elektrifitseerimise algus Esimene elektrirong seeriast ER1. Rong 1959 - 1978 18. juuni 1960 algas regulaarne elektrirongide liiklus liinil Tallinn-Kloogarand 4. november 1961 avati pidulikult liin Kloogalt Paldiskisse (+ 11,8 km) 1965 valmis Tallinnas Balti jaamas uus lähirongide ootepaviljon 15. juuli 1965 avati Keila-Vasalemma liin (+ 10,6 km) 30. jaanuar 1974 elektriraudteed oli nüüd Eestis 101 km 3. aprill 1974 Tallinna saabus esimene uut tüüpi elektrirong seeriast ER2 Riiast, ,,lennuk rööbastel" Rong 1979 - 1998 1981 - avati rongiliin Vasalemma-Riisipere 1991 - Eesti Raudtee iseseisvus 24. detsember 1993 - liinile tulid renoveeritud Riia elektrirongid Pääsküla depoos. nõukogudeaegsed elektrirongid, millel oli uus sini-valge-hall värvilahendus November 1997 - rongides rakendusid uued piletisüsteemid koos komposteerimisvõimalustega 23. detsember 1998 asutati Elektriraudtee AS Rong
aastal asutatakse Eesti õhujõud. 1921. aastal asutati Eesti õhusõidu aktsiaselts Aeronaut. Samal aastal alustati regulaarlendudega liinil Tallinn-Stockholm. 1923. aastal alustas Aeronaut 9. veebruaril talviseid postilende Soome. Kaks päeva hiljem, 11. veebruaril, alustas lennufirma Soome Aero OY lennuliiklust Tallina ja Helsingi vahel. 7.mail alustas Aeronaut igapäevaseid reise Tallinn-Riia-Köningsbergi liinil. 1932. aasta 2.juulil sooritasid kuus esimest Eesti eralendurit lennueksami Tallinna Õhuasjanduse Ühingu mootorlennu kursustel. Sama aasta 10.juulil avati Sakalamaa esimestel lennupäevadel Viljandi lennuväli. 1932. aastal avati ka uus lennuliin Tallinn-Riia-Varssavi. Loojaks oli Poola lennufirma LOT ja avamiskuupäev oli 17. august. 1934. aasta 2.mail avati Ülemiste tsiviillennuväli. Esimene Eestis konstrueeritud õppelennuk ES-ENN valmis sammuti 1934. aasta mais. 1935. aasta 13.detsembril sai esimene eestlanna, Inna Rostfeldt, lendurikutse Eestis. 1936
TALLINNA TEHNIKAKÕRGKOOL TALLINN COLLEGE OF ENGINEERING Majandus-finantstegevuse analüüs AS Tallinna Lennujaam Õppeaine: Transpordiökonoomika Transporditeaduskond Õpperühm: TLI-51 Üliõpilane: Margus Müür Kontrollis: J. Krasjukova Tallinn 2010 Sisukord TALLINN COLLEGE OF ENGINEERING......................................................................... 1 Sissejuhatus ................................................................................................................................3 Ettevõtte üldiseloomustus...............................
Tõrva Gümnaasium Kuuba Trantsport ja turism Salme Ojap 2013 Trantspordi liigid Kuubas LENNUJAAMAD Lennujaami on Kuubal 136. Sellega on ta teiste maailma riikidega võrreldes 42. kohal. Nendest siis kattega lennurajad on 65 ja ilma katteta 71. Tuntumad lennujaamad: Asukoht Maakond Lennujaama nimi Camagüey Camagüey Ignacio Agramonte rahvusvaheline lennujaam Cienfuegos Cienfuegos Jaime González lennujaam Guantánamo Guantánamo Mariana Grajales lennujaam Havana ´ Havanna (La Habana) José Martí International Airport Havana Havanna (La Habana) Playa Baracoa lennujaam Havana Havanna (La Habana) Ciudad Libertad lennujaam Pinar del Río Pinar del Río Pinar del Río lennujaam
Infrastruktuur - Sadama vee-ja maa-alad, kaid, meremärgid, ühendusteed tagamaaga, sadama toimimist tagavad kommunikatsioonid. Superstruktuur - Kõik ehitised, tõstetranspordi masinad, seadmed jms infrastruktuuri peal. Tööjõud - Personal, kes tegeleb stividori-ja teiste tööde teostamisega sadamas. 20. Nimeta 3 sadamat, mis kuuluvad 2017a seisuga 20 suurima sadama hulka maailmas? Shanghai, Singapore, Hong Kong, Rotterdam 21. Missugused sadamad kuuluvad AS Tallinna Sadam koosseisu? Vanasadam, Muuga sadam, Paldiski Lõunasadam, Saaremaa sadam, Paljassaare sadam. 22. Nimeta erinevaid kaubaterminale sadamas? Konteinerterminal, Tükklastiterminal, Puistlastiterminal, Vedellasti terminal, Reisijate terminal (ka ro-ro terminal). 23. Millised sadamad on Eestis erasadamad? Paldiski Põhjasadam, Sillamäe Sadam, Kunda Sadam, 24. Milline seadus reguleerib Eestis merealasid? Merealapiiride seadus 25
Ungru loss (mõis) Powerpointi esitlus Ungru mõis Koostaja: --- Juhendaja: -- Asukoht Kiltsi küla, Ridala vald, Lääne maakond Ehitise arhitektuur · Ungru loss on Eesti üks mõjuvamaid ja suurejoonelisemaid neobarokseid mõisahooneid. · paekiviehitis · iseloomustab keerukas põhiplaan, arvukad baroksed voluutviilud (kokku 11) · Lossi keskosa kroonis neljakorruseline kivitorn · Lossi ehitus jäi rahapuuduse tõttu ehitamata, tegemata jäid aknad-uksed, stiilne barokkportaal ja kõik sisetööd Mõisa legend Lossi hakkas 1893. aastal ehitama krahv Ewald von Ungern-Sternberg. Romantiline legend räägib sellest, kuidas krahvi armastatu lubas temaga abielluda vaid siis, kui mees ehitab talle samasuguse lossi, nagu on Saksamaal Merseburgis. See abielu ei saanud kunagi teoks, sest neiu suri ja lõpuni ehitamata jäi ka Ungru loss. Ungru mõis ja Merseburgi loss Ungru mõis Merseburgi loss (Saksamaal) Ungern-Sten
Kõik kommentaarid