Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Õendusteoreetiku Imogene King ülevaade (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Tartu Tervishoiu Kõrgkool
Õe õppekava


Laura Sügis ja Toomas Tõnisson


IMOGENE KING

Iseseisev töö

Juhendaja: Margit Lenk-Adusoo, MSc, lektor
Tartu Tervishoiu Kõrgkool


Tartu 2019
SISUKORD

Õendusteoreetiku Imogene King ülevaade #1 Õendusteoreetiku Imogene King ülevaade #2 Õendusteoreetiku Imogene King ülevaade #3 Õendusteoreetiku Imogene King ülevaade #4 Õendusteoreetiku Imogene King ülevaade #5 Õendusteoreetiku Imogene King ülevaade #6
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 6 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2020-10-08 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 6 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor AnnaAbi Õppematerjali autor
Elulugu, tunnustused, haridus. Ülevaade.

Kasutatud allikad

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
21
doc

Õenduse teooria elav puu

inimkonna seisundit, mõjutab õendust kui altruistlikku ametit tänaseni. Tema vaimsed veendumused on iseenesest mõistetavad inimese kui keha, meele ja vaimu terviku eest hoolitsemise põhimõtte valgusel. Hoolitsemine on õenduse eluliselt oluline osa Õed sekkuvad oma tegevusega kui nad hoolitsevad inimese kui terviku eest. Õenduse uurimistöös on õendustegevused teaduslikult dokumenteeritud nagu ka Nightingale töö sai statistilise tõestuse. Kui eriala on õendus pühendunud inimeste abistamisele. Mudelid: puu oksad Õenduse elava puu okstena on kirjeldatud kolme liiki mudeleid: vastastikuse mõjutamise, süsteemi- ja arenguteooriad. Teooriate ja kontseptsioonide teaduslik arendamine on toetatud uuringutega ja 4 õenduspraktikaga. See on selliste teadmiste hulk /keha, mis kasvab välja puutüvest. See artikkel toob esile ainult mõne juhtiva teoreetiku seisukohti

Meditsiin
thumbnail
18
docx

Õendusaluded ja tõenduspõhine õendus Hildegard E-Peplau

Tartu Tervishoiu Kõrgkool Õe õppekava …. HILDEGARD ELIZABETH PEPLAU Ajalooliselt tuntud õendusteoreetikud ja nende tööd Tartu 2017 Sisukord Sissejuhatus 3 1. Hildegard Elizabeth Peplau 4 1.1. Elulugu 4 1.2. Teoreetiline töö 4 2. Peplau mudel ………………………………………………………………………....6 2.1.Peplau kuus õendusabi rolli ……………………………………………....…….….6 2.2.Peplau arenguetapid õe-patsiendi suhtes…………………………………………...7 Kokkuvõte …………………………………………………………………………………….8 Allikaloend ……………………………………………………………………………………9 Sissejuhatus

Õendus
thumbnail
10
docx

Betty Neuman

7 Turvalise keskonna edendamisel suurt rolli mängib oluline inimestevaheline tegur - suhted kas patsiendi ja õe vahel või tervishoiusüsteemi ja patsiendi vahel. Selle alus on mõistlikult korraldatud hooldus patsiendi eest ja stressitekijate tegurite kõrvaldamine. 3. ARUTELU Selle referaadi eesmärk oli anda ülevaade Betty Neumani elust, tema haridusest ning teooriast. Neumani armastus õenduse vastu algas lapsepõlves, kui ta hoolitses oma isa eest ja jälgis oma ema tööd. Ta on tänulik oma maaelu eest, kuna ta omandas enesekindluse ja vastutuse. See aitas tal saavutada kõrgeid tulemusi oma karjääris. Neumanil oli pikk haridustee ja suur töökogemus erinevates õenduse valdkondades. Ta uuris erinevate teoreetikute ja filosoofide teooriaid ning kasutas oma haridust ning kliinilisi ja

Õenduse alused
thumbnail
7
docx

Õendusteoreetik Patricia Benner

Tartu Tervishoiu Kõrgkool Õe õppekava ÕENDUSTEOREETIK PATRICIA BENNER Tartu 2018 Sisukord 1. PATRICIA BENNERI ELULUGU.........................................................................................2 2. PATRICIA BENNERI ÕENDUSTEOORIA..........................................................................3 2.1. Benneri õendusalase arenemise viis etappi.....................................................................3 2.2. P. Benneri teooria ja õenduse kesksed mõisted................................................................4 3. KOKKUVÕTE........................................................................................................................5 4. KASUTATUD KIRJANDUS..................................................................................................6 1 1. PATRICIA BENNERI ELULUGU Patricia Benner on sündinu

Õenduse alused
thumbnail
32
doc

ÕENDUSFILOSOOFIA, FILOSOOFIA ÕENDUSES

Kuna õde oma tegevuses keskendub sobiva õendusabi osutamisele ja juhindub klientide/patsientide olulistest vajadustest, on lihtne kaotada seos filosoofia ja õendusabi vahel - kuidas püstitab õde eesmärgid oma töös, tegutseb patsientide ja nende perekondadega, kujundab kogukonda, mõjutab praktikakeskkonda ja mõjutab tervishoiupoliitikat. Võttes aega ja leides võimalust filosoofia rolli selgitamiseks õenduse kõigi aspektide kujundajana, rikastame oma arusaamist sellest, mis õendus on, kuidas muuta lähenemisi efektiivsemateks ja kuidas toimub mõjutamine tulevikus. Üks suuremaid oskusi, mida peaks arendama, on võime kriitiliselt analüüsida teiste seisukohti ja ka oma argumente konstrueerida. Olla lihtsalt võimelised refereerima, mida teised on öelnud või leida vastavad ressursid või materjalid oma seisukohtade kinnituseks ei ole adekvaatne; filosoofiaga seotud õppimine on pisut rohkem kui teiste inimeste mõtete lihtne kogumine. Õendus nagu ka

Meditsiin
thumbnail
8
docx

Florence-Nightingale

tunneks külmatunnet. Tuleb pöörata tähelepanu ka sellele, kui palju valgust on palatis. Tihti inimesed ei saa terveks, kuna neid ei viida üle valgesse ruumi. Need faktorid muutusid haiguse ennetamise põhimõteteks õendusalal. 2.2. Florence Nightingale´i teooria kesksed mõisted Nightingale ei kasutanud oma teooria väljaarendamisel mõisteid, mida kasutatakse tänapäeval. Edasi esitatud skemaatiline ülevaade on koostatud hiljem, tema raamatute analüüsi põhjal. [ CITATION AVe98 l 1061 ] 5 ■ Tervis ja keskkond Tervena olemist ei defineerita, seda vaadeldakse seisundina. See antakse organismile looduse poolt (kui välised tegurid võimalusi ei hävita). Halb õhk, pimedus, müra, igavus jms. mõjuvad organismile hävitavalt. ■ Inimesekäsitlus

Kategoriseerimata
thumbnail
60
docx

Laste intubeerimine ja ekstubeerimine

osakonnas? · Milline on õe roll intubeeritud lapse õendusabis lasteintensiivravi osakonnas? · Mis on ekstubatsioon ja milline on õe roll lapse ekstubeerimisel lasteintensiivravi osakonnas? · Milline on õe roll ekstubeeritud lapse õendusabis lasteintensiivravi osakonnas? 2. UURIMISTÖÖ METOODIKA 2.1. Uuritav materjal Käesolev diplomitöö on oma olemuselt kirjanduse ülevaade. Uuritavaks materjaliks oli erialane kirjandus: teaduslikud artiklid, käsiraamatud ja raamatud. Samuti on diplomitöös kasutatud interneti allikatest leitud tegevusjuhendeid. Artiklite leidmiseks kasutati elektroonilisi andmebaase: EBSCO, PubMed, Blackwell Synergy, Medline, Google. Andmebaasides olid otsingusõnadeks: tracheal intubatio in children, nasoendotracheal intubation in children, orotracheal intubation in children, use of cuffed tracheal tubes for paediatric tracheal intubation,

Õenduse alused
thumbnail
76
doc

Üliõpilastööde koostamine ja vormistamine

,,Sügava ja täpsema mõtlemise ja õppimiseni jõuad enam kirjutamise kui vaid lugemise ja kuulamise abil." (Longa 1987; tsit. Lindberg 2001 järgi). Õppeperioodi vältel koostatakse järgmisi kirjalikke töid: seminaritööd (esseed, referaadid, mõistekaardid, portfooliod, miniuurimistööd, praktikatööd jms), praktika aruanne, kursusetöö ja diplomitöö. Käesoleva juhendi eesmärk on anda üliõpilastele ja õpilastele (edaspidi üliõpilased) ülevaade kirjalikele töödele esitatavatest rahvusvaheliselt tunnustatud teadustöö vormistamise nõuetest kui ka Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli nõuetest. Üliõpilastööde koostamise ja vormistamise juhendi väljatöötamisel on aluseks võetud Ameerika Psühholoogia Assotsiatsiooni (American Psychological Association -APA) välja töötatud kirjalike tööde vormistamise ja viitamissüsteem. Samuti on kasutatud Tartu Ülikooli

Eesti keel




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun