Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Statistika kodutöö keskväärtuste hindamine (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kui teist gruppi?

Lõik failist

Overview

Ülesanne 1
Ülesanne 2
Ülesanne 3

Sheet 1: Ülesanne 1


Ülesanne 1
On arvutatud kahe erineva tudengite grupi keskmine testi punktisumma ning standardhälve.
Esimeses grupis oli 57 tudengit ning keskmine tulemus 50 punkti standardhälbega 10,3 punkti,
teises grupis oli 30 tudengit ning keskmine tulemus oli 45 punkti standardhälbega 12,5 punkti.
Kas on alust väitel, et õppejõud hindas esimest gruppi kõrgemate punktidega kui teist gruppi?
H₀: µ₁≈µ₂ I ja II grupi keskmised punktisummad ei erine oluliselt, õppejõud hindas gruppe samamoodi
H₁: µ₁›µ₂ I ja II grupi punktisummad erinevad, õppejõud hindas I gruppi kõrgemate punktidega kui II gruppi
n₁= 57
n₂= 30 µ₁= 50
µ₂= 45 δ₁= 10.3
δ₂= 12.5 sqrt n₁= 7.55
sqrt n₂= 5.48



SE=δ/sqrt n


SE₁= 1.36
SE₂= 2.28



SE*=sqrt SE₁^2+SE₂^2
temp=(µ₁-µ₂)/SE*
SE*= 7.07
temp= 1.88
2.66
β=0,95
tkr≈2
Kuna temp ei jää kriitilisse piirkonda, siis aktsepteerin H₀
Vastus: Esimese ja teise grupi keskmised punktisummad ei erine oluliselt. Antud väitel ei ole alust.

Sheet 2: Ülesanne 2


Ülesanne 2
Põllumees soovib kindlaks teha, kas tankimisseade väljastab täpse kütusekoguse.
Selleks teostab ta viis tankimist, tellides iga kord täpselt 20 liitrit kütust. Kodus mõõdab ta saadud kütusekoguse täpse mõõtmisvahendiga üle ning
saab viie katse keskmiseks kütusekoguseks 19,7 liitrit standardhälbega 0,25.
Kas on alust väita, et tanklast saadav kütusekogus ei vasta tellitule?
H₀: µ=20 Erinevus puudub, tanklast saadud kütusekogus vastab tellitule
H₁: µ≠21 Tanklast saadav kütusekogus ei vasta tellitule
µ= 20
SE=s/sqrt n
x= 19.7
SE= 0.11 s= 0.25
n= 5
sqrt n= 2.24
temp=(x-µ)/SE
temp= -2.68
tkr= 2,78
Kuna temp ei jää kriitilisse alasse, siis järelikult aktsepteerin H₀
Vastus: Alust väita ei ole. Tanklast saadud kütusekogus vastab tellitule.

Sheet 3: Ülesanne 3


Ülesanne 3
Firma on huvitatud, kas müra mõutab raamatupidajate töövõimet.
Selleks korraldatakse kümne raamatupidajaga katse töövõime hindamiseks nii vaikuses kui ka müras.
Tulemusena saadi keskmiseks töövõime erinevuseks 2,5 ja standardhälbeks 2,9 (vaikuses oli keskmine töövõime näitaja 18,8 ning müras 16,3 palli).
Oletatakse, et vaikuses on töövõime parem. Kotrollige oletuse paikapidavust olulisuse nivool 0,05.
H₀:µ₁≈µ₂ Müra ei mõjuta statistiliselt oluliselt töövõimet
H₁:µ₁≠µ₂ Müra mõjutab töövõimet statistiliselt oluliselt
n= 10
temp=d/SE
µ₁= 18.8
SE=s/sqrt n
µ₂= 16.3
SE= 0.92 d= 2.5


s= 2.9
temp= 2.73 sqrt n= 3.16


tkriit=2,26
Kuna temp jääb kriitilisse alasse, siis lükka H₀ tagasi
Vastus: Müra mõjutab statistiliselt oluliselt töövõimet. Oletus peab paika.
Statistika kodutöö keskväärtuste hindamine #1 Statistika kodutöö keskväärtuste hindamine #2 Statistika kodutöö keskväärtuste hindamine #3 Statistika kodutöö keskväärtuste hindamine #4 Statistika kodutöö keskväärtuste hindamine #5 Statistika kodutöö keskväärtuste hindamine #6
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-03-24 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 14 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor natalja.kartasova Õppematerjali autor
3 ülesannet, kus on püstitatud hüpoteesid, lisatud lahenduse käik ja vastused Excelis.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
2
docx

Admeanalüüs sotisaalteadustes - Kodune ülesanne 4

4. kodune ülesanne Ülesanne 1 On arvutatud kahe erineva tudengite grupi keskmine testi punktisumma ning standardhälve. Esimeses grups oli 57 tudengit ning keskmine tulemus 50 punkti standardhälbega 10,3 punkti, teises grupis oli 28 tudengit ning keskmine tulemus oli 46 punkti standardhälbega 11,5 punkti. Kas on alust väitel, et õppejõud hindas esimest gruppi kõrgemate punktidega kui teist gruppi? H0: µ1µ2 (1. ja 2. grupi keskmised punktisummad ei erine oluliselt, õppejõud hindas gruppe sarnaselt) H1: µ1>µ2 (1. ja 2. grupi keskmised punktisummad erinevad, õppejõud hindas 1. gruppi kõrgemate punktidega kui 2.) n1=57 n2=28 µ1=50 µ2=46 1=10,3 2=11,5 SE=/n SE1=10,3/57=1,36 SE2=11,5/28=2,17 SE*=SE12+SE22 SE*=1,85+4,71=2,56 temp=(µ1-µ2)/SE* temp=(50-46):2,56=1,56 =0,95 tkriitiline2 temp ei jää kriitilisse piirkonda, järelikult aksepteerin H0. Vastus: 1. Ja 2. Grupi keskmised punktisummad ei erine oluliselt. Väitel, et

Andmeanalüüs sotsiaalteadustes
thumbnail
10
xlsx

Statistika kodutöö 2 .xls

Ülesanne 1 Ülesanne 1 On arvutatud kahe erineva tudengite grupi kesk Esimeses grups oli 57 tudengit ning keskmine t teises grupis oli 28 tudengit ning keskmine tulem Kas on alust väitel, et õppejõud hindas esimest xa 50 xb 46 sa 10,3 sb 11,5 na 57 nb 28 H0: µa=µb (tulemused ei erine, õppejõud hinda H1: µaµb (tulemused erinevad, õppejõud hind SE*=SE12+SE22 SE*=1,3642682 +2,1732962 SE* 2,566 temp= x2-x1/SE* Temp -1,559 Tkr= 2,01 VASTUS: Statistiliselt erinevad tulemused oluli Ülesanne 2 Põllumees soovib kindlaks teha, kas tankla tank Selleks teostab ta viis tankimist, tellides iga kord Kodus mõõdab ta saadud kütusekoguse täpse Kas on alust väita, et tanklast saadav kütusekog x- 19,4 s- 0,25 n- 5 µ- 20 H0: µ = 20l (Kütusekogus vastab tellitule) H1: µ 20l (Kütusekogus ei vasta tellitule) SE= s/n SE= 0,112 Temp= x-µ/ SE Tem

Tõenäosusteooria ja matemaatiline statistika
thumbnail
6
xlsx

Statistika kodutöö

Ül. 1 On arvutatud kahe erineva tudengite grupi keskmine testi punktisumma ning standardhälve Esimeses grups oli 57 tudengit ning keskmine tulemus 50 punkti standardhälbega 10,3 pun teises grupis oli 28 tudengit ning keskmine tulemus oli 46 punkti standardhälbega 11,5 pun Kas on alust väitel, et õppejõud hindas esimest gruppi kõrgemate punktidega kui teist grup xa 50 xb 46 sa 10,3 sb 11,5 na 57 nb 28 H0: µa=µb (tulemused ei erine, õppejõud hindas võrdselt.) H1: µaµb (tulemused erinevad, õppejõud hindas esimest gruppi kõrgemate pun SE*=SE12+SE22 SE1 1,364268 SE*=1,3642682 +2,1732962 SE* 2,566017 temp= x2-x1/SE* Temp -1,558836 Tkr= 2,01 VASTUS: Statistiliselt erinevad tulemused oluliselt. Õppejõud oli hinn umma ning sta

Statistika
thumbnail
12
xlsx

Keskväärtuste võrdlemine

Ülesanne 1 On arvutatud kahe erineva tudengite grupi keskmine testi punktisumma ning standardhälve. Esim tudengit ning keskmine tulemus 50 punkti standardhälbega 10,3 punkti, teises grupis oli 30 tuden tulemus oli 45 punkti standardhälbega 12,5 punkti. Kas on alust väitel, et õppejõud hindas es kõrgemate punktidega kui teist gruppi? I grupp II grupp n 57 n 30 xx 50 xx 45 s 10.3 s 12.5 H₀: μ I grupp = μ II grupp H₁: μ I grupp ≠ μ II grupp SE*=√SE²₁+SE₂² SE*=√10,3²/57+12,5²/30 SE*= 2.66 t=xx ₂-xx ₁/SE* t=(45-50)/2,66 t=

Matemaatika
thumbnail
638
pdf

Eesti eluasemefondi puitkorterelamute ehitustehniline seisukord ning prognoositav eluiga

probleemid 83 4 2.10 Tuleohutus 86 2.11 Puitkorterelamute kasutusiga ja renoveerimise vajadus 89 3 Külmasillad 91 3.1 Meetodid 91 3.1.1 Külmasilla kriitilisuse hindamine 91 3.1.2 Külmasilla hindamine termograafia infrapuna kaamera abil 92 3.1.3 Külmasilla hindamine temperatuurivälja arvutusega 93 3.2 Tulemused 95 3.2.1 Termograafia mõõtmistulemused 95 3.2.2 Arvutustulemused 96 3.2

Ehitusfüüsika
thumbnail
161
pdf

Juhtimise alused

4.4.2.2 Juhtimist, töökorraldust ja tööjaotust reglementeerivate dokumentide sisu 78 4.4.2.3 Personali plaanimine (planeerimine) 83 4.4.3 Personali värbamine ja valik 84 4.4.3.1 Personali värbamine 84 4.4.3.2 Personali valik 85 4.4.4 Personali hindamine 87 4.4.5 Personali hüvitamine 88 4.4.5.1 Hüvitamise olemus ja koostisosad 89 4.4.5.2 Töö hüvitamise tegurid 90 4.4.5.3 Mitterahaline hüvitamine 92 4.4.5.4

Juhtimine
thumbnail
32
doc

õiguspsühholoogia

1.küsimus Õiguspsühholoogia aine,objekt,meetodid Õiguspsühholoogia ühte ossa kuulub kriminaalpsühholoogia. Keerulised on õiguse ja psühholoogia vahekorrad.On väidetud,et õigus ja psühholoogia tegelevad paljuski ühiste asjadega,sest mõlemad distsipliinid püüavad mõista(seletada),ennustada ja reguleerida inimeste käitumist sotsiaalses keskkonnas.Nende vahel on mitmeid erinevusi: Õigus rõhutab konservatiivsust,psühholoogia rõhutab arengut,muutlikkust; Õigus on autoriteedile tuginev,psühholoogia empiiriline; Õigus põhineb poolte vastandumisel,psühholoogia tugineb ekspereminteerimisele; Õigus on ettekirjutav,psühholoogia kirjeldav; Õigus on reaktiivne,psühholoogia proaktiivne; Õigus on operatiivne,psühholoogia akadeemiline Defineerime kriminaalpsühholoogiat kui psühholoogiliste lähenemiste,teooriate ja meetodite kasutamist kriminaalse käitumise mõistmisel,selgitamisel,prognoosimisel ja kontrollimisel.Kriminaalpsühhol

Psühholoogia
thumbnail
126
doc

Lõpueksami küsimused ja vastused(2008)

1 MIKRO-MAKRO 1.1 Mikroökonoomika uurimissuund ja tähtsus. Mikroökonoomika uurib, kuidas kodumajapidamised ja ettevõtted teevad majanduslikke valikuid nappivate ressursside tingimustes, maksimeerimaks rahulolu või kasumit. 1.2 Majanduse põhiküsimused Iga ühiskonna ressursid on piiratud ja see ei sõltu ei ühiskonna arengutasemest ega ka valitsevast ühiskonna korraldusest. Iga majandussüsteem peab enda jaoks lahendama kolm põhiküsimust: mida toota, missuguseid tootmistegureid kasutada ja kuidas toodetuid hüviseid jaotada. Peaaegu igat hüvist saab toota erinevatel viisidel, milline neist valida sõltub taotletavast efektiivsusest. Harilikult mõeldakse efektiivsuse all tootmise efektiivsust. Majandusteadlased kasutavad sageli aga mõistet majanduslik efektiivsus. Majanduslikust efektiivsusest saame rääkida siis, kui ei ole võimalik suurendada ühegi inimese heaolu, vähendamata samal ajal mõne teise inimese heaolu. Selline efektiivsuse määratlemine on

Finantsjuhtimine ja finantsanalüüs




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun