Virtuaalmaailma
mõju noortele
Tänapäeval
on internett nii iseenesest mõistetav, et vähesed kujutavad elu
ilma selleta ette. Seda võib isegi lugeda asendamatuks, sest igal
võimalikul momendil ollakse kohe oma telefonis , mis sisaldab neti kasutamise võimalusi. Kogu maailm avaneb vaid ühe näpu
liigutusega. Kuid millist mõju avaldab selline virtuaalmaailm noortele? Milliseks kujunevad noorpõlve harjumused?
Ma
ei taha väita, et internett on noorte elu ära rikkunud, kuid palju
on negatiivseid omadusi. Ebasoodsate hulka kuulub kindlasti nii öelda
aja puudus, mille üle kurdetakse pidevalt, et oleks ööpäevas
rohkem kui kakskümmend neli tundi, siis jõuaks rohkem teha. Ei taha
öelda, et kui internetti poleks, et siis saaks kõik asjad tehtud,
kuid kindlasti suuremal määral. Kindlasti on nii mõnelegi vanemale
madalate kuludega ja laskmata end segada traditsioonilistest füüsilistest ja geograafilistest piirangutest. Selliste kanalite hulka kuuluvad lihtsad internetipõhised uudis- või kasutajagrupid, aga ka keerulised 3D ruumid, kus indiviidid “kohtuvad” selle sõna virtuaalses mõttes. Selle 13 tulemusena kasvanud globaalsel interaktsioonil on ebaselge, aga potentsiaalselt oluline mõju toodete ja teenuste pakkujatele, vähemalt sedavõrd kui kommunikatsioonitegevused (peamiselt tarbijate vahel), mis selles virtuaalses kommunikasiooniruumis aset leiavad, mõjutavad turu- ja tööstustrende. Erinevalt virtuaalsest inforuumist on virtuaalne kommunikatsooniruum artikli kirjutamise ajal kõige vähem ettevõtete tähelepanu pälvinud, seda ilmselt seetõttu, et see ei vasta ühelegi traditsioonilisele funktsioonile (turundus, jaotus, tehing). Esimesed sammud, millest ettevõtted
Raamat Nullpunkt -17. Johannes elab Lasnamäel. Ta on 17. Johannes Tamm asub õppima kümnenda klassi keskel Tallinna Rootsi Gümnaasiumisse. Enne käis ta Roosta Gümnaasiumis. Johannese elu oli oma kahe venna ja kahe õega, ema ja isaga väga rahulik ja turvaline, kuni ema haigestus skisofreeniasse. Peale seda hakkasid J hinded koolis langema ja kõik läks allamäge. Kooli vahetusest loodab J saada elumuutust ja motivatsiooni, et elu taas rööpasse saada. Kuigi võetud ülesanne ei tundu juba esimsel koolipäeval kerge, sest tegemist on eliitkooliga, kuhu saab mitmepäevaste katsete tulemusena, tema aga on lihtsalt 20 min direktoriga rääkinu- isegi tunnistust ei esitanud- ütles, et neljad viied, aga tegelikult oli matem kolm. Kartust tekitab veel praktiliselt olematu vene keele oskus ja siinses rootsi keele tunnis ainult rootsi keeles rääkimine. Uus klass on suur-36 õpilast ja varesematel parematel kooliaastate
Eestis algas punk-kultuur aastal 1976. Kuigi enne seda eksisteeris ka mõni punkar. Eestlased, nagu ka teisest rahvusest punkarid, väljendasid pungiga oma vastumeelsust võimu vastu. ( Blackplait & Boomfield 2009 ) Eesti kannatused tänu võõrvõimule, olid suuresti aluseks miks üldse punkliikumine tekkis. Samuti andis tõuke suureks mässumeelsuseks Kadrioru staadionil peale jalgpallimatsi toimuma pidanud Propelleri kontsert, mis aga võimude poolt laiali aeti. Noortele omane vastuhakk ja mässumeeldus sai selles üheks eelduseks. Paljude arvates oleks punk sel ajal kindlasti leidnud oma tee Eestisse. Villu Tamme: "1978. aasta alguses kinkis klassiõde mulle Sex Pistolsi kleepeka ja mu hing sai müüdud. Selline nagu need mehed tahtsin ma välja näha! Läksin oma õlgadeni juustega juuksuri juurde ja üritasin zestide abil Sid Viciouse soengut kirjeldada, tulemus oli tavaline siilisoeng, aga asi seegi." (samas:18)
(Sir Francis Bacon) 3. ANKEETKÜSITLUSE ANALÜÜS Uurimistöö ,,Tekstid, mida loevad minu ekaaslased" ankeetküsitlus on läbi viidud 10.-12. klasside õpilaste seas. Kokku viis klassi. Ankeedi täitis 106 õpilast. Küsitlus oli anonüümne ja viidi läbi 7.-9. jaanuaril 2009.a. Küsitluse eesmärgiks oli saada ülevaade, kui palju ja missuguseid tekste õpilased loevad, missugune on loetu mõju. Töö autor leidis, et lugemisallikad on päris mitmekesised, kuid lugemus võiks olla suurem. Samuti on hea nentida, et enamik lugejatest pidas lugemist tähtsaks. Enamik õpilastest oli lugemises välja toonud enam positiivseid kui negatiivseid tahke. Iseenda algatusel loetakse samas mahus kui kohustuslikus korras, seda on vähe. Lugemise tähtsus Lugemist peeti tähtsaks, sest selle tulemusena saab teada palju uut, nimetatud tegevus muudab ja täiustab maailmavaadet
· Armastada ühte inimest, on raske. Varjata, seda armastust teise eest veelgi raskem. · Kõik pole kuld mis hiilgab, kuid mis hiilgas olid sina. · Elu on nagu film, aga elus ei saa sassiläinud kaadreid uuesti võtta! · Ma olen isekas , kannatamatu ja veidi ebakindel . Ma teen vigu , ma väljun kontrolli alt ja aeg- ajalt on minuga raske toime tulla , aga kui sa mu halvimate külgedega hakkama ei saa , siis põrgupäralt sa ei vääri mu parimaid külgi ! · Ma olen väike liivatera sinu suures liiva karjääris, mille kadumist sa tähele ei pane.Aga kui ma lendasin teise liivakarjääri, Panid sa mind tähele ja palusid et ma tagasi tuleksin, seda ma tegin, ja nüüd jälle see vana jant edasi ka läheb. Liivaterad kaovad, ja inimesed kaovad. Hoia neid ,kes sul veel alles on. ja ära lase neil olla see liivatera, mida sul tegelikult oleks vaja et üks kena liivaloss ehitada:) · Eile õhtul pimedas jalutades tundus nagu oleksin näinud sind, ku
Ainus põhjus, miks keegi sind vihkab, on see, et nad tahaksid olla nagu sina. Maailmas on vähemalt kaks inimest, kes sureksid sinu eest. Mõne jaoks olete kogu maailm. Keegi, kelle olemasolu sa isegi ei tea, armastab sind. Isegi kui sa teeksid tõesti suure vea, tuleneb sellest alati midagi head. Kui sul on tunne, et maailm on pööranud sulle selja, vaata edasi. Pea alati meeles tervitused, mis sa saad. Unusta vastulöök, märkused. Öeldakse, et HEADEL SÕPRADEL võib olla aegu, kui nad ei räägi omavahel. Siiski, sõprussuhe ei unune ealeski. Kohtudes on need sõbrad nagu oleks näinud viimati eile, hoolimata sellest, kui kaua pole näinud või kui kaugel nad teineteisest elavad. Kui oled nii õnnelik, et sul on vähemalt üks selline sõber, pane see oma seinale. Nad teavad keda mõtled. SADA MÕTET TEELE KAASA Võimatu on olla noor ja vanadega mitte vaielda. Üks ema võib saavutada rohkem kui sada õpetajat. Hari ennast ise ja püüa sellega ,mis sa oled ,tei
..............................................................39 3.1 Isaduse olemus.....................................................................................................................39 3.2 Isa ülesandeks küpsemine....................................................................................................40 3.3 Isa roll lapse arengus............................................................................................................41 3.4 Isa mõju lapsele....................................................................................................................42 3.4.1 Aktiivne isa pingevabam pereelu...............................................................................43 3 3.4.2 Mida saab naine teha?...................................................................................................43 KOKKUVÕTE.......
........... 30 3.1.3 Konstruktivistlik õppimine läbi keskkonna ............................................................. 31 3.1.4 Humanistlik õppimine läbi keskkonna .................................................................... 31 3.2 Kriminaalse käitumise suurmõjutajad elukeskkonnas .................................................... 32 3.2.1 Majanduslik keskkond kui kriminaalse käitumise eeskuju ..................................... 32 3.2.2 Inimsuhete mõju kriminaalse käitumise .................................................................. 33 3.2.3 Erinevad kommunikatsioonivahendid kui kriminaalse käitumise mõjutajad .......... 36 3.2.4 Erinevate joovet tekitavate keemiliste ainete mõju kriminaalsele käitumisele ....... 44 3.2.5 Isiku individuaalsed tegurid ning kogemused kui kriminaalse käitumise põhjustajad ............................................................................................................
Kõik kommentaarid