Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Organisatsioonikultuur (0)

4 HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuid minu järgmine küsimus et miks töötajad midagi ette ei võta?
  • Miks nad ei tee oma häält kuuldavaks?

Lõik failist

HAAPSALU KUTSEHARIDUSKESKUS
Majutusteenuste korraldus
Elen Oosim
MTK- 12
ORGANISATSIOONIKULTUUR
Juhendaja : Ingrid Danilov
Uuemõisa 2013
Sisukord
Sissejuhatus.................................................................................................................................3
1. Organisatsioonikultuuri olemus..............................................................................................4
1.1 Organisatsioonikultuuri definitsioone...............................................................................4
2. Organisatsioonikultuuri funktsioonid.....................................................................................5
3. Organisatsioonikultuuri jagunemine.......................................................................................5
4. Tugeva organisatsioonikultuuri eelise ja puudused...............................................................5
5. Organisatsioonikultuuri tüübid Roger Harrison `i ja Charles Handy `i järgi............................6
5.1 Roger Harrison..................................................................................................................6
5.2 Organisatsioonikultuuri tüübid R. Harrison`i

Vasakule Paremale
Organisatsioonikultuur #1 Organisatsioonikultuur #2 Organisatsioonikultuur #3 Organisatsioonikultuur #4 Organisatsioonikultuur #5 Organisatsioonikultuur #6 Organisatsioonikultuur #7 Organisatsioonikultuur #8 Organisatsioonikultuur #9
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 9 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2013-06-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 147 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor elen24 Õppematerjali autor

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
14
doc

Organisatsiooni kultuuri mõiste

1 SISUKORD SISUKORD................................................................................................2 SISSEHUJATUS..........................................................................................3 1. ORGANISATSIOONIKULTUUR............................................................5 1.1 SÜVAKULTUUR.................................................................................6 1.2 VAADELDAV KULTUUR.....................................................................6 1.3 KULTUUR KUI SOTSIAALNE METAFOOR.............................................7 1.4 ORGANISATSIOONIKULTUURI TÜÜBID................................................8 KOKKUVÕTE......................................................

Organisatsiooni käitumine
thumbnail
16
doc

Organisatsioonikäitumine

Osa inimeste puhul kehtib enam X-mudel, osa inimesi soovib aga oma võimetele täielikku rakendust. Peaaegu kõigil alluvatel on mingisugust potentsiaali oma võimete arendamiseks ja kasvuks. Seetõttu peaks juhtide suhtumine oma töötajatesse muutuma Y-teooria suunas. Abraham Maslow soovitas juhtidel pöörata tähelepanu peale alluvate füüsilise heaolu ja majandusliku turvalisuse tagamise ka nende kõrgema astme vajadustele ­ sotsiaalsed suhted, tunnustus ja eneseteostus. 3. Organisatsioonikultuur Paljude organisatsioonide puhul väärtustatakse kõrgelt nende kultuuri. Sageli seostatakse kultuuriga tööelu kvaliteeti. Mida tähendavad need mõisted sisuliselt? Kõige laiemas mõistes on kultuur inimese loova mõtte ja sellest ajendatud tegevuse tulemus. Loova tegevuse tulemusena saadud kultuuriväärtusi jaotatakse tinglikult ainelisteks ja vaimseteks. 3

Ühiskond
thumbnail
22
pdf

Inimeste juhtimine organisatsioonis Edgar Schein

rut on sinu jaoks tugevamad. Kõige parem hindaja oma dominantse ankru kohta oled sa ise. Kasuta saadud teadmist enda vajadustest, et leida võimalusi ning lahendada probleeme oma praegusel töökohal või planeerida oma järgmisi samme uutel tegevusaladel. Samuti võid kasutada seda mudelit, et paremini aru saada oma kolleegist, kliendist või koos- tööpartnerist ning rääkida temaga tema „keeles“. - 2015 2. ORGANISATSIOONIKULTUUR Mudel 2. Organisatsioonikultuur koosneb: vaadeldavatest artefaktidest, väärtustest ja fundamentaalse- test aluseeldustest. Artefaktid onorganisatsiooni ja organisatsioonikultuuri füüsilised, käitu- muslikud või sõnalised avaldused.  Füüsilised artefaktid on näiteks logod, hooned ja riietuskoodid.  Käitumuslikud artefaktid on näiteks tseremooniad, traditsioonid ja suhtlemismallid.

Juhtimine
thumbnail
10
docx

Organisatsiooni analüüs

Organisatsioonikultuur Organisatsioonikultuuri defineerinud järgmiselt: organisatsioonikultuur on organisatsiooni peamised tõekspidamised, mis on kujunenud tema suhetes väliskeskkonnaga ja sisemises koostegevuses, ning seetõttu peetakse neid antud organisatsioonis õigeks. . (E. H. Schein) Organisatsioonikultuur määrab, kuidas peab tööd tegema, mis on lubatud ja keelatud, milline on õige ja milline vale käitumine. Organisatsioonikultuur kujuneb välja organisatsiooni loomise käigus ja hiljem on seda raske muuta.

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
15
pdf

Organisatsioonikäitumine

Organisatsioonikäitumisest Organisatsioon ja keskkond Grupiprotsessid, grupitööd Visioon, missioon, ülesehitus ja areng Organisatsiooni struktuur Slaidid Organisatsioonikultuur ja väärtused Slaidid_Organisatsiooni väärtuste avaldumine läbi erienvate elementide Organisatsioonikultuuri kujunemist mõjutavad tegurid Väärtuspõhine juhtimine Organisatsioonikultuuri tüpoloogiad Sotsialiseerumine organisatsiooniline pühendumus töökohaga seotus tööst haaratus töörahulolu Töökohaga seotus Tööst haaratus Töörahuolu ja kokkuvõtte Tööjõustamine ehk töökohandamine

Organisatsioonikäitumine
thumbnail
23
ppt

Organisatsioonikultuur organisatsiooni muutuste toetajana/ta

2006 Organisatsiooni mõiste: Organisatsioon on kindla inimrühma ühiste eesmärkide taotlemiseks moodustatud ja terviklikult korraldatud ühendus Organisatsiooni põhilised koostisosad: * inimesed; * tegevused; * siseehitus; * ainelised ja rahalised varad. Igal organisatsioonil on oma iseloom ! See on suhtumiste ja väärtuste kogum, mida võib nimetada veel organisatsiooni ideoloogiaks : · Organisatsiooni kombed; · Traditsioonid; · Tõekspidamised; - s.o. ORGANISATSIOONIKULTUUR Annab organisatsioonile nn. oma näo. Iseloom paneb paika mida võib ja mida mitte. Selleks, et edasi minna, muutuda, kõike paremini teha, vajab organisatsioon inimeste abi. Organisatsioonikultuuri kolm peamist allkikat: · asutajad · väline keskkond · töötajad Kiired muutused organisatsiooni ümbritsevas keskkonnas toovad kaasa vajaduse läbi viia muudatusi ka organisatsiooni sees. Organisatsioonilisi muudatusi saab edukalt ellu viia ainult juhul, kui

Majandus
thumbnail
25
pdf

Juhtimise alused

JUHTIMISE ALUSED 2 Ott Alemaa Tallinna Ülikool 2012 Organisatsiooni keskkond SISEKESKKOND: inimesed, organisatsiooni kultuur, juhtimine, seadmed, ehitised, protsessid VÄLISKESKKOND: Muu maailm, mis mõjutab organisatsiooni Organisatsiooni keskkond MIKROKESKKOND: Vahetu keskkond, kus organisatsioon toimib (kliendid, tarnijad, konkurendid) MAKROKESKKOND: kultuur, majandus, seadused, rahvusvahelisus Keskkonna iseloomustus Keerukuse määr: mõjurite arv. Rohkem probleeme, rohkem võimalusi Muutlikkuse määr: kõrge muutlikkus eeldab paindliku organisatsiooni. Ebamäärasus = risk. Info annab tulevikueelise Kriis= oht x võimalus Olukorra muutmise 2 võimalust A) Muuta organisatsiooni B) Püüda muuta keskkonda Tooge näiteid! g Kohanemise strateegiad

Juhtimispsühholoogia
thumbnail
10
docx

Organisatsiooni käitumise eksami küsimused ja vastused

o nende teadmised ja oskused; o nende tegelikkuse tajumine ja väärtused. · Tehnoloogia: o masinad; o info töötlemine. · Struktuur: o ülesanded; o rollid. · Kultuur: o organisatsiooni väärtused; o juhtimisstiil. Väliskeskkond: · Majanduskeskkond ­ majanduslikud tingimused, mille raames organisatsioon tegutseb: o Majanduskasv o Majanduse stabiilsus o Majanduskasv globaalsel turul (IKT areng, globaliseerumine, o Elatustase o Elustandard o Inflatsioon o SKP 2. Organisatsioonikarakteristikud Organisatsiooni 5 põhikarakteristikut: 1. ülesehitus ehk struktuur ­ kas meekonnad saavad tekkida, et töötada ühise

Organisatsioonikäitumine




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun