Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Praktiline töö PN4 (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millise kolvi liikumise - kiiruse reguleerimine toimub?
  • Milline on drosseli lülitusviis sisenemisele väljumisele?
  • Milline nähtus kaasneb kolvi liikumisele väikestel kiirustel?
  • Millise kolvi liikumise - kiiruse reguleerimine toimub?
  • Milline on drosseli lülitusviis sisenemisele väljumisele?
  • Milline nähtus kaasneb kolvi liikumisele väikestel kiirustel?
  • Millise kolvi liikumise - kiiruse reguleerimine toimub?
  • Milline on drosseli lülitusviis sisenemisele väljumisele?
  • Milline nähtus kaasneb kolvi liikumisele väikestel kiirustel?
  • Mida võiks lugeda reguleerimise puuduseks?
  • Milline on drosseli lülitusviis?
  • Millist kolvi liikumise kiirust või - reguleeritakse antud skeemi korral?
  • Millise reguleerimise viisi korral on kolvivarrel saadav kasulik jõud väiksem?
  • Millised on manomeetrite näidud mõni hetk peale kolvi peatumist plussasendis?
  • Milline on drosseli lülitusviis?
  • Millist kolvi liikumise kiirust või - reguleeritakse antud skeemi korral?
  • Millise reguleerimise viisi korral on kolvivarrel saadav kasulik jõud väiksem?
  • Millised on manomeetrite näidud mõni hetk peale kolvi peatumist plussasendis?
  • Milline võiks olla taolise süsteemi kasutamise majanduslik efekt?

Lõik failist


Tallinn 2019
LELOL
Praktiline töö PN4
praktiline töö
Õppeaines: Hüdro - ja pneumoseadmed
Mehaanikateaduskond
Õpperühm: MI-31B
Juhendaja : lektor Samo Saarts
1. Tööülesanne
Vastata antud küsimustele.
PN4.H1.1
Küsimused:
  • Millise kolvi liikumise (+, -) kiiruse reguleerimine toimub?
  • Milline on drosseli lülitusviis sisenemisele, väljumisele?
  • Milline nähtus kaasneb kolvi liikumisele väikestel kiirustel? Miks?
  • Kas kiiruse reguleerimine drosseliga on keerukas? Mida võiks lugeda reguleerimise puuduseks?
    Vastused:
  • + suunas
  • Sisenemisele
  • Lünklik liikumine. Sest kolb peab ületama takistusi ja tal on vaja enne nende ületamiseks silindrisse teatud rõhk koguda.
  • Ei ole keerukas. Vooluhulga näidiku puudumine.
    PN4.H1.2
    Küsimused:
  • Millise kolvi liikumise (+, -) kiiruse reguleerimine toimub?
  • Milline on drosseli lülitusviis sisenemisele, väljumisele?
  • Milline nähtus kaasneb kolvi liikumisele väikestel kiirustel? Miks?
  • Kas kiiruse reguleerimine drosseliga on keerukas? Mida võiks lugeda reguleerimise puuduseks?
    Vastused:
  • – suunal
  • Väljumisele
  • Lünklik liikumine. Sest kolb peab ületama takistusi ja tal on vaja enne nende ületamiseks silindrisse teatud rõhk koguda.
  • Ei ole keerukas. Vooluhulga näidiku puudumine.
    PN4.H1.3
    Küsimused:
  • Millise kolvi liikumise (+, -) kiiruse reguleerimine toimub?
  • Milline on drosseli lülitusviis sisenemisele, väljumisele?
  • Milline nähtus kaasneb kolvi liikumisele väikestel kiirustel? Miks?
  • Kas kiiruse reguleerimine drosseliga on keerukas? Mida võiks lugeda reguleerimise puuduseks?
    Vastused:
  • + ja – suunal
  • Lülitusviis on nii sisenemisele kui ka väljumisele.
  • Lünklik liikumine. Sest kolb peab ületama takistusi ja tal on vaja enne nende ületamiseks silindrisse teatud rõhk koguda.
  • Ei ole keerukas. Vooluhulga näidiku puudumine.
    Sele PN4-1
    PN4.H2.1
    Küsimused:
  • Milline on drosseli lülitusviis?
  • Millist kolvi liikumise kiirust (+ või -) reguleeritakse antud skeemi korral?
  • Millise reguleerimise viisi korral on kolvivarrel saadav kasulik jõud väiksem? Põhjendus!
  • Registreerida manomeetrite M1 ja M2 näidud kolvi liikumise ajal.
  • Millised on manomeetrite näidud mõni hetk peale kolvi peatumist plussasendis?
  • Kommenteerida näitusid põhjendades nende väärtusi.
    Vastused:
  • Lülitusviis on sisenemisele
  • + suunas liikumist
  • - suunal, kuna kolvi vars vähendab ruumala
  • M1 näit 2 Bar ja M2 näit 0 Bar
  • M1 näit 4 Bar ja M2 näit 0 Bar
  • Nupplülitile vajutades M2 poolel rõhk vabastatakse ja M1 poolel lastakse rõhk sisse sellest ka sellised näidud.
    PN4.H2.2
    Küsimused:
  • Milline on drosseli lülitusviis?
  • Millist kolvi liikumise kiirust (+ või -) reguleeritakse antud skeemi korral?
  • Millise reguleerimise viisi korral on kolvivarrel saadav kasulik jõud väiksem? Põhjendus!
  • Registreerida manomeetrite M1 ja M2 näidud kolvi liikumise ajal.
  • Millised on manomeetrite näidud mõni hetk peale kolvi peatumist plussasendis?
  • Kommenteerida näitusid põhjendades nende väärtusi.
    Vastused:
  • Väljumisele
  • – suunal
  • – suunal, kuna kolvi vars vähendab ruumala
  • M1 näit 3.8 Bar ja M2 näit 3.8 Bar
  • M1 poole näit 4 Bar ja M2 poole näit 0 Bar
  • Nuppu vajutades lastakse M1 poolde rõhk sisse kuna takistust ees ei ole siis sisse lastes on rõhk suurem ning nupp vabastades on M2 poolel takistus ( drossel reguleerib) ees ja mingi rõhk säilib kuni kolb on pluss asendis.
    Tabel PN4-T1
    Harjutus
    Drosseli lülitusviis
    Reeguleeritav liikumine
    M1 (p1)
    M2 (p2)
    Liikumine
    Seisak
    Liikumine
    Seisak
    PN4. H2.1
    sisenemisele
    pluss
    2
    4
    0
    0
    PN4. H2.2
    väljumisele
    miinus
    3.8
    4
    3.8
    0
    Sele PN4-2
    PN4.H3
    Küsimused:
  • Määrata manomeetrite M1 ja M2 näidud pluss- ja miinusliikumiste ajal. Millele need näidud viitavad ?
  • Määrata drosselite D1…D4 funktsioon skeemis . Millise liikumise kiirust saab nendega vastavalt reguleerida?
  • Milline võiks olla taolise süsteemi kasutamise majanduslik efekt?
    Vastused:
  • 3.7 Bar.

    • D1 – reguleerib sissetulevat voolu
    • D2 – reguleerib sissetulevat voolu
    • D3 – reguleerib väljaminevat voolu
    • D4 – reguleerib väljaminevat voolu
    • Selle süsteemi järgi reguleeritakse S1 silindrit sissetulevat õhku, mis tähendab, et + suunal liigub kolb aeglaselt ja – suunal kiiresti.
    • S2 silindris reguleeritakse väljaminevat õhku, mis tähendab, et + suunal liigub kolb kiiresti ja – suunal aeglaselt.

  • Ei teki suuri rõhu võnkumisi
    Sele PN4-3
  • Vasakule Paremale
    Praktiline töö PN4 #1 Praktiline töö PN4 #2 Praktiline töö PN4 #3 Praktiline töö PN4 #4 Praktiline töö PN4 #5 Praktiline töö PN4 #6 Praktiline töö PN4 #7 Praktiline töö PN4 #8
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 8 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-09-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 13 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Light Yagami Õppematerjali autor
    PRAKTILINE TÖÖ
    Õppeaines: HÜDRO- JA PNEUMOSEADMED

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    7
    docx

    Hüdro- ja Pneumoseadmed

    Välisjõu toimel tekib vedelikus surveolukord, mida nimetatakse rõhuks. Rakendades silindris tekitatud rõhu p teises temaga ühendatud silindris olevale kolvile, mille pindala on A, saame viimasel jõu F= pA, mis on rakendatav mingi konkreetse toimingu realiseerimiseks. 6. Mehaanilise- ja vedelikmanomeetri töötamise põhimõtted. Nendega saavutatava mõõtmistäpsuse ja kasutamise mugavuse võrdlus. Mehaaniline-manomeeter- töö põhineb rõhu poolt tekitatud deformatsiooni mõõtmisel. Mida suurem on rõhk, seda suurem on tema poolt tekitatud deformatsioon. Mõõdab rõhku kaudselt. Tekitab mõõtmisvigu, mis on tingitud näidiku ebatäpsusest, deformeeritava elemendi väsimusest. Vastutusrikastel seadmetel töötavaid mehaanilisi manomeetreid tuleb perioodiliselt kontrollida. Erinevates diapasoonides on vaja

    Hüdraulika ja pneumaatika
    thumbnail
    97
    pdf

    Pneumaatika alused

    maht V m3 m3 vooluhulk Q m3 m3 rõhk p pascal (Pa) tehniline 1Pa=1N/m2 atmosfäär (at) bar (bar) (kp/cm2) 5 1bar=10 Pa= 0.1MPa energia, töö E dzaul, J (Nm) kilopond-meeter (kpm) Neid kahte erinevat tabelit seob omavahel Newtoni seadus F=m×a, (jõud= mass×kiirendus, kus a=g=9.81m/s2). Mõõtühikute määratlused Mass: 1 kg SI süsteemi põhiühikute hulka kuuluv massiühik, mis võrdub Pariisis rahvusvahelises Kaalude ja Mõõtude Büroos säilitatava rahvusvahelise etaloni massiga, mis on

    Ohuõpetus
    thumbnail
    194
    pdf

    Pneumaatika alused

    maht V m3 m3 vooluhulk Q m3 m3 rõhk p pascal (Pa) tehniline 1Pa=1N/m2 atmosfäär (at) bar (bar) (kp/cm2) 5 1bar=10 Pa= 0.1MPa energia, töö E dzaul, J (Nm) kilopond-meeter (kpm) Neid kahte erinevat tabelit seob omavahel Newtoni seadus F=m×a, (jõud= mass×kiirendus, kus a=g=9.81m/s2). Mõõtühikute määratlused Mass: 1 kg ⇒ SI süsteemi põhiühikute hulka kuuluv massiühik, mis võrdub Pariisis rahvusvahelises Kaalude ja Mõõtude Büroos säilitatava rahvusvahelise etaloni massiga, mis on

    Tehnoloogia
    thumbnail
    65
    doc

    AM kordamiskusimused lopueksamiks ( vastused)

    Tarbimisvoolu järsku suurenemist. Q = f(H) H (surve) ­ var. n (p/min) ­ const. Joonis 15 Karakteristika Q= f (H) rõhu tõusuga tootlikkus süsteemis langeb, mis tuleneb pumba mahulise kasuteguri vähenemisest. Tehase poolt antud lubatud töörõhust (Hlub.) kõrgema rõhuga pikaajaline töö suurendab hammasrataspumba detailide kulumist, väheneb kasutegur ja jõudlus, suureneb ajami tarbitav võimsus. Kruvipumba karakteristik : Kruvipumba karakteristik Q = f(H) ja H= f(Q) kaldenurk oleneb pumba hermeetilisuse astmest. 15 Joonis 16 Joonis 17 Mittehermeetilistel kruvipumpadel on sisemised rõhukaod kõigil tööreziimidel.

    Abimehanismid
    thumbnail
    15
    doc

    Diisel

    Surveaste ja surveastme valik: dispersne segu. Teades diiselkütuse marki ja vastavalt sellele tema avade läbimõõdud olema väga väikesed. Teoreetiliseks surveastmeks nimetatakse silindri kogu mahu ja komponentide koosseisu on arvutuslikult kerge leida 1 kg kütuse Peened avad võivad töö aja kergesti ummistuda ( normaalsed avad põlemiskambri mahu suhet. põlemiseks teoreetiliselt vajalik õhu hulk. 0,15 kuni 0,22 mm). Teoreetiliselt kulub ühe kg. kütuse põlemiseks ligikaudu 15 kg. õhku. Seega oo põlemiskambri jaotamise eesmärgiks on paremdada 0 = (Vc + Vs)/ Vc

    Abimehanismid
    thumbnail
    53
    doc

    LAEVA ABIMEHHANISMID

    . Reaalvedeliku voolamisel see nii ei ole ja Bernoulli võrrand saab kuju E1 = E2 + h (t) , kus h(t ) on survekadu., mis mõõdab voolutakistuste ületamiseks kulunud energiat. Seda Bernoulli võrrandit loetakse hüdrodünaamika põhivõrrandiks , mille abil saab lahendada enamiku voolamisega seotud probleeme . Laeva hüdraulised masinad . Pumbad. Hüdraulilisteks masinateks nimetatakse selliseid masinaid, milles põhiliseks töötavaks kehaks on vedelik. Hüdrauliliste masinate ehitus ja töö põhineb hüdrodünaamikal. Olenevalt masinas toimuva energeetilise protsessi iseloomust ja masina kasutamise otstarbest ,liigitatakse hüdraulilised masinad kahte suurde gruppi: hüdraulilised mootorid (hüdromootorid ) ja pumbad. Hüdromootoreid kasutatakse selleks ,et muundada vedeliku voolu hüdroenergia mootori võllilt võetavaks mehhaaniliseks energiaks , mida kasutatakse mitmeks otstarbeks , põhiliselt siiski masinate käivitamiseks.

    Abimehanismid
    thumbnail
    62
    odt

    Teedemasinate juhtimine ja hooldus

    Teedemasinate juhtimine ja hooldus Teedeehituse masinate liigitus • Teedehituse ettevalmistustööde masinad • Tsüklilise tööga pinnasekaevetehnika • Pinnaste tihendusmasinad • Autoteede katendi ehitustehnika • Teede hooldustehnika • Transpordivahendid ja eritehnika • 1.5 Bituumen-sideainete jaoturid • 1.5.1 – gudranaatorid: • a) liikuvuselt: • iseliikuvad ja auto- • poolhaagis • rippseadmena • käsi • b) tööpõhimõttelt: • - mehaanilised • - pneumaatilised Pinnaste stabiliseerimise masinad Pinnase freesid: • pinnase kobestamiseks ja peenestamiseks Pinnae frees-segurid: pinnase kobestamine, peenestamine ja segamine sideainega • pinnasefreeside ja frees-segurite tööorganid • jäigad freesid • elastsed frees-kobestid • 2 võlliga segistid • laotus-silumisseadmed Teedeehitusmasiante arengusuunad Peamised arengu tende

    Teedeehitus
    thumbnail
    57
    rtf

    TEHNILINE TERMODÜNAAMIKA

    TEHNILINE TERMODÜNAAMIKA SISSEJUHATUS Termodünaamika on teadus energiate vastastikustest seostest ja muundumistest, kus üheks komponendiks on soojus. Tehniline termodünaamika on eelmainitu alaliigiks, mis uurib soojuse ja mehaanilise töö vastastikuseid seoseid. Tehniline termodünaamika annab alused soojustehniliste seadmete ja aparaatide (näiteks katelseadmete, gaasiturbiinide, sisepõlemismootorite, kompressorite, reaktiivmootorite, soojusvahetusseadmete, kuivatite jne.) arvutamiseks ja projekteerimiseks. Tehniline termodünaamika nagu termodünaamika üldse tugineb kahele põhiseadusele. Termodünaamika esimene seadus on energia jäävuse seadus, rakendatuna soojuslikele

    Termodünaamika




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun