Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Rahvusvahelised majandusorganisatsioonid (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Rahvusvahelised majandusorganisatsioonid
Jagatakse:
  • toorainekartellid- organisatsioonid , mis koondavad mingit toorainet või põllumajandussaadust tootvad ja eksportivad riigid ( OPEC )
  • regionaalsed majandusorganisatsioonid-koostööd teevad teatud piirkonna riigid (EFTA, NAFTA , ASEAN , APEC , MERCOSUR, SRÜ, Euroopa Liit jpt.)
  • kogu maailma majandust koordineerivad organisatsioonid - ühendab paljusid riike maailma erinevatest piirkondadest (IMF, IBRD, WTO)

Naftat Eksportivate Riikide Organisatsioon (OPEC) – loodi 1960 naftat tootvate arengumaade ühendusena ja hetkel on 13 liiget: Saudi- Araabia , Iraak, Iraan , Kuveit, Araabia Ühendemiraadid, Katar , Alžeeria, Liibüa, Nigeeria, Angola , Indoneesia , Venezuela , Ecuador. Eesmärgiks: liikmete huvide kaitsmine maailma naftaturul. Toornafta hinna kontrolli eesmärgil määrab kindlaks liikmete naftatoodangu ja -ekspordi kvoodid.
Euroopa Vabakaubanduspiirkond (EFTA)
Rahvusvahelised majandusorganisatsioonid #1 Rahvusvahelised majandusorganisatsioonid #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-11-12 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 36 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kirsipunane Õppematerjali autor
Tunnikonspekt, (1.kursus)

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
4
doc

Rahvusvahelised organisatsioonid ja globaliseerumine

rahvusvahelise turismi kasv Globaliseerumist iseloomustab massikultuuri levik kohaliku kultuuri hääbumise arvelt. Kasvanud on rahvusvaheline kultuurivahetus Globaliseerumise mõõtmine Majanduslik integratsioon: rahvusvaheline kaubandus, välismaised otseinvesteeringud riiki, välismaalt saadud tulud (toetused, palgad jne) Tehnoloogia arengutase: interneti kasutajad, Internetiühendusi kodudes, Isiklikud kontaktid: väliskülastuste arv, rahvusvahelised telefonikõned, rahaülekandeid jne Poliitiline tegevus: esindusi välisriikides, osalemine rahvusvahelistes organisatsioonides, osalemine ÜRO missioonides Globaliseerumise head ja halvad küljed kaubandusbarjäärid vähenevad, suureneb kauba valik turgudel, suureneb konkurents investeeringud üle kogu maailma info kiire levik (maailma muutub väiksemaks) väiketootjad ei suuda konkureerida suurfirmadega vaesed piirkonnad jäävad investeeringutest eemale

Ühiskonnaõpetus
thumbnail
3
doc

Rahvusvahelised organisatsioonid

EFTA ­ Euroopa Vabakaubandus Piirkond (Assotsiatsioon) Loodi 1960. aastal Eesmärk vabakaubandus Euroopa piirkonnas Ajalooline tähtsus EL-iga kauplemisreeglid samad Praegu 4 liiget: Norra, Island, Sveits, Liechtenstein. NAFTA ­ Põhja-Ameerika Vabakaubanduse Assotsiatsioon Loodi 1994. aastal Liikmed: USA, Kanada, Mehhiko. Eesmärk rahvusvaheliste firmade töö hõlbustamine ja vabakaubandus, samuti tahab saada tolliliiduks. ASEAN ­ Kagu-Aasia Maade Organisatsioon Loodi 1967. aastal 10 liikmesriiki: Myanmar, Tai, Laos, Kambodza, Vietnam, Singapur, Malaisia, Indoneesia, Brunei, Filipiinid. Eesmärk kultuuriline, sotsiaalne ja majanduslik koostöö, arengu kiirendamine (aastaks 2010 kaotada põllumajandusbarjäärid). APEC ­ Aasia ja Vaikse Ookeani Majanduskoostöö Foorum Loodi 1989. aastal 21 liiget, ühendab arenenud riike (nt USA, Kanada, Austraalia) ja arengumaid (nt Tai, Filipiinid, Paapua Uus-Guinea).

Ühiskonnaõpetus
thumbnail
4
doc

Rahvusvahelised majandusorganisatsioonid

6. RAHVUSVAHELISED MAJANDUSORGANISATSIOONID Riigid võivad koostööd teha järgmistes vormides: Vabakaubanduspiirkond Tolliliit Ühisturg Majandusliit Organisatsioonid võib jagada kolmeks: 1) Toorainekartell ­ lepitakse kokku tootmismahus, mis mõjutab ka hinda 2) Piirkondlikud majandusühendused ­ peamine eesmärk on kaubavahetuse lihtsustamine 3) Kogu maailmamajandust koordineerivad organisatsioonid 1) Toorainekartell OPEC ­ Naftat Eksportivate Riikide Organisatsioon moodustati 1960 eesmärk ­ kaitsta naftat tootvate maade sissetulekut ja huvisid rahvusvahelistel turgudel liikmed: Iraan, Iraak, Kuveit, Saudi-Araabia, Venezuela, Alzeeria, Indoneesa, Liibüa, Nigeeria, Katar, AÜE, Angola, Albaania miks nii edukas? - toodab vajalikku asja, mida tarbivad rikkad riigid + suured varud 2) Piirkondlikud majandusühendused EFTA ­ Euroopa Vabakaubanduse Assotsiatsioon loodi 1960

Geograafia
thumbnail
2
odt

Lühike ülevaade rahvusvahelistest organisatsioonidest

WTO (Maailma Kaubanduse Organisatsioon) Eesmärk: elavdada rahvusvahelist kaubandust, püüab vähendada kaubanduse barjääre. Loodi: 1995 Liikmeid: 2008 seisuga 153 (Eesti 1999) ÜRO (Ühinenud Rahvaste Organisatsioon) Eesmärk: rahvusvahelise rahu ja julgeoleku, inimõiguste ning rahvusvahelise koostöö tagamine ja majandusliku, sotsiaalse, kultuurilise IMF (Rahvusvaheline Valuuta Fond) ja humaanse iseloomuga rahvusvaheliste Eesmärk: vältida ülemäära järske probleemide lahendamine. maailmamajandust ohustavaud valuutakursside Loodi: 1945 kõikumisi. Leevendada eripiirkondade Liikmed: 192 finantskriise. Annab riikidele laenu. ÜRO töökeelteks on inglise, prantsuse, hispaania, Loodi: 1944 hiina, araabia ja ven

Geograafia
thumbnail
4
docx

Globaliseerumine, rahvusvahelised organisatsioonid, rahvusvahelised kokkulepped, arengutase, rahvusvahelised ettevõtted

tegurit: w uute tehnoloogiate kasutuselevõtt, transpordi ja telekommunikatsiooni kiire areng w uus rahvusvaheline tööjaotus w finantssfääri rahvusvahelistumine w rahvusvaheliste turgude suurenemine ja homogeniseerumine Maailmamajanduses on järjest suurem roll rahvusvahelistel firmadel, riikide osatähtsus majanduse juhtimisel on vähenenud. Tagajärjed: w Maailmamajanduse ja kaubanduse reguleerimiseks on tekkinud rahvusvahelised (majandus)organisatsioonid (WTO, IMF, EL, NAFTA, OPEC jne). w Tootmine on tuumikaladest kandunud ääremaadele, kus palgad on madalad ja toote omahind tuleb odavam. w Tuumikalad on spetsialiseerunud kõrgtehnoloogiale, äriteenustele: infoteenus, kindlustus, turu-uuringud jne w Vahed arenenud (tuumik) riikide ja arengumaade (perifeeria) vahel järjest kasvavad. RAHVUSVAHELISED ORGANISATSIOONID

Geograafia
thumbnail
2
doc

Majandus-organisatsioonid

Tegevus: "Oma " rahvusvaheliste firmade abistamine ja võõraste tegevuse kontroll IMF Rahvusvaheline Valuutafond Loomine: 1945 Tegevus: Riikidevahelise koostöö reguleerimine, soodustamine ja edendamine valuuta- ja finantssfääris, krediidi võimaldamine liikmesriikidele APEC Aasia - Vaikse Ookeani Majandusliku Koostöö Organisatsioon Loomine: 1989 Tegevus: Vabakaubanduse ja majandusliku koostöö arendamine Riigid: Austraalia, Brunei, Kanada, Tsiili, Hiina, Indoneesia, Jaapan, Korea Vabariik, Malaisia, Mehhiko, Uus-Meremaa, Paapua Uus-Guinea, Filipiinid, Singapur, Taiwan, Tai, Vietnam, USA, Peruu, Venemaa MERCOSUR Loomine: 1991 Tegevus: regiooni majanduslik koostöö Riigid: Argentiina, Brasiilia, Paraguay, Uruguay CEEAC

Geograafia
thumbnail
3
docx

GLOBALISEERUMINE

GLOBALISEERUMINE Globaliseerumine ­ majanduslik, kultuuriline ja rahanduslik integratrioon(koostöö). Intergratsioon majanduses: kaubad, kapital ning tööjõud liiguvad vabalt. Kasvavad rahvusvahelised ettevõtted. Poliitiline integratsioon: poliitilised organisatsioonid(ÜRO, maailma pank, pagulased jne) Kultuuriline globaliseerumine: Inglise keel, Rahvusvaheline meedia, Miks on globaliseerumine: IT areng, transport on hea, kasvavad rahvusvahelised firmad, Kaasnevad globaliseerumisega: Kujuneb välja kogu maailma ühendav majandussüsteem, süveneb spetsialiseerumine, kaup liigub pikki maid. Halb: riikide sõlutvus teineteisest suureneb, Globaliseerumise liider on Singapur. Sotsiaalse globaliseerumise indeks: internetikasutajate arv, väisriikide kodanike arv riigis, turistide arv, rahvusv. Telefoni kõned, rahaülekanded Majandusliku glob indeks: väliskaubanduse maht, välismaised otseinvesteeringud riiki,

Ühiskonnageograafia
thumbnail
11
doc

Majandusgeograafia

3) tarbijale orienteeritud (suurlinnad) toiduainetööstus (pagarid) karastusjookide tööstus (vett et transpordita) 4) koostöö teiste ettevõtetega aglomeratsioonitööstus ­ linnastu (lähestikuses linnad moodustavad ühtse terviku) autotööstus 5) teaduskeskustele orienteeritud tööstus kõrgtehnoloogilised harud Tööstusettevõtte paigutust võib mõjutada valitsuse poliitika asutavad ettevõtted ümber Kapitalimahukad: infrastruktuuride rajamise projektid 3. RAHVUSVAHELISED FIRMAD Kaubamärk ­ märk, mis eristab ühe etttevõtte tooteid teiste ettevõtete toodetest ­ eesmärk teha tootele reklaami ja tutvustada ­ kaubamärk bränd SÕNALINE Coca Cola, Canon TÄHISMÄRK MNG, ISC, H&M, D&G KUJUTISMÄRK , , KOMBINEERITUD RUUMILINE Margitoode ehk bränd ­ kaubamärk, millele tarbijad on andnud lisaväärtust tarbija ootab kvaliteeti kahtlemata rahvusvahelised Laia tarbijaskonnaga kaubamärgid: USA, Jaapan, Sveits

Geograafia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun