Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Postimpressionism ja tähtsaimad autorid (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Postimpressionism

Paul Cezanne


  • Kunstnik oli vaadeldud perioodi alguses 27-aastane
  • Alguses olid tema maalid tuhmid ja värvikäsitlus on kesine. Enamasti tumedad toonid. Mida aega edasi, seda paremaks muutus valguse ja varju kasutus. Pintslitöö oli esialgu korrapäratu ja ei ole eristatavad piirjooned. Hiljem olid maalid täpsed, aga hajuvad. Mida aeg edasi, seda rohkem hakkas kunstnik kujutama ruumilisust. Piltidel on valdav rahulik meeleolu.
  • Viimastel teostel on soojemad toonid.
  • Objektide kontuurid on väljaarvatud esimese teose puhul mustad, täpsed ja äratuntavad.
  • Autoportree korral kunstnik varju eriti ei kasutanud, hilisemates töödes tuleb vari ja valgus aina rohkem esile
  • Hiljem hakkab kunstnik rohkem keskenduma ruumilisuse esile toomisega ja kujutab ruumi, kus tegelased on.
  • Suurte värvipindade kujutamiseks on kasutatud palju erinevaid värve ja kujutamine pole korrektne .
  • Meeleolu muutub süngemalt soojemaks.

Autoportreede võrdlus


Autor
Paul Cezanne
Paul Gauguin
Vincent van Gogh
Koloriit
Tumedad toonid(palju musta ja pruuni)
Soojad/heledad toonid (palju kollast, punast, oranži)
Pigem tumedad(veidi musta, pruuni ja sinist)
Objektide kontuurid
Kontuuride vähesus
Kontuurid on üsna täpsed(mustad)
Triibukontuur
Vari ja valgus
Varju ja valgust on kasutatud väga vähe
Varju pole kasutatud
Vari puudub
Ruumilisus
Ruumilisust väga vähe
Ruumilisust on rohkem kasutatud
Ruumilisust on kõverjoontega väga esile toodud.
Suured värvipinnad(jooned, pintslitõmbed)
Toonimuutust pole palju, aga toonid muutuvad sujuvalt. Ebamäärased pintslitõmbed
Hajuvad pintslitõmbed. Värvipinnad on värvivaesed.
Toonimuutus pole sujuv. Kriipsutades tehtud. Konkreetsed jooned.

Paul Cezanne ja Vincent van Gogh võrdlus


  • Paul Cezanne kasutab soojemaid toone, kui Vincent van Gogh
  • Van Gogh kasutab endiselt kontuurideks palju erinevaid triipe. Cezanne teose kontuurid on korrektsemad.
  • Paul Cezanne teosel on valgust ja varju rohkem kujutatud. Van Gogh sellele ei keskendunud
  • Paul Cezanne kujutab hooneid ja mägesid väga ruumiliselt ja täpselt. Van Gogh üritab välja tuua hoonete ja mägede kõverjooni.
  • Paul Cezanne värvivalik on suurem ja värvid hajuvad. Vincent van Gogh kasutab vähem värve ja hajuvus puudub.
  • Paul Cezanni meeleolu tundub soojade toonide pärast rahulikum ja rõõmsam. Van Goghi pilt tundub tuuline, kuna kasutatud on kõverjooni

Paul Cezanne kokkuvõte

Postimpressionism ja tähtsaimad autorid #1 Postimpressionism ja tähtsaimad autorid #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2017-04-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 1 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Annar Õim Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
3
docx

POSTIMPRESSIONISM - Cezanne ja Lautrec

POSTIMPRESSIONISM Cezanne ja Lautrec Kui vana oli kunstnik vaadeldud perioodi alguses? 27-aastane Kuidas muutus selle aja jooksul tema teoste koloriit, valguse ja varju käsitlus, pintslikiri ning teoste meeleolu? Hakkab mängima erinevate toonidega, sobitab neid. Hakkab sarnanema Van Goghile. Milline on viimaste teoste koloriit? ,,Lilled sinises vaasis" on värviline. Palju kasutatud erinevaid erksaid värve, eriti kollast. ,,Ambroise Vollard´i portree" on tuhmide värvidega. Erinevad toonid on omavahel kokku sobitatud. Iseloomustage objektide kontuure? ,,Kunstniku õe ja ema portree" kontuurid selgelt eristatavad. Hilisemates töödes, nagu näiteks ,,Lilled sinises vaasis" ja tema autoportrees ei ole kontuurid selgelt eristatavad. Mil määral kasutab kunstnik varju ja valgust, perspektiivi? Varju ja valgust on mingil määral igal pildil näha, kuid vähe. Kunstnik on püüdnud igale teostele luua ruumilisust. Ei kasutanud

Kunstiajalugu
thumbnail
2
rtf

Postimpressionism

Postimpressionism Vincent van Gogh(1853-1890) Hollandi maalikunstnik 15 Kartulisööjad (soojad toonid, valguse-varju mängud, suured värvipinnad, nähtavad pintslitõmbed, tumedad toonid ja vähene värvi kasutus muudab meeleolu süngeks) 16 Rand figuuridega ja meri laevaga (sooja kuldsed toonid, päikeseloojang, pintslitõmbed loovad merelainetuse, ebaselged kontuurid, sünged pilved, meeleolu üldiselt kurb/sünge) 17 Natüürmort makrellide, sidrunite ja tomatitega (selgeid kontuure pole, pintslitõmbed on tajutavad, külmemad toonid, rõõmsam meeleolu, tekitab söögiisu) 18 Vaas anemoonidega (ebaselged kontuurid, külmemad toonid, pildi üldmõju on rõõmus, selgelt tajutavaid varje pole, väikesed värvipinnad, pintsli lööke on näh a) 19 Naine põllul (vajud, pintslitõmbeid on nähtavad, kontuure pole, meeleolu on rõõmus) 20 Isa Tanguy portree (valguse-varju mängud, kontuurid on selgemad, taust on selgemini eristat

Kunstiajalugu
thumbnail
12
pptx

Postimpressionism - Kunst

Joonistus tema töödes on lihtsustatud, Paul Gauguin „Autoportree“ Teos valmis 1889. aastal. Esiplaanil on kujutatud kunstniku. Tagaplaanil on mõne toa sein, millel ripub maal. Kompositsioon on tasakaalus. Teoses on iseloomulik tugevad tumedamad kontuurid Jooned on ilmekad, nurgelised ja jõulised. Maalil on olulisem värv, kui ruumilisus- maalimisviis on pinnaline. Kasutatud on rohkelt kollaseid, pruune ja rohelisi toone. Kasutatud allikad: Postimpressionism kokkuvõte Postimpressionism kokkuvõte Vincent van Gogh elulugu Vincent van Gogh elulugu 2 Paul Cèzanne elulugu Paul Gauguin elulugu Henri de Toulouse-Lautrec “Tähisöö” analüüs Henri de Toulouse-Lautrec “Jane Avril“ https://et.wikipedia

Keskaja kunst
thumbnail
11
doc

Vincent van Gogh

Tallinna Nõmme Gümnaasium Kätriin Vossi Vincent van Gogh Referaat Tallinn 2013 SISUKORD ELULUGU............................................................................................................................... 3 REALISM................................................................................................................................ 5 KOHTUMINE IMPRESSIONISMIGA....................................................................................... 6 MAALIKOMPOSITSIOON....................................................................................................... 7 VÄRVIKASUTUS.................................................................................................................... 8 STRUKTUUR JA KONTUUR.................................................................................................. 9 PÄEVALILLED.............................................................................................

Kunstiajalugu
thumbnail
8
docx

Kunst 19.sajandi teisel poolel

Referaat Kunst 19.sajandi teisel poolel Merilin Heinlaid Tallinna Arte Gümnaasium 8B klass Juhendaja: Arvis Kiristaja Tallinn 2010. · Sisukord. · Sissejuhatus........................................................................ ........... · Realism................................................................................... · Realismi kunstnikud 19.sajandi teisel poolel.......................... · Impressionism........................................................................ · Impressionismi kunstnikud 19.sajandi teisel

Ajalugu
thumbnail
7
docx

Impressionism ja Postimpressionism

19. sajandi lõpukümnenditel töötas kolm suurt maalijat, kellest said 20. sajandi moodsa kunsti eelkäijad. Need olid Vincent van Gogh, Paul Gauguin ja Paul Cezanne. Kuigi nad alustasid tegevust koos impressionistidega, lõid nad neist peagi lahku. Kolm suurt moodsa kunsti eelkäijat olid omavahel vägagi erinevad, ometi tavatsetakse neid ning mõnesid nende mõttekaaslasi ja kaasaegseid nimetada postimpressionistideks - nendeks, kes tulid pärast impressioniste (post = pärast). Postimpressionism oli puhtprantsuslik nähtus, kuid mõju avaldas ta hiljem kogu Euroopa kunstile. Postimpressionistide hulka loetakse ka Henri de Toulouse-Lautrec (1864--1901), kes kujutas ilmekalt elu 19. sajandi lõpu Pariisis, inimesi teatritest ja igasugustest kahtlastest lõbustusasutustest. VINCENT VAN GOGH (1853-1890) Vincent Willem van Gogh sündis Hollandis Breda lähedal 30.märtsil 1853.a. paljulapselises protestandi pastori peres. Külas veedetud lapsepõlv jättis temasse kogu elu kestva armastuse

Kunst
thumbnail
14
doc

Impressionism

Impressionistid talusid karmi kriitikat. Tuntumad impressionistid olid C. Monet, A. Renoir, E. Degas, C. Pissarro, A. Sisley, E. Manet. Postimpressionistid tegutsesid impressionistide ajal ja ka peale neid. Neist tuntumad nimed on Vincent van Gogh, P. Gaugin, P. Cezanne, P. Signac. 13 Sisukord · Sissejuhatus · Impressionismi teke · Impressionismi iseloomustus · Postimpressionism · Kunstnikud · Sisukord 14

Kunstiajalugu
thumbnail
17
odt

Kunstiajalugu III kursus ehk 12. klass

ning veetlevatena. Inimesed maalidel olid täis rõõmu ning samas ka ilu. Tulvil tervist. Värvid aja jooksul muutuvad aina heledamaks, hiljem domineerivad roosa ja sinine. Kohati on maalid liiga magusad. 3) Vaata Edgar Degas` maali Täht ehk tantsijatar laval kl 229 ja nimeta sellel kaks iseloomulikku joont, mille järgi võib autori ära tunda! * maali sisulise külje rõhutamine · suur tähelepanu on valgusel · toonid on heledad Neoimpressionism. Postimpressionism 1) Mis on neoimpressionism? Nimeta kaks kunstnikku! (§ 5) Puäntillism, kunstivool, mis oli tekkinud Prantsusmaal u 1885 impressionismist. Erinevalt impressionistidest, kelle käsitluslaad oli spontaanne, kandsid neoimpressionistid värvid lõuendile korrapäraste punktide ja laikudena, puhtalt (segamata), lähtudes spektri analüüsil põhinevast värviõpetusest. Värvused pidid segunema nägemistajus. Eesmärk oli valguse tõepärane kujutamine ja esteetilise harmoonia saavutamine

Kunstiajalugu




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun