Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

18-aastane - täiskasvanu või laps? (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

18-aastane on täiskasvanu või laps?
Paljud noored ootavad kannatamatult seda aega millal nad saavad kaheksateist aastaseks. Seda seepärast, et sellega kaasneb vabadus ja õigus oma elu üle ise otsustada. Kas tänapäeva noor suudab käituda nagu ühelt 18-aastaselt oodatakse ? Täiskasvanuks saamisega tuleneb õigus tarbida alkoholi ning tubakatooteid. Ametlikult alkoholi ostmine on vist üks esimesi asju, mida tehakse kui 18-aastaseks saadakse. Palju ei mõista alkoholi kahjulikusest ning võivad seda liigtarvitada. Liigtarvitamisega kaasnevad tegevused, mis ei ole omased kainele ja selge mõistusega inimesele. Teiste vara rikkumine, akente sisseloopimine ja paljud muud sellised tegevused on ainult väheseid asju mida võib kogenematu noor korda saata.

18-aastane - täiskasvanu või laps #1
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-12-06 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 4 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor KK2sper Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
1
doc

18-aastane – täiskasvanu või laps

18-aastane ­ täiskasvanu või laps? Paljud noored ootavad kannatamatult seda aega millal nad saavad kaheksateist aastaseks. Seda seepärast, et sellega kaasneb vabadus ja õigus oma elu üle ise otsustada. Just see sama õigus oma enda tahtmise järgi tegutseda nõuab, et sa oled suuteline langetama täiskasvanulike otsuseid, mitte käituma nagu laps. Kohati võib isegi lapselik käitumine sulle või mõnele kaaskodanikule elu maksta. Et nõnda ei juhtuks tuleb olla nii vaimult kui ka füüsiliselt täisealine. Kuid kas ikka tänapäeva noore mõttemailm on nõnda avar, et käituda nagu ühelt 18-aastaselt oodatakse? Kõige parem kõneleb enda eest statistika. Järjest enam lisandub meie liikluskeerisesse noori rooli keerajaid, kes ei ole piisavalt kogenud, et hakkama saada sama hästi, kui mõni vanem inimene

Eesti keel
thumbnail
524
doc

Arengupsühholoogia

4 Seksuaalsus.........................................................................................................197 Mõtlemise areng.................................................................................................198 Isiksuse areng.....................................................................................................200 Sotsiaalne areng..................................................................................................202 Täiskasvanu ja murdeealine...............................................................................206 Identiteedikriis 16-19 aastasena.............................................................................209 Isiksuse areng – emotsionaalne iseseisvus.........................................................209 Sotsiaalne areng..................................................................................................211 Ideoloogiline kriis 19-20/25 aastasena..................

Arengupsühholoogia
thumbnail
52
odt

Perevägivallast

saj USA-s loomakaitseseaduse alusel. Alles 1950-60 aastatel hakati laste vastu suunatud vägivallale ja selle ulatusele ühiskonnas tõsist tähelepanu pöörama. Alaealiste vastu on vägivalda tarvitanud nii oma perekonna kui ka ühiskonna teised liikmed. Laste ja noorte vastast vägivalda on mitmesugust. See võib olla füüsiline ja psüühiline vägivald või lapse arenguks vajalikust hooldusest täielik ilmajätmine ja lapse hülgamine. Laps võib langeda ka seksuaalse vägivalla ohvriks. Nende seisunditega seotud RHK-10 klassifikatsiooni diagnoosirühmad on esitatud tabelis 11. Diagnoosid leiab koodide y ja z alt. Z-koode kasuatatakse tavaliselt lisadiagnoosi märkimiseks. Peadiagnoosina kasutamine kasutamine näitab, et lapsel või noorukil ei ole psüühikahäireid ja probleemi põhjustavad muud tegurid. Perevägivald ja ohvriabi Kaks sõna, mille õiget tähendust me vist ei teagi. Või ei taha teada.

Kirjandus
thumbnail
97
pdf

InimopVI-2osa-innove 1

Meie kere ja pea liigub tänu painduvale selgroole. Skelett määrab sinu kehakuju, kannab keharaskust ja aitab koos lihastega kehal lii- kuda. Ta on piisavalt tugev, et kaitsta õrnu sise­elundeid (näiteks süda, kopsud, aju). PEA MEELES! Et su luud oleksid tugevad ja kasvaksid õigesti, vajad sa kaltsiumi ja D-vitamiini. Kaltsiumi on palju piimatoodetes. D-vitamiini saab keha siis, kui sa sööd kalatoite või kui oled päikese käes. 8 3. Lõika lõikelehelt välja kehaosad ja ühenda need omavahel knopkadega. Knopkad tähistavad liigeseid. LÕIKELEHT 1. Inimese skelett. 9 10 4. Loe. Luustiku külge kinnituvad lihased. Inimese kehas on üle 600 lihase, millest enamus allub inimese tahtele. Lihaste abil saad sa keha liigutada. PEA MEELES! Mida rohkem sa lihaseid treenid, seda tervemaks ja tugevamaks nad

Bioloogia
thumbnail
37
pdf

Lapsehoidja koolituse eksami küsimused-vastused

Eemalda kiiresti riided põletuse kohalt, siis jahuta keha (kasuta vajadusel leiget vett); Jahuta kiiresti nahka jaheda veega. Vesi ei tohi olla jäine, eriti kui põletuskahjustus on suurematel pindadel. Võib kaasuda alajahtumine. Isegi lühikese viivitamise tulemuson see, et pindmine põletus muutub sügavamaks.; Põletuse parim esmaabivahend on burn-shield geel. See vähendab kiiresti valu ja täiendava põletuskahjustuse teket. ; Ära pane suurele põletusele midagi muud peale (õli, või, aaloe, salv, kreem); Tõrva eemaldamine haavast ei ole soovitav; Kata villiga koht hiljem puhta sidemega! 7. Kuidas käitun kui kannatanu on minestanud? Aseta kannatanu pikali jalad kõrgemale kehapinnast ;Vabasta pigistavatest riietest (ka vöö, krae, lips jms); Taga värske õhu juurdevool; Võimalusel pritsi näole külma vett või pane külm mähis otsmikule; Ära hoia minestanut istuvas asendis või püsti (veri ei jõua pähe); Kui kannatanu ei tule teadvusele, kutsu 112 NB

Kategoriseerimata
thumbnail
24
doc

TELEMEEDIA MÕJU EESTI LASTELE

1. SISSEJUHATUS Teema valikul oli suur roll minu perel. Minu abikaasa armastab väga teleri ees istuda. Olen üritanud talle selgitada, millist mõju avaldab see lastele, kes tahtmatult jäävad samuti teleri ette vaatama. Selle tööga saan ma ehk veidigi tähelepanu suunata meedia avaldavatele mõjudele. Loodan südamest, et tema suhtumine telerisse muutub. Teisteks põhjusteks on juhtumid ja kogemused minu omas rühma lastega. Tihti kuulen õhtuti vanemate lubadusi vaadata mõnda seriaali või multifilmi. Kuna ma ise seda teemat nii hästi veel ei vallanud, ei osanud varem sellele ka erilist tähelepanu pöörata. Põhiliseks põhjuseks oli aga juhtum, kus lapsed mängisid pidevalt Kättemaksukontorit ja ma kaks poissi omavahel suudlemas leidsin: nii oli ju seriaalis olnud. Esialgu ei osanud kuidagi reageerida, siis aga selgitasin, et see mis telerist tuleb, seda ei tasu päris tõesena võtta ja suunasin teistele mängudele. Mõni aeg hiljem

Pedagoogika
thumbnail
164
pdf

Karjäärinõustamise käsiraamat 2014

Nõustaja professionaalne kohalolek................................................. 20 Nõustamise meetodid ja abivahendid............................................... 21 Nõustamisvestluse analüüs............................................................. 34 Nõustaja raskused......................................................................... 35 Nõustatava kümme soovi nõustajale ............................................... 36 Täiskasvanu ja noor nõustamisel..................................................... 37 Nõustamise füüsiline keskkond........................................................ 37 II OSA Töö gruppidega.......................................................................... 39 Gruppidega töötamine – teooria ja harjutused.................................... 39 Grupi organiseerimine ja juhendamine............................................. 39 Grupi suurus.................

Ametijuhend
thumbnail
46
doc

LASTE JA VANEMATE SUHTED PEREKONNAS

..................................................................................... 24 1.7.12 "Küll kasvab ise!"......................................................................................................25 1.8 Kuidas vanemate lahkumineku korral lapsi säästa?.............................................................25 1.8.1 Lapse heaks tegutsege koos..........................................................................................26 1.8.2 Laps pole spioon ega diplomaat....................................................................................26 1.8.3 Lisapinged tuleb maandada...........................................................................................27 2. LASTE ARENG......................................................................................................................................................29 2.1 Tõlgiks laste ja täiskasvanute vahel.......................................

Perepsühholoogia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun