Virtuaalreaalsus
EVS 2382-37:2003
Standard on mõeldud soodustama rahvusvahelist suhtlust
infotehnoloogias.
Standard määratleb virtuaalreaalsusega seotud mõisteid.
Registrisse
kantud 11.03.2003 nr 353, projekti nr 51410
standardite andmebaasis.
Virtuaalreaalsus
“Kõige õigem”
virtuaalne reaalsus on 3-
mõõtmeline, arvuti poolt genereeritud
maailm, milles saab kasutaja ja maailm
üksteist vastatiku mõjutada.
Virtuaalne reaalsus peab
muutuma vastavalt
kasutaja tegevusele ning paus inimese
tegevuse ja muutuse vahel peaks olema
võimalikult väike.
Pilt, heli ja tehismaailma struktuur peaks
olema niivõrd realistlik, et inimene unustaks
mõneks ajaks pärismaailma olemasolu.
Virtuaalne koostöökeskkond tuleb kasuks:
sõjaväelaste ning
päästetöötjate
treenimiseks
e-
õppes
kunstiobjektide
näitamiseks (virtuaalne
galerii)
kirurgiliste
operatsioonide läbi
viimisel
Foobiate
ravis
Ehitus ja tootmine
Virtuaalreaalsust kasutatakse
ehituses ning arhitektuuris.
Näiteks saavad
insenerid ning
arhitektid luua tulevase ehitise
3D mudeli ning selle kujutist iga
nurga alt vaadelda, leida
võimalike vigu ning simuleerida
pärismaailma ohuallikaid,
näiteks ilmastikuolusid.
Kõik kommentaarid