Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"nautlev" - 16 õppematerjali

thumbnail
3
doc

NIKOMACHOSE EETIKA

tegutsevad, on üks üldistatud eesmärk ­ saavutada või jõuda läbi oma eesmärgistatud tegevuse mingi hüveni. Ülimaks hüveks, mis ei sõltu teistest hüvedest ja mis on täiesti eraldiseisva lõppeesmärgiga, mille poole kõik püüdlevad, on õnn. Mis iganes see siis kellegi jaoks tähendab. Aristoteles jaotab hüvede saavutamise poole tegutsevad inimesed kolme rühma: lihtsameelsed inimesed, kes ei mõtle ega arutle loogiliselt, kellele meeldib nautlev elu ja keda Aristoteles võrdleb kariloomadega; poliitikaeluga seotud inimesed, keda hinnatakse suhteliselt kõrgelt, sest poliitika kuulub Aristotelese järgi mõjukaimate ja kindlasti juhtivamate alade hulka ning poliitikule omistab ta ka enim austusväärivad võimed, nagu kõnekunst ja majandamine; mõttetööga seotud inimesed sh ka filosoofid. Aristoteles tõstatab oma arutluses küsimuse, kas õnn tuleb õppimisega, harjutamisega või

Õigus → Õigus
28 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Aristoteles Nikomachose eetika

Kuid mis on see, mille poole kõik püüdlevad ehk ülim hüve? Enamik arvab, et selleks on õnn ning siin ei vaidle Aristoteles vastu. Siit aga kerkib omakorda järgmine küsimus ­ mis on õnn? Arvamusi on erinevaid. Paljud arvavad, et tegemist on millegi sellisega, mis on igaühele silmaga näha nagu kuulsus ja rikkus ehk üleüldiselt naudingud. Haritud isikud kalduvad pigem arvama, et õnn on hüve iseeneses ehk alus teistele hüvedele. Aristoteles jagab aga elu kolmeks: esiteks nautlev elu, mille puhul inimesed arvavad, et nauding ongi nende hüve ja õnn; teiseks, poliitikaga seotud elu, kus hinnatakse kuulsust, kuna see aitab leida tunnustust ning mida seetõttu peetakse ka poliitikaelu eesmärgiks; ning kolmandaks, vaimutööga seotud elu. Seostades õnne Jumalaga, võib öelda, et õnn on justkui jumalaand, kuna see on inimese eesmärkidest eelistatuim ning paistab jumalikuna ka siis, kui pole

Õigus → Õiguse filosoofia
1 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Mõisted ning muud selgitused.

USUNDILUGU MÕISTED 1. Riitus- usuline toiming müüdi elustamiseks 2. Müüt- seletus mingi asja tekkeks, kujutelm 3. Vägi- ehk mana, millega on kogu universum täidetud, nt juustes on vägi 4. Shamaan- spetsialist, kes tegeleb lovesse ja transsi viimisega, et hingedega suhelda 5. Nõid- spetsialist, kes tegutseb halbadel eesmärkidel, elab eraldi, kardetakse ja austatakse 6. Posija- tegutseb headel eesmärkidel, inimese tervendamine, kaitsmine, hinnatud tegelane 7. Jumal- kõrgem vaimne olend 8. Loodusvaim- elab loodusnähtustes, loomades, taimedes, esemetes, võib olla nii kasulik kui ohtlik, võib võtta inimese kuju, kuid proportsioonid on paigast ära 9. Maaisand- pealik, kohtunik, preester, kelle tegevusest sõltub maa viljakus, inimeste käekäik, levinud Aafrikas 10. Tabu- usuline keeld 11. Mana- ehk vägi 12. Üleminekuriitu...

Teoloogia → Usundiõpetus
17 allalaadimist
thumbnail
5
docx

Reklaamipsühholoogia

· Majapidamistarbed on eelisvärvide osas stabiilsemad 6-7 aastat. VÄRVI FUNKTSIOONID REKLAAMTEATES: · Realismi tagamine · Tähelepanu tõmbamine · Inimese seisundi muutmine · Esteetiline funktsioon (ilusam reklaam on ka mõjusam) Naistele/meestele mõeldud reklaam NAISTELE MÕELDUD REKLAAM · Rõhutatakse järgmisi vöörtusi: hedonism (nauding,lõbu), sõprus, armastus, erootika, ilu, terviklikkus, isikupära. · Hedonism e. Nautlev eluviis ei pea esmatähtsaks tööle pühendumist ega raha teenimist, vaid rõhutab naudinguid, sh. Puhkuse ja vaba aja veetmise võimalusi. Hedonismi alla kuuluvad ka toodete pakutavad puute-, lõhna- ja maitsenaudingud. · Tervist kui väärtust tõstetakse esile eelkõige nahahooldustoodete reklaamides. Siin luuakse meelsasti seoseid teadusega. Tõestusmaterjali pähe esitatakse rohket

Psühholoogia → Reklaamipsühholoogia
59 allalaadimist
thumbnail
4
doc

Sajandivahetuse kunst. Sümbolism, juugend.

SAJANDIVAHETUSE KUNST Fin de siecele ehk La belle epoque ­ Üldnimetus 19. ja 20. sajandi vahetuse kohta kultuuriloos. Fin de siecle ­ pr k sajandi lõpp La belle epoque ­ pr k kaunis epohh (ajastu) See nimetus tekkis I maailmasõja ajal, verises kaoses, kui inimeste elu normaalsed pidepunktid said hävitatud. Nimetused on idealiseerivad, nostalgilised. Mõisted seonduvad lõbujanulise ajaveetmisega, nautlev elustiil, muretu olek(homse peale eriti ei mõeldud) Dekatents ­ ehk allakäik, arengu pidurdumine. Mandumine. Tekkis, kuna eriti järgmisele päevale ei mõeldud. Ei mõeldud mis edasi saab, elati ühes päevas, lõbutseti, ja tõi kaasa kultuurilises mõtte mandumise. Väikekodanlus ­ keskmisest jõukam linnakodanik, kes elab oma igapäevast muretut elu, keda ei huvita muud mured. Üldised mõjutajad: Nietzsche, Freud, sajadnilõpu hirmud, I maailmasõja eelõhtu.

Kultuur-Kunst → Kunstiajalugu
25 allalaadimist
thumbnail
11
odt

Kuuekümnendate ja seitsmekümnendate mood

ilma julmuseta) sai tohtu avaliku tähelepanu osaliseks. Kuigi nad levitasid oma tooteid peamiselt tervisepoodide kaudu, leidsid nad ustava järgijaskonna. Kasvas surve suurematele kompaniidele, et need oma meetodid üle vaataks. (Mulvey & Richards 1998) 1970ndate tipplõhnaõli oli Charlie. Charlie'l oli tõeline karakter ja seda esitleti noorte naiste elustiiili osana. See oli androgüünne, rahvusvaheline, nautlev lõhn, mis pidi kehastama uue naise filosoofiat, kes luges Cosmopolitan'i ja teadis, mida tahab. (Mulvey & Richards 1998) 9 KOKKUVÕTE Alles 1960ndatel toimus murrang, kui moemaailma hakkasid juhtima hoopis noored. Oli moeikoon Twiggy aeg ning ka teised teismelised esindasid radikaalseid moevoolusid. Sellel kümnendil sai alguse ka miniseeliku võidukäik. Kuni 1966. aastani ei leidunud palju inimesi,

Kultuur-Kunst → Kunst
70 allalaadimist
thumbnail
5
odt

USUNDI arvestus TH 2010

Mõisted. Riitus - tegu, mingi tegevus tehakse usulistel eesmärkidel Müüt ­ eseme või koha tekkelugu Vägi - dünamistlik mõtlemine, kõik on vägi, väge saab koguda ja kaotada Samaan - Tervistamine on tema peamine ülesanne, tema eritunnus on transs. (lovesse laskumine). Võitleb selle inimese tervise eest. Nõid - neab, kasutab maagilisi võimeid halval eesmärgil Posija - kasutab maagiat heal eesmärgil Hing ­ Inimese või olendi sees olev olemus. Jumal ­ ülim olend, kellele omistatakse universumi loomine, säilitamine ja juhtimine. Loodusvaim - paiknevad erinevates paikades, loodusnähtustes, võivad olla nii head kui halvad Maaisand - maa-ala kaitsja, hõimupealik Fetis ­ inimese tehtud ese, millel on teiste üle võimed.s. Tabu ­ religioosne keeld Mana ­ Põhja-Ameerika põliselanike jumalus Üleminekuriitus - ühest sotsiaalsest staatusest teise minek Tootem - lind, loom või taim, millega inimene tunneb sugulust või põlvnemist Brahman - hinduismi pree...

Teoloogia → Usundiõpetus
24 allalaadimist
thumbnail
13
doc

Nikomachose eetika

mõistuse järgi. Mille järgi seejuures valik teha, selle kirjeldamisele pühendabki Aristoteles oma eetikakäsitluse. (Nikom.eetika, 2007:350) Kuid hüve ja õnn on inimeste jaoks erineva tähendusega. Aristoteles peabki oma uurimuse eesmärgiks leida, mida tähendab õnn erinevate inimeste jaoks (Nikom.eetika, 2007:363). Aristotelese filosoofia järgi on kolm elamisviisi, mis on elus olulisel kohal ja mis valitakse iseärasustest lähtuvalt: 1. Hedonistlik ehk nautlev eluviis, kus eesmärgiks on meeleliste himude rahuldamine. 2. Poliitiline ehk tegutsev eluviis, kus eesmärgiks on kuulsus. 3. Teoreetiline ehk mõtisklev eluviis, kus eesmärgiks on mõttetöö. (Nikom.eetika, 2007:350) Et olla õnnelik, peab inimene olema eetiline ja selleks vajab ta teisi inimesi. Selle tugevas sotsiaalses mõõtes avaldub Aristotelese sõnum ka tänapäeva jaoks. (Nikom.eetika, 2007:351).

Filosoofia → Filosoofia
171 allalaadimist
thumbnail
9
doc

Antiigi pärand euroopa kultuuris

46. Tooge näiteid Saksamaa romantismi autoritest ja nende antiigiteemalistest teostest. Goethe ,,Iphigeneia Taurisest", Heinrich von Kleist ,,Penthesileia" 47. Võrrelge Odysseuse kujutamist kreeka eepikas ning Vergiliusel ja Ovidiusel. Kreeka eepikas kirjeldab Sophokles Odysseust kui mõistuse häält, võrreldes karakteri jäiga antiiksusega. Vergilius'e Odysseus on tema ettekujutus kreeklastest: ta on kaval, kuid tänamatu, ja ka pahatahtlik ning nautlev. Ovidius on Odysseust kujutanud kui suurt uitavat naistevõlujat. 48. Millised olid antiigipärandi kasutamise eesmärgid eri kultuuriperioodidel? Keskajal otsiti neist tekstidest kristlikke allegooriaid, renessanss sattus antiigi taasavastamisest vaimustusse, antiik andis aluseid humanistlikele ideedele karmi kristluse kõrval, klassitsism pidas antiiki elitaarseks, sellest tulenevate zanrite viljelemine oli prestiizne. Romantismile sobis müüditemaatika. 49

Ajalugu → Ajalugu
39 allalaadimist
thumbnail
22
docx

Usundiloo konspekt ja mõisted

reaalset sugulust. Tootem - lind, loom või taim, kellega tajutakse sugulust ja kellest arvatakse end põlvnevat. Tootemobjekt on püha. 1. Rühmatotemism – rühm inimesi (perekond, hõim, rahvus) samastab end mingi loomaga/linnu vms esemega. 2. Individuaalne toteism – konkreetne isik tajub sugulust või samastumist konkreetse olendiga. 3. Soototemism - meestel ja naistel on erinevad tootemloomad. 4. Nautlev totemism- 5. Loobuv totemism- Askees ja selle erivormid: 1. Askees-ihu kurnamine vaimse kirgastumise eesmärgil. 2. Positiivne askees-ihukurnamine läbi liialduste, arusaam, et ihu on hinge vangla, vanglat üritatakse tugevdada. 3. Negatiivne askees-hukurnamine läbi loobumiste-loobumised toidust, magamisest, mõnuainetest, suhtlemisest, suguühtest, pesemisest, juuste lõikamisest jne. Üleminekuriitused:

Teoloogia → Religioon
7 allalaadimist
thumbnail
8
docx

Usundiloo konspekt 10.klassile

ta on ära pöördunud sest inimesed on valesti käitunud ja inimesed ei julge tema poole pöörduda. POLÜTEISM- arvatakse et on olemas palju jumalaid MONOTEISM.arvatakse et on üks jumal. Totemism. Tootem- lind, loom või taim, kellega tajutakse sugulust ja kellest arvatakse end põlvnevat. Tootemobjekt on püha. Rühmatotemism- looma tüüp üldiselt. Individuaalne toteism- konkreetne loom kellega tajutakse sugulust. Soototenism-meestel ja naistel on erinevad tootem loomad. Nautlev totanism-võib tappa ja süüa. Loobuv totemism-tootem asja ei tohi tappa ega süüa. Tabu-usuline keeld. Spetsialistid. · Maaisand (kolm kohustust:pealik, preester, kohtunik) · Posija(peamine ülesanne on ravimine aga ka muude kaitsevahendute tegemine) · Augur (käivad posija alla aga nemad panevad diagnoosi) · Nõid-posija neg. paariline tegutseb asotsiaalsetel eesmärkidel.nõiad on nii head kui halvad.nõid saab panna käituma teistmoodi enda tahtele.

Teoloogia → Usundiõpetus
77 allalaadimist
thumbnail
28
doc

Ärieetika

suhtes. Selline tegutsemine lähtub äärmuslike toimimisvõimaluste vältimisest ja vahepealse teguviisi valikust. Seda saab leida mõistlikkuse abil, mis tähendab kaalutlemist, toetudes loogilisele arutelule. "Vooruslik" elu põhineb enesekontrollil ning võimel end motiveerida ja oma tahet juhtida. Eetikamõisted seostab ta järjekindlalt loogilise arutluse ja mõistusliku valikuga. Aristoteles eristas 3 elamisviisi selle järgi, mis on elus olulisel kohal: 1. nautlev elu: õnnelik ollakse kõikvõimalikes naudingutes ­ söömises, joomises, lõbutsemises, riietumises jne. ; 2. tegutsev elu: eesmärgiks on aktiivsus (majanduses, poliitikas jne.); 3. mõtisklev elu: elu olemuslike seoste leidmine, omaenda sisemise tasakaalu ja rahu leidmine, täiuslikkuse taotlus. 1.2 Eetika kategooriad 3

Filosoofia → Ärieetika
378 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Filosoofilised probleemid Fjodor Dostojevski loomingus

Ta on müstik-idealist, usklik ning ootab mingit imet, mis ei täitu. Kannatab küllalt pettumusi ning kohtab halbu kiusatusi, millest väljub siiski puhtana. On positiivsem vendadest, tuleviku elulootus (A.Meissaar 1935:14). Karamazovite peaesindaja on vanim vend Dimitri, kes on isaga läinud tülli ning lahkub kodust. Isa kohtleb teda äärmiselt toorelt ja ebainimlikult, nii et Dimitris peaaegu kõik inimlikud iseloomuomadused on kadunud. Ta on nautlev, liiderlik, ohjeldamau ja toores. Kuid tal on siiski ka häid külgi. Lõpuks mõistetakse ta sunnitööle kahtlustatuna isatapmises, mida ta aga tegelikult ei teinud. Ta jääb aga rahule kohtuotsusega, sest ta on hinges soovinud isa surma ja õelnud, et miks selline inimene üldse elab. Ta loodab karistusest puhastamist ja uuestisündi (A.Meiessaar 1935:15). Vana Karamazov on rikas kaupmees, koletislik kuju, kel pole ühtegi head iseloomujoont. Ta ei

Filosoofia → Filosoofia
188 allalaadimist
thumbnail
13
odt

Enn vetemaa

Tahtevabadus osutub nõnda üpris küsitavaks ning saab selgeks, et inimloomus on ettearvamatu. Väikese pausi järel 1970. aastate algul, mil Vetemaa kirjutab rea näidendeid, võtab tema proosa objektiveerituma ilme. Vaatepunkt nihkub tegelastest välja, mistõttu nood kalduvad muutuma reljeefsete piirjoontega psühholoogilisteks tüüpideks. Hilisemas proosas varieerib ja arendab Vetemaa mitmeid varasemast tuttavaid teemasid, mille sisepingeid aga ikka enam looritab paradokse nautlev ja vastuolusid neutraliseeriv koomika, kallutades teoseid kohati följetoni või humoreski poole. Vetemaa loomingust kiirgab heatahtlikku imestust elu ja inimese lõpmatu veidruse üle. Romaanis ,,Hõbedaketrajad" (1977) keerleb tegevus deheroiseeriva filmi väntamise ümber legendaarsest Rummu Jürist. Kunstiparasiitide ja eheda ande konflikt meenutab ,,Monumenti", rahvuslike müütide õõnestamine ,,Kalevipoja mälestusi", ei puudu ka tegelaste komplekside psühhoanalüüs

Kirjandus → Kirjandus
36 allalaadimist
thumbnail
45
docx

Kultuurantropoloogia konspekt

seotud ühiskonna ja kultuuriga.  Osutab, et tormiline teismeiga ei ole universaalne, hormonaalsetest muutustest tulenev nähtus, vaid tuleneb hoopis kuluurilistest nõuetest ja piirangutest nooretele Ruth Benedict. Patterns of Culture (1887-1948)  Kultuuridele on omased kindlad isiksusetüübid  Kwakiutlite ja zunide võrdlus: dionüüsoslik ehk äärmustessekalduv, võistluslik, nautlev kultuur ja apollonlik ehk rahumeelne, äärmusi vältiv kultuur Konfiguratsionalism (Benedict)  Kultuur on integreeritud tervik  Iga kultuur on teistest selgelt eristuv ja eristatav  Selline lähenemine sobis Teise Maailmasõja aegsesse USAsse, kus oli vaja „profileerida“ vaenlase kultuuri, seejuures sageli üksikutest indiviididest näidete põhjal ja juurdepääsuta kultuurilisele keskkonnale kui käitumise kontekstile Isiksuse arengu tingimused

Antropoloogia → Kultuurantropoloogia
26 allalaadimist
thumbnail
30
doc

Euroopa ideede ajaloo konspekt

Õnn on ,,parim, kauneim, nauditavaim". ,,Igaühele pakub naudingut see, millesse ta on kiindunud. Kuid üllusearmastajale meeldib see, mis on loomu poolest nauditav - sellised on loomutäiusest lähtuvad teod. Loomutäius on õnne olemuslik osa, kuid täiusliku õnne jaoks on vaja ka väliseid hüvesid. Head teod nõuavad vastavat varustust. ,,Nikomachose eetika": Kõigel on suundumus hüve poole. Paljud mõistavad selle all hästi elamist või hästi toimetulemist - nautlev elu. Teiseks poliitikaga seotud elu. Poliitikaelus tähtsaim loomutäius. Kolmandaks vaimutööga seotud elu. Hüvesest kõneldakse kahtemoodi: need, mis on hüved iseeneses ja teised, mis on nende saavutamiseks. Kui igasugustel tegevustel on eesmärk, siis hüve olekski see, mida tegutsemisel saavutatakse. See, mis on kõigist ülim, on lõplik. Tundub, et õnn ongi kõige rohkem selline. Selle valime ju alati tema enda ja mitte kunagi muu

Ühiskond → Ühiskond
11 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun