Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui palju on meediavälised osapooled kaasatud?
  • Keda lugu haavab?
  • Kellele toob kasu?
  • Kui palju on mu enda eelarvamusi sees?
  • Kelle vaatenurgast kirjutatud?
  • Kellest sõltumatu?
  • Kus avalikkuse huvi on vastuolus inimväärikusega?
  • Millisel juhul süütu kaitsmisega?
  • Kus avalikkuse huvi on vastuolus inimväärikusega?
  • Millisel juhul süütu kaitsmisega?
  • Mis on privaatsus?

Lõik failist


Teemad eksamiks valmistumiseks
1. Professionaalne eetika .
Siin palun valmistuge rääkima just enda eriala silmas pidades.
Ausus, tõde, kaalutlemine, faktide kontroll. Vastutus, erinevad allikad, läbipaistev
Laias laastus jaguneb ajakirjanduseetika : sõltumatus , eetika, mis puudutab allikaga suhtlemist, avaldamisreeglid, vastulause , reklaam ja üldised põhimõtted.
  • Üldised põhimõtted-
    • demokraatliku ühiskonna eeltingimus on kommunikatsioonivabadus ja seda aitab saavutada vaba ajakirjandus .
    • Anda tõest ja ausat teavet ühiskonnas toimuva kohta. Kriitiliselt jälgida võimu teostamist
    • Vastutab oma sõnade ja loomingu eest- organisatsioon hooliseb, et ei ilmuks ebatäpne info
    • Ei tohi tekitada kellelegi põhjendamatuid kannatusi

  • Sõltumatus
    • Ei võta vastu soodustusi, tasu, kingitusi jm, mis tekitavad huvide konflikti ja mõjutavad tema usaldusväärsust
    • Ei tohi infot kasutada isiklikes huvides
    • Ajakirjanik ei tohi olla kajastatava asutuse teenistuses
    • Ei tohi sundida kirjutama midagi, mis on vastuolus tema tõekspidamistega.

  • Infoallikas
    • Peab teavitama, et ta on ajakirjanik, kust asutusest ja mille jaoks infot kasutatakse
    • Ei tohi kuritarvitada kogenematuid inimesi (teavita tagajärgedest)
    • Moraalne kohustus kaitsta konfidentsiaalsei infoallikaid
    • Toimetus kontrollib info tõesust
    • Lapse intervjueerides küsi vanematelt luba. Võib teha erandi, kui intervjuu kaitseb lapse huve.
    • Hangib heli- ja pildisalvestused avalikult (v.a ülekaaluka avaliku huvi olemasolul, kui materjali teistmoodi ei saa)

  • Avaldamisreeglid
    • Uudised, arvamused ja oletused olgu eristatavad. Artikkel põhinegu tõendatav materjalil
    • Kõik osapooled kuula ära
    • Ei sobi rõhutada rassi, religioosset või poliitilist kuuluvust vms, kui sellel pole uudisväärtust
    • Ei tohi käsitleda kedagi kurjategijana, kui puudub kohtuotsus.
    • Moraalselt tundlike teemade käsitlemist tuleb kaaluda (nt enesetapud )
    • Ei avaldata andmeid tervisliku seisundi kohta
    • Kas identifitseerimine on vajalik?

  • Vastulause
    • Kui avaldada tõsiseid süüdistusi, on õigus inimesel anda kommentaar samas väljaandes
    • Vastulausega on õigus parandada avaldatud materjali vigu.
    • Ebaõige info korral tuleb avaldada parandus.

  • Reklaam- reklaamida toodet vms vaid siis kui see on põhjendatud; selgita, kuidas tehti toote valik ja kuidas tooteid testiti jne.
    Ajakirjandust on nimetatud demokraatia valvekoeraks, rahva kui kõrgeima võimu kandjate huvide eest seisjaks. Nii trükiajakirjandus, raadio, televisioon kui ka internet on väga paljude inimeste esmased infoallikad. Seega on ajakirjanike vastutus rahva ees suur, ootused nende suhtes kõrged ning eetiliste normide järgimine ülioluline.
    Põhimõte: ei tohi põhjustada kellelegi asjatuid kannatusi.
    Ei tohi seaduseid rikkuda
  • Vasakule Paremale
    Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #1 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #2 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #3 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #4 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #5 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #6 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #7 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #8 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #9 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #10 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #11 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #12 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #13 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #14 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #15 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #16 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #17 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #18 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #19 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #20 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #21 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #22 Kommunikatsiooni eetika eksami kordamisküsimused #23
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 23 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2015-06-11 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 38 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor BoredPanda Õppematerjali autor
    Aine "Kommunikatsiooni eetika" eksami kordamisküsimuste vastusematerjalid.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    34
    docx

    Kommunikatsioonieetika eksam

    esitatud nõudmise täitmiseks või välise surve tõttu; • puuduliku (õigusliku) regulatsiooni täiendamiseks. Probleemid: eetikakoodeks võetakse vastu, aga selle rakendamisega ei tegeleta efektiivselt või selleks puuduvad ressursid, näiteks: juhid ei ole piisavalt heaks eeskujuks; vastu võetud käitumisprintsiibid lähevad vastuollu seadusega; rakendamise süsteemi eest pole keegi vastutav. 2. Professionaalne eetika ja avalikkuse teenimine. Eetikakoodekseid saab jagada eri tunnuste alusel mitmeks grupiks. Professionaalsed koodeksid on sageli aga kombinatsioon mitmest erinevast võimalusest. Professionaalne eetikakoodeks on näiteks arstidel, juristidel, ajakirjanikel jne. Avalikkuse teenimine: • Avalik institutsioon täidab avalikku funktsiooni või ülesannet. – Lojaalsus avalikkuse ees – Vastutus • Avalikkuse teenimine – Asutuse ülesannete täitmine

    Eetika
    thumbnail
    4
    doc

    Meedia

    Ajakirjandus on jagunenud meediagruppideks ja kontsernideks, mille rõhk on kasumi ja turuosa suurendamisel. Kasumit saab suurendada rohkemate reklaamidega, sest nende eest saadakse reklaamiraha. Samuti toob kasumit konkureeriv ja hea peatoimetaja. Ajalehe kolletumine tõstab lugejaskonda ja samuti kasumit. Lisaks suurendab kasumit Online-meediasse investeerimine (meedia seguneb e-kaubandusega). 10. Iseloomusta kommunikatsiooni ja sõnavabadust KV - õigus väljendada mõtteid, õigus saada infot, õigus võtta vastu infot valikuliselt, õigus avalikult sõna võtta. SV ­ vaba arvamuste turg ­ õigus oma mõtteid avaldada, tsensuur keelatud, sõltumatu info eelistamine, viiakse ellu ajakirjanduse abil ­ ajakirjandusvabadus on osa sõnavabadusest- 11.Mis on tsensuur? Preventiivne ja repressiivne. Tsensuur on riigivõimu poolt infolevi suhtes rakendatav järelvalvesüsteem.

    Meedia
    thumbnail
    16
    pdf

    Uudise alused: Eetika

    LOENGUS Kollase ajakirjanduse iseloomujooned: kõmuline, šokeeriv, ülespuhutud, agressiivne, meelelahutuslik. Kollase ajakirjanduse top uudisväärtused: konflikt, prominentsus, erakordsus. Kollase ajakirjanduse tunnused: kujunduselemendid, teemade valik, teemale lähenemine ehk vaatepunkt, uudisväärtuse järjestus, sisu struktuur, stiil ja keel, kirjutamislaad, liialdamine, suurem ajatus, üksik domineerib üldise üle, emotsionaalne aktsent, palju fun’i. Kui tuleb oluline info, siis esimene asi kohapeale minna ja taktika välja mõelda. Eetika On olemas seadused, mida peab järgima. Meediat käsitlevad otseselt: reguleerivad informatsiooni levi, ringhäälingu tegevust, reklaami esitamist meedias, autoriõigusi, isiku eraelu kaitset jne. On olemased üldised eetikapõhimõtted, mida järgib ühiskond ja kultuur, milles ajakirjanik elab. Eesti ühiskond on korporatiivne ja isiklikud suhted määravad selles, kes ja mida endale lubada saab, ilma et ajakirjandus kära tõstaks.

    Uudise alused
    thumbnail
    6
    docx

    MEEDIA JA MÕJUTAMINE

    · teine allikas ­ osaleja, tunnistaja, pealtnägija · kolmas allikas ­ teise allika info vahendaja Kirjalikud allikad: · mitteuudisena kirjutatud tekstid · teatmeteosed, arhiivid, andmebaasid · uudisena kirjutatud tekstid 9. Avalik ruum Avalikus ruumis (nt tänav, park, supelrand, kaubanduskeskus jne) viibivaid inimesi võib intervjueerida, filmida ja pildistada luba küsimata. 10. Ajakirjanik ja eetika (Eetikakoodeks, difamatsioon) Eesti ajakirjanduseetika koodeks: ,,Ajakirjandus ei tohi oma tegevusega kellelegi tekitada põhjendamatuid kannatusi, veendumata, et avalikkusel on tõesti vaja seda informatsiooni teada." Eetika ­ normida kogum, mis määrab inimeste kõlbelise käitumise, nende kohustused ühiskonna ja üksteise suhtes. Difamatsioon (halba avalikuks tegema, laimama) ­ mõne isiku, asutuse vm kohta häbistavate

    Meedia
    thumbnail
    50
    odt

    ÕIGUS PRIVAATSUSELE JA ANDMEKAITSE

    1 ÕIGUS PRIVAATSUSELE JA ANDMEKAITSE 1 ÕIGUS PRIVAATSUSELE Ühiskonna ja isiku individualismi arenedes jäi tavaõigusest ja käibivatest moraalinormidest inimese privaatsuse kaitsmisel väheks. Lisaks moraalsele hukkamõistule privaatsusõiguse rikkumisel tekkis vajadus ka efektiivsete õiguskaitsevahendite järele. Üldiselt on levinud arusaam, et privaatsus on hüve, mille kaitset õigussüsteemist otsivad peamiselt nn kuulsad inimesed. Õiguslikult ei ole õigus eraelule sugugi väljavalitute hüve, vaid tegemist on nn igaühe õigusega, mis tähendab seda, et õigust privaatsusele on õigus nõuda igal inimesel sõltumata tema ühiskondlikust, majanduslikust vm kuuluvusest. Privaatsus on igaühe õigus. Igal inimesel on õigus enesemääratlusele ning õigus, et tema isiklikke valikuid austataks nii riigi kui teiste isikute poolt. Et mõista, mis kuulub privaatsusõiguse kaitsealasse, tuleb esmalt aru saada, mis on privaatsus ja millest

    Andmekaitse
    thumbnail
    3
    doc

    Eetika ja moraal

    käitumuslike raamide kehtestamise tõttu; Kõrgemate struktuuride poolt esitatud nõudmise täitmiseks või välise surve tõttu; puuduliku (õigusliku) regulatsiooni täiendamiseks. Kas deklareeritakse kaht väärtust/printsiipi/lojaalsust, mis on üksteisega vastuolus või üksteist välistavad? Kas koodeksis deklareeritav läheb vastuollu mõne koodeksivälise üldlevinud normi või põhimõttega? 2. Professionaalne eetika ja avalikkuse teenimine Igal kutsealal on oma eetikakoodeks, millest tuleb oma erialal lähtuda. Kui inimene käitub ebaeetiliselt kaotab ustavus. Usaldus oma klientide eest. Nt psühholoog. Oma pere asju ja psühholoog räägib edasi. 3. Eetikakoodeksi funktsionaalne lugemine: universaalsed väärtused need, mis sobivad paljudele, ; printsiibid ; teleoloogiline ja deontoloogiline lähenemine (tagajärjepõhine ja reeglieetika). Koodeksite lugemine

    Eetika
    thumbnail
    11
    docx

    Eraelu puutumatus

    TALLINNA MAJANDUSKOOL Täiskasvanute koolituskeskus Agnes Lukats PT I EESTI PÕHISEADUSE PARAGRAHV 26 Referaat Juhendaja: Mare Visnapuu Tallinn 2008 SISSEJUHATUS Põhiseaduse II peatükk käsitleb põhiõigusi, -vabadust ja ­kohustust. Inim- ja põhiõiguste tunnustamine on vastukaaluks ideele, mille kohaselt riik võib sekkuda piiramatult igaühe vabadusse ning inimesel on õigused vaid siis, kui riik neid annab ja tunnistab. Inim- ja põhiõigused kehtivad sõltumata seadusandja tahtest. Inimõigused on eelkõige moraalsed õigused, mis kehtivad sõltumata sellest, kas neid mõni riiklik institutsioon tunnustab või mitte ­ igal inimesel peavad olema teatud inimõigused. Inimõiguste olemasolu peab garanteerima fundamentaalsete huvide ja vajaduste kaitse ning rahuldamise.(Annus 2006, lk 221) Üks

    Õigusteadus
    thumbnail
    16
    docx

    Meedia mõju 2

    teemaga ja päevakajaline. Olukord maailmas on muutunud pingelisemaks. Kuna tegemist on Eesti naaberriigiga, kellega tehakse koostööd , siis on see ka mõjuvaks põhjuseks, et artikkel lugejateni jõudis. Inimesi huvitab, mis toimub lähikonnas. Samuti on artiklis kasutatud tuntud inimeste arvamusi, mis muudab sündmuse tähtsaks uudiseks inimeste jaoks. Lk. 23 1) Autor on vahendanud Tartu Ülikooli ajakirjanduse ja kommunikatsiooni instituudi professor Marju Lauristini ja haridus- ja teadusministeeriumi nõuniku Piret Sapi arvamusi. Ettekannetega astus üles veel palju tähtsaid inimesi, kuid nende arvamused lugejateni ei jõudnud. Arvan, et autor soovis luua artiklis sündmuste konfliktsust. Lauristin rääkis , kuidas üha enam võiks ja peaks õpetajad õpilastega dialoogi astuma, kuid Sapp keskendus õpetaja ametikoha ümberkujundamisele. Autor tõi

    Meedia




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun