on säilinud palju kirjalikke ürikuid. 10. Hiina tarbekunst Hiinas oli tarbekunst väga kõrgetasemeline. Peamisteks aladeks metallehistöö, nikerdused, tikandid, email- ja lakktööd ning eriti portselan. 11. Nimeta 2 Jaapani kunstnikku ja nende loomingut. Kitagawa Utamaro (1753-1806) ,,Kolm kaunitari" Katsushika Hokusai (1760-1849) sari ,,36 Fudzijama vaadet" 12. Mida tead Jaapani arhitektuurist? Jaapani arhitektuuris arenes elamismõnu ja esteetilisi naudinguid pakkuv ilmalik kunst. Elati suhteliselt väikestes majades, mille järsult tõusvad katusenurgad rõhutavad hoonete kergust ja õhusust. Loobuti sümmeetria taotlusest. 13
· labürindid (Himeji peatorn) Video · Himeji Linnus (0:00-3:34) Video räägib Himeji linnusest (vana joonistus Himeji linnusest) Puulõiketehnika · Pärit Hiinast · algselt kasutati usuliste tekstide illustreerimiseks · Igapäevane elu, naised, taimed, loomad, maastikud, teatristseenid, kuulsad näitlejad jne · kõrgaeg 18 saj. lõpul ja 19. saj teisel poolel · kolm tähtsaimat meistrit olid Kitagawa Utamaro, Katsushika Hokusai ja Ando Hiroshige, kellest kuulsaim oli Hokusai. (Puulõiketehnika) Kitagawa Utamaro · 19. sajandi lõpul toodi tema teosed ka Euroopasse. · tuntud oma peente ja graatsiliste geisapiltidega (Kitagawa Utamaro. Kolm Kauntari.) (Katsushika Hokusai. Kanagawa laine.) (Ando Hiroshige. Mees hobusel silda ületamas.) Mõjud Jaapani kunstile
oli 18. sajandi lõpul ja 19. sajandi I poolel. · Puulõikekunst levis massiliselt ja selle publikuks oli peamiselt linnade lihtrahvas. · Puulõigete temaatika oli mitmesugune, kuid tähtsal kohal oli igapäevane elu, mida kujutati realistlikult, kuid sageli humoristlikult ja karikatuurselt, samuti naised, taimed, loomad, maastikud, teatristseenid, kuulsad näitlejad ja muu selline. Värvilise trükigraafia meistrid · Värvukuse trükigraafika tähtsamad meistrid olid Kitagawa Utamaro (1753 - 1806), Katsushika Hokusai (1760 1849) ja Ando Hiroshige (1787 1858). · Neist kuulsaim on Hokusai, suurem osas loomingus on ta kujutanud humoristlikult rahvalikke tüüpe. Euroopas sai ta kuulsaks eriti oma looduspiltidega, millel võib tihti näha jaapanlaste püha mänge Fudzijamat. · Jaapani puugravüüride julge ja üldistav joon, tingelik ruumikujutus ning osaliselt loodusest erinevaid värvid innustasid 19. sajandi uuenduslikke kunstnikke Euroopas.
müüride ja vallikraavidega ümbritsetud kompleksi keskelt, ning 3 madalamat torni. 7. 12. Sajandil levis Hiinast Jaapanisse Zen-budism. 8. Kunstis võib näha zeni mõju kalligraafia spontaansuses ja maalikunstis. 9. Värviline puulõige tehti mitme plaadiga ja värvidega trükkimisega. 10.Puulõiketehnika temaatikas oli tähtsal kohal igapäeva elu, naised, taimed, loomad, maastik. 11.Kitagawa Utamaro, Katsushika Hokusai, Andro Hiroshige. 12.Kõige kuulsam Jaapani puulõikemeister oli Hokusai.
Puulõiketehnika hakkas laiemalt levima 17. sajandil ja saavutas täisküpsuse 18. sajandil. Selle temaatikaks oli realistlik, humoristlik või karikatuurne igapäevaelu, naised, taimed, loomad, maastikud, teatristseenid, kuulsad näitlejad jms. Puulõikekunsti kuulsaimad meistrid on Katsushika Hokusai ja Ando Miroshige. Väga tuntud puulõikelooja oli ka Kitagawa Utamaro. Eriliselt kuulus on Jaapani elamu- ja pargikultuur. Arhitektuur on mõjutatud budismist. Majad on suhteliselt väikesed ja järsult tõusvad katusenurgad rõhutavad hoonete kergust ja õhulisust. Tube eraldavad maalitud vaheseinad ja lükanduksed. Jaapani siseruumid on mööblist peaaegu tühjad, kuid mugavad ja elegantsed. Peen värvivalik ja üksikute detailse või esemete kaalutletud paigutus näitavad, et elamise ilu on jaapanlastele väga tähtis. Suurt hoolt ja aega
või pruunika värvusega kivim,millest tehakse ehteid ja pisiplastikat. 11 . Nimeta kaks Jaapani kunstniku ja nende töid. Katsushika Hokusai-oli jaapani kunstnik,maalikunstnik ja graafik.Tema tuntuimad puugravüürid on seeriast "36 Fudzi vaadet". "Suur laine" "Punane Fudzi" Kitagawa Utamaro-oli jaapani graafik ja maalija.Eriti tuntud oma puulõigete poolest,mis kujutasid ilusaid naisi. "Kolm tuntud kaunitari" Kitagawa Utamaro puulõige. 12. Mida tead Jaapani arhitektuurist? Traditsioonilist Jaapani arhitektuuri imetletakse sageli selle delikaatsuse, puhtuse, peente proportsioonide ja viisi tõttu, kuidas hooned ideaalselt tasakaalustatud aedades paiknevad. Sellel on lisaks stiililistele palju teisigi põhjuseid. Jaapanis, nagu ka Hiinas, on tihedad maavärinad. Selle tõttu ei ehitata suuri ja raskeid maju, vaid kasutatakse maja ehitamisel palju puitu ja kergeid vaheseinu. Jaapanis on säilinud vanim puitehitis
juures labürindid. 7. Millal levis Jaapanisse zen-budism? Al.12.sajandist 8. Millistes kunstiliikides avaldub selle mõju? Kalligraafias ja maalikunstis 9. Kuidas tehti värvilist puulõiget? Trükiti tihe plaadiga mustvalge pilt, millele lisati pintsliga värvid. 10. Milliseid teemasid kujutati jaapani puulõigetel? Igapäevane elu, naised, taimed, loomad, maastikud, teatristseenid, kuulsad näitlejad jms. 11. Jäta meelde kolme suurima jaapani puulõigete looja nimed. KITAGAWA UTAMARO KATSUSHIKA HOKUSAI ANDO HIROSHIGE 12. Kes oli kuulsaim jaapani puulõikemeistritest? HOKUSAI
Vaade kaugusesse, Jaapani kaubalaeba puugravüür, seinamaalingud emand Wen-Chi tagasitulek, Samuraid värvilisel puugavüüril, Minimoto Yorimoto portree, Kitagawa Utamaro ,,Kolm kaunitari", ,,Teeaeg", Katsushika Hokusai ,,36 Fudzijama vaadet" 10. Selle maa omapära Rõhutatakse, et miski ei kao Kalligraafia - vaimne looming Tarbekunstis lakkehistöö ja lihtsa,
Maalikunst: mõned jõulised ja näiliselt lohakad pintslitõmbed mis vihjavad loodusele. Väldib reeglipära ja sümmeetriat. Muinasjutuliselt mitmekesine. Rullformaadis maalingud, maalingud sirmidel, vaheseintel ja lükandustel. Puulõiketehnika: tähtsal kohal oli igapäevane elu mida kujutati realistlikult, sageli ka humoristlikult ja karikatuurselt (naisi, taimi, loomi, maastikke, teatritseene, kuulsaid näitlejaid jne). Tuntumad puulõiketehnikat kasutavad kunstnikud olid: Kitagawa utamaro, Katsushika Hokusai, ando Hiroshige. Tarbekunst: lakkehistöö ja lihtsa kuid elegantse vormiga keraamika. Külmrelvad, mida kasutasid samuraid.
kompositsioon lähtus materjalist, selle elastsusest, voogavusest, haprusest või jäikusest. Alates 15. sajandist võetakse üle tagasihoidlikkust ja lihtsust eelistav hiina pottsepakunst ning seatakse see teetseremoonia teenistusse. Levinud on ka lakkmaal. Elevandiluust ning muust materjalist pisiskulptuurid, mida kasutatakse amulettidena, on levinud ka Euroopas. Värvilise puugravüüri e. puulõikekunsti kõrgperiood oli 18. ja 19. saj. Tuntumad puulõikekunsti meistrid on Kitagawa Utamaro, Katsushika Hokusai ja Ando Hiroshige . See on mõjutanud Euroopa juugendstiili. Kõrgetasemeline trükitehnika võimaldab mitmete värviplaatidega ületrükkimist. Märkimisväärne on jaapani maskinikerduskunst 17. ja 18. sajandist.Eriilmelisi maske loodi teatri tarbeks. 1920. 1930. aastatel hakati jaapani tarbekunsti suhtuma kui kaasaegse kunsti vormi. Oma roll oli selles Euroopast ja Ameerikast tulnud värskel art deco ja konstruktivismi puhangul. Elegantselt
Nimeta Hiina usundid. Willendorgi veenus 37Nimeta euroopa 2 kuulsamat ürgaja koopamaali 12Kuidas tehti Jaapanis värvilist puulõiget? Nimeta 3 kuulsamat Altamira ja Lascaux kunstnikku. 38Nimeta 3 ürgaja megaliitehitiste mõistet? trükiti plaadiga mustvalge pilt, millele lisati värvid pintsliga. Menhier, Dolmen ja Kromlehh Hiroshige, Hokusai, Utamaro. 39Mis on tsikuraat. Nimeta kuulsaim tsikuraat. 13Kirjelda hiina tarbekunsti. Mille vastu tundi Euroopas eriti Mitmekorruseline ehitis, templi moodi, astmetega ehitis. suurt huvi? 40Rahvas mesopotaamias, kes leiutas ratta. metalliehistustöö, nikerdused, tikandid, email ja lakktööd, ja sumerid portselani puhas töötlus ja fantaasia küllane
stseenideks või pilditasanditeks. Tarbekunst Alates 15. sajandist võetakse üle tagasihoidlikkust ja lihtsust eelistav hiina pottsepakunst ning seatakse see teetseremoonia teenistusse. Levinud on ka lakkmaal. Elevandiluust ning muust materjalist pisiskulptuurid, mida kasutatakse amulettidena, on levinud ka Euroopas. Värvilise puugravüüri e. puulõikekunsti kõrgperiood oli 18. ja 19. saj. Tuntumad puulõikekunsti meistrid on Kitagawa Utamaro (1753-1806), Katsushika Hokusai (1760-1849) ja Ando Hiroshige (1797-1858). See on mõjutanud Euroopa juugendstiili. Kõrgetasemeline trükitehnika võimaldab mitmete värviplaatidega (kuni 15) ületrükkimist. Märkimisväärne on jaapani maskinikerduskunst (17. ja 18. saj.) Keraamika Jaapani keraamikale on iseloomulik range vormikäsitlus, looduslähedus, peen värvi-ja detailikäsitlus, luksuslikkus, perfektne viimistlus, meisterlikkuse kõrgtase ja
palju kirjalikke ürikuid. 10. Hiina tarbekunst Hiinas oli tarbekunst väga kõrgetasemeline. Peamisteks aladeks metallehistöö, nikerdused, tikandid, email- ja lakktööd ning eriti portselan. 11. Nimeta 2 Jaapani kunstnikku ja nende loomingut. Kitagawa Utamaro (1753-1806) ,,Kolm kaunitari" Katsushika Hokusai (1760-1849) sari ,,36 Fudzijama vaadet" 12. Mida tead Jaapani arhitektuurist? Läbi ajaloo on Jaapani arhitektuur saanud tugevaid mõjutusi teistest Aasia maadest, eriti Budistliku religiooniga riikidest ning Hiinast. Jaapani arhitektuuris arenes elamismõnu ja esteetilisi naudinguid pakkuv ilmalik kunst.
Aed võis olla nii väike kui ka suur aga eesmärk oli üks igapäevane kasutamine ja külaliste vastu võtmine. Kahjuks tolle aja aedu Hiinas säilinud ei ole kuid aedade kujundamise kohta on säilinud palju kirjalikke ürikuid. 10. Hiina tarbekunst: peamised alad on metallehistöö, nikerdused, tikandid, email- ja lakktööd ning eriti portselan. Hiina tarbekunsti iseloomustab puhas töötlus ja fantaasiaküllane vormirikkus. 11. Kitagawa Utamaro (1753-1806) ,,Kolm kaunitari" Katsushika Hokusai (1760-1849) sari ,,36 Fudzijama vaadet" 12. Jaapani arhitektuuris arenes elamismõnu ja esteetilisi naudinguid pakkuv ilmalik kunst. Elati suhteliselt väikestes majades, mille järsult tõusvad katusenurgad rõhutavad hoonete kergust ja õhusust. Loobuti sümmeetria taotlusest. 13. Nende silmatorkavaimad mälestised on mitme meetri kõrgused kõvast basaldist välja raiutud inimpead
Al.12.sajandist 8. Millistes kunstiliikides avaldub selle mõju? Kalligraafias ja maalikunstis 9. Kuidas tehti värvilist puulõiget? Trükiti tihe plaadiga mustvalge pilt, millele lisati pintsliga värvid. 10. Milliseid teemasid kujutati jaapani puulõigetel? Igapäevane elu, naised, taimed, loomad, maastikud, teatristseenid, kuulsad näitlejad jms. 11. Jäta meelde kolme suurima jaapani puulõigete looja nimed. KITAGAWA UTAMARO KATSUSHIKA HOKUSAI ANDO HIROSHIGE 12. Kes oli kuulsaim jaapani puulõikemeistritest? HOKUSAI 4.VANA-AMEERIKA KUNST 1. Milline rahvas oli Kesk-Ameerika vanima kõrgkultuuri looja? Olmeegid 2. Missuguseid mälestisi on nad endast jätnud? Järskude treppidega astmikpüramiide, paleesid, väljakuid, kunstiteostest süngeilmelised basaldist inimpead. 3. Millise riigi pealinn oli praeguse Mehhiko pealinna kohal asunud Tenochtitlan?
Peamised alad on metallehistöö, nikerdused, tikandid, email-ja lakktööd ning eriti portselan. Hiinast toodud portselanesemed said tõukeks portselani leiutamisele ka Euroopas. Spetsiifiliselt hiinapärane materjal on jadeiit- veidi läbipaistev, kollaka, rohekas või pruunika värvusega kivim, millest tehakse ehteid ja pisiplastikat. Hiina tarbekunsti iseloomustab puhas töötlus ja fantaasiaküllane vormirikkus. 10. Jaapani kunstnikud- Kitagawa Utamaro ( 1753 1806) oli jaapani puulõigete kunstnik. Ta on tuntud eriti oma meisterlikult loodud ilusaid naisi kujutavate puulõigete poolest, mida nimetatakse bijingaks. Teosed: *Ootus. 1792-1793, *Aastalõpu suurpuhatus. värviline puugravüür. Katsushika Hokusai (16001867). Teosed: *Kõige tuntum on Hokusai värvilise puulõike sari "36 Fuji vaadet", *shunga "Kalamehe naise unistus". 11. Jaapani arhitektuur- Templeid hakati ehitama 3.saj. Eeskujuks talumajad.
10. Hiinas oli tarbekunst väga kõrgetasemeline. Peamisteks aladeks metallehistöö, nikerdused, tikandid, email- ja lakktööd ning eriti portselan. 11. Katsushika Hokusai on kuulsaim Jaapani värvilise trükigraafika esindaja. Suuremas osas oma loomingus kujutas ta humoristlikult rahvalikke tüüpe. Euroopas sai ta aga eriti kuulsaks oma looduspiltidega. Chunagon-yakamochi Kitagawa Utamaro oli Jaapan puulõigete kunstnik. Ta on tuntud eriti oma meisterlikult loodud ilusaid naisi kujutavate puulõigete poolest, mida nimestatakse bijingaks. 12. Läbi ajaloo on Jaapani arhitektuur saanud tugevaid mõjutusi teistest Aasia maadest, eriti Budistliku religiooniga riikidest ning Hiinast. Jaapani arhitektuuris arenes elamismõnu ja esteetilisi naudinguid pakkuv ilmalik kunst. Elati suhteliselt väikestes majades, mille järsult
Audentese Spordigümnaasium Madis Loorents Jaapani kunst Referaat Tallinn 2008 Jaapani kunsti on suuresti mõjutanud Hiina kunst ning vähemal määral India ja Korea kultuur Suurem vahe on selles, et Hiina kunst on väga uhke ning pidulik kuid Jaapani kunst on veidi rahulikum selle kohapealt. Võrreldes meie kultuuritraditsiooniga, kus on kombeks jagada visuaalsed kunstid kategooriatessse - maal, skulptuur, arhitektuur jne. siis Jaapani traditsioonis sellist jaotust ei tunta. Teiseks, meie eristame nn. puhast kunsti ja tarbekunsti, mis jällegi on tundmatu nähtus jaapani kultuuris. Kõik, mis on silmaga nähtav ja kaunilt tehtud ning omab kunstiväärtust, on kunst. Loomulikult toimub ka jaapani kunsti uurimisel liigitamine, kuid eelkõige ajaloolisel alusel ja keskendutakse kunstiväärtusele ehk siis sellele, mida ja kuidas kunstiteosed väljendavad. ARHITEKTUUR Jaapanis on säilinud vanimad puitehitised maail...
Hiinast hakkas levima Zen-budism 9. Kuidas tehti värvilist puulõiget? Trükiti ühe plaadiga mustvalge pilt, millele listati pintsliga värvid, hiljem levis mitme plaadi ja värviga trükkimine 10. Milliseid teema sid kujutati jaapani puulõigetel? Te maatika: igapäevane elu , naised, loomad, taimed, maastikud, teatritseenid, kuulsad näitlejad jne. 11. J äta me elde kolme suurima jaapani puulõigete looja nimed. Meistris: Kitagawa Utamaro, Katsushika Hokusai, Ando Hiroshige. 12. Kes oli kuulsaim jaapani puulõikemeister? Katsushika Hokusai 4. VANA - AMEERIKA KUNST 1. Milline rahvas oli Kesk - Ameerika vanima kõrgkultuuri looja? Olme egid on Kesk-Ame erika vanima kõrgkultuuri loojad. 2. Missuguseid mälestusi on nad enda st jätnud? Olme ekide kuulsaimad kunstiteosedhiiglaslikud
Kamakura perioodil (11851333) kujunesid välja Jaapani keraamikakeskused ja algas Jaapani keraamika õitseaeg, mis kestab tänaseni. 13. sajandil sai alguse kunstipärane keraamika. Jaapani keraamika on tugevalt mõjutanud ka Euroopa keraamikat ja selle arengut. 5 Lisamaterjal: Skulptuur Horyuji templist Kamakura Buddha 6 Kitagawa Utamaro ,,Kolm kaunitari" Katsushika Hokuisai"Suur laine" Todaiji tempel 7 Kasutatud kirjandus: ,,Ene" Eesti Entsüklopeediakirjastus 1995 ,,Maailma ajalugu" Kirjastus Varrak 2004 ,,Japan" Eyewitness travel 2007 http://www.artelino.com/articles/japanese-painting.asp http://www.miksike.ee/docs/referaadid2005/jaapani_kunst_leilalille.htm http://www.csuohio.edu/class/history/japan/japan16.html http://www.kotli.ee/
Utagawa Hiroshige ( tuntud ka kui And Hiroshige ja Ichiyusai Hiroshige, pärisnimega And Tokutar; 1797 - 12. oktoober 1858) oli jaapani puulõikekunstnik. Ta kasutas joonperspektiivi, valgust ja varju, mis mõnevõrra lähendas teda euroopa kunstile. Tema tuntumad seeriad on "53 jaama Tkaidl" ja "Edo 100 kuulsat kohta". Teosed: Mishima hommikuudus. Puulõige Vihmane öö. Puulõige 53 jaama Tkaidl Edo 100 kuulsat kohta 100 Edo vaadet. Puugravüür. Sari Kitagawa Utamaro ( 1753 1806) oli jaapani puulõigete kunstnik. Ta on tuntud eriti oma meisterlikult loodud ilusaid naisi kujutavate puulõiget poolest, mida nimetatakse bijingaks. Teosed: Ootus. 1792-1793 Aastalõpu suurpuhatus. värviline puugravüür, u 1800 Jaapani kunstiväljundid: Bonsai Bonsai on kasvatatud ja kujundatud puu, mille juured ei ole maaga ühenduses. Sõna "bonsai" tähendab jaapani keeles "alusel kasvavat". Nad on looduses levinud puude (ka põõsaste ja
(1733- 1795). Tema järgijaist maalis Mori Sosen (1747- 1821) peamiselt hirvi ja ahve ning Ganku (1745- 1806) tiigreid. Tokugawa ajastule andis ilme põhiliselt ukiyo-e koolkond, mis algselt viljeles ühevärvilist ja koloreeritud puugravüüri (Hashikawa Moronobu, Okumura Masanobu). 18. sajandi keskpaigaks olid tehnilised vahendid sedavõrd täiustunud, et hakati tegema värvilist gravüüri. Suzuki Harunobu, Torii Kiyonaga (1752- 1815), Kitagawa Utamaro (1753- 1806) jmt. Lõid peamiselt kaunitaride portreegravüüre, Katsukawa Shunsho (1726- 1792), Toshusai Sharaku (18. saj II pool) ja Toyokuni (1769- 1825) näitljejate gravüürportreid; Katsushika Hokusai ja Ando Hiroshige kujutasid maastikku. Euroopa kunsti mõju hakkas Jaapanisse imbuma 17. sajandil, kui Yamada Emosaki õppis hollandlaste faktoorias maalima õlivärvidega. 18. sajandil tegi euroopa ehk Hollandi stiilis pilte Shiba Kokan. Meiji ajastul püüti seda stiili matkida
m lai. 27)Mida tead kuulsate terrakotasõdalaste kohta? Terrakotasõdalased on kollektsioon umbes 8000 (täpsemalt 8099) elusuuruses terrakotas sõdurist (ja terrakotast hobustest), mis asuvad Hiinas. Sõdalased on 1,6–1,7 meetri pikkused ja täiesti individuaalsete nägudega. 28)Millist trükigraafika tehnika kõrgaeg oli Jaapanis 18.sajandi lõpul ja 19.sajandi alguses? Värviline puulõiketehnika. Selle tähtsaimad meistrid olid K. Utamaro, Ando Hiroshige ja K. Hokusai. 29)Mida tähendab sõna “renessanss”? Tuleneb itaaliakeelsest sõnast “rinascita” (taassünd). Tolleaegsete helgete peade arvates sündis just siis uuesti antiikaegne kultuur. 30)Kuidas periotiseeriti Itaalia ressansiajastut? 13. ja 14.sajand - eelrenessanss (14. sajand Itaalias trecento). 15.sajand - vararenessanss (Itaalias quattrocento). 16.sajand - kõrgrenessanss (Itaalias cinquecento).
sajandi lõpul ja 19. sajandi I poolel. Puulõikekunst levis massiliselt ja selle publikuks oli peamiselt linnade lihtrahvas. Puulõigete temaatika oli mitmesugune, kuid tähtsal kohal oli igapäevane elu, mida kujutati realistlikult, kuid sageli humoristlikult ja karikatuurselt, samuti naised, taimed, loomad, maastikud, teatristseenid, kuulsad näitlejad ja muu selline. Värvilise trükigraafika tähtsamad meistrid olid KITAGAWA UTAMARO (1753- 1806), KATSUSHIKA HOKUSAI (1760-1849) ja ANDO HIROSHIGE (1797-1858). Neist kõige kuulsam on Hokusai. Suuremas osas loomingus on ta kujutanud humoristlikult rahvalikke tüüpe. Euroopas sai ta kuulsaks eriti oma looduspiltidega, millel võib tihti näha jaapanlaste püha mäge Fufzijamat. Jaapani puugravüüride julge ja üldistav joon, tinglik ruumikujutus ja osalt loodusest erinevad värvid innustasid 19 sajandil uuenduslikke kunstnikke Euroopasse.
(1733- 1795). Tema järgijaist maalis Mori Sosen (1747- 1821) peamiselt hirvi ja ahve ning Ganku (1745- 1806) tiigreid. Tokugawa ajastule andis ilme põhiliselt ukiyo-e koolkond, mis algselt viljeles ühevärvilist ja koloreeritud puugravüüri (Hashikawa Moronobu, Okumura Masanobu). 18. sajandi keskpaigaks olid tehnilised vahendid sedavõrd täiustunud, et hakati tegema värvilist gravüüri. Suzuki Harunobu, Torii Kiyonaga (1752- 1815), Kitagawa Utamaro (1753- 1806) jmt. Lõid peamiselt kaunitaride portreegravüüre, Katsukawa Shunsho (1726- 1792), Toshusai Sharaku (18. saj II pool) ja Toyokuni (1769- 1825) näitljejate gravüürportreid; Katsushika Hokusai ja Ando Hiroshige kujutasid maastikku. Euroopa kunsti mõju hakkas Jaapanisse imbuma 17. sajandil, kui Yamada Emosaki õppis hollandlaste faktoorias maalima õlivärvidega. 18. sajandil tegi euroopa ehk Hollandi stiilis pilte Shiba Kokan. Meiji ajastul püüti seda stiili matkida
Teoseid: aastast 1127 pärinev rullmaal, mis kujutab veejumala poole pöörduvat palvetajat, Tawaraya Sotatsu maal graatsilistest kurgedest, Honami Koetsu kalligraafilised hieroglüüfid, Kano Motonobu “Faasanid ja pojengid.” Rahvusmuuseum Tokyos – Aadress: 13-9, Ueno park, Tokyo. Eksponaatide hulgas puugravüür, mis arenas Edo ajastul kõrgemale tasemele. Teoseid: Hokusai loodud puugravüür “Vaade läbi lainete Kanagawa rannikule,” Kitagawa Utamaro “Mao tund,” Heiji kodusõja aastatel (13.sajand) valminud “Valitseja perekonna pagendamine.” Taivan: Rahvuslik paleemuuseum – Aadress: 221 Zhishan Road, Taibei. Muuseumis on välja pandud paljud Pekingist taivanile toodud väärtuslikud kunstiteosed. Teoseid: portree Tšingis-khaanist, siidile maalitud jahistseen 13.sajandist. Austraalia: Rahvusgalerii Canberras – Aadress: Parkes Places, Canberra. Eksponeerib tähtsaimate austraalia kunstnike loomingut
7. Millal levis Jaapanisse zen-budism? Al.12.sajandist 8. Millistes kunstiliikides avaldub selle mõju? Kalligraafias ja maalikunstis 9. Kuidas tehti värvilist puulõiget? Trükiti tihe plaadiga mustvalge pilt, millele lisati pintsliga värvid. 10. Milliseid teemasid kujutati jaapani puulõigetel? Igapäevane elu, naised, taimed, loomad, maastikud, teatristseenid, kuulsad näitlejad jms. 11. Jäta meelde kolme suurima jaapani puulõigete looja nimed. KITAGAWA UTAMARO KATSUSHIKA HOKUSAI ANDO HIROSHIGE 12. Kes oli kuulsaim jaapani puulõikemeistritest? HOKUSAI 4.VANA-AMEERIKA KUNST 1. Milline rahvas oli Kesk-Ameerika vanima kõrgkultuuri looja? Olmeegid 2. Missuguseid mälestisi on nad endast jätnud? Järskude treppidega astmikpüramiide, paleesid, väljakuid, kunstiteostest süngeilmelised basaldist inimpead. 3. Millise riigi pealinn oli praeguse Mehhiko pealinna kohal asunud Tenochtitlan? Asteekide linn 4
jaapanlaste peenest heast maitsest. Jaapani traditsioonilised õhukesed ja liikuvad paberseinad. Jaapani kalligraafia Jaapani visuaalses kultuuris on tähtis koht kirjakunstil. Nende hieroglüüfid on välja arenenud piltkujutistest. Tihti luuakse neid maalides. Kalligraafia on tehtud hoogsalt, tunde ajendil, kuid siiski on elegantne ja dekoratiivne. Jaapani kunstnikud · Katsushika Hokusai (1760 - 1849) · Hiroshige (1797 - 1858) · Kitagawa Utamaro (1753 - 1806) Töö Töökeskkond varieerub Jaapanis väga laiades piirides. On väga suuri firmasid ja pisikesi perefirmasid. Enamik töötajaid peab tööle sõitma väga kaugelt ning hommikustel ja õhtustel tipptundidel on ühiskondlik transport väga koormatud. Väga levinud on ületundide tegemine, seda nii erafimades kui riigiasutustes. Pole sugugi haruldane, et firma saadab oma töötaja