Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

ORGANISATSIOONILISE ÕIGLUSE TAJUMISE SEOSED ORGANISATSIOONIPÕHISE ENESEHINNANGU, TAJUTUD JUHTIMISSTIILIDE JA OTSUSTUSSTIILIDEGA (0)

1 HALB
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui kuidas seda teha Seejuures peab silmas pidama et fookus on küsimusel kuidas?

Lõik failist

Autor: Ruth Selirand
Tel: +372 565 06636
e-mail: [email protected]
Ülikool: Tallinna Ülikool
Eriala: Organisatsioonikäitumine, magistriõpe
Juhendaja : Kadi Liik, MSc
Juhendaja kontakt: [email protected]
Töö pealkiri: organisatsioonilise õigluse tajumise SEOSED
organisatsioonipõhise enesehinnangu,
tajutud juhtimisstiilide ja otsustusstiilidega
Töö kaitstud: 21. jaanuar 2009.a.

SISSEJUHATUS


Töötajate soov pühenduda ettevõtte eesmärkidele, töötada täie jõuga ja kasutada loovust sõltub oluliselt organisatsioonis valitsevatest suhetest ning ettevõttesisesest atmosfäärist. Milliseks aga viimased kujunevad, sõltub juhi juhtimisstiilist , juhtimise ühe tähtsaima funktsioonina otsustamisstiilist, aga ka muudest indiviidi
ORGANISATSIOONILISE ÕIGLUSE TAJUMISE SEOSED-ORGANISATSIOONIPÕHISE ENESEHINNANGU- TAJUTUD JUHTIMISSTIILIDE JA OTSUSTUSSTIILIDEGA #1 ORGANISATSIOONILISE ÕIGLUSE TAJUMISE SEOSED-ORGANISATSIOONIPÕHISE ENESEHINNANGU- TAJUTUD JUHTIMISSTIILIDE JA OTSUSTUSSTIILIDEGA #2 ORGANISATSIOONILISE ÕIGLUSE TAJUMISE SEOSED-ORGANISATSIOONIPÕHISE ENESEHINNANGU- TAJUTUD JUHTIMISSTIILIDE JA OTSUSTUSSTIILIDEGA #3 ORGANISATSIOONILISE ÕIGLUSE TAJUMISE SEOSED-ORGANISATSIOONIPÕHISE ENESEHINNANGU- TAJUTUD JUHTIMISSTIILIDE JA OTSUSTUSSTIILIDEGA #4 ORGANISATSIOONILISE ÕIGLUSE TAJUMISE SEOSED-ORGANISATSIOONIPÕHISE ENESEHINNANGU- TAJUTUD JUHTIMISSTIILIDE JA OTSUSTUSSTIILIDEGA #5 ORGANISATSIOONILISE ÕIGLUSE TAJUMISE SEOSED-ORGANISATSIOONIPÕHISE ENESEHINNANGU- TAJUTUD JUHTIMISSTIILIDE JA OTSUSTUSSTIILIDEGA #6
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-05-20 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 12 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Ruth Selirand Õppematerjali autor
Magistritöö kokkuvõte. Töötajate soov pühenduda ettevõtte eesmärkidele, töötada täie jõuga ja kasutada loovust sõltub oluliselt organisatsioonis valitsevatest suhetest ning ettevõttesisesest atmosfäärist. Milliseks aga viimased kujunevad, sõltub juhi juhtimisstiilist, juhtimise ühe tähtsaima funktsioonina otsustamisstiilist, aga ka muudest indiviidi emotsionaalselt mõjutavatest aspektidest, millena antud töös on käsitletud organisatsioonipõhise enesehinnangu ning organisatsioonilise õigluse tajumist. Juhi eeskuju ja hoiakud mõjutavad kogu organisatsiooni emotsionaalset õhkkonda.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
6
doc

Organisatsioonikäitumise eksami küsimused

1. Millist inimest tajutakse organisatsioonis mitteformaalse liidrina? Mitteformaalse liidrina tajutakse inimest, kes : 1)tuginedes oma teadmistele ja kogemustele toetab gruppi tema eesmärkide saavutamisel; 2) osaleb aktiivselt grupi arutlustel pakkudes aktiivselt välja ideid ja soovitus. 3) pühendab üha rohkem aega oma grupile ja tema tegevuse edukuse tagamisel; 2. Kui töötajad hindavad oma organisatsiooni toimimist, siis tihti lähtuvad nad organisatsioonilise õigluse vormidest. Töötajad hindavad kõrgelt organisatsiooni, kus tasu töö eest ning soodustused on õiglased ning tehtud töö väärilised. Vähem tähtsad ei ole kindlasti ka töötaja arengu- ja karjäärivõimalused. 3. Milles seisneb jõuprotseduuriline õiglus ja mille alusel seda hinnatakse? Kuivõid õiglasena tajutakse meetmeid, mida rakendatakse tulemuse saavutamiseks. Tähtis on erapooletu ja järjepidev rakendamine. Hinnangu aluseks on normide ja reeglite õiglane

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
18
docx

Juhi käitumise mõju alluvate rahulolule

J. Roetlisberger esmase eksperimendi, milles jälgiti inimkäitumise seaduspärasusi tööl. Oma tööd alsutasid nad samuti prduktiivsuse ja töötingimuste seoste selgitamisest. Hiljem lisati uuritava muutujana sotsiaalne seadumus. Nad näitasid, et grupist tulenev moraal ja motivatsioon on tähtsamad kui tööruumi valgustus ja ventilatsioon. Uurimisgrupi arvates olid nendeks grupiprotsessid, töötajate individuaalsed omadused, erinevad juhtimisstiilid, juhi suhtlemisoskused ja sotsiaalsed suhted. (Vadi, 2000: 18, 19) 1950. aastate alul hoogustus käitumisteaduste rakendamine juhtimise analüüsimisel. Tähelepanu keskpunkti tõusid isiksuse vajadused ja osalemist mõjutav juhtimine. Vaadeldi inimkäitumise eri aspektide koosmõju inimtegevusele. Ühena esimestest hakkasid käitumisteadusi juhtimisele kohandama Douglas McGregor ja Rensis Likert. Eriti hoogustus see 1960

Ainetöö
thumbnail
11
docx

Organisatsioonikäitumise 1. arvestustöö

AT1 MÕISTED 1. Organisatsioonikäitumine (organizational behavior) - uurib inimkäitumist organisatsiooni kontekstis, keskendudes üksikisikut ja rühma puudutavatele protsessidele ja tegevustele. Sel põhjusel hõlmab OK ka organisatsiooni ja juhtimisprotsesside uurimist organisatsiooni pidevalt muutuvas kontekstis ja huvitub eelkõige inimeste mõjust nendele. 2. Organisatsioon (organization) - on kahe või enama inimese kogum, mis toimib sihipäraselt ühise sõnastatud eesmärgi nimel. 3. Indiviid (individual) - on isend, üksikolend. 4. Isiksus (personality) - moodustavad üksikisikule ainuomased tunnusjooned, mis on teistele kas nähtavad või peidetud ning mis määravad üksikisiku käitumise sarnasused või erinevused võrreldes organisatsiooni käitumisega. 5. Taju (perception) - on see, kuidas me näeme ja tõlgendame sündmusi ja olukordi

Organisatsiooniline käitumine
thumbnail
17
docx

Grupiprotsessideloengu konspekt

protseduuride formaliseeritus Gruppide tüpoloogia Dihhotoomiline: Tinglikud, statistilised Reaalsed, kontaktgrupid Ajutised, eksoerimentaalsed Püsivad, loomulikud Suured Väiksed Ametlikud, formaalsed Mitte ametlikud, mitteformaalsed Konglomeraadid, korrastamata Struktureeritud, organisatsioonilise koeisega Primaarsed Sekundaarsed Kestus ja seotus (McGrath. 1984) Ekspeditsioonid Kinnised kooslused(Nt perekond) (Teaduslik uurimistöö, kosmoselennud jmt) Ühekordsete ülesannete täitjad, Alalised meeskonnad (Nt töörühm) (uurimikomisjonid, projektgrupid jmt) Kinnine kooslus - Tseremoniaalsed tegevused gruppi arvamisel ja lahkumisel - Väga tugev omavaheline tegevusalane seotus

Grupiprotsessid
thumbnail
28
docx

ORGANISATSIOONIKÄITUMISE EKSAMIKÜSIMUSED 2015

EKSAMIKÜSIMUSTE VASTUSED ORGANISATSIOONIKÄITUMISEST 1. Organisatsiooni mõiste. Organisatsioonikäitumise mõiste. Organisatsioon on teadlikult koordineeritud sotsiaalne ühendus, mis koosneb kahest või enamast inimesest ja funktsioneerib suhteliselt katkematult, et saavutada ühiseid eesmärke või neid püstitada. Organisatsiooni mõistet on defineeritud mitmeti. Lihtsaima käsitluse põhjal on organisatsioon mingi erilise eesmärgi saavutamiseks organiseerunud inimrühm. Kui üks inimene ei tule oma ettevõtmisega enam toime, kaasab ta teisi inimesi, et saavutada oma eesmärki ühiste jõupingutuste tulemusena. Nii kujuneb välja organisatsioon. Organisatsioon võib olla ükskõik milline asutus või ettevõte, samuti valitsus, kool, ühing jne. Organisatsiooniline käitumine on õpetus inimeste ja rühmade käitumisest organisatsioonis, milles püütakse määratleda efektiivsema tegutsemise teid.

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
3
pdf

Motivatsioon ja rahulolu

Konstruktiivsed reageerimisviisid: probleemi lahendamine; ümberstruktueerimine Frustatsioon: rünnak, agressioon, regressioon, fiksatsioon, eemaldumine. Ebaõigluse leevendamiseks inimene: muudab panuseid, tulemusi, enesehinnangut, teistesse suhtumist, võrdlusobjekti, töölt lahkumist. Kontrolli tunnetamine (töökontrollikese): toimetulek (kohanemine, tervis, karjäär, ametialane sooritus); juhtimine: org keskkonna kontrollimine, erinevad tegevusstrateegiad, juhtimisstiilid, otsene-kaudne- vahendatav mõju. Edu põhjuste omistamisel on sisemised ja välimised põhjused, need on kas stabiilsed või muutuv põhjuslikkus. (sisemine stabiilne: võimed, ebastabiilne: pingutus; välimine stabiilne: ülesande raskus, ebastabiilne: vedamine) Protestantlik tööeetika on kujunenud kultuurilisel survel ja kodusel kasvatusel. See on raske ja pingelise töö autasustamine, kus vaba aega ei väärtustata ja askeetlik eluviis. Seostuvad omadused on internaalsus,

Psühholoogia
thumbnail
16
doc

Referaat Juhtimisstiilid

Tallinna Ülikool Psühholoogia Instituut Riina - Renate Int, Katrin Kõre, Anneli Lepik, Valeria Volovik JUHTIMISSTIILID Referaat organisatsioonikäitumises Juhendaja: Antek Kasemaa MA Tallinn 2014 Juhtimisstiilid 2 SISUKORD 1. SISSEJUHATUS 2. JUHTIMISSTIILID 2.1. Autokraatne juhtimisstiil 2.2. Osalev juhtimisstiil 2.3. Delegeeriv ja konsulteeriv juhtimisstiil 3. KOKKUVÕTTE GRUPI LIIKMETE PANUS KASUTATUD KIRJANDUS Juhtimisstiilid 3 1. SISSEJUHATUS Juhtimisstiiliks võib nimetada liidri käitumise viisi alluvate suhtes eesmärgiga saavutada püstitatud eesmärke. Juhtimisstiile võib eristada mitmesuguste tunnuste alusel ning erinevate

Kategoriseerimata
thumbnail
7
doc

Organisatsioonikäitumise kordamisküsimused

piire ja mis organisatsiooni otseselt või kaudselt mõjutab. Mikrokeskkond, makrokeskkond. Organisatsiooni huvigrupid ­ inimesed või nende grupid, kes mõjutavad või keda mõjutab org. eesmärkide saavutamine. · Kultuur ehk organisatsiooni sisekeskkond ­ väärtuste, arusaamade ja mõtlemisviiside kogum, mida org. liikmed jagavad ja aktsepteerivad ning õpetavad uutele liikmetele. · Eesmärk ehk org. sisuline mõte ­ tulemused milleni organisatsioon tahab jõuda. Oluline nende teadmine kõigi töötajate poolt. Oluline on esmalt tähelepanu pöörata keskkonna tingimustele ja alles seejärel määrata org. missioon ning sellest tulenevad eesmärgid ja tegevussuunad. Plaanid jaotuvad: pikaajalised e. strateegilised plaanid ­ millistes tegevusvaldkondades org jätkab oma põhitegevust. Vahepealse kestusega e taktikalised plaanid (1-2 aastat) lühiajalised e operatiivplaanid ­ suunatud konkreetsele tegevusperioodile

Organisatsioonikäitumine




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun