõltub tegelikult väga suurel määral ära sellest, milline on ettevõtte rahvusvahelistumise orientatsioon. Eristada on võimalik kolme erinevat põhiorientatsiooni: D etnotsentriline orientatsioon: koduturg domineerib, välisturgudel tegutsetakse mittesüsteemselt ja juhuslikult; D polütsentriline orientatsioon: tähelepanu on pööratud maaomastele eripäradele, detsentraliseeritud juhtimine; D geotsentriline orientatsioon: maaomaste eripärade ignoreerimine, ülemaailmselt üks strateegia ja tsentraliseeritud juhtimine. 2 Turgude analüüs ja sihtturu valik

Majandus → Rahvusvaheline turundus
189 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

Kaupa võib vedada ka tellimuslennuna ehk tšarterina, mis tähendab lennuki kogu kaubaruumi üürimist kindlaksmääratud reisiks või teatud perioodiks. Lennukompaniid kasutavad kaubaveoteenuste edasimüümisel enamasti peamüügiagentide abi. Seda eriti piirkondades, mis ei ole lennuirma koduturg. Peamüügiagendi ülesanne on esin- dada lennuirmat konkreetses piirkonnas ja müüa lennuirma teenuseid kauba saatjatele ja/või eks- pedeerijatele. Kauba saatjad ja ekspedeerijad ei suhtle otse lennuirmaga, vaid peamüügiagendiga, kelle kaudu korraldatakse vedu ja vahetatakse infot.

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun