Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

India, Hiina, Jaapan (3)

5 VÄGA HEA
Punktid

Lõik failist


India
Hiina
Jaapan
1.Kultuuri tärkamiseaeg
III aastatuhandel eKr
4000a eKr
3. sajand pKr
2. Usundid, religioossed õpetused
Hinduism , budism , džainism. Usk hingede rändamisse, looduse igavesse ringkäiku. Tohutu fantaasiarikkus
Konfutsianism – harmoonia , traditsioonid, mõõdukus. Taoism – vabadus, sõltumatus. Täiendasid teineteist
Algselt sintoism – kogu loodus on hingestatud, tenno pärineb päikesejumalast. Hiljem budism , zen-budism
3. Arhitektuuri omapära
Sulanud üheks tervikuks skulptuuriga, ehitised meenutavad monumente. Templi saalide uksed on ühel joonel , lage toetavad sambad. Stuupad – poolkera- kujulise kupliga ehitised Buddha mälestuseks
Keerukas palkkonstruktsioon, reljeefidega kaunistatud ja värviliseks maalitud palke kasutati sammastena, taladena, piitadena. Mitmekorruselised katused. Ohtralt kaunistatud. Kaljudesse raiutud templid, pagoodid(nagu India stuupa )
Templite eeskujuks olid talumajad, vanematel templitel olid kõrged ja paksud õlgedest viilkatused, toetusid puust postidele. Hiina mõjust lisandusid pagoodid, kuid Jaapanis ulatuvad katuseräästad tornist kaugemale ja kaardusid hoogsamalt ülespoole. Elumajades ei teatletud sümmetriat, tube eraldasid liigutavad vaheseinad , lükanduksed.
4. Ehitusmaterjal
Kivi, metallklambrid
Puit, glasuuritud katusekivid, vähe kivi
Puit, savist katusekivid.
5. Arhitektuuri näited
Angkor Vati tempel Kambodžas, Sanchi stuupa Indias, Khajuraho templid, Borobuduri tempel Jaava saarel
Suur Hiina müür, Pagood Yingxianis, Taevatempel Pekingis
Valge Haigru linnus, Horyuji buda usu klooster ja tempel Naras
6. Skulptuuri iseloomustus
Dünaamiline, mänglev, liigutuste ja žestide mitmekesisus. Kehad painduvad nagu puuduksid luud, proportsioonidest ega anatoomiast ei peeta kinni. Materjaliks kivi, vask, pronks. Valitsevaks vormiks reljeef, mis läheneb ümarplastikale. Jutustatakse tegelasterohkeid stseene. Jumalad, deemonid , haldjad.
Ei loetud kõrgete kunstide hulka. Materjaliks keraamika , kivi, pronks, puu, elevandiluu jne. Mõnel ajajärgul suured, teisel miniatuursed teosed. Materjalide omapära hästi ära kasutatud. Peen, puhas detailide töötlus, voolav joon ja vorm, peen pinnakäsitlus. Kehavormid skemaatilised , rõhutavad inimeste hingeelu isikupära
Peamiselt pronksist või värvitud puust. Šogunite õukonnas puust hirmuäratava välimusega, maskitaolise miimikaga valvurite figuurid.
7. Skulptuuri näited
Reljeef lahingustseeniga Angkor Vatist , Reljeef Amaravati stuupal, Khajuraho templi skulptuurkaunistused,
Kaljuseina raiutud Buddha Longmeni lähedal, Terrakotasõdalased
Buddha kujud
8. Maalikunsti iseloomustus
Hästi arenenud, suur osa miniatuurmaalidel – pearõhk asetatud voolavale, kaunile, veidi stiliseeritud joonele ja kirgastele värvidele. Pildid kujutavad stseene muinasjuttudest ja rahvaeepostest
maalikunsti peamisteks vormideks tuši-ja akvarell-maal paberil või siidil. Temaatikaks inimene, loomad, maastik. Songi dünastia ajal maastikumaal üks peaaladest, jooned olid hajusad , õhu-ja värviperspektiiv. Rullformaat. Chani koolkonna mungad rõhutasid lihtsust , kujundasid budismi tõdesi, lihtsad motiivid. Graafika.
Maaliti vaheseinadale, lükandustele, paberrullidele. Kirjakunsti arendati luksuse suunas(värvilised paberid , kullapritsmed). Ilukiri spontaanne ja vaba. Puulõiketehnika – algselt usuliste tekstide illustreerimiseks, 18. sajand saavutas täisküpsuse, levis massiliselt, publikuks linnarahvas . Temaatikas tähtsal kohal igapäevane elu, naised, taimed, loomad, maastikud , teatristseenid, kuulsad näitlejad.
9. Maalikunsti näited
Ajanta kaljutemplite seinamaalingud
Wang E. Vaade kaugusesse, emand Wen-Chi tagasitulek ,
Jaapani kaubalaeba puugravüür, Samuraid värvilisel puugavüüril, Minimoto Yorimoto portree, Kitagawa Utamaro „Kolm kaunitari “, „Teeaeg“, Katsushika Hokusai „36 Fudžijama vaadet“
10. Selle maa omapära
Rõhutatakse, et miski ei kao ega lõppe, vaid kõik kordub
Kalligraafia - vaimne looming Tarbekunst – metallehistööd, nikerdused, tikandid , email-ja lakktööd, portselan. Jadeiidist tehakse ehteid ja pisiplastikat. Puhas töötlus ja vormirikkus.
Tarbekunstis lakkehistöö ja lihtsa, elegantse vormiga keraamika. Suursaavutuseks samuraide relvad.
India-Hiina-Jaapan #1
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-11-09 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 93 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kr1st1 Õppematerjali autor
Tabeli kujul võrdlus kolme riigi kunstiajaloost.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
docx

India, Hiina, Jaapani kunst

India, Hiina, Jaapani kunst Kunst sai alguse erinevates maailma kohtades ja erinevatel aastatuhandetel. Tänapäevani on säilinud vähesed näited, aga see on andnud aluse meie praegusele kunstile. Võtame võrdluseks India, Hiina ja Jaapani kunsti. Kõige vanim maa, kus kunst tekkis on India. Juba umbes 4500 aastat tagasi eksisteeris seal kõrgeastmeline tsivilisatsioon hästi planeeritud linnade ja arenenud kunstiga. Indiale järgneb Hiina, kus juba 4 aastatuhandel e.Kr. loodi kõrgkeraamika ja 2 aastatuhandel e.Kr. kujunes välja erinevad arhitektuurivormid. Jaapanis kujunes kunst võrreldes India ja Hiinaga märksa hiljem. Teada on, et erinevates maades on erinev religioon. Aga religioon on andnud väga suure mõju kunstile

Kunstiajalugu
thumbnail
6
docx

Hiina arhitektuur

Tallinna Nõmme Gümnaasium 11B Sander-Ville Võsa Hiina arhitektuur Referaat Juhendaja: Rainer Vilumaa Tallinn 2011 Käesolev Referaat on refereeritud erinevatest Interneti ja kirjalikest allikatest. Referaat räägib Hiina arhitektuuri eripäradest ja üldiselt Hiina arhitektuurist. Hiina arhiteuuri on suuresti mõjutanud relligioosed uskumused. Hiinas eksisteerivad ajaloos kõrvuti 3 usundit, milleks on : taoism, konfutsionism ja budism. Iga uskumus on andnud midagi omaltpoolt arhitektuurikultuurile juurde, nii näiteks on budism viinud Hiina iidsete hoonete katuste servadele viinud pisikesi Buddhasid, taoism omakorda draakoneid ja teisi legendidega seotud olevusi ja tegelasi, kuid kõigest järgemööda.

Kunstiajalugu
thumbnail
1
doc

Idamaad - India, Jaapan, Hiina

Tabelike=) India Hiina Jaapan Ande (Andres Jakovlev) 1. Kultuuri tärkamise aeg. Umbes 4500 aastat tagasi, III IV aastatuhat e. Kr (keraamika), II aastatuhat e. 3-5 sajand. aastatuhandel e. Kr. Kr (arhitektuur)

Kunstiajalugu
thumbnail
2
rtf

INDIA, HIINA JA JAAPANI KUNST

Miniatuurmaalid - puhtlineaarne käsitlusviis, kirkad värvid, tüüpiliselt muinasjutulikud. Vormi ja valguse-varju kujutamisele rõhku ei panda. Tarbekunst: metallesemed, kaaluvihad, pisiskulptuurid, keraamika - vähe kaunistusi, otstarbeka vormiga. Hiina Arhitektuur on rajatud enamasti keerukale palkkonstruktsioonile. iseloomulik on katusevorm ja mitmekorruselised katused (materjaliks glasuuritud savist katusekivid). Kõige olulisemad ehitised olid müürid (Suur Hiina müür), nendega ümbritseti ka losse. Skulptuur: keraamika, kivi, pronks, puu, elevandiluu jne. Oskus materjali omapära ära kasutada. Peen ja puhas detailide töötlus. Rõhutavad tabavalt inimeste hingeelu isikupära, kehavormid on skemaatilised. (sõdurifiguurid) Kalligraafia: peeti vaimseks loominguks. Kuulud ülemkihi hulka (sellist maalikunsti ei esitatud avalikult, vaid ainult kõrgemas seltskonnas). Maalikunst: tusi-ja akvarellimaalid. nõudis äärmist kindlust ja osavust.

Kunstiajalugu
thumbnail
6
docx

Hiina ja Jaapani kunst

HAAPSALU KUTSEHARIDUSKESKUS HIINA & JAAPANI KUNST Indrek Aas K09B Haapsalu 2010 HIINA KUNST II aastatuhandel e.Kr. ­ pronksiaegne: Shang ­ Yimi riik 11.-3. saj. e.Kr. ­ Zhou riik 6.-5. saj. e.Kr. ­ raua kasutuselevõtt 551-479 e.Kr. ­ Kong Fuzi 6. saj. e.Kr. ­ Laozi 221-207 e.Kr. ­ Qini dünastia 221-210 e.Kr. ­ Shi Huangdi kannab esimesena keisri tiitlit 214 e.Kr. ­ Suure Hiina müüri ehitamise algus 206 e.Kr. ­ 220 p.Kr. ­ Hani riik 136 e.Kr. ­ Konfutsianism saab riiklikuks ideoloogiaks 618-907 ­ Tangi riik 960-1279 ­ Songi riik

Kunstiajalugu
thumbnail
9
docx

Kunsti ajalugu

· Skulptuur on dünaamiline, mänglev, liigutuste ja zestide mitmekesine. · Enamasti kasutati kivi, kuid ümarplastilisteks vabaskulptuurideks kasutatakse ka vaske ja pronksi. · Skulptuuri valitsevaks vormiks on reljeef. · Vabaskulptuuride tähtsamateks motiivideks on hinduistlikud jumalad ja Buddha. · Gandharas loodud kujudel on seoseid hellenismiga. Neil on rahulik, leebe ja ülev ilme. See andis eeskuju ka hiina ja jaapani skulptuurile. · Arhitektuuri ja skulptuuri suurteosed on Boroduri tempel Jaava saarel Indoneesias ja Angkor Vat Kambodzas. · Ka maalikunst on hästi arenenud. Kuulsad Ajanta kaljutemplite seinamaalid on meela iluga. · Miniatuurmaalid moodustavad ülimalt huvitava ja suure osa. Neid isel puhtlineaarne käsitluslaad. Hiina kunst · 4-dal aastatuhandel eKr on kujunenud keraamika ja 2-l aastatuhandel eKr arhitektuurivormid.

Kunst
thumbnail
52
docx

kunstikultuuri ajalugu 11 klass

rohelised orud. Kontrastide seosele rajatud kõik valitsevad usundid: hinduism, budism, džainism – põimuvad omavahel. Kunst religiooni teenistuses. Mütoloogia tohutult fantaasiarikas. Hinduism – keerukas fantaasiaküllane mütoloogia, peajumalad Brahma, Višnu, Šiva, veel jumalaid, pooljumalaid jms. Budism – levis 3. saj. E.m.a. valitses Ašoka, rahuarmastaja, rasked monoliitsed Buddha mälestussambad, tipus budistlike sümbolitega kapiteelid. N: Lõvidega kapiteel India vabariigi vapil. 3. saj. E.m.a. ka stuupade ehitus – poolkerakujulise kupliga kaetud ehitised Buddha mälestuseks. Lasti püstitada 84000 tükki. Kupli tasandatud tipus nelinurkne aedik, millest kõrgub maailma telge sümboliseeriv varras päevavarjukujuliste vormidega, kogu ehitist ümbritseb kiviplokkidest aed, milles on nelja ilmakaarde avanevad väravad, kiviplokid kaetud skulptuuridega. N: reljeef Amaravati stuupalt Lõuna-Indias 2. saj. E.ma., Sanchi stuupa Indias, 1. saj. E.m.a.

Kultuuriajalugu




Kommentaarid (3)

jkaspar profiilipilt
jkaspar: Abiks oli
22:14 18-04-2011
mommik1 profiilipilt
Külli Kelder: oli abi:)
08:04 30-04-2012
Drupsu profiilipilt
Drupsu: Suht ok.
19:44 21-05-2009



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun