Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kursusetöö: KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA ORGANISATSIOONIS (4)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on konfliktis head ?
  • Mis on arusaamatuste taga?
  • Mis on konfliktis head ?

Lõik failist


TALLINNA MAJANDUSKOOL
Sekretäri- ja ametnikutöö osakond
SR091
KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA
ORGANISATSIOONIS

Kursusetöö
Juhendaja : Anne Muusik
Tallinn 2011

SISUKORD


SISUKORD 2
SISSEJUHATUS 3
1. Konflikt 4
1.1 Konflikti liigid 5
1.2 Mis põhjustel konflikt tekib 5
1.3 Mis on konfliktis head ? 7
2. Konflikt organisatsioonis 8
2.1 Suhtlemine konflikti ärahoidmiseks 8
2.2 Konflikti allikad 10
2.3 Konflik töötajate ja alluva vahel 11
3. Konflikt sekretäritöös 15
3.1 Konflikt algab väikestest asjadest 15
3.2 Suhtlemine kliendiga 16
4. Konflikti lahendamine 18
4.1 Strateegiad konfliktiga toimetulekuks 19
Inimene on mures nii enda kui ka teiste ja üldise tuleviku pärast(on järeleandlik, kuid ajapikku kogunenud pinge võib olla plahvatuslikult vabanenud) 21
Tegevusetus (ei hoolita teiste vajadustest ega käituta ka enda seisukohtade suhtes konstruktiivselt) Kompromiss hoolib nii enda kui teiste vajadustest. Kui on leitud ühishuvid lahenevad ka probleemid. 21
KOKKUVÕTE 22
Kasutatud kirjandus 23

SISSEJUHATUS


Teema konflikt sekretäritöös ja organisatsioonis on valitud just sellepärast, et kõikjal kus inimesed koos elavad või töötavad, tuleb ette konflikte. Mitte kõiki konflikte ei saa lahendada, kuid peaaegu alati on neid võimalik reguleerida, samuti kasutada ära võimalused nende vältimiseks.
Et saada täpsemat ülevaadet konfliktist sekretäritöös ja organisatsioonis, siis algatuseks tuleb selgeks teha mis on üldse konflikt. Kuidas konflikti ära tunda ja kuidas ta üldse tekib. Siis lähemalt rääkida organisatsioonis olevatest konfliktidest, ja kuidas mõjutab ka konflikt sekretäritööd. Räägime ka kuidas konfliktiga toime tulla ja kuidas seda lahendada.
Konfliktidega kokkupuutumisel on üheks põhiküsimuseks, kuidas neid lahendada, kuidas nendega toime tulla. On ilmne, et konfliktide lahendamine on käsitletava valdkonna kõige keerulisem osa. Sellest annavad tunnistust arvukad ja aastaid vinduvad konfliktid inimeste, organisatsioonide, rahvaste ja kultuuride vahel. Olen kirjutanud selle kursusetöö arusaamises, et mõistmine aitab kaasa sihipärasele tegutsemisele. See tähendab, et kirjapandu eesmärk on aidata paremini mõista, mis on ja kuidas toimib konflikt.
  • Konflikt


    Konflikt on kui lahkheli või arusaamatus , mille tulemusena tekib pinge, mis ajendab osapooli üksteise vastu tegutsema. Konfliktiks peab olema vähemalt kaks osapoolt ja valdkonnad, kus nende huvid kokku puutuvad seega on ta oma olemuselt sotsiaalne situatsioon,
  • Vasakule Paremale
    Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #1 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #2 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #3 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #4 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #5 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #6 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #7 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #8 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #9 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #10 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #11 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #12 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #13 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #14 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #15 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #16 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #17 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #18 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #19 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #20 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #21 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #22 Kursusetöö-KONFLIKT SEKRETÄRITÖÖS JA-ORGANISATSIOONIS #23
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 23 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-12-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 115 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 4 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor gr2ketsup Õppematerjali autor

    Kasutatud allikad

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    17
    docx

    KONFLIKTIDEGA TOIMETULEK

    KONFLIKTID JA NENDEGA TOIMETULEK Referaat Sissejuhatus Elus tekib inimestel vahel konflikte, kuid ei osata neid õigesti lahendada. Selleks on vaja teada konflikti lahendamise põhimõtteid. Inimesed peavad teadma, millal ja kuidas kuidagi käituda. Tavaliselt peetakse konflikti negatiivseks nähtuseks, mida iga hinna eest vältida üritatakse. Tegelikult aga võib konflikt viia uute paremate lahenduste juurde. Konflikti vältimine, enda tunnete pidev allasurumine- tavaliselt mingit lahendust kaasa ei too ja võib hoopiski põhjustada suuremaid vihapurskeid. Seetõttu tuleks meelespidada, et ka konfliktis on kaks poolt- hea ja halb. Kuna konfliktid on paratamatud, siis tuleks meil õppida nendega võimalikult hästi toime tulema. Mis on konflikt? Tänapäeva närvilises ja stressirohkes ühiskonnas kohtame kõikjal pidevalt erinevaid

    Suhtlemispsühholoogia
    thumbnail
    9
    doc

    Konflikt-vajalikud või kahjulikud

    negatiivses valguses. Kuid mitte iga arusaamatus ei pruugi olla läbinisti negatiivne. Konflikt ümbritseb kõiki inimesi, ei kujutaks ette kui kõikide inimeste vahel oleks vaid ainulaadne suhe. Arusaamatus on kui paratamatus. See lahkheli võib tulla küll väiksest probleemist, kuid võib muutuda suureks tüliks, ennetamaks seda tuleks üks osapool tunnistada viga ning paluma andeks. Kuid vahel on nii, et mõlemad osapooled teavad et neil on kindlasti õigus, siis jääb ka nende konflikt lahtiseks ja suhted võivad muutuda halvaks. Arusaamatused võivad tekkida igasugustest pisiasjadest ning neid võib isegi liigitada. Kuigi arvatakse et konflikt on ainult halb, leian ka mina, et see ei pruugi nii olla. Kaks olulist järeldust konflikti kohta: 1) Paljudes situatsioonides võib konflikt olla hea, sest võib kaasa tuua positiivseid tulemusi. Enamus meist kardab konflikte kuna on näinud, et tõsised lahkarvamused kahjustavad suhteid

    Kirjandus
    thumbnail
    50
    docx

    Konfliktid ja nende lahendamine

    SISUKOR Igapäeva elus tuleb meil kokku puutuda paljude erinevate inimestega ning oleks naiivne arvata, et meie suhted on alati pilvitud. Mõned konfliktid võivad olla piisavalt tõsised ohustamaks suhte püsimist vähemalt seni kuni neid pole lahendatud. Kahjuks ei ole mingeid võlunippe, mis probleemid olematuks muudaks. Küll on aga meil endil hea tahte puhul võimalik konfliktid tulemusrikkalt lahendada. Käesoleva õpimapi eesmärgiks on välja selgitada mis on täpsemalt konflikt ja millised on konfliktide peamised tekkimispõhjused. Millised on need kõige levinumad lahenduse stiilid, viisid ja reeglid. Millised on konflikti lahendamise ohud. Lõpetuseks annan täpsema ülevaate, et kuidas konflikt on lahendatud ja omapoolse hinnangu. Samuti lisasin õpimappi mõned artiklid, mis minu meelest on väga head ja haakuvad hästi teemaga..........................................................3 1.1 Mis põhjustel konflikt tekib ?..........................................

    Sotsiaalpsühholoogia
    thumbnail
    18
    doc

    Suhtlemisõpetus

    Teema avaldas minule huvi just seetõttu, et ehk on referaadi koostamise ajal omandatud teadmised mulle edasiseks abiks konfliktide lahendamisel ja nendega toime tulemisel. Usun et valisin enda jaoks õige teema ning referaadi koostamine on minu jaoks pigem huvitavate teadmiste omandamine kui koolitöö tegemine. 3 1. KONFLIKTI OLEMUS Konfliktid on mitmel moel defineeritud.  Konflikt on inimeste erinevusest tulenev paratamatus  Konflikt on suhte püsivuse test  Konflikt on emotsionaalne pingeolukord  Konflikt on oma vajaduste ja sihtide tõkestatuse kogenemine [1] Väga üldiselt võiks konflikti defineerida kui lahkheli või arusaamatust, mille tulemusena tekib pinge, mis ajendab partnereid üksteise vastu tegutsema. Konfliktiks peab olema vähemalt kaks osapoolt ja valdkonnad, kus nende huvid kokku puutuvad. Mis on arusaamatuste taga

    Suhtlemisõpetus
    thumbnail
    13
    docx

    Konfliktid meeskonnas

    1 KONFLIKTI DEFINITSIOON Lacey sõnul võib konflikti defineerida kui võitlust; kokkupõrget; võistlust; huvide arvamuste või eesmärkide vastuolu; vaimset võitlust; heitlust. Konflikt on lahkheli, mille tulemusena tekkiv pinge ajendab osapooli üksteise vastu tegutsema (Kotkas, 1998, lk 139). Eestikeelses tähenduses võiks sõna „konflikt“ kõrval kasutada ka sõna „tüli“, „vastakuti minek“ ja „teineteise mittemõistmine“. Konflikti tunnuseks on see, et kontakti ühe osapoole tegutsemine takistab teist eesmärke saavutama. Konflikti tunneme ära sellest, et lihtsates asjades ei jõuta

    Meeskonnatöö
    thumbnail
    18
    docx

    Konflikt ja tema lahendamise võimalused

    LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL Ettevõtluse ja majandusarvestuse õppetool Konflikt ja tema lahendamise võimalused Refereering Sisukor Sissejuhatus....................................................................................................................3 1Mis on konflikt.............................................................................................................4 2Konfliktide liigid..........................................................................................................5 3Konfliktilahendus.........................................................................................................6 Kokkuvõte......................................................................................................................8

    Ühiskond
    thumbnail
    15
    doc

    Konflikti lahendamise võimalused organisatsioonis

    MAINORI KÕRGKOOL Rakenduspsühholoogia õppesuund Personalijuhtimise eriala KONFLIKTI LAHENDAMISE VÕIMALUSED ORGANISATSIOONIS Ainetöö Juhendaja: Helina Vigla Konfliktide lahendamise võimalused organisatsioonis 2 Tallinn 2009 Konfliktide lahendamise võimalused organisatsioonis 3 SISUKORD SISSEJUHATUS...................................................................................................................4 1. KONFLIKTI OLEMUS..................................................................................................... 5 1.1. Konflikti tunnused, tüübid ja tekkepõhjused...............................................................5 1.2. Konflikti lahendamise võimalused..............................................................

    Ainetöö
    thumbnail
    34
    doc

    Konfliktipsühholoogia

    mille peale ei oleks ehk ilma konfliktita tulnudki. Konfliktidega kokkupuutumisel tekib alati küsimus, et kuidas seda lahendada, mis on selle valdkonna keerulisem osa. Selle tõestuseks on aastaid vinduvad konfliktid inimeste, organisatsioonide ja rahvaste vahel. Seega igal halval on ka hea põhjus, nii ka konfliktil meie elus, et inimeste vahelisi probleeme lahendada. Referaat koosnebki viiest osast mis püüavad anda ülevaate sellest mis on konflikt ja mida üldse mõeldakse konflikti mõiste all. Tutvustame konflikti erinevaid tüüpe, mida on aastaid püütud klassifitseerida. Juttu on ka psühholoogilistest põhjustest mis konflikte tekitavad. Konflikti arengust, mille käigus konflikt väljub kontrolli alt, kaasates üha rohkem inimesi ja hakates keerlema üha rohkema arvu küsimuste ümber, mis halvimal korral võib minna üle osapoolte füüsilise hävitamiseni. Ning sellest

    Psühholoogia




    Meedia

    Kommentaarid (4)

    tara profiilipilt
    Piret Parman: Hea materjal, aitas kursusetöö teemal valikut teha
    19:04 03-01-2013
    Tiinuliinu profiilipilt
    Tiinuliinu: Hea konfliktiteemaline materjal.
    12:06 18-03-2013
    lihtsaltS profiilipilt
    lihtsaltS: Sisukas ja hea sõnastus.
    11:57 23-01-2013



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun