Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse Registreeri konto

KASVATUS ERI KULTUURIDES – MIDA MEIL ON SELLEST ÕPPIDA? (0)

5 VÄGA HEA
Punktid
KASVATUS ERI KULTUURIDES – MIDA MEIL ON SELLEST ÕPPIDA #1 KASVATUS ERI KULTUURIDES – MIDA MEIL ON SELLEST ÕPPIDA #2 KASVATUS ERI KULTUURIDES – MIDA MEIL ON SELLEST ÕPPIDA #3 KASVATUS ERI KULTUURIDES – MIDA MEIL ON SELLEST ÕPPIDA #4
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-02-16 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 16 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Kristiina v Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Märksõnad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
docx

Perekonnaõpetus EKSAM

Egiptus u 4.saj eKr-1.saj Nii vanemate sõlmitud abielud, kui ka noorte oma vaba südame hääle järgi valitud Ka peresisesed abielud (kõrgemal seisusel) ­ eesmärk pere varanduse alles hoidmine Mees ja naine jäävad kokku igavikuks Lasterikkus kui õnnistus (pojad olulisemad) Sünnitaja kaitsmine kurjade vaimude eest Isa andis lapsele nime, seotud jumalate nimedega Kreeka 500-300 eKr Inimese ja tema võimekuse ülistamine Haridus, kultuur, kangelaslikkus (mitte naiste puhul) Naistesse üleolev suhtumine, naidi peeti irratsionaalseteks, hüsteerilisteks, seksi- ja toiduhulludeks Naine sõltus isast, abikaasast, vennast ja pojast Naiste rollid ­ abikaasa või hetäär Al. 13.a vallalised tüdrukud tänavatel ei jalutanud Abielunaine ­ kodu, majapidamise, orjade valitseja Lahutus oli võimalik, kaasavara tuli naise vanematele tagasi maksta

Perekonnaõpetus
thumbnail
112
doc

12. klassi kirjanduse lõpueksami/koolieksami piletite põhjalikud vastused

Kirjanduse lõpueksam 2015 Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasium Pilet 1 1. Kirjanduse põhiliigid – eepika, lüürika, dramaatika, ühe XX sajandi väliskirjanduse teose analüüs (näiteks suveraamat, aga võib ka muu) EEPIKA: (kreeka k epos – sõna, jutustus, laul) on jutustava kirjanduse põhiliik. Žanrid on: - antiikeeposed, kangelaslaulud - romaan – eepilise kirjanduse suurvorm, palju tegelasi, laiaulatuslik sündmustik. Romaanil on erinevaid alaliike: ajalooline (Kross), psühholoogiline (Hesse, Tammsaare), põnevus-, sõja-, ulme-, kriminaal-, armastus-, seiklus-, autobiograafiline, sümbolistlik romaan jne; - jutustus – kujutab romaaniga võrreldes väiksemat elunähtuste ringi, teose kangelase elu kujutatakse põhiliselt mingil ühel perioodil (Vilde, Bunin); - novell – eepilise kirjanduse väikevorm, tegelasi vähe, keskendutakse ühele tähtsamale sünd

Kirjandus
thumbnail
30
docx

Referaat Teest

Nilgirid on segumeistri unistuseks, kuna teised kõrgel kasvanud teed annavad maitse, annavad need ka konsistentsi body ja jõu. Alguses kasvatati teesid eksperimentaalselt vähesel määral 1835 Ketti orus Ootys, nüüd on Nilgiri teetoodang aastas keskmiselt 750 miljonit kilo, millest Lõuna- India toodab keskmiselt 25%. Nilgiri toodang sisaldab väga kõrgekvaliteedilisi ja heamaitselisi teesid. Teisiti kui mõned teised regioonid, kus laiaulatuslik kasvatus on norm on enamus Nilgirit tootvaid istandusi väikesed ja keskmised, väikeste äride või perekondade omanduses (keskmine ulatus 100-200 hektarit). Paljud neist äridest on elus püsinud koloniaalajast peale. Valduste omanikud jätkavad traditsioonilist koloniaalset elustiili, töötades kõvasti laupäevase oksjoni nimel ja samas ka leides alati aega oma golfimängu ja õhtuse napsi jaoks klubis. Väikeomanikud müüvad oma rohelise lehe naabruse vabrikutesse musta tee tootmiseks. 2

Toitumisõpetus
thumbnail
50
doc

Psühholoogia eksami materjal

Jung oli erakordselt terav ja tabav. Tema naissuhted olid ikka üsna keerulised. Jung armastas käia ka väga eksootilistel pikkadel reisidel. Kaks reisi, mis teda väga mõjutasid, olid Alzeeria ja Mehhiko reisid. Alzeerias ta lihtsalt istus ja vaatles inimesi. Mehhikos tal oli väga värvikas dialoog ühe indiaanipealikuga. See õpetas, et valge inimene on väga rumal, sest ta mõtleb peaga ning et nemad mõtlevad südamega. Nende reiside põhjal ta jõudis järeldusele, et läänelik kultuur on väga uhke ratsionaalsuse ja mõistlikkuse üle, kuid nad on kaotanud oma olemusest pärismaalastele omase maagilise ja müstilise mõtlemise, mis on seotud just maailma ja looduse hingestatud tundmisega. 6. PILET ARHETÜÜBID Jungi sarnasusõpetus koondab kõik selle, mis on inimestes ühine ja sarnane. Koosneb kahest poolest: üks on õpetus inimpsüühika erinevatest kihtidest. Kõige tipus on minateadvus ja põhjas kollektiivne alateadvus

Psühholoogia
thumbnail
17
rtf

Tarbimissotsioloogia eksami kordamisküsimused ja vastused

Kuid asjad ise liiguvad ning asjade tähendus ajas muutub, nagu nägime Appadurai ja Kapytoffi puhul. Seega - asjade liikumist võib vaadata kui sümbolilise vahetuse süsteemi. Näide: naine tuleb korviga koju - kellele (isa, laps, ta ise) on need asjad? Millised? Aga külalistele? Kuhu ta need paneb? Kui külalised tulevad, kuhu nad juhatatakse, mida pakutakse (toit, jook, kohad, vestlus) see on ju kultuur... Kui palju mees annab selle jaoks raha - või naine? See ütleb ju midagi selle kohta, kes on mees, kes on naine...Kui palju pereliikmeid toetatakse? Kuidas kindlustada vanaduspõlv jne jne. Ehk siis - asjad teevad ja hoiavad sotsiaalseid suhteid. Loovad identiteete. 3. Millised on viis erinevat tähendust ,,konsumerismile" Gabriel ja Lang (2006) järgi? (Gabriel and Lang 2006) Arenenud riikide moraalne doktriin

Tarbimissotsioloogia
thumbnail
52
pdf

Erivajadustega laste psühholoogia eksamiküsimused

kasvupeetus) o Õhusaaste ­ tähelepanu ja käitumise probleemid o Radioaktiivne kiirgus o Elektromagnetväli ? ­ teadlased uurivad o Müra ­ liigne vali heli võib põhjustada tõsiseid kuulmisprobleeme; infomüra ­ seostatud ATHga Keskkondlikud tegurid, sotsiaalsed o Deprivatsioon varases lapseeas ­ keskkondlik ja emotsionaalne, lastekodulastel uuritud ja riskikoha dolemas o Sotsiaalsed normid ja kasvatus ­ erinevates kultuurides eri aegadel erinevad o Düspedagoogika ­ valesti õpetamine, lapsele vajadustele mitte vastav õpetus, NB! Erivajadustega laste õpetamine Koosmõjus geneetiliselt mittetäisväärtusliku taustaga põhjustavad hariduslikke erivajadusi. Keskkonna olulisus o Keskkond võib olla olulisim lapse probleeme põhjustav faktor (nt väärkohtlemine). Erivajadustega laste psühholoogia alused, TÜ, kevad 2018, lector Kaili Palts.

Eripedagoogika
thumbnail
62
docx

Kirjanduse lõppueksami materjalid

Orjanduslik Kreeka elab läbi suure õitsengu. Kunsti ja filosoofia keskuseks Ateena. Juhtivaks kirjandusliigiks draama. Atika draama kujuneb välja viljakusjumala Dionysose kultusest. Draamas asendub jutustamine näitlemisega. Edaspidi tragöödia ja komöödia. Tragöödia tähtsamad esindajad Sophokles, Euripides ja Aischylos. Komöödia tähtsaim esindaja Aristophanes. 3. Hellenismi ajajärk(330 eKr­ 30 eKr) Makedoonia Aleksandri vallutused; muutused. Uueks keskuseks Aleksandria. Kreeka kultuur levib kogu maailma. Eriline õitseng luules; selles huvi rohkem üksikisiku vastu ­ lühivormid eleegia ja epigramm. Tuntumad luuletajad Kallimachos ja Theokritos. 4. Rooma impeeriumi periood (30 eKr ­ 400 pKr) Kreeka mineviku kummardamine. Valitsev ideepuudus ja matkimine. Tuntumad kirjanikud Longos, Plutarchos ja Lukianos. Rooma kirjandus- Tekkis 3.saj. eKr. Suured mõjutused Kreekast aga roomlased ei võtnud kreeka kirjandust pelgalt üle, vaid kohandasid vastavalt oma arusaamadele

Kirjandus
thumbnail
72
doc

Sotsioloogia materjal eksamiks

Sissejuhatus sotsioloogiasse Tegevusteoreetiline lähenemine – inimene on oma valikutes üldiselt vaba, teab mida ta teeb ja juhib ise enda tegevust Strukturaalne lähenemine – inimese valikuid ja tegevust juhivad tema poolt kontrollimatud sotsiaalsed jõud (nagu sotsiaalne struktuur). 5. Milline on inimloomus? Geenid vs kasvatus (nature vs nurture) Geneetiline lähenemine – inimese olulisemad omadused on talle kaasa sündinud, kasvatus neid omadusi ei muuda Kultuuriline lähenemine – inimesele on kaasa sündinud ainult kõige üldisemad bioloogilised omadused, kõik konkreetsemad omadused on kasvatuse käigus omandatud 6. Milline on inimloomus 2? Mõistus vs tunded Ratsionalism, ratsionaalse valiku teooria, neoklassikaline majandusteadus – inimene on mõistuspärane

Sotsioloogia



Lisainfo

Kasvatuse saavad inimesed kätte lapseeas, millest suur osa veedatakse koolis. Oma referaadis räägin kommetest ja kasvatusest jaapani koolides ja võrdlen seda eestlaste omaga. Jaapani valisin just sellepärast, et nende metoodika ja koolikasvatus erinevad Eesti omadest väga suurel määral.Nagu paljud eestlased, peavad ka jaapanlased haridusest väga lugu. Üldine koolisüsteem loodi Jaapanis umbes samal ajal kui Eestiski – 19. sajandi teisel poolel – ja on seega üks vanemaid maailmas. 20. sajandi alguses võis juba öelda, et kogu või suurem osa rahvast oli omandanud kirjaoskuse. Jaapanis õpib praegu 99% algkooliõpilastest riiklikes koolides ja ka keskkooliõpilastest käib erakoolides ainult 30%. Peaaegu kõigis neis koolides, ülikoolides ja kolledžites tuleb läbi teha sisseastumiseksamid ja igal koolil on omad eksamid. Igal sisseastujal on kohustus sooritada eksam, välja arvatud juhul, kui ta on varem samas koolis madalamas astmes õppinud.

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun