Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kasvamine lastekodus, meelemürgid ja väärkohtlemine (2)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist

TALLINNA ÜLIKOOLI
Rakvere Kolledž
Sotsiaalpedagoogika
RSP I kõ

Merilin Uder



KASVAMINE LASTEKODUS,
MEELEMÜRGID JA VÄÄRKOHTLEMINE
Referaat
Juhendaja :
Elmo Medar

MAARDU 2010



Sisukord


Sissejuhatus…….……………………………………………………………………………...3
Lapse hoolekandeasutusse sattumine ………………..……………………………………...4-5
Toetused vanemliku hoolitsuseta lastele ja nende eestkostjatele………………………...…5-6
Lastekodu kui kasvukeskkond …………….………….……………………………………..6-8
Kasvandike enesehinnang , suhted eakaaslastega, käitumine probleemsituatsioonides…...8-10
Sotsiaalne tõrjutus………………………………………………………………………...10-11
Väärkohtlemine lastekodudes…………………………………………………………….12-13
Alkohol , tubakas , narkootikumid………………………………………………………...13-14
Kokkuvõte……………………………………………………………………………………15
Kasutatud kirjandus………………………………………………………………………….16
  • Sissejuhatus


    Igal lapsel on täielik õigus elule ja tervislikule arengule.
    Igal lapsel on õigus teada oma vanemaid ja on õigus nende hoolele.
    Igal lapsel on õigus tasuta ja kohustuslikule haridusele algtasemel.
    Need kolm sätet ja veel teisigi on kirjutatud “Lapse õiguste deklaratsioonis”. Ükski laps ei saa endale valida perekonda, kuhu ta sünnib ning millistes tingimustes kasvab. Küll aga saab ja peab ühiskond reageerima, kui on näha ülekohut. Seda enam, kui tegu on nii väikeste ilmakodanikega, et nad ise ei oska ega teagi veel abi küsida.
    Kui on näha, et peale abi pakkumist olukord lapse jaoks ei muutu, ei jää enam muud üle, kui laps lastekodusse võtta. See aga ei tähenda, et nüüd on kõik lapse probleemid lõppenud. Võib isegi juhtuda, et laps astub vihma eest räästa alla. Kodustest probleemidest saadakse jagu, aga mõnedelgi võib nüüd peavalu hakata tekitama olukord lastekodus.
    Referaadis tahangi saada paremat ülevaadet, mis moodi käib laste vanemate juurest ära võtmine,milline on nende elu selles asutuses ning suhtumine meelemürkidesse ja väärkohtlemisse.
  • Lapse hoolekandeasutusse sattumine


    Noorsoo elujõud, teotahe ja ideelis-kõlbeline
  • Vasakule Paremale
    Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #1 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #2 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #3 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #4 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #5 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #6 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #7 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #8 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #9 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #10 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #11 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #12 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #13 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #14 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #15 Kasvamine lastekodus-meelemürgid ja väärkohtlemine #16
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 16 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2010-01-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 138 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Merilin Uder Õppematerjali autor
    Referaat, mis kirjeldab lastekodusse sattumist, lastekodu keskkonda kasvukeskkonnana, lastekodulaste suhteid meelemürkidega ja nende väärkohtlemist.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    27
    doc

    Keskkond lapse arengu mõjutajana asendusperes

    .......................................................................................................... 11 Adoptiivpere ............................................................................................................. 11 Lapsendamine............................................................................................................ 12 Asendushooldus......................................................................................................... 13 5. Lastekodu..................................................................................................................... 14 Kasvataja....................................................................................................................16 6. 1.4 Last ümbritsev keskkond....................................................................................... 18 Kultuuri keskkond....................................................................................................

    Sissejuhatus kasvatusteadusesse
    thumbnail
    8
    docx

    Orbude ja vanemliku hoolitsuseta laste hoolekanne Eestis

    SOTSIAAL- JA HARIDUSTEADUSKOND ERIPEDAGOOGIKA OSAKOND ORBUDE JA VANEMLIKU HOOLITSUSETA LAPSED ­ OLUKORD EESTIS Referaat Tartu 2011 Sissejuhatus Valisin selle teema selle pärast, et olen päris tihedalt seotud Käopesa väikelastekoduga ja sealne elu-olu on hästi teada. Asenduskodus võivad olla küll kõik võimalused laste heaoluks- soe toit, puhtad riided, võimalused huvitegevuseks, aga ikkagi ei suuda lastekodu pakkuda parimat kasvukeskkonda ­ pere. Asenduskodus on laste eest hoolitsevate täiskasvanute ring liiga suur ning tegu on ikkagi töötajatega, kes võivad asutuses vahetuda. Kui laps on kellessegi kiindunud ja see inimene mingil põhjusel töölt lahkub, siis see suhe katkeb ja lapsele on see väga valus, Uuesti kellessegi kiinduda on veelgi raskem. Samuti võib olla probleemiks see, et lastekodus töötavad enamasti naised, seega laste kokkupuude meesterahvastega on liiga väike.

    Sotsiaaltöö alused
    thumbnail
    33
    rtf

    Uurimustöö Laps-Vägivallaohver

    nii on ühiskonnas üheks kaitsetumaks minoriteediks lapsed, kes oma arengulise ebaküpsuse tõttu ei ole ise võimelised oma õiguste eest seisma. Ühiskonna suhtumist lapse väärkohtlemisse on kujundanud dogma, et lapsed on oma vanemate omand ja neid võib mistahes viisil kasutada, saavutamaks oma eesmärki- heaolu. Viimastel aastatel on laste väärkohtlemisele kui sotsiaalsele probleemile hakatud enam tähelepanu pöörama, seda on teinud nii erialaspetsialistid kui ajakirjandus. Laste väärkohtlemine on meie ühiskonnas suhteliselt karistamatu nähtus. Kriminaalasi algatatakse alles siis, kui lapsele on tekitatud raske või üliraske kehavigastus, või juhtum on lõppenud lapse surmaga. Emotsionaalne ja psühholoogiline vägivald lapse suhtes on meie seadustes sanktsioneerimata. Antud töö annab ülevaate laste väärkohtlemise liikidest ning nende esinemisest perekonnas ja koolides. Samuti räägin nii vaimse- kui ka füüsilise vägivalla tagajärgedest. Oma töös pakun võimalusi, mis

    Ühiskond
    thumbnail
    5
    docx

    Lastekodulapsed Eestis

    nad aidanud rohkem kui 1000 last. Lisaks Keila lastekülale on neil külad veel Põltsamaal ja Narva-Jõesuus, viimases neist elavad ühes majas ka sügava vaimse ja füüsilise puudega lapsed. Nende tegevus hõlmab ka noortekodusid. Tallinnas ja Keilas ja peretugevdamisprogramme Ida- Virumaal. Viimastel aastatel on nad pööranud suurt rõhku laste õiguste kaitsele. "Noortel on vaja kedagi, kes neile tuult tiibadesse annaks ja nende unistustesse ja soovidesse usuks," rõhutab Merlin, kes on lastekodus üles kasvanud. "Nad tunnevad end niigi oma mineviku tõttu ebakindlalt ja seda suurem on vajadus end tulevikus tõestada. Vähe on neid, kes suudavad omal jõul edasi minna ja end arendada, suurem osa vajab siiski kedagi, kes neisse usuks ja tugiisik on selleks suurepärane inimene." Naise sõnul on kõige kurvem see, kui asenduskodu noortele õpetataksegi abitust ja rõhutatakse, et oma tausta tõttu on nad justkui teisel pulgal nii tööturul kui koolis

    Alternatiivpedagoogika
    thumbnail
    12
    docx

    Lastekodulapsed Eestis

    Lisaks Keila lastekülale on neil külad veel Põltsamaal ja Narva-Jõesuus, viimases neist elavad ühes majas ka sügava vaimse ja füüsilise puudega lapsed. Nende tegevus hõlmab ka noortekodusid. Tallinnas ja Keilas ja peretugevdamisprogramme Ida- Virumaal. Viimastel aastatel on nad pööranud suurt rõhku laste õiguste kaitsele. “Noortel on vaja kedagi, kes neile tuult tiibadesse annaks ja nende unistustesse ja soovidesse usuks,” rõhutab Merlin, kes on lastekodus üles kasvanud. “Nad tunnevad end niigi oma mineviku tõttu ebakindlalt ja seda suurem on vajadus end tulevikus tõestada. Vähe on neid, kes suudavad omal jõul edasi minna ja end arendada, suurem osa vajab siiski kedagi, kes neisse usuks ja tugiisik on selleks suurepärane inimene.” Naise sõnul on kõige kurvem see, kui asenduskodu noortele õpetataksegi abitust ja rõhutatakse, et oma tausta tõttu on nad justkui teisel pulgal nii tööturul kui koolis

    Perekonna õpetus
    thumbnail
    12
    docx

    Lastekodulapsed Eestis

    Lisaks Keila lastekülale on neil külad veel Põltsamaal ja Narva-Jõesuus, viimases neist elavad ühes majas ka sügava vaimse ja füüsilise puudega lapsed. Nende tegevus hõlmab ka noortekodusid. Tallinnas ja Keilas ja peretugevdamisprogramme Ida- Virumaal. Viimastel aastatel on nad pööranud suurt rõhku laste õiguste kaitsele. “Noortel on vaja kedagi, kes neile tuult tiibadesse annaks ja nende unistustesse ja soovidesse usuks,” rõhutab Merlin, kes on lastekodus üles kasvanud. “Nad tunnevad end niigi oma mineviku tõttu ebakindlalt ja seda suurem on vajadus end tulevikus tõestada. Vähe on neid, kes suudavad omal jõul edasi minna ja end arendada, suurem osa vajab siiski kedagi, kes neisse usuks ja tugiisik on selleks suurepärane inimene.” Naise sõnul on kõige kurvem see, kui asenduskodu noortele õpetataksegi abitust ja rõhutatakse, et oma tausta tõttu on nad justkui teisel pulgal nii tööturul kui koolis

    Eripedagoogika
    thumbnail
    11
    doc

    Lastekodu

    TALLINNA PEDAGOOGILINE SEMINAR Alushariduse ja täiendusõppe osakond Lastekodu, Lapsendamine 2011 Sisukord 1. LAPSENDAMINE..................................................................................................3 1.1 Lastekodu kui kasvukeskkonna mõjust lapse psüühilisele arengule............3 1.2 Esimene eluaasta................................................................................................3 1.3 Teine ja kolmas eluaasta...................................................................................4 1.4 koolieelne iga......................................................................................................4 1.5 Suhete orienteeritud koolkond....................

    Suulise ja kirjaliku väljenduse õpetus
    thumbnail
    14
    docx

    Lapse väärkohtlemise roll lapse arengus

    probleeme erinevalt ­ nii nagu erineva suhtumisega inimesed näevad probleemide eri tahke, nii peegeldub ka ühiskonnaliikmete ja ­gruppide suhtumine erinevatesse situatsioonidesse meid ümbritsevas keskkonnas erinevalt. Mina näen ühe väga suure probleemina meie ühiskonnas laste väärkohtlemist. Võib öelda, et kuigi alates 1989.aastast, mil Eesti ühines ÜRO Lapse Õiguste Konventsiooniga on hakatud tähelepanu pöörama ka laste õigustele ja vabadustele, on Eestis laste väärkohtlemine üpriski uus mõiste ning selle vastu võitlemine on veel arengujärgus. Eesti Vabariigi lastekaitse seadus ei täida oma funktsioone ehk ei kaitse laste huve täielikult. Sellel puudub rakendusseadus ja kuigi see peaks olema üks suurimaid osi laste väärkohtlemise ärahoidmisel ning vähendamisel, on Eesti Vabariigi õiguskantsler antud seadust kritiseerinud abstraktseks ning öelnud, et jääb selline mulje, et mis puudutab laste õigusi, siis see oleks nagu õigusloome

    Pedagoogika




    Kommentaarid (2)

    kyllikalli profiilipilt
    külli pekarev: Sain sellest tööst väga palju materjali lisaks oma tööle,väga hea tehtud töö.Aitäh abi eest
    19:12 14-02-2011
    katake12 profiilipilt
    katake12: Väga hea materjal!
    16:42 15-02-2016



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun