Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
Ega pea pole prügikast! Tõsta enda õppeedukust ja õpi targalt. Telli VIP ja lae alla päris inimeste tehtu õppematerjale LOE EDASI Sulge

"mälumäng" - 23 õppematerjali

thumbnail
1
docx

Mälumäng 1-6.klassile, teemal filmid ja raamatud

KLASSIDEVAHELINE MÄLUMÄNG NR 1 KLASS....................................... 1-6.KLASS, FILMID JA RAAMATUD 1. Kes olid raamatus ,,Jussikese seite sõpra" peategelase sõbrad? NÄDALAPÄEVAD 2. Mille kinkis Joosep Toots Raja Teelele? GLOOBUSE 3. Kes oli Sipsik? KALTSUNUKK 4. Mis liiki olen on Shrek? SOOKOOL 5. Mis loom on Sid animafilmis ,,Jääaeg"? LAISLOOM 6. Mis on Shreki pruudi nimi? FIONA 7. Mis on punase ralliauto nimi filmis ,,Autod"? PIKNE MCQUEEN 8. Mis on väikese punases kleidis tüdruku nimi filmis ,,Muumitrollid?" VÄIKE MÜ 9. Millised putukad olid Tom ja Mia, kes jõululaupäeval tagasi metsa tahtsid? LEPATRIINUD 10. Mis liiki kala oli Nemo? KLOUNKALA

Kirjandus → Kirjandus
10 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Mälumäng 1-6.klassile, teemal ajalugu ja maailma linnad

Mälumäng 1-6.klassile AJALUGU JA MAAILMA LINNAD Kuidas kõla Saksa diktaator Hitleri eesnimi? Adolf Kes oli esimene Eesti president? Konstantin Päts Mis oli Must Surm? Katk Kes rajas oma abikaasa auks Kadrioru pargi ja lossi? Peeter I Luksemburgi pealinn on Luxembourg. Õige või vale? Õige Milline neist on linn Austrias: vein, viin, viski? Viin Millist linna kutsutakse Eestimaa südameks? Paide Millises maakonnas asub Eesti Pariis? Lääne-Virumaa Millise Eesti linna kohta öeldakse ,,Emajõe Ateena"? Tartu Millises Ameerika linnas paikneb mitu suurt filmistuudiot? Hollywood Millise Euroopa riigi pealinn on Berliin? Saksamaa Millist kohta linnas nimetati vanasti foorumiks? Turuplats

Ajalugu → Ajalugu
12 allalaadimist
thumbnail
1
odt

Mälumäng 7-12.klassile, teemal ajalugu ja maailma linnad

Mälumäng 7-12.klassile AJALUGU JA MAAILMA LINNAD Millise inimorganismi õnnestunud siirdamine leidis aset 1967.aastal? Süda Pärast I Maailmasõda tõusis Saksamaal leiva hind ühelt margalt kahesajale margale. Õige või vale? Õige Millal jõudsid esimesed inimesed Eesti aladele? 11 000 aastat tagasi Kes rajas oma abikaasa auks Kadrioru pargi ja lossi? Peeter I Milline tuntud diktaator suri 1953.aastal? Jossif Stalin Mis oli Lääne-Saksa pealinn enne 1990.aastat? Bonn Mis on Mehhiko pealinn? Mexico Mis on endise Jaapani linna Edo tänapäevane nimetus? Tokyo Mis linnas asuvad Kaljutoomkirik ja Nutumüür? Jerusalemmas Nimeta väikseim linn maailmas, mis on ühtlasi ka iseseisev riik? Vatikan Milline Türgi linn on ainuke linn terves maailmas, mis asub kahel mandril? Istambul Millisest inglise linnast on pärit ansambel The Beatles? Liverpool

Ajalugu → Ajalugu
30 allalaadimist
thumbnail
16
pptx

Samueli võlupadi

on alati Samuelist targem olnud, kuid ühel ööl muutub kõik. Ühel õhtul enne koolipäeva hakkas Samuel geograafia kontrolltööks õppima. Samuel muud kui üritas ja üritas kõiki Euroopa riikide pealinnade nimesid pähe õppida. Susanna tuli Samueli tuppa ning tegi nalja, et äkki Samuel paneks geograafia õpiku padja alla ja hommikuks on kõik peas. Tegelikult tõmbas Susanna Samueli haneks. Samuel oli lõpuks väsinud ning pani raamatu padja alla ja heitis magama. Kontrolltöö ja mälumäng Oli kontrolltöö päev ja Samuel oli hirmul. Klassis käratas kuri õpetaja, kes käskis end kutsuda proua Vareseks. Oli aeg hakata kirjutama. Kui tööd olid valmis oli Samuelil ootusärevus. Proua Vares ütles: ,, Tubli töö Samuel, null viga’’. Samueli silmad särasid, aga õpetaja ei suutnud seda uskuda ja hakkas Samueli käest spikrit norima, spikrit mida Samuelil polnudki. Proua Vares käskis Samuelil klassist lahkuda, seda ka Samuel tegi

Kirjandus → Kirjandus
69 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mälumäng 1-6.klassile, teemal loomad ja linnud

Mälumäng 1-6.klassile ,,Loomad ja linnud" Klass: .......................................... 1. Kas lindudel on hambad? EI 2. Kas lind Kiivi saab lennata? EI 3. Kas öökullid saavad oma silmi liigutada? EI 4. Mis lind toob rahvajutu järgi lapsi? TOONEKURB 5. Missugustele lindudele meeldib näpata säravaid asju? HARAKAS 6. Meie metsades elutseb vaid üks kaslane. Kes? ILVES 7. Mitu jalga on krabil? 10 8. Kes lõvidest tegelevad rohkem jahiga ­ kas isased või emased? EMANE 9. Milline on ainus Eestis aretatud koeratõug? EESTI HAGIJAS 10. Milline täpilise karvkattega loom on kiireim maismaal? GEPART 11. Kuidas kutsutakse isast siga? KULT 12. Kas elevandid saavad hüpata? Miks saavad/ei saa? EI, NAD ON LIIGA RASKED 13. Kes on ainus lendav imetaja? NAHKHIIR 14. Kas lindudel on arenenud maitsmismeel? EI 15. Kes on suurim imetaja maal? SINIVAAL 16. Kuidas...

Loodus → Loodus õpetus
17 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mälumäng 7-12.klassile, teemal filmid ja raamatud

KLASSIDEVAHELINE MÄLUMÄNG NR 1 KLASS....................................... 7-12.KLASS, FILMID JA RAAMATUD 1. Mida kinkis Joosep Toots Raja Teelele? GLOOBUSE 2. Mis rahvusest oli Oskar Wilde? IIRLANE 3. Millise keepi kandva ,,sõdalase" lõid 1939.aastal Bob Kane ja Bill Finger? BATMAN 4. Kes Eesti presidentidest on olnud ka hea kirjanik? LENNART MERI 5. Milline inglise kirjanik saadeti Readingu vanglasse 1895.aastal? OSKAR WILDE 6. Missugune oli Disney esimene täispikk multifilm? LUMIVALGUKE JA SEITSE PÖIALPOISSI 7. Millist vibu ja nooli kasutavat legendaarset tegelast mängisid Errol Flynn ja Kevin Kostner? 8. Milline oli esimene film, mis võitis 1941.aastal kaks Oskarit? BEN HUR 9. Kes mängis filmis ,,Nukitsamees" metsamoori? ITA EVER 10. Millises Ameerika osariigis asub Hollywood? CALIFORNIA 11. Kes mängis Joosepit filmis ,,Klass"? PÄRT UUSBERG 12. Kes laulab filmist ,,Titanic" ...

Kirjandus → Kirjandus
34 allalaadimist
thumbnail
1
docx

Mälumäng 1-6.klassile, teemal garderoob ja muusika

MÄLUMÄNG 1-6.KLASSILE ,,GARDEROOB JA MUUSIKA" KLASS ............................................... Mis riigis ja mis linnas toimus tänavune Eurovisioon? AZERBAITSIAAN, BAKUU Kes esindas Eestit tänavusel Eurovisioonil? Mis laulu ta esitas? Mitmenda koha Eesti sai? OTT LEPLAND ­ KUULA, 6.KOHT Eesti on võitnud Eurovisiooni ühel korral. Mis aastal see oli? Kes esitasid seda laulu? Mis oli selle laulu nimi? 2001, TANEL PADAR JA DAVID BENTON ­ ,,EVERYBODY" Mis riik võitis tänavuse Eurovisiooni? ROOTSI Kas teksased olid algselt loodud peopüksteks, tööpüksteks või spordipüksteks? TÖÖPÜKSID Millest on tehtud ,,boade" nime all tuntud kraed? SULGEDEST Kas klarnet on puhkpill või keelpill? PUHKPILL Mitu nooti on ühes oktavis? KAHEKSA Helilooja Beethoven kirjutas palju muusikat ka pärast pimedaks jäämist. Õige või vale? ÕIGE Kumb on suurem ­ kontrabass või tsello? KONTRABASS Kuidas nimetatakse seda suurt...

Muusika → Muusika
4 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Mälumäng 7-12.klassile, teemal loomad ja linnud

Mälumäng 7-12.klassile ,,Loomad ja linnud" Klass: ................................................... 1. Kes on Läti rahvuslind? LINAVÄSTRIK 2. Kes on aarad? PAPAKOID 3. Millise linnu laskmine toob meremeeste uskumuse kohaselt väga halba õnne? ALBATROSSI 4. Millise tuntud multifilmi linnu teine nimi on Fauntleroy? PIILUPART DONALD 5. Mitu paari silmalaugusid on jaanalinnu silmadel? 2 6. Millise looma sõrmejälgedega on inimese omad väga sarnased? KOAALA 7. Miks tulevad mutid oma käikudest maa peale? ET OMA POEGADE PESA ROHUGA VOODERDADA 8. Mitu jalga on krabil? 10 9. Millist närilist aretasid inkad algselt toiduks? MERISIGA 10. Milline on ainus Eestis aretatud koeratõug? EESTI HAGIJAS 11. Kes lõvidest tegelevad rohkem jahiga ­ kas emased või isased? EMASED 12. Miks ei saa elevandid hüpata? SEST NAD ON LIIGA RASKED 13. Mis on künofoobia? HIRM KOERTE EEST...

Loodus → Loodus õpetus
9 allalaadimist
thumbnail
1
doc

Mälumäng "Rakke vald"

Mälumäng ,,Rakke vald" Võistkonna nimi ............................................ Mitu kooli on Rakke vallas? Nimeta need koolid. (4 p ­ koolide arv, 3x kooli nimi) 3 kooli. Salla Põhikool, Lahu Algkool, Rakke Gümnaasium Mis aastal loodi MTÜ Spordiklubi Rakke? (1 p) a) 1999.aastal b) 2000.aastal c) 2001.aastal Kes rajas Rakkesse suure lubjatehase? (2 p ­ üks eesnime ja teine perekonna nime eest) Karl Kaddak Mis on Rakke vallas ilmuva lehe nimi? (1 p) Rakke Kaja Kus asub Rakke Koduloo muuseum? (1 p) a) Rakke Gümnaasiumi internaadihoone esimesel korrusel b) Rakke Gümnaasiumi internaadihoone teisel korrusel c) Rakke Gümnaasiumi internaadihoone kolmandal korrusel Millist nime kandis talu, kus Oskar Luts kirjutas esimese näidendi ,,Joosep Ärkla" ja ,,Kevade" alguspeatükid? (1 p) Miku talu Alates mis aastast on Rakkes raamatukogu? (1 p)...

Ajalugu → Ajalugu
8 allalaadimist
thumbnail
3
docx

MÄLUMÄNG „ÖÖLOOM“

MÄLUMÄNG ,,ÖÖLOOM" Sven Holm 1) Kes on raamatu autor ? a) Andrus Kivirähk b) Kate Thompson c) Eduard Uspenski d) Taivo Rist 2) Mis on raamatu peategelase nimi ? a) Peter b) Daniel c) Bobby d) Steve 3) Miks pidi Bobby Pj juures tööl käima ? a) Kuna ta varastas eelmiseomaniku Skoda ära ja sõitis selle katki b) et raha saada ja linna sõita c) et suitsu osta d) et ema võlad ära maksta 4) Kui Bobby linnas oli siis millega ta nädalavahetustel oma sõpradega tegid ? a) varastamisega b) õppimisega c) vanainimeste aitamisega d) vabatahtliku töö tegemisega 5) Mis oli selle koera nimi kes bobby juurde elama läks ? a) Pimpi b) Bimbo c) Timba d) Zewa 6) Kellele pidi pere ööseks piima ja kommi jätma ? a) Koerale b) Naabritele c) Sõpradele d) Haldjale 7) Kes oli Bobby parim sõber maal ? a) Robster b) David c) Coley Dooley d) Pj 8) Kes tõid Bobby pärast ...

Kirjandus → Kirjandus
2 allalaadimist
thumbnail
12
ppt

Erinevused eesti- ja venekeelses ajalehes “Postimees”

kokku umbes 250 inimest. Venekeelse ajalehe lisad ilmuvad paar korda kuus. Täpne arv ja sisu sõltub suures osas reklaamiandjate huvist. Märgatavad erinevused eesti- ja venekeelse ajalehe vahel: · Esimene suur erinevus: eestikeelne leht on märgatavalt paksem ­ tervelt 24 lehekülge, venekeelne seevastu vaid 16 lehekülge; · Esilehe artiklid on erinevatel teemadel; · Venekeelses lehes puuduvad õnnitlused, kaastundeavaldused, male- ja mälumäng, anekdoodid ning ristsõna, töökuulutused. Fotod ja illustreeriv materjal: · Eesti- ja venekeelses ajalehes on igal leheküljel vähemalt kaks reklaami. Nende suurus sõltub artiklist ja reklaami tähtsusest; · Mitme artikli juures on skeem või artikli autori foto. Ajaleht "Postimees" Kokkuvõte: · Uurimistöö jooksul oli selgitatud välja, et suurt populaarsust omab eestikeelne ajaleht ,,Postimees";

Muu → Ainetöö
4 allalaadimist
thumbnail
2
odt

Kuritegu telestuudios

Clarence sai sellele jälile ning selle pärast ka Al ja Fred röövisid Clarence. Kui Joe taipas mis toimub läks ta ühe veoauto juurde, mis kuulus Alile ja Fredile. Joe läks autosse vatama kas seal midagi sees ka on. Seal oligi ülipalju kuldkette mida kaks venda teleshopis müüvad. Akitselt tulid kaks venda veoauto juurde ja võtsid Joe kinni. Nad viisid ta kinniseotud Clarencei juurde, kes oli A-stuudio lae juures oleva ühe silla peal. Mälumäng juba käis ning seal võistles ka Frank. Järsku tuli Joele meelde münt mis ta taskus on. Sellega ta sai märku anda, et nad on seal üleval. Ta lükkas ninaga mündi üle ääre ning se kukkus Debbie sülle. Tüdruk vaatas küll ülesse aga ta ei näinud Joed. Nüüd tuli kuidagi nöörid lahti harutada, et saaks alla minna. Natukese aja pärast saidki nad Clarence nöörid lahti harutatud peale jalgade. Nüüd üritas Clarence end Joe poole ajada, kes oli serva ääres aga

Kirjandus → Kirjandus
8 allalaadimist
thumbnail
18
doc

Visual Basic

operatsioonid. Esialgu piirdume arvude ja stringidega. Lihtsamal juhul käsutatakse programmides skalaarandmeid, mis esinevad konstantide ja muutujatena. Konstandi väärtus esitatakse vahetult programmis ning programmi täitmisel seda muuta ei saa. Iga andmeliigi jaoks on ette nähtud kindlad konstantide esitamise reeglid. Programmis Superi on käsutusel neli arvkonstanti: kolm konstanti väärtusega 2 ja 3.14159 ning kuus tekstkonstanti "a", "b", "c_", "h", "Pindala" ja "Ruumala". Programmis Mälumäng on neli arvkonstanti O, 1 ja kaks korda 1971 ning viis stringkonstanti "Mis aastal loodi esimene mikroprotsessor?", "Sisesta aasta", "Vähe!", "Palju!", "Õige! Punkte oli ". Funktsioonis NatS2 konstante ei ole. Arvkonstandid esitatakse tavaliste kümnendarvudena või kümne astme abil. Reaalarvudes käsutatakse murdosa täisosast eraldamiseks punkti. Näiteid 13 -532 3.14159 -35.67 2.1 E6 = 2.1xl06 1-12=1(12

Informaatika → Arvutiõpetus
60 allalaadimist
thumbnail
10
doc

Alkoholid

ALKOHOLID Orgaanilises keemias on alkoholid aineklass, mille molekulis on hüdroksüülrühm(ad) (­OH) seotud süsinikuaatomiga, millel pole teisi sidemeid hapnikuga, küll aga süsiniku või vesinikuga. Teisiti sõnastatuna on alkohol süsivesinik, milles üks (või mitu) vesiniku aatom(it) on asendunud hüdroksüülrühma(de)ga. Alkoholide nomenklatuursed nimetused lõpevad sufiksiga 'ool'. Alkohol (keemilise nimetusega etanool või etüülalkohol) on joovet tekitav keemiline aine, mida sisaldavad kõik alkohoolsed joogid. Alkoholi manustamine põhjustab inimesel emotsionaalseid muutusi, taju, kõne, mälu, koordinatsiooni ja tasakaaluhäireid. Alkohol on kõige tugevama toimega sõltuvust tekitav narkootiline aine, mis on enamikes riikides legaalne. Alkoholid on rühm orgaanilisi keemilisi ühendeid, mille koostises on hüdroksüülrühm (OH). Seetõttu on tegemist polaarsete solventidega, mis lahustavad paljusid orgaanilisi ja anorgaanilisi saasteaineid. ...

Keemia → Keemia
563 allalaadimist
thumbnail
12
doc

Koolileht

kui kappe. Koolis õpib ligikaudu 650 õpilast, kuid tänasel päeval ei ole garderoobis ruumi 650-le kapile, selleks oleks vaja seitse korda suuremat ala. "Kolme-nelja aasta jooksul on plaanis ehitada uus garderoob," lubas direktor. Garderoobi täpsest ülesehitusest ei oska direkor veel rääkida, kuna see selgub projekteerimise käigus. Garderoobid seisavad vastamisi siniste metallkappidega. Mälumäng "Bumerang" Jõhvi Gümnaasiumi võistkond saavutas mälumängul "Bumerang" vahefinaalis 4.-5. koha. Maakondlik voor toimus veebruaris Jõhvi Gümnaasiumis, kus saavutati 2. koht. Võistkonnas olid Triin Pärnpuu, Triin Kuusemets, Tanel Vähk ja Kalle Tark. 24. märtsil toimus Rakvere Reaalgümnaasiumis vahefinaal. Küsimustik sisaldas teemasid Eesti ja maailma kergejõustikust olümpiamängudeni. Ka sportlasi pidi pildi järgi ära tundma.

Meedia → Meedia
5 allalaadimist
thumbnail
17
doc

Pascali põhitõed

readln(a); S := 3.14 * a * a; end; 'k' : begin write('sisesta kolmnurga kaatetid - a, b (tühikud vahele): '); readln(a,b); S := (a * b) / 2: end; 'u': begin write('sisestage ruudu küljepikkus: '); readln(a); S := a * a; end; end; writeln ('Pindala on ',S:6:2); end. PROOVIGE ISE: NB! Need ülesanded on juba arvestuse jaoks vajalikud!!! 1) Silindri pindala ja ruumala arvutamine - kasutaja annab põhja raadiuse ning silindri kõrguse. NB! Korrektne sisestus ja väljastus!!! 2) 5 küsimusega mälumäng suvalisel teemal - arvuti esitab küsimuse, teatab, kas vastus oli õige või mitte ning lõpuks ütleb punktisumma. Arvestusülesannete väljatrükkidel peab olema kommentaaripäis programmi tegevuse eesmärgi ning autori nime ja rühmaga. N: program Silinder: (* programm leiab silindri pindala ja ruumala *) (* Autor: Aadu Kadakas LL-11 *) KORDUS e. TSÜKKEL Variandid: fikseeritud kordus (FOR-tüüp) eelkontrolliga kordus (WHILE-tüüp) järelkontrolliga (UNTIL-tüüp);

Informaatika → Informaatika
30 allalaadimist
thumbnail
25
doc

Mängud - erinevad mängud

või kelle poole pall ei lenda, hoida käsi rinnal risti. Teine lubab kaptenil ja mängijail teha petteliigutusi- viskamist imiteerida. Kes käed püüdmiseks valmis seab, saab karistuspunkti. Kui kapten eksib, vahetab ta koha mängijatega, kes teda alt tõmbas. Kolmas reegel ütleb, et kolme karistuspunktiga mängija lahkub mängust. 8 5.1.2 Mälumäng Laste vanusekategooriad: üheksa- kuni üheteistaastased mängijad; kaheteist- kuni üheteistaastased mängijad; viieteistaastased ja vanemad mängijad. Sobiv nii poistele kui tüdrukutele. Mängijaid 5-10. Mänguga harjutatakse mälu ja tähelepanu. Vahendid: pisiesemed, paberid, pliiatsid. Mängujuht paneb lauale 24 pisieset (pliiats, rõhknööp, kivike, kamm jne.), katab need rätikuga kinni ja kutsub mängijad sisse. Ta võtab minutiks rätiku ära. Mängijad peavad

Kategooriata → Vaba aja programm
223 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Eesti ajalugu VI, lk 338-350 (Eesti 20. sajandi ajaloo baaskursus - EKSAM)

KULTUUR JA OLME Üldharidus Eesti   hariduselu   iseloomulikuks   jooneks   kogu siis nüüd tuli õpilastel minna iga järgmise aine viimase  Vene   aja  jooksul   oli   selle   tugev tunniks   vastava   aine   klassiruumi   seda   andva ideologiseerimine   ja   tõsiasjade   moonutamine, õpetaja juurde. Õpetajad vabanesid kohustusest halvemal   juhul   otsene   võltsimine,   seda   eriti vedada   õppevahendeid   ühest   ruumist   teise, humanitaarainetes. Kuid haridus­ traditsioonid õpilased aga kaotasid koduklassi ja oma pingi. eesti koolis olid siiski tugevad, ja häid õpetajaid, Pärast   lühiajalist   katsetust   11­aastase rääkimata andekatest õpilastest, leidus ka kõige õppeajaga   muudeti   kõik   Nõukogude   Liidu raskema ideoloogilise surutise aegadel. keskkoolid   1964.   aastal   taas   10­klassilisteks. Aastail   1944­58   kehtis   Eesti...

Ajalugu → Eesti ajalugu
7 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Turundus

· Sageli tehniliselt raskesti teostatav, · Kasutatakse ka proovikaupa (nt auto). 2. ERGUTUSHIND · Lühiajaliselt alandatud hind · Kasutatakse kupongi (ostja saab selle esitamisel odavamalt toodet osta), · Levinud on sooduskomplektid-mitu toodet komplektis on üksikute summast soodsam osta. 16 3. VÕISTLUS JA LOTERII · Korraldatakse mälumäng, ankeetküsitluse täitmine jms ja võitja saab soodustusi või võidupreemiaks tasuta toote, · Loterii on hetkel väga populaarne müügisoodustuse meetod. 4. PREEMIA · Tasuta preemia saab mingi teise tootega kaasa, · Iseend tasuva toote puhul on põhitoote hind nii kõrgeks aetud, et see tasub ka nn lisapreemia eest, 5. GARANTII · Mõjus vahend on anda tootele pikem garantii, kui konkurentid seda teevad. 6

Majandus → Turundus
732 allalaadimist
thumbnail
21
doc

Turunduse konspekt

· Sageli tehniliselt raskesti teostatav, · Kasutatakse ka proovikaupa (nt auto). 2. ERGUTUSHIND · Lühiajaliselt alandatud hind · Kasutatakse kupongi (ostja saab selle esitamisel odavamalt toodet osta), · Levinud on sooduskomplektid-mitu toodet komplektis on üksikute summast soodsam osta. 16 3. VÕISTLUS JA LOTERII · Korraldatakse mälumäng, ankeetküsitluse täitmine jms ja võitja saab soodustusi või võidupreemiaks tasuta toote, · Loterii on hetkel väga populaarne müügisoodustuse meetod. 4. PREEMIA · Tasuta preemia saab mingi teise tootega kaasa, · Iseend tasuva toote puhul on põhitoote hind nii kõrgeks aetud, et see tasub ka nn lisapreemia eest, 5. GARANTII · Mõjus vahend on anda tootele pikem garantii, kui konkurentid seda teevad. 6

Majandus → Majandusõpetus
39 allalaadimist
thumbnail
24
pdf

Minu LÜG mälestusraamat

sotsiaalselt nii meeldiv, toetav ja arendav, et hingekriipiv oli lahkuda, samas ülikooliaeg tõotas tulla üks suur seisklus... Seega nii ja naa. Aktus jättis iseenesest hea tunde sisse, väga tore oli. Eredaim mälestus LÜG pakkus meeletus koguses naerukrampe ja vägevaid kogemusi, aga miskipärast tulevad mulle alati kooliajale tagasi mõeldes ette kõigepealt kaks situatsiooni õppealajuhataja kabinetis. Kirjeldan ühte neist: Koolis käis ülemaakonnaline mälumäng, tulijaid oli igast vanuseklassist. Kuna LÜG-is on kohustuslik kanda sisejalatseid või kilesusse, tekitas nii minus kui ka mõnes teises kaasõpilases nördimust, et tulijad ei vaevunud siniseid sussikesi jala otsa suskama - meil olid jalas kas 17 sokid või sussid ning nende pläkerdamine võõraste ükskõiksuse tõttu ajas kopsu veits üle maksa. Seega võtsime kahe tüdrukuga kilesussikorvid kätte

Ühiskond → Ühiskond
3 allalaadimist
thumbnail
54
docx

Soome keele kiire õpe

tervetuloa tere tulemast! terveys tervis terveysasema polikliinik terveyskeskus tervisekeskus; polikliinik Thaimaa Tai tie tee tietenkin loomulikult, muidugi tietenkään (tietenkin) loomulikult mitte tietokilpailu viktoriin, mälumäng tietokonepeli arvutimäng tietysti loomulikult, muidugi tietää teada tiistai teisipäev tila ruum; olukord, seisukord tilata tellida tili konto, arve tilinumero kontonumber tilli till tiskikone nõudepesumasin

Keeled → Soomekeel
106 allalaadimist
thumbnail
352
pdf

Andekusest ja andekatest lastest

lauseid. Vanemad on lapse arendamisse väga teadlikult suhtunud, suhtle- mine lapsega algas juba raseduse ajal. Imikule vaatamiseks pandud peeglis hakkas ta kiiresti ise nägusid tegema. Titeeast saati on tema vaimset aren- gut stimuleeritud mänguasjadega, isevalmistatud pildikaartidega, mille tagaküljele olid kirjutatud sõnad, puslede ja raamatutega. Nelja-aastasena oli lapse lemmikmänguks mälumäng, kus pildipoolega allapoole asetatud kaartide seast tuli üles leida paarid. Huvitava uuringu tegi Tartu Ülikooli psühholoogiaosakonna töörühm Olev Musta juhtimisel 1997/98. aastal, kui nad kordasid Torki omaaegset uuringut sooviga kontrollida, kas ka Eesti laste puhul kehtib nn Flynni efekt, s.o paljudest uuringutest selgunud fakt, et IQ-tase on viimastel aasta- kümnetel oluliselt kasvanud. Uurijad kasutasid sama testi, mida Tork 60

Psühholoogia → Psühholoogia
112 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun