Töötus Eestis
Susanne Rajang
Madli Reesalu
K112
Vanus ja sugu
Vanusegrupp oli alates 15-45 eluaastani.
Sooliselt oli vastanuid 29 naist ja 13 meest, kokku vastanuid 42.
Täiskasvanutest töötud
Tuli välja, et enamus vastajate tutvusringkonnast on paljud töötud.
Põhjusteks, et käiakse koolis, kooli kõrvalt raske tööl käia, pole sobivat
töökohta ja liiga väike palk.
Töötu abiraha suurus
Vastanute arvates on töötu abiraha ca 101€ kuus liiga väike summa.
Oli ka neid, kes arvasid, et sellest täiesti piisab , kuna muidu kui abiraha
suurem oleks, kaoks inimestel motivatsioon tööd otsida.
Põhjuseid Eesti inimeste töötusest
Maakohtades napib töökohti, kuna pole piisavalt ettevõtteid, mis suudaksid
pakkuda inimestele tööd ning linna tööle käimine ei tasuks miinimumpalga
eest ära
Firmad lähevad pankrotti, inimesi koondatakse
Pole piisavalt haridust
Motivatsioonipuudus tööd teha
Inimeste suhtumine ja virisemine
Savisaar
Lahendusi töötute arvu
vähendamiseks
Vähemnõudlikud tööandjad hariduse suhtes
Tasuta õppimine
Miinimumpalk suurem
Luua juurde töökohti
Vähendada riigikogulaste palkasid
Pöörata suuremat tähelepanu enda harimisele
Motivatsiooni taastamine
Suhtumine töötutesse
Suhtutakse hästi nendesse töötutesse, kes teevad ise midagi
sellejaoks, et tööd leida.
Halvasti suhtutakse aga neisse kel puudub motivatsioon ja tahe tööd
otsida/ tööl käia, kui on võimalus.
Mõistetakse neid, kes on küll otsinud tööd, aga pole leidnud või on
hiljuti just töö kaotanud erinevatel põhjustel.
Kuidas mitte tulevikus töötuks jääda?
Enda võimalikult rohke harimine ja arendamine
Aktiivne töö otsimine
Teise riiki kolimine
Tutvuste loomine erinevate inimestega
Olla vähem valiv
„Kogun kogemusi, õpin elama!“
Miks pingutada hea töökoha nimel?
Et elus edasi jõuda
Suurem sissetulek
Hea töökoht kindlustab tuleviku
„Kvaliteetse elu nimel. Pole head tööd, pole ka head raha, on vaid halb
tuju.“
Et saada materiaalne kui hingeline rahuolu
Meeleolu töötuna
Enamus vastajatest tunneksid ennast kurvana, rahutuna, masenduses .
On mure kuidas ära elada.
Paljud olid positiivsed ja tegutseksid selle nimel aktiivselt, et paremuse
poole pürgida.
Elu töötuna
Ei kujutata enda elu ette töötuna
„Kodutu Pirogovil taarat korjamas“
Sõltuv teistest, pingeline
On ka positiivseid inimesi kes ei annaks alla ja otsiksid aktiivselt tööd
edasi
Rahaprobleemid
Analüüs
Küsimustiku efektiivsus?
Küsimused tõid oodatud vastuse?
Millega tuleks arvestada küsitluste läbiviimisel?
AITÄH KUULAMAST!
KÕRGKOOL "I STUDIUM" Majandusteaduskond Ettevõtlus ja ärijuhtimine Kaja Urbel ME-21k. TÖÖTURU JA HÕIVE PROBLEEMID EESTIS Kursusetöö Juhendaja: Enn Uusen Tallinn 2009 SISUKORD Sissejuhatus ................................................................................................................................3 Mõisted ja andmeallikad ............................................................................................................4 1. Tööturu teooriad .................................
SISUKORD 1.Sissejuhatus ............................................................................................................... .....................2 2.Ülevaade tööturu olukorrast üldiselt.......................................................................................... 3.Pikaajaline töötus......................................................................................................... .................. 4.Erineva haridustasemega eestlased ja mitte-eestlased tööturul............................................ 5. Tööjõu vaba liikumine................................................................................................... ................ 6. Kokkuvõte..................................................................
kogu müügikogus toodetakse vaid väikese arvu firmade poolt Sisenemisbarjäärid-Mõnikord on uutel firmadel raske konkureerida olemasolevatega, mille toodangut tarbijad seni on aktsepteerinud. Seaduslikud piirangud paten KARTELL Kartell on firmade formaalne kokkulepe hinna kujundamiseks ja turu jaotamiseks. ( kohv, suhkur, nafta) ·Kartellikokkulepped kui konkurentsi kahjustavad kokkulepped on konkurentsiseadusega keelatud nii Eestis kui ka EL tervikuna. Monopol on turu struktuur, kus kaupu toodab ja müüb üksainus firma. Kasumi suurendamiseks võib monopoolne firma kasutada hinnadiskriminatsiooni, kehtestades erinevatele ostjatele erinevad hinnad. Monopol võib olla efektiivne kui eksisteerib loomulik monopol. Loomulik monopol suudab toota kogu majandusharusvajaliku toodangu madalamate kuludega, kui seda teeksid kaks või rohkem firmat. Loomuliku monopoli puhul on turule sisenemise kulud on väga suured ning
......... 74 Huvide profiil................................................................................... 75 Hoiakute mägi................................................................................. 78 Karjäärinõustamine 5 Sissejuhatus Põnev on jälgida karjäärinõustamise arengut ja korraldust Eestis ja mujal maailmas. See, kuidas testimisele keskendunud matching’ust lähtuv paradigma, vahepeal humanistlikest nõustamistuultest tagant lükatuna, on jõudnud tänapäevaste konstruktivistlike lähenemis- teni, on loomuliku arengu tulemus. Ja Eesti karjäärinõustamine, tänu riiklikule nõustamis süsteemile või süsteemist hoolimata, on uusi tuuli kiiresti püüdnud, olnud neile vastuvõtlik ja avatud. Nii et rahvusvahelistel konverentsidel ja seminaridel pole meil oma teadmiste ja
NÜÜDISÜHISKOND. On selline ühiskonna arengutase, mida iseloomustavad tööstuslik kaubatootmine, rahva osalemine ühiskonna valitsemises, vabameelsus inimsuhetes ja vaimuelus. Nüüdisühiskonna kujunemine kestis 19. saj. 20. saj. viimane veerand (ca. 200 a.). Ühiskond Inimeste omavaheliste suhete kogum (laiemas tähenduses inimkonna tekkest nüüdisajani, kitsamas tähenduses mingil kindlal ajajärgul, näiteks sotsialistlik ühiskond). Teadusliku õpetuse ühiskonnast lõid K. Marx ja F. Engels. Selle õpetuse järgi moodustavad kõigi inimsuhete aluse ehk baasi inimeste suhted tootmises - tootmissuhted. Tootmissuhete laad sõltub tootlike jõudude tasemest ja määrab oluliselt, millised on näit. perekonnasuhted, moraal, õigus, kirjandus ja kunst. Võim majanduses, riigis ja inimsuhetes Majandus on eelkõige areen, kus toimub pidev võitlus suurema võimu saavutamise nimel. See seisukoht on peamine alus võimukesksetele lähenemistele. Lähtutakse eeldusest, et huvid tur
Teema selgitamiseks on püstitatud järgmine uurimisküsimus: ,,Millega arvestada Hõbevalge teemapargi arendamisel, kui soovitakse pakkuda lastega peredele elamusi?". Eesmärgi täitmiseks on seatud järgmised ülesanded: Tutvuda teoreetiliste käsitlustega, millel on praktilist väärtust elamusel põhineva teemapargi arendamise ja lastega perede eripära seisukohast; Viia läbi uuring selgitamaks Eestis elavate lastega perede vajadusi ja kogemusi teemaparkides ning huvi Hõbevalge teemaparki planeeritud tegevuste vastu; 4 Tuginedes uuringu tulemustele teha ettepanekud Hõbevalge teemapargi arendamiseks; Selgitamaks Eestis elavate lastega perede vajadusi ja kogemusi teemaparkides ning huvi Hõbevalge teemaparki planeeritud tegevuste suhtes, viiakse läbi kvalitatiivne arvamusuuring
te uuringu teinud Lewis Terman osutas faktile, et koolist väljalangejate hulgast umbes kolmandik olid heade vaimsete võimetega õpilased. Ande- kad alasooritajad ja väljakukkujad on nüüdse haridussüsteemi tõsisemaid probleeme. Tihti saab andekate arenguks parimate tingimuste loomisel takistuseks asjaolu, et lapsevanematel ning pedagoogidel puuduvad koge- mused ja teadmised nii andekate laste märkamiseks kui ka koolitustööks andekate lastega. Ka Eestis pole olukord erinev. Eesti koolide eespool vii- 6 Eessõna datud uuringu põhjal tunnistavad seda vajakajäämist nii koolijuhid, peda- googid kui ka koolipsühholoogid. Seega on just vanemate ja pedagoogide asjatundlikkus põhiküsimusi andekate laste arendamisel. Kuigi meie kirjastused on välja andnud mitmeid andekale lapsele pü- hendatud tõlkeraamatuid – siinkohal sügav kummardus emeriitprofessor
....... 111 15.1.11. Post-Fordism............................................................................................113 15.1.12. Fordism vs Post-Fordism.........................................................................113 15.1.13. Töö organiseerimine ja tööle pühendumine............................................ 114 15.1.14. Naised ja töö............................................................................................ 114 15.1.15. Töötus .....................................................................................................116 15.1.16. Kokkuvõte:.............................................................................................. 117 16. SOTSIAALSED INSTITUTSIOONID: Perekond ja abielu...................................117 16.1. Perekonna teoreetilised käsitlused....................................................................119 16.1.1. Funktsionalistlik käsitlus ...................
Kõik kommentaarid