Järvamaa Kutsehariduskeskus
KM11
Toitlustusettevõtted
Juhendaja : Ruth Muru
Koostaja : Kerli Saluste
Paide 2015
1.Mida väljendab toitlustusettevõtte äriidee ? 3
2.Miks on restoranid toitlustusteenuste turul? 3
3. Milliseid restorane oskate nimetada oma kodukohas (või näiteks Tallinnas, Tartus, Pärnus jne)? 3
4. Milliseid hotellirestorane oskate nimetada? 3
5. Kirjeldage üht hotellirestorani. 3
6. Kes on hotellirestorani kliendid? 4
7.Milliseid menüüsid ja teenuseid pakub hotellirestoran? 4
8.Milliseid spetsialiseeritud toidurestorane oskate nimetada? 4
9.Kirjeldage üht spetsialiseeritud restorani. 4
10. Kes on Tallinna vanalinna restoranide kliendid? 5
11.Millistes restoranides on võimalik korraldada turismirühmade ettetellitud toitlustamist? 5
12.Kas restoranides on võimalik korraldada turismirühmade ette tellimata toitlustust? 5
13. Mille järgi hinnatakse lõunasöögirestorani teenuse kvaliteeti? 5
Kasutatud kirjandus: 6
Lisaks on hinnad selgelt ja suurelt esile toodud, tellimine seega äärmiselt lihtne. Klient teab, et saab kõigis ühe keti ettevõtetes kindla kvaliteediga tooteid ja teenindust. Iga ettevõttekett on orienteerunud kindlatele kliendirühmadele ja tooted on nende soovidele ja vajadustele vastavad. Ettevõtete kettide kõrval on ka väga erinevate äriideedega üksikettevõtteid. 1.3. Kohvikud Kohvikud on toitlustusettevõtted, kuhu tavaliselt minnakse väikest pausi pidama ja kerget einet nautima. Sageli asuvad kohvikud muude ettevõte juures (kaubanduskeskused, bensiinijaamad, büroohooned, õppeasutused, sadamad, lennujaamad jne). Kaubanduskeskuses asuvate kohvikute klientideks on tavaliselt sisseostude tegijad ja keskuse töötajad, büroohoonetes või nende läheduses büroode töötajad ja nende kliendid, bensiinijaamades turistid, autosõitjad, noored
Eestis? 4. Kas kiirtoiduettevõtted pakuvad vaid ebatervislikku toitu? 5. Põhjenda oma arvamust. 6. Miks on kiirtoiduettevõtete popullaarsus viimastel aastatel aina tõusnud? --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 7 1.3. Kohvikud Kohvikud on toitlustusettevõtted, kuhu minnakse puhkepausi pidama või kerget einet nautima. Kohvikud asuvad kaubanduskeskustes, bensiinijaamades, büroohoonetes, õppeasutustes, sadamates, lennujaamades jm Kohvikute kliendid: Kaubanduskeskustes - ostjad ja keskuse enda töötajad; büroohoonetes - büroode töötajad ja nende kliendid; bensiinijaamades - turistid, autosõitjad, noored. Kohvikute klientide soovid: puhkepausi pidada ja kerget einet saada, ajalehti ja ajakirju lugeda,
turismiettevõtluse spetsialiseerumise lõpueksami märksõnad Teeninduspsühholoogia 1. Teenindusühiskonna ja majanduse areng Teenindusühiskonna tekke ja kasvu peamised põhjused tulenevad ühiskonna ja töömaailma muutustest: Kasvav jõukus suurem nõudlus teenuste järele nagu kodu koristamine, akende pesemine jm mida varem tehti ise. Vaba aja väärtustamine suurem nõudlus reisi, SPA, toitlustusteenuste järele. Suuremad eluootused suurem nõudlus hooldekodude ja tervishoiuteenuste järele Vajaduse kasv teeninduslike oskuste järele. Toodete suurem kompleksus suurem nõudlus remondi ja parandusteenuste järele. Kasvav komplitseeritus igapäevaelus suurem nõudlus abielunõustajate, advokaatide, maksunõustajate, töönõustajate järele. Kasvav tähelepanu ökoloogiliste ja säästva arengu küsimustele suurem nõudlus. bussiteenuste ja autorendi järele isikliku auto kasutamise a
TARTU ÜLIKOOL Majandusteaduskond Rahvamajanduse instituut Tiina Niin KUURORDIKONTSEPTSIOONI DISAINIMINE PÄRNU LINNA NÄITEL Magistritöö ärijuhtimise magistri kraadi taotlemiseks (Teenuste disain ja juhtimine) Juhendaja 1: lektor/teadur Diana Eerma Juhendaja 2: lektor Heli Müristaja Tartu 2011 2 SISUKORD Sissejuhatus......................................................................................................................3 1. Kuurordikontseptsiooni disainimise teoreetilised alused........................................6 1.1. Kuurortide ja spaade ajalooline kujunemine, liigitamine ja arengutrendid. .6 1.2. Turismisihtkoha arenduse ja turunduse põhimõtted......................................13 1.3. Teenuste disainimise alused ja trendid.............................................................21 2. Pärnu ku
Avinurme Gümnaasium 10.klass Geograafia PORTUGAL Koostaja:Katrin Kõre Juhendaja: Ene Lüüs 2009/2010 1 SISUKORD Sissejuhatus.........................................................................................................................3 Üldandmed........................................................................................................................4-5 Riigivorm.........................................................................................................................6-11 Majandus.........................................................................................................................12-14 Tootmisviis........................................................................................................................15 Asend........................................................................
Kõik kommentaarid