Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Miks ma kristlane ei ole (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist


  • „Miks ma kristlane ei ole“ Bertrand Russell


    Põhiidee:
    Kuna levima hakkas dissidentlus ja sellega ka ideed, kuidas jumala olemasolu ümber lükata, mõtles katoliku kirik välja tõestused, kuidas sellele lõpp teha. Bertrand Russell võtab neist mõningad selles teoses ette ja tõestab ka nende mittekehtivuse. Lisaks toob ta veel välja ka muid probleeme ja vastuolusid, mis selles õpetuses leidub ning põhjendab, miks ta kristlane ei ole.
    Põhipunktid:
  • Kristlased väidavad, et kõigel, mida me näeme, peab olema põhjus ja kui minna mööda põhjuste ahelat aina edasi, jõuame algpõhjuseni, milleks on Jumal. Algpõhjuse argument on alusetu, sest kõigel eksisteerival peab olema põhjus, ka Jumalal. See arvamus, et kõigel peab olema algus, tuleb tegelikult meie kujutlusvõime viletsusest.
  • Veel mõned sajandid tagasi oli väga suur mõjujõud loodusseadustel, kuid mida enam teadus areneb, seda kindlamaks saab teadmine, et suurem osa neist on lihtsalt inimeste kokkulepe. Paljud sellised on vaatlustel põhinevad statistilised keskmised. Kui arvata, et on olemas Jumal, kes nad on määranud, siis küsimuse „Miks nad just sellised on?“ peale vastates, et ta tegi seda ilma mingi põhjuseta, katkeb loodusseaduste ahel. Kui Jumal oleks lähtunud mingitest alustes , tähendaks see, et ta on ise ka seadustele allutatud.
  • Otstarbekohasuse argument ütleb, et maailm on just sellisena loodud, et me siin elada saaks. Hiljem selgus, et tegelikult on asi vastupidine ehk elusolendid on ise kohanenud ümbritseva keskkonnaga. Väidetakse ka, et meie maailm on kõikide temas leiduvate asjadega kõige parem. Lõputult võiks loetleda asju, mis võiksid olla veel paremad. Järelikult ei saa Jumalat olemas olla, kui ta ei suutnud midagi paremat luua kui näiteks fašism. Tuleb ka tunnistada, et elu meie planeedil on lihtsalt tingitud ühest Päikese vaheetapist ja see ei kesta igavesti.
  • Väide, et Jumal on hea, on mõttetu, sest kui eeldada, et hea ja kurja vahel on vahe, siis tekib küsimus, et kas see on tänu Jumala seadustele või ei. Kui jah, siis tähendab, et ta ei tee ise neil vahet. Kui väita, et heal ja kurjal on Jumala seadustest sõltumatu tähendus, siis see tõestab, et nende olemasolu eelneb loogilisel Jumalale.
  • Väidetakse, et Jumal on selleks, et maailmas õiglust kehtestada. Selleks aga tuleks uskuda hauatagusesse ellu, kus siinne elu tasakaalustatakse. Kuid tõenäolisuse järgi võiks järeldada, et kui siin juba ebaõiglus valitseb, valitseb see ilmselt ka igal pool mujal.
  • Tegelikeks Jumalasse uskumise põhjusteks on tavaliselt see, et neile on seda lapsest saadik vaikselt sisse harjutatud. Teiseks põhjuseks on inimese soov olla kaitstud kellegi suurema, vanema, tugevama poolt, kes tema poolt hoolitseb ja kelle peale rasketel hetkedel loota .
  • Kristus on öelnud mitmeid asju, mille järgi elada oleks ilmselgelt raske ja millest temast jutlustavad inimesedki kinni ei pea. Üldjuhul poleks keegi nõus oma varandust vaestele ära andma ja loota seejärel parema elu saabumisele. Sarnaselt on ka selles näites, kus üks kogenematu neiu süfiliitikuga abiellub. Katoliku kirik ütleb selle peale, et nad peavad olema koos või elama tsölibaadis, elu lõpuni. Neis kohtades tekib küsimus, et miks on üldse sellised alused seatud kui inimloomus neid järgida ei lase.
  • Kristust, keda evangeeliumites kujutatakse, peetakse kõige targemaks kuid leidub punkte, mis sellele väitele erilist kinnitust küll ei anna. Näiteks uskus ta viimsepäeva saabumisse juba temaga samal ajal elanud inimeste eluajal. Leidub ka kohti, kus tal on oma viha talitsemisega raskuseid ja kus ta probleeme sugugi täisulikult ei lahenda, nagu see talle omane peaks olema. Neis kohtades kujutatakse teda väga inimesele sarnaste omadustega, mis aga on vastuoluline .
  • Miks ma kristlane ei ole #1
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2011-05-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 40 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Raid0 Õppematerjali autor
    Russell, B. “Miks ma kristlane ei ole” põhiidee ja tugipunktid. Kodutöö.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    16
    odt

    Jumal ja üleloomulik

    Aristotelesel G. W. F. Leibniz (1646-1716) Samuel Clarke (1675-1729) Christian Wolff (1679-1754) 6 Kosmoloogilise argumendi kriitika 1. Jumala põhjus? 2. Üldine põhjuste ahel 1. Jumala põhjus? • Kui igal asjal ja nähtusel on põhjus, siis peab põhjus olema ka Jumalal. Jumal on ju argumendis mittepõhjustatud. • Tekib õigustatud küsimus: mis põhjustas Jumala? Kui sellele vastatakse, et kõik v.a. Jumal on põhjustatud, siis miks see põhjuste ahel peaks just Jumala juures katkema? Miks ei peatu see regressioon nt universumi tekke juures? Bertrand Russelli sõnastuses: “Tõepoolest, kui igal asjal peab olema põhjus, siis peab põhjus olema ka Jumalal. Kui võib olla olemas miski, millel ei ole põhjust, siis selleks millekski võib olla maailm niisama hästi kui Jumal, nii et argument algpõhjusest on täiesti paikapidamatu.” 2. Lõpmatu põhjuste ahel • Kosmoloogilise argumendi järgi ei ole

    Eetika
    thumbnail
    44
    docx

    Filosoofia Test 4 kuni 9

    Küsimus 4 Õige Hinne 1,0 / 1,0 Flag question Küsimuse tekst Mida arvaks Hegel? Vali üks: a. Kui poleks olnud Hitlerit, oleks Saksamaa ning kogu maailma ajalugu hoopis teistsugune. b. Kui poleks olnud Hitlerit, oleks sündmused kulgenud samamoodi ka ilma temata või temataolise suurkujuta. c. Kui poleks olnud Hitlerit, oleks Saksamaal võimule tulnud suurkuju, kes toiminuks üldjoontes samamoodi kui Hitler. Õige vastus! Mõelge, miks. Küsimus 5 Õige Hinne 1,0 / 1,0 Flag question Küsimuse tekst "Võimu tahe" on Vali üks: a. Nietzsche nooruses kirjutatud uljas teos, millest võib välja lugeda tema vaimustuse kõigest saksapärases b. kogumik, millesse on koondatud valimik märkmeid ja fragmente, mida Nietzsche ei olnud trükiks ette valmistanud Jah, tegemist on eelarvamuslikult valitud ja grupeeritud märkmete ning fragmentidega c

    Filosoofia
    thumbnail
    2
    docx

    Arutlus seminariks Uskmatuse ajaloost

    "( Vimmsaare. Kas ükskõiksus on hea või halb ?) "Teadus aitab meil võita seda väiklast hirmu, mis on valitsenud inimkonda nii paljude põlvkondade kestel. Teadus võib meid õpetada, ja ma arvan, et seda võib meile õpetada ka me süda, jätta ringivahtimine kujutletud kaitsjate otsinguil, lõpetada taevaste liitlaste väljamõtlemine ja loota rohkem isiklikele pingutustele siin maa peal, et muuta maailm elamiskõlblikuks kohaks..." (Miks ma kristlane ei ole ? Bertrand Russell) "Usu tõttu jätavad inimesed end ilma paljust väärtuslikust, mis neid vaimselt rikastaks".(Vimmsaare. Kas ükskõiksus on hea või halb ?) mõnes mõttes on ju hea see religiooni lohutav funktsioon, kui seda poleks, siis ma leian et needsamad alandlikud ja rõhutud otsiksid oma lohutust ikkagi kusagilt või looksid, leiaksid oma lohutuse allika millestki must, mingil muul moel(see võib omakorda muutuda religioosseks)

    Uskmatuse ajaloost
    thumbnail
    14
    docx

    Filosoofia konspekt

    FILOSOOFIA KORDAMINE PLATON · Platon (427-347 eKr) on ilmselt kuulsaim antiikaja filosoof, Sokratese õpilane · Platon rajas Ateenas oma kooli (Akadeemia), kõik ta teosed on ilmselt meieni säilinud · Platon on dualist ­ usub kahe maailma olemasolu: ideede maailm ja meeleline maailm · Ideede maailm on muutumatu (ei teki ega hävi) ja ideedest saab mõelda, meeleline maailm on muutlik, asju ja nähtusi saab meeltega tajuda · Idee ja meeltega tajutava asja vahekorra 3 tõlgendust: asi jäljendab ideed, idee kehastub asjas, asi on idee vari · Platoni koopamüüt · Platoni arvates on hing surematu, hinges on sünnipärased teadmised, tunnetamine seisneb sünnipäraste teadmiste meeldetuletamises, teadmine (episteme) on vaid ideede kohta, meelelise maailma kohta on arvamus (doksa) · Platon uskus reinkarnatsiooni, hing kehastub taas (vahepeal on ideede maailmas) · Platoni õpetust

    Filosoofia
    thumbnail
    99
    doc

    Sissejuhatus teadusfilosoofiasse kogu aine konspekt- testide vastused

    Platoni arvates on olemas meeleline maailm, mida me näeme, saame käega katsuda jne, kuid on olemas ka ideede maailm, mida on võimalik "näha" ainult mõistusega. Tõeliselt on olemas ainult see, mis ei teki, ei muutu ega hävi. Meelelise maailma asjad on kunagi tekkinud, nad muutuvad ja hävivad kunagi. Meelelises maailmas pole midagi püsivat, jäävat. Seega pole meelelise maailma objekte tõeliselt olemaski. Aga mis siis on tõeliselt olemas? Tõeline on Platoni järgi ideede ehk eidoste (kr eidos) maailm. Ideed on muutumatud. Neid ei saa hävitada. Neid ei teki juurde. Näiteks võib inimene nooruses olla ilus, kuid muutuda inetuks vanas eas või siis mingi haiguse tagajärjel. Lk35 Inimeste teadmised nähtuste kohta üha laienevad, kuid inimene ei saa tunnetada asja iseeneses sellisena, nagu ta tegelikult on, s.t väljaspool tunnetuse aprioorseid vorme. Analoogia võiks siin olla näiteks selline: kuiinimestel oleksid ees värvilised prillid ja nad ei suudaks neist kuidagi vaba

    Filosoofia
    thumbnail
    98
    pdf

    Sissejuhatus teadusfilosoofiasse kogu aine konspekt- testide vastused

    Platoni arvates on olemas meeleline maailm, mida me näeme, saame käega katsuda jne, kuid on olemas ka ideede maailm, mida on võimalik "näha" ainult mõistusega. Tõeliselt on olemas ainult see, mis ei teki, ei muutu ega hävi. Meelelise maailma asjad on kunagi tekkinud, nad muutuvad ja hävivad kunagi. Meelelises maailmas pole midagi püsivat, jäävat. Seega pole meelelise maailma objekte tõeliselt olemaski. Aga mis siis on tõeliselt olemas? Tõeline on Platoni järgi ideede ehk eidoste (kr eidos) maailm. Ideed on muutumatud. Neid ei saa hävitada. Neid ei teki juurde. Näiteks võib inimene nooruses olla ilus, kuid muutuda inetuks vanas eas või siis mingi haiguse tagajärjel. Lk35 Inimeste teadmised nähtuste kohta üha laienevad, kuid inimene ei saa tunnetada asja iseeneses sellisena, nagu ta tegelikult on, s.t väljaspool tunnetuse aprioorseid vorme. Analoogia võiks siin olla näiteks selline: kuiinimestel oleksid ees värvilised prillid ja nad ei suudaks neist kuidagi vaba

    Sissejuhatus filosoofiasse
    thumbnail
    42
    pdf

    Filosoofia e-kursuse vastused

    maailmas enne kehastumist. b. ei ole vaja õppida, sest ükski inimene ei saa tõusta kõrgemale oma loomulikest võimetest. c. ei ole vaja õppida, sest kõik teadmised on sünnipäraselt inimese hinges olemas. 02nd of March 22:41 pikali blesshya matis.might thou kingdom come.keep up the good work! &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& test3 &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&& 08th of March 0:10 matis Aristoteles eristas nelja liiki põhjusi/seletusi. Mis liiki on järgnevad seletused, miks lepatriinu lendab? Tema tiibade rütmiline liikumine tekitab üleslükkejõu - tegevpõhjuse kaudu Ta soovib leida peatumiseks mugavamat kohta - sihtpõhjuse kaudu Keegi puhus ta näpuotsa pealt minema - tegevpõhjuse kaudu 08th of March 0:11 matis Aristotelese arvates on mehine (vapper) see, kes >> a. kardab, kuid suudab oma hirmust üle olla b. kogemusest teab, et midagi pole karta ning ei tunne seetõttu hirmu. c. ei tunne hirmu väheste teadmiste tõttu. 08th of March 0:12 matis

    Filosoofia
    thumbnail
    30
    doc

    Filosoofia kordamisküsimused

    Usalduslik kõnelus, kus mõlemad pooled on küll aktiivsed, kuid üks pool kaotab selle, tingituna teise poole väljendamisest. Üteldakse: “Sinuga on võimatu rääkida.” Ja teisele jääb tunne või ka kogemus, et teda ei mõisteta. Niisiis on “võimetus kõneluseks” ikkagi diagnoos, mille paneb see, kes end ise kõnelema ei seagi ja kellel seega ei õnnestu ka jõuda kõneluseni teisega. Teise võimetus on ikka ühtlasi ka selle esimese võimetus. 15) miks pedagoogilises kõneluses ei toimu dialoogi (tooge välja kolm erinevat asjaolu):  Õpetaja situatsioonis on aga ilmselt üks iselaadi raskus, millele enamasti alla vannutakse – see on raskus säilitada endas võimet kõneluseks. Kellel tuleb õpetada, usub, et ta peab rääkima ja tohib rääkida ja mida voolavamalt ja seostatumalt ta suudab rääkida, seda enam arvab ta oma õpetusi edasi andvat.

    Analüüsimeetodid äriuuringutes




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun