Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Tabeli täitmine (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kust oli pärit?
  • Millise žanri looja oli ajastu vappide kogu?

Lõik failist

Lisa tabelisse pilte, mis iseloomustavad ajastutvõi kunstnikku kõige paremast küljest. Kirjuta tekstina põhitunnused ja olulisemad märksõnad.
Enda lisatud tekst kirjuta värviliselt või kaldkirjas. Vajadusel suurenda tabelit. Täidetud tabel salvesta pdf formaadis .
Ajastu
Riik
Inimene/kunstnik
Skulptuur
Kirjuta teose nimi, autor, tähtsus
Arhitektuur /stiili tunnused
Renessanss
Kirjuta ajaline periood
15.-16. sajand
Millises riigis tekkis?
itaalia
Mida tähendab sõna renessanss ja miks see kasutusele võeti?
itaalia keeles -  taassünd. Ajastut iseloomustas eemaldumine
religioonikesksetelt väärtustelt inimesekeskse maailmapildi
suunas. Renessanss järgnes keskajale .

Nimeta kaks
tekkimise põhjust.
Manufaktuuride teke. Käsitöö omandas tööstuslikud
mõõtmed.
Kaubeldi Idamaadega.
Panganduse teke. Itaalia pankadele olid võlgu peaaegu terve
Euroopa valitsejad.
Keda nimetatakse humaanseks inimeseks ?
Isikut kelle suurim
väärtus on isiksuse vaba areng.
Teose nimi, autor,
Leonardo Davinci
Vitruvian man

Teose mõte on Inimese proportsioonid


Lisa enda valikul ajastu maal, nimeta kunstnik ja iseloomusta pilti lühidalt.
Raffael:Sixtuse modonna
Kõigis tema töödes valitseb ülev rahulolu
Nimi Taavet
autor Michelangelo
tähtsus: Skulptuur kujutab alasti kuningas Taavetit. Erinevalt varasemast traditsioonist kujutada Taavetit pärast võitlust Koljatiga otsustas Michelangelo kujutada valmistumas otsustavaks võitluseks
Kolmekorruseline neljast tiivast koosnev nelinurkse
sisseõuega, madala katusega ehitus on kindlusetaolised ehitised.
Tallinna Mustpeade Maja hoone. Kes oli autor ja kust oli pärit? Axel von Rosen , kes oli Ingerimaa kubermangu kuberner Bogislaus von Roseni poeg.
Lisa pilt, hoone praegune funktsioon. Ajastu tunnused. 1531 . aastal aga ostsid mustpead maja raehärra Johann Vianti käest ära ja rajasid järgnenud ümberehituses aastatel 1531–1532 selle asemele tollal ülimoodsas renessanss-stiilis hoone, mis on jäänud Tallinna silmapaistvaimaks, mitmete detailide poolest ainsaks renessansi ehituskunsti näiteks. Hoones pikendati ja kõrgendati dornset, mille tulemusel saadi uus suur pidusaal kolmele kaheksatahulisele piilarile toetatud võlvidega .Hetkel on ta kasutuses kontserdite korraldamiseks.
Barokk
Kirjuta ajaline periood
17.
saj ning osaliselt 16.ja18.
Barokk Eestis
Millises riigis tekkis?
Sai alguse itaaliast
Nimeta kaks
olulisemat tekkimise põhjust.
maailm püüti tagasi võita
katoliiklusele
Sellel ajal ehitati võimsaid ja
luksuslikke losse
oma võimu ja suuruse näitamiseks.
Nimeta kaks stiili tunnust, mis on iseloomulikud barokile. Stiili tunnus
ed on ülepaisutatud
ja liialdatud
k
aunistused
Millise žanri looja oli Christian Ackermann?
Nikerduskunst ja
figuuriplastika
Kus võib leida tema teoseid? Iseloomusta loomingulist käekirja
Tallinna Toomkiriku altar ja kantsel, altarid Simunas ja Vigalas . Ackermani stiil
on lähemal Lõuna
Euroopa
maalilisele b
arokile. Tema uuendatud
ornamendid olid
looduslähdased lopsakad motiivid, näitks
akantuselehed ja lilled
Millises Tallinna kirikus on suurim ajastu vappide kogu?
Tallinna toomkiriku seintel on üle saja heas korras vapi
Kadrioru loss
Lisa pilt, kirjuta stiili tunnused.
Hoone tähtsus praegu. Kadrioru loss on itaalia stiilis lossi ehitis. Loss ehitati
keisrinna Katariina I suveresidentsiks.
Lossi ümbritses reeglipärane prantsuse park. Interjöörides on kasutatud rohkesti
stukkdekoori
ka laemaale ümbritseb stukkraamistus.
Stukkdekoor on
erineva kõrgusega ornamentaalne ja figuraalne reljeef. Praegu tegutseb seal Kadrioru kunstimuuseum , mis on Eesti Kunstimuuseumi filiaal .
Lisa enda valikul üks barokk stiilis arhitekturi näide Eestis. Lisa pilt/pildid. Kirjuta hoone nimi, kus asub, kirjuta stiili olulisemad tunnused. Laupa mõis mis asub Türi kihelkonnas Järvamaal Pärnu jõe kaldal , ümbritsetuna ilusast pargist. Mõisa juurde kuulub viinavabrik, valitsejamaja, kuivati, tall ja kelder.Hoonet iseloomustavad mansardkatused, nii esi- kui ka tagaküljel asuvad suurejoonelised terrassid ning ülikülluslik stukkdekoor.
Vasakule Paremale
Tabeli täitmine #1 Tabeli täitmine #2 Tabeli täitmine #3 Tabeli täitmine #4
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 4 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2018-01-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 2 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor clean Õppematerjali autor
Lisa tabelisse pilte, mis iseloomustavad ajastutvõi kunstnikku kõige paremast küljest. Kirjuta tekstina põhitunnused ja olulisemad märksõnad.
Enda lisatud tekst kirjuta värviliselt või kaldkirjas. Vajadusel suurenda tabelit. Täidetud tabel salvesta pdf formaadis.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
52
docx

kunstikultuuri ajalugu 11 klass

India kunst Taust: suur osa Indoneesiast ja Indo-Hiinast, alates 4500 aastat tagasi. Induse kultuur – Induse jõe orus 3. a. tuh. E.m.a. Tähtsamad linnad Harappa, Mohenjo-Daro: reeglipärane planeering, eeskujulikult heakorrastatud, kaevud ja kanalisatsioon. Puudusid templid ja valitseja paleed, peamised elamud, osa 2-3 korruselised. Ehitusmaterjaliks põletustellis. Keraamilised ja pronksist esemed nappide kaunistustega, kuid otstarbeka vormiga. Kunst ja religioon: looduses suured kontrastid: kõledad kiltmaad ja rohelised orud. Kontrastide seosele rajatud kõik valitsevad usundid: hinduism, budism, džainism – põimuvad omavahel. Kunst religiooni teenistuses. Mütoloogia tohutult fantaasiarikas. Hinduism – keerukas fantaasiaküllane mütoloogia, peajumalad Brahma, Višnu, Šiva, veel jumalaid, pooljumalaid jms. Budism – levis 3. saj. E.m.a. valitses Ašoka, rahuarmastaja, rasked monoliitsed Buddha mälestussambad, tipus budistlike sümbolitega kapiteelid. N: Lõvidega kapite

Kultuuriajalugu
thumbnail
93
doc

Kunsti ajalugu

ÜRGAJA ARHITEKTUUR......................................................................................................................................1 MESOPOTAAMIA ARHITEKTUUR....................................................................................................................4 EGIPTUSE ARHITEKTUUR...................................................................................................................................9 KREETA-MÜKEENE e.EGEUSE ARHITEKTUUR............................................................................................17 KREEKA ARHITEKTUUR...................................................................................................................................20 ETRUSKI ARHITEKTUUR...................................................................................................................................27 ROOMA ARHITEKTUUR.................................................................................................

Ökoloogia ja keskkonnakaitse
thumbnail
180
doc

Maastikuarhitektuuri ajalugu 2010

LOENGUD MAASTIKUARHITEKTUURI AJALOOST 2010 Õppematerjal maastikuarhitektuuri ning maastikukaitse ja ­hoolduse üliõpilastele Koostanud Kadi Karro AEGADE ALGUS NING VARAJANE MAASTIKUKUJUNDUS. Esimesed maastikud, nende areng. Varajased tsivilisatsioonid: Egiptuse ning Mesopotaamia (Babüloonia, Assüüria ja Pärsia) kultuurid ja maastikukujundus. VANA-KREEKAST KESKAJANI: Antiik-Kreeka linnaplaneerimine ja aiad. Antiik-Rooma linnaplaneerimine ja aiad. Vitruvius "De Architectura". Islami aiad. Euroopa läbi keskaja: kloostriaiad, religioosne sümboolika; botaanikaaiad, linnakodanike aiad. RENESSANSS: Vararenessanss Itaalias 14. saj. Renessanss Itaalias 15.- 16. saj. Manerism ja barokk Itaalias 16.-18. saj. Linnaruum Itaalias: piazzad keskajast barokini. BAROKK: Barokk Prantsusmaal 17. saj. Prantsusmaa naabermaad 16.-18. saj: regulaarstiil Inglismaal, Hispaanias, Austrias, Saksamaal, Madalmaades, Venemaal, Rootsis, Taanis. EESTI VANEMAD MÕISAAIAD JA -PARGID. Kuni 18. sajandi kesk

Maastikuarhitektuuri ajalugu
thumbnail
414
pdf

Tiit Lauk humanitaar

TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 ƒ DOKTORIVÄITEKIRI Kaitsmine toimub 20. novembril 2008. aastal kell 10.00 Tallinna Ülikooli Kunstide Instituudi saalis, Lai 13, Tallinn, Eesti. Tallinn 2008 2 TALLINNA ÜLIKOOL HUMANITAARTEADUSTE DISSERTATSIOONID TIIT LAUK Džäss Eestis 1918–1945 Muusika osakond, Kunstide Instituut, Tallinna Ülikool, Tallinn, Eesti. Doktoriväitekiri on lubatud kaitsmisele filosoofiadoktori kraadi taotlemiseks kultuuriajaloo alal 13. oktoobril 2008. aastal Tallinna Ülikooli humanitaarteaduste doktorinõukogu poolt. Juhendajad: Ea Jansen, PhD Maris Kirme, kunstiteaduste kandidaat, TLÜ Kunstide Instituudi muusika osakonna dotsent Oponendid: Olavi Kasemaa, ajalookandidaat, EMTA puhkpilliosakonna professor

Muusika ajalugu
thumbnail
0
docx

V. Hugo Jumalaema kirik Pariisis terve raamat

1 VICTOR HUGO_JUMALAEMA KIRIK PARIISIS ROMAAN Tõlkinud Johannes Semper KIRJASTUS ,,EESTI RAAMAT" TALLINN 1971 T (Prantsuse) H82 Originaali tiitel: Victor Hugo Notre-Dame de Paris Paris, Nelson, i. a. Kunstiliselt kujundanud Jüri Palm Mõni aasta tagasi leidis selle raamatu autor Jumalaema kirikus käies või õigemini seal uurivalt otsides ühe torni hämarast kurust seina sisse kraabitud sõna . ' ANAT KH Need vanadusest tuhmunud, üsna sügavale kivisse kraabitud suured kreeka tähed, mis oma vormi ja asendi poolest meenutasid kuidagi gooti kirja, viidates sellele, et neid võis sinna kirjutanud olla mõne keskaja inimese käsi, kõigepealt aga neisse kätketud sünge ja saatuslik mõte, jätsid autorisse sügava mulje. Ta küsis eneselt ja katsus mõista, milline vaevatud hing see pidi küll olema, kes siit maailmast ei tahtnud lahkuda ilma seda kuriteo või õnnetuse märki vana kiriku seinale jätmata. Hiljem on seda seina (ei mäleta küll täpselt, millist just) üle värvitud

Kirjandus



Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun