EESTI-AMEERIKA ÄRIAKADEEMIA JUHTIMISE ALUSED Konspekt Koostaja: Ain Karjus 2012/2013. õa. SISUKORD Jrk. nr. Nimetus Lk. nr. Sissejuhatus 6 1. Juhtimine ja juht 7 1.1 Juhtimine ja juht: üldmõisted ja funktsioonid 7 1.1.1 Juhtimise (mänedzmendi) üldmõisted 7 1.1.2 Juhtimise koht ja roll 8 1.1.3 Põhilised juhtimisfunktsioonid 8 1.1.
ka juhtimisvõtetelt. Projektide- ja stabiilses keskkonnas juhtimise võrdlus on toodud tabelis 1. 5 Tabel 1. Organisatsioonide ja projektide juhtimise võrdlus. ORGANISATSIOONI KRITEERIUMID PROJEKTI JUHTIMINE JUHTIMINE Ülesanne Tuntud Tundmatud Personal Täistööajaga, alalised Osa-ajaga, ajutised Rollid ja kohustused Väljakujunenud Muutuvad Rollist või mõjuvõimust Organisatsioonikultuur Ülesandest lähtuv lähtuv Läbirääkimiste teel Tööalased suhted Väljakujunenud
kodeeritud mustri järgi. Paraku on igal inimesel erinev programm ning see, kuidas liita erinevad indiviidid ühte tiimi, on juhtimisoskus. Personalijuhtimine on üks osa juhtimisest, mille eesmärk on luua sobiv keskkond inimeste tulemuslikuks tööks, leida organisatsiooni jaoks sobivaimad töötajad ning suunata nende tegevus hästi toimivaks tervikuks ja kindlustada nende püsimine organisatsioonis. Hea personalijuhtimine tagab tänases majanduskeskkonnas selge konkurentsieelise. Personal on ettevõtte suurim vara ja selle oskuslik juhtimine on ettevõtte edukuse võti. Personalijuhtimine - inimeste praktilise juhtimise küsimused organisatsioonis, töö analüüsist ja planeerimisest, värbamisest, valikust, hindamisest, hüvitamisest, arendamisest ja eestvedamisest. Personali juhtimine on olulisel kohal iga organisatsiooni juhtimisprotsessis, tagades selle tõhususe. Personali juhtimisega tegeleb ka enamik juhte, sõltumata ametinimetusest.
1. Ettevõtte keskkond, mõjugrupid ja nende peamised huvid. Sisekeskkond: juhid, omanikud, töötajad. Väliskeskkond: mikrokeskkond ja makrokeskkond. Makrokeskkond: riik, ühiskond, rahvusvahelised mõjurid. Error! Reference source not found.Väliskeskkonna loovad peamised väljaspool organisatsiooni olevad jõud, mis potentsiaalselt võivad oluliselt mõjutada kaupade või teenuste edu. Väliskeskkond jaguneb omakorda kaheks mikro- ja makrokeskkonnaks. Makrokeskkond on laiem ja hõlmab faktoreid, mis mõjutavad kõiki organisatsioone võrdselt. Makrokeskkonna osad on rahvusvaheline, majanduslik, sotsiaalne, õiguslik- poliitiline ja tehnoloogiline keskkond. Organisatsiooni mikrokeskkond on konkreetsem ja organisatsioonile lähemal ning haarab konkurente, tarnijaid, kliente, strateegilisi liitlasi jm survegruppe. Organisatsiooni keskkonda tuleks käsitleda kui organisatsiooni suhtes erinevate huvide ja ootustega huvigruppide kooslust, kellega juhil organisatsiooni esindajana tule
seda hinnatakse ning arendatakse pidevalt edasi. Personali töösoorituse hindamine On määratud kindlaks töötajate töösoorituse (performance appraisal) vastavus püstitatud eesmärkidele. Töötajad saavad ja atesteerimine töö käigus pidevat tagasisidet oma töö tulemuslikkuse ja kvaliteedi kohta; kogu personal on hinnatud kord aastas kahe tulemusperioodi ja vestluse alusel. Hindamiskriteeriumid on töötajatele teada enne tööle asumist. Töötajad on atesteeritud iga kahe (või kolme) aasta järel vastavalt protseduurile. Hindamis- ja atesteerimistulemused
1. Ettevõtte keskkond, mõjugrupid ja nende peamised huvid. Sisekeskkond: juhid, omanikud, töötajad. Väliskeskkond: mikrokeskkond ja makrokeskkond. Makrokeskkond: riik, ühiskond, rahvusvahelised mõjurid. Väliskeskkonna loovad peamised väljaspool organisatsiooni olevad jõud, mis potentsiaalselt võivad oluliselt mõjutada kaupade või teenuste edu. Väliskeskkond jaguneb omakorda kaheks mikro- ja makrokeskkonnaks. Makrokeskkond on laiem ja hõlmab faktoreid, mis mõjutavad kõiki organisatsioone võrdselt. Makrokeskkonna osad on rahvusvaheline, majanduslik, sotsiaalne, õiguslik-poliitiline ja tehnoloogiline keskkond. Organisatsiooni mikrokeskkond on konkreetsem ja organisatsioonile lähemal ning haarab konkurente, tarnijaid, kliente, strateegilisi liitlasi jm survegruppe. Rahvusvaheline keskkond hõlmavad ülemaailmseid arengusuundi, sealhulgas otseselt ärielu mõjutavaid trende. Ülemaailmsed trendid on Euroopa Liidu laienemine, keskkonnakaitse tõhustamine ja kõrgt
"Kaasaegne juhtimine ja personali koolitus" 2002. Laine Simson: 1. ja 2. osa I OSA Personali arendamise lähtealused 1.1.1. Mõisted Selles raamatus on kesksel kohal järgmised mõisted. - personal - personali kvaliteet - personali arendamine - personali arengu- ja arendustingimused Järgenvalt vaatleme neid lähemalt. Personal organisatsiooni kõik töötajad, töölised, spetsialistid, juhid, kaasaarvatud omanikud, kes töötavad selles organisatsioonis. Siiani leidub neid, kes kahtlevad, kas omanikud või tippjuhid ikka on personal või mitte. Ilmselt on siin tegemist praktilises elus kogetud olukorraga, mil juhid või omanikud oma kõnes kasutavad
Sel teel firma inimkapitali suurendades rahuldtatakse samaaegselt nii liinijuhtide kui ka töötajate vajadusi. Personali hindamise ja tasustamise süsteemid peavad suutma töötajatele selgeks teha, mida neilt oodatakse praegu ning mida tulevikus. IV osa Efektiivselt töötava personali leidmine 12. Personali planeerimine Personali planeerimine on sama vajalik kui kapitali ja rahaliste vahendite planeerimine, sest kõrge kvalifikatsiooniga personal annab olulise eelise konkurentsivõitluses. Tööjõu vajaduse planeerimine võimaldab ettevõttel: vähendada tööjõu värbamise ja koondamisega seotud kulutusi ; leida optimaalne kasutus töötajate võimetele ja oskustele ; arvestada firma äriplaanide tegemisel tööjõu pakkumisega regioonis ; töötada välja efektiivne personalipoliitika. Personali planeerimisel prognoositakse vajadus nii kaugele ette kui võimalik, määratledes
Kõik kommentaarid