Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

LABORATÖÖRNE TÖÖ, ALUSVANKER (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millised on näidissõidukil ratta ja käändtelje seadenurkade reguleerimis võimalused?
  • Milline on näidissõidukil rooli ülekandearv rooli pööramise suhe ratta liikumisse?

Lõik failist


Richard Karming, Are Enok , Ayron Alliksaar
LABORATOORSED TÖÖD
ARUANNE
Õppeaines: KERE JA ALUSVANKER
Transporditeaduskond
Õpperühm: KAT-41
Juhendaja : lektor Margus Villau
Esitamiskuupäev: ...................................
Üliõpilase allkiri : ...................................
Õppejõu allkiri: ......................................
Tallinn: 2016

sisukord


sissejuhatus 3
1. vedrustus ja roolisüsteem 4
2. roolisüsteem ja roolivõimendi 13
3. pidurisüsteem 21
4. viidatud allikad 27

sissejuhatus


Töö ülesandeks on koostada laboris omandatud info ja praktika põhjal erinevate laboratoorsete tööde aruanded , mille hulka kuuluvad: „Vedrustus ja roolisüsteem“, Roolisüsteem ja roolivõimendi“, Pidurisüsteem“.
  • vedrustus ja roolisüsteem


    Töö eesmärk: Tutvuda aõiduauto veermiku ehitusega (vedrustus ja roolisüsteem).
    Sõiduki andmed:
    Tabel 1.
    Sõiduki mark
    Toyota
    Sõiduki mudel
    Avensis
    Sõiduki kategooria
    M1
    Mudeli tähis
    CT220 LALMNTW
    Kere tüüp
    laugpära
    Uste arv, tk
    5
    Istekohtade arv, tk
    5
    Mootori tüüp
    2C-TE, Diesel
    Mootori silindrite arv ja paigutus
    4-silindriline reasmootor
    Mootori töömaht , cm3
    1975
    Mootori võimsus, kW
    66
    Mootori pöördemoment , Nm
    203 Nm @ 2200 rpm
    Sõiduki mõõtmed:
    • pikkus, mm
    4490
    • laius, mm
    1710
    • kõrgus, mm
    1425
    • teljevahe (baas), mm
    2630
    • rööbe ees, mm
    1480
    • rööbe taga, mm
    1445
    155
    Sõiduki massid :
    • tühimass, kg
    1195
    1830
    • maksimaalne esitelje koormus, kg
    1010
    • maksimaalne tagatelje koormus, kg
    970
    • kasulik koormus, kg
    550
    • pagasiruumi koormus, kg
    150
  • Sõiduki teljekaalud ja raskuskese


    Leian näidissõiduki tühimassi juures tema teljekoormused ning arvutan raskuskekme pikiasukoha x-teljel.
    Tabel 2.
    Kokku
    Vasak
    Parem
    Esitelje koormus, kg
    806
    393
    413
    Tagatelje koormus, kg
    485
    249
    236
    Lahendus:
    Raskuskeskme asukoha arvutamine tühimassi korral:
    ΣMa=0, FG x a – FR2 x 2630 = 0
    1291 x a = 485 x 2630
    A = 485 x 2630/1291 = 988 mm.
    Raskuskeskme asukoha
  • Vasakule Paremale
    LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #1 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #2 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #3 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #4 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #5 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #6 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #7 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #8 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #9 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #10 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #11 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #12 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #13 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #14 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #15 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #16 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #17 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #18 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #19 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #20 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #21 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #22 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #23 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #24 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #25 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #26 LABORATÖÖRNE TÖÖ-ALUSVANKER #27
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 27 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2016-10-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 28 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor karming Õppematerjali autor

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    20
    odt

    Autode Ehitus.

    kauguselt (peab olema ilma katteta ja puhas). Suunatule laternad Alates 1980. valmistamisaastast peavad masinal olema eesmised ja tagumised suunatule laternad. Suunatulede värvus peab olema merevaigukollane ja vilkumissagedus 90 ± 30 korda/ min. Suunatulede kontrolliks peab armatuurlauas vilkuma sünkroonselt roheline märgulamp. Muud tuled ja tunnusmärgid Ohutuled Ohutuledena lülitatakse üheaegselt vilkuma kõik suunatuled. Ohutulede töö kontrolliks peab auto armatuurlauas vilkuma sünkroonselt märgulamp. Ohutulesid peab olema võimalik lülitada sisse nii töötava kui ka mittetöötava mootori korral. Autorongi tunnusmärk Haagist vedaval masinal peab kabiini või kere esiosa kohal olema masinarongi tunnusmärk, milleks on üks kollane ümmargune latern läbimõõduga vähemalt 70 mm või kolm masina pikiteljega risti olevas reas asuvat kollast laternat vahedega 150...300 mm. Helkurid

    Traktorid ja liikurmasinad
    thumbnail
    92
    docx

    Autod-Traktorid I kordamisküsimused 2013-2014

    kõverpinnalistele labadele ja paneb viimase pöörlema. 2. Sisepõlemismootorite liigid Turbiinmootorid jaotuvad: -1 1) auruturbiinmootorid (alates mõni kW... 1200 MW ja rohkem, n = 30 000 min ): e aktiivturbiinid, b) reaktiivturbiinid (töötava aine töö = voolsuuna muutumine + paisumise reaktiivjõud, mille osatähtsus on üle 50%) ; 2) gaasiturbiinmootorid ( võivad tarvitada gaas-, vedel- või tahket kütust) 3) hüdroturbiinmootor(tavaliselt statsionaarne): aktiivturbiinid, b) reaktiivturbiinid Kolbmootorite liigitus on laiaulatuslik. J. Ivandi esitab mootori tööprotsessi mõistmise seisukohalt järgmise liigituse: 1) teoreetilise ringprotsessi põhjal: a) kütuse teoreetiliselt püsivmahulise põlemisega (Ottoringprotsess),

    Autod-traktorid i
    thumbnail
    44
    odt

    Traktorid ja liikurmasinad

    võtab vastu survet ja neljast silindervedrust ­ võtavad vastu tõmmet. Andur on varraste kaudu ühendatud täiturmehhanismiga. Asendiregulaatori anduriks on riputusseadme pöördhoob. Regulaator on täiturmehhanismiks. Omab kolm asendit: · Välja lülitatud · Reguleerimine · Tõste. Asendis "välja lülitatud" regulaator hüdrosüsteemi tööd ei mõjuta. Asendis "tõste" toimub tööseadme tõstmine. Asendisse "reguleerimine" tuleb seada juhthoob sektoril enne töö alustamist. Õige künnisügavuse saavutamisel fikseeritakse käepide ja regulaator jätkab tööd automaatselt. Hüdrosüsteemi tehniline hooldamine Hüdrosüsteemi hooldamine viiakse läbi vastavalt tehase juhendile. Tehnilisel hooldamisel tuleb erilist tähelepanu pöörata järgmistele töödele: · Liitekohtade hermeetilisus · Sõlmede, torude ja voolikute kinnitus · Õli tasapind ja õigeaegne vahetus · Määrimine vastavalt määrimiskaardile.

    Traktorid ja liikurmasinad
    thumbnail
    200
    doc

    Masina osadest ja kontroll

    Soojuse eemalejuhtimiseks kasutatakse jahutussüsteemi, mida on kasutusel kaks: õhkjahutussüsteem ja vedelikjahutussüsteem. Kõige sobivama soojusreziimi tagab mootorile vedelikjahutussüsteem. Ülekuumenenud mootoris suureneb detailide kulumine, võimalik on kolbide kinnikiilumine silindritesse. Ülejahutatud mootoris kütus aurustub halvasti, ei sütti korralikult ega põle täielikult. Mootori töö on normaalne ja ökonoomne ainult kindlal temperatuuril (90...95°C). Vedelikjahutussüsteemis ringleb vedelik nimetusega antifriis so külmumiskindel vedelik. Antifriis on kasutatav aastaringselt. Sügisel enne külmade tulekut tuleb kontrollida antifriisi tihedust , mis meie kliimas peaks olema 1070 kg/m³. Kui vedeliku tihedus on sellest väiksem lisatakse kontsentraati ja kui suurem siis destilleeritud vett. Antifriisi kasutusaeg on kolm aastat

    Masinamehaanika
    thumbnail
    22
    doc

    Autod - Traktorid 1 eksamiküsimused koos vastustega

    .. 15mJ) ja kestus (1...2ms). Kui sädelahendusel ei ole piisavalt energiat või jääb ta kestus lühikeseks, ei sütti kütusesegu alati ja mootor jätab (töötakte vahele). Siis suureneb kütusekulu, sest töötavaid silindreid koormatakse rohkem. Kui neljataktiline mootor töötaab kuuldavalt ebaühtlaselt, siis kulutab ta kütust kuni 30% rohkem. Mittetöötavas silindris põlemata jäävast küttesegust eralduv bensiin halvendab silindriseinte määrimist. Mootori ebaühtlane töö põhjustab vibratsiooni ja kahjustab kogu mootoriga käitatavat masinat. Küttesegu süütamine peab toimuma õigel hetkel. Hiline süütamine põhjustab kütuse ülekulu ning mootori võimsuse langust, liig varane aga detonatsiooni mootori silindris. Pidev detonatsioon kahjustab kõigepealt kolbi ja pikemal mõjumisel põhjustab selle purunemise. Süütesüsteemi arengus saab eristada mitut etappi. Esimene etapp oli magneetosüütesüsteem,

    Autod-traktorid i
    thumbnail
    181
    doc

    A.Palu mootorratta raamat

    vikäiku. Protsessi või selle osa, mis toimub silindris ühe kolvikäigu vältel, nimetatakse taktiks. Kolvi liikumine silindris on seotud ka silindri ruumala muutumisega. Ruumi mahuga Vc, mis ü. s. seisus jääb kol- vipõhja ja silindrikaane vahele, nimetatakse põlemis- ehk s u r v e k a m b r i k s. Ruumi, mille. kolb vabastab lii- kumisel ü. s. seisust a. s. seisu, nimetatakse silindri töö - r u u mi k s j a s e l l e ma h t u V H -- t ö ö ma h u k s . K u i mootoril on rohkem kui üks silinder, siis nende töömah- tude summa on mootori töömaht; seda mõõdetakse kuup- sentimeetreis. Mootori töömahu suuruse järgi liigitatakse mootorrattad järgmistesse klassidesse: 50,75, 100, 125, 175, 250, 350, 500, 750 ja 1000 cm3. Silindri tööruümi-ja.põlemis- kambri mahud kokku annavad silindri üldmahu'.Va.'.';.

    Füüsika
    thumbnail
    91
    doc

    Eksami konspekt

    Neljalabalised on töös püsivamad, vibreerivad vähem ning tagavad pinna parema puhtuse. Pöörlemissagedus on kuni 200 p/ min. Jämepuhastust tehakse madalamatel pööretel, peenlihvimist ja kõvema pinna puhastamist tehakse kõrgematel pööretel. Ketaslihvimismasin See koosneb peale kettakujulise tööorgani elektrimootorist, tigureduktorist, juhtimiskäepidemest ja käiguosast. Käiguosa kasutatakse ainult objektil liikumiseks töö ajal see demonteeritakse. Pöörlemine mootorilt kettale kantakse üle kiilrihma abil läbi tigureduktori ja kaitsesiduri. Sidur hakkab tööle kui moment ületab lubatava kaitstes selliselt töölist. Ketaslihvmasinate jõudlus on väiksem, kuid nad tagavad parema kvaliteedi ja samuti tekkiv vibratsioon on väiksem. Mosaiiklihvmasinad Koosneb korpusest, reduktorist, elektrimootorist, juhtimiskäepidemest ja käiguosast. Pinda

    Ehitusmasinad
    thumbnail
    937
    pdf

    Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

    vormistada. Vajalikul määral on õpikus toodud levinumad ingliskeelsed terminid koos nende eestikeelsete vastetega. Suurt tähelepanu on pööratud kiirabitöö eetikale, tööstressile ja töös esinevatele ohtudele. Realistlikud näidisjuhtumid annavad ettekujutuse kiirabi töökeskkonnast, kuid ka õige ja ratsionaalse lahenduse keerukamatele situatsioonidele. Mahukas praktiliste oskuste peatükk annab teoreetilised alused töö professionaalseks sooritamiseks nii individuaalselt kui kiirabibrigaadi koosseisus. Õpikusse on kokku kogutud erialane teave ja töövõtted nii Euroopast kui Ameerikast, mille koostajad on sidunud Eestis kehtivate ravi- ja tegevusjuhiste, õigusaktide ja õpiku koostamise ajal eksisteerinud reaalsete võimalustega. Head õppimist! Raul Adlas toimetaja 3 SISUKORD Erakorralise meditsiini tehniku eetikakoodeks…………………….……………………………… 10 1

    Esmaabi




    Meedia

    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun