Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Düsleksia (3)

4 HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Mis on düsleksia?
  • MIS ON DÜSLEKSIA?
  • Kuidas düslektikud loevad?

Lõik failist

12
Tallinna Ülikool




Düsleksia kui kaasaegne probleem –
kuidas abistada lugemishäirega last
Referaat



Tallinn, 2011

Sisukord


Sisukord 2
Sissejuhatus 3
Ajalugu 4
Mis on düsleksia? 4
Düsleksia põhjused 5
Düsgraafia esinemine koos teiste häiretega 6
Lugemisel tekkivad vead 7
Abistamine düsleksia korral 7
Meetodid kuidas last lugemishäire korral aidata 8
Soome kogemus 9
Kasutatud kirjandus 12

Sissejuhatus


Lugemine, kui ta on juba omandatud, tundub enamikule inimestest kerge. Mitmetes allikates on automatiseerunud lugemisoskuse illustreerimiseks toodud järgmine näide: „Urungu veätil mis peihnõb Cmabrigde Üikololi teatsedlal ploe migint thästsut, mis jäerjkroars teähd sanõeds enesiavd, anukie tihäts asi on, et emisnee ja viminae thät on atesutad õesigse ktoha. Üäjläneu
Vasakule Paremale
Düsleksia #1 Düsleksia #2 Düsleksia #3 Düsleksia #4 Düsleksia #5 Düsleksia #6 Düsleksia #7 Düsleksia #8 Düsleksia #9 Düsleksia #10 Düsleksia #11 Düsleksia #12
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 12 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-12-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 124 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 3 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor jessica Õppematerjali autor
referaat annab ülevaate düsleksiast, ajalugu, põhjused, abistamine, kasutatud mitut ingliskeelset allikat ja eesti keelset artiklit

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
12
doc

Referaat, Düsleksia.

..................................................................................................................................1 SISSEJUHATUS.............................................................................................................................3 1. KIRJUTAMISE- JA LUGEMISE RASKUSED KUI SPETSIIFILISED ÕPIRASKUSED ......4 2. DÜSLEKSIA MÕISTE............................................................................................................... 5 2.1. Düsleksia definitsioonid....................................................................................................... 5 2.2. Düsleksia avaldumine...........................................................................................................5 3. DÜSLEKSIA PÕHJUSED..........................................................................................................7 3.1. Bioloogilised põhjused..............................................................................

Erivajadustega õppija
thumbnail
8
doc

Düsleksia ja pärilikkus-referaat

DÜSLEKSIA JA PÄRILIKKUS Referaat SISUKORD Sissejuhatus................................................................................3 1. Düsleksia mõiste, definitsioonid ja avaldumine..............................4 2. Düsleksia põhjused ja pärilikkus...............................................5 2.1. Düsleksia põhjus peitub ajus...................................................5 2.2. Pärilikkus.........................................................................5 Kokkuvõte..................................................................................7 Kasutatud kirjandus........................................................................8 2 SISSEJUHATUS

Arstiteadus
thumbnail
14
doc

Referaat düsleksia

...........5 Düsleksiaga toimetulemine....................................................................................................8 Kokkuvõte............................................................................................................................13 Kasutatud allikad:................................................................................................................ 14 Sissejuhatus Valisime oma referaadi teemaks lugemisraskuse ehk düsleksia. Sellise teema valisime sellepärast, et düsleksia on levinud arenguhäire ning lugema õppimine põhjustab paljudele lastele suuri raskusi ja ebameeldivust. Referaadis püüame leida vastuseid, kuidas düsleksiat ennetada, kiiresti avastada ning lugemisraskustega lastele lugemisprotsessi meeldivamaks muuta. Samuti uurime ka üldiselt eelkooliealise lapse kõnearengu iseärasusi ja lugema- ja kirjutamaõppimise etappe ja eeldusi. Lugemaõpetamine tundub meile kõige

Psühholoogia
thumbnail
30
pdf

Lugemis-ja kirjutamisraskused

................................................................................ 3 SISSEJUHATUS ..................................................................................................................................... 4 1. LUGEMIS-JA KIRJUTAMISRASKUSED ........................................................................................ 5 1.1. Lugemis-ja kirjutamisraskuste põhjused ...................................................................................... 5 1.2. Düsleksia ehk lugemispuue .......................................................................................................... 5 1.3. Düsleksia uurimise ajalugu .......................................................................................................... 7 1.4. Düsgraafia ehk kirjutamispuue..................................................................................................... 8 1.4.1 Agraafia ..................................................................

Pedagoogika
thumbnail
5
doc

Erivajadustega õppija - Düsleksia

Tallinna Ülikool Kasvatusteaduskond Klassiõpetaja kõrvalerialaga EKL-1kõ Erivajadustega õppija Essee Düsleksia Koostaja: Kadri Kivirand Juhendaja: Marianne Martinson Tallinn 2008 Raskused põhioskuste omandamisel on seotud suures osas düsleksia ehk lugemisraskustega. Mõiste düsleksia on kasutusel ligikaudu sada aastat, tõsisemalt hakati seda uurima 1970ndate aastate algul. Sel ajal loodi maailmas ka esimesed düsleksia organisatsioonid, näiteks Briti Düsleksia Assotsiatsioon. Üks varasemaid teooriaid kirjeldab seda kui kesklassi haigust, sest just keskklassi kuuluvad vanemad lasid oma lapsi diagnoosida düsleksia suhtes, samal ajal kui alamasse klassi kuuluvad inimesed mõistsid seda kui laiskust või alaarengut.

Erivajadustega õppija
thumbnail
20
rtf

Düsleksia väljaselgitamine

• tihti väga hea vaistuga • tunneb suurt huvi selle vastu, kuidas asjad töötavad • väga teadlik ümbritsevast keskkonnast, tihti märkab detaile • originaalse mõtlemisega • tajub tervikut • sageli lapsena väga hea legodega mängija 67 Lapsel võib esineda üks või mitu nimetatud tunnust, ent tasub silmas pidada, et õpikeskkond võib düsleksiaga lapse koolis edasijõudmist tugevalt mõjutada. Kui keskkond on düsleksiasõbralik, aitab see düsleksia mõju vähendada (Reid 2007:xi). Kui õpetaja ei arvesta düsleksiaga õpilase vajadustega, võib see tekitada lapses tugevat ärevust ning mõjutada tema õpitulemusi. Briti Düsleksiaühingu kodulehelt võib leida lisainfot düsleksia kohta, samuti nõuandeid düsleksiaga inimestele ja lapsevanematele (http://www.bdadyslexia.org.uk) Düsleksia kindlakstegemine ja hindamine klassis Et düsleksiaga laps koolis hästi edasi jõuaks, on tähtis, et düsleksia avastataks

Eripedagoogika
thumbnail
4
pdf

Düsleksia mõju lapse tajule ja töömälule

Erinevused sõltuvad sellest, millised kõrvalekalded esinevad kognitiivsetes funktsioonides. Õpiraskused võib jagada üldisteks- ja spetsiifilisteks õpiraskuseks. Üldise õpiraskuse puhul esinevad raskused õppimisprotsessis ja see avaldub enamus ainetes. Spetsiifilise õpiraskuse korral avalduvad raskused vaid lugemise, arvutamise või kirjutamise omandamisel. Üheks kõige sagedamini esinevaks spetsiifiliseks õpiraskuseks on düsleksia, mille all kannatavad eri allikate andmetel 80% õpiraskustega õpilastest. Diagnoosimata häire nii düsleksia kui mõne muu õpiraskuse puhul, hakkab mõjutama lapse õpitulemusi ja enesehinnangut. Düsleksia ja selle mõju tajule Düsleksia ehk spetsiifiline lugemishäire on neuroloogiline arenguhäire (Karande & Agarwal, 2017), mille korral laps loeb aeglaselt ja vigaselt, jättes vahele või lisades juurde tähti ja silpe (Klein, 2014)

Kategoriseerimata
thumbnail
36
doc

Erivajadustega õppija

peaks jälgima, et tekst oleks lühike; sisaldaks piisaval määral tuntud sõnavara ja grammatilisi konstruktsioone; koosneks valdavalt lühikestest ja lihtsatest lausetest; oleks huvitav ja eakohane, sisaldaks teavet, mis õpilastele korda läheb ja huvi pakub; käsitleks tuttavat teemat või fakte; oleks illustreeritud. Õpiraskuste ajaloost 1877 ­ Saksa neuroloog Adolf Kussamaul võttis kasutusele termini sõnapimedus 1887 ­ Saksa arst Rudolf võttis kasutusele termini düsleksia, 1895 ­ silmaarst James Hinshelwood kirjeldas omandatud sõnapimedust täiskasvanul 1963 ­ Samuel A. Kirk võttis kasutusele termini õpiraskused (learning disability). 1996 ­ dr Guinevere Eden hakkas kasutama magnetresonantstomograafiat düsleksia uurimiseks 2005 ­ dr Jeffrey. Gruen tegi kindlaks düsleksiat põhjustava geeni Õpiraskused ingl learning disabilities USAs, learning difficulties Suurbritannias

Pedagoogika




Kommentaarid (3)

che88y profiilipilt
Kirsi Jelle: Igati asjakohane referaat. Hästi kirjutatud ja väga korralikult viidatud.
15:48 27-12-2011
katsmor profiilipilt
katrin kõrvas: Väga põhjalik ja korrektne.
22:53 17-05-2016
Britta63 profiilipilt
Britta63: väga põhjalik
14:00 12-05-2013



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun