Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Mõrv õilsa eesmärgi nimel on põhjendatud (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kes ei sooviks sellise inimese surma?
  • Miks sõjad tekivad?
  • Kuid kas meie endi otsus on kellegi surm?

Lõik failist

Mõrv õilsa eesmärgi nimel on põhjendatud #1 Mõrv õilsa eesmärgi nimel on põhjendatud #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-03-29 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 7 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Aireen Talivee Õppematerjali autor
Kirjand

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
62
rtf

Hamlet, Terve Raamat

... Vahel on, kui näeksin teda. HORATIO: Kus, kallis prints? HAMLET: Mu vaimusilma ees. HORATIO: Kord nägin teda: tubli kuningas. HAMLET: Ta oli igas asjas mees mis mees, ei leidu temasarnast enam. HORATIO: Möödund ööl ma nagu nägin teda, prints. HAMLET: Sa nägid? Keda? HORATIO: Kuningat, te isa. HAMLET: Mu isa? Kuningat? Siis taeva nimel, räägi! HORATIO: Kaks ööd on järjest need kaks aadlimeest, Marcellus ja Bernardo, näinud vahil te isa sarnast kuju. Siis mullegi nad tunnistasid sellest. Vahti jäin - ja nägin omaenda silmaga. Ma tundsin teie isa: täpipealt niisama nagu kaks mu enda kätt. HAMLET: Te temaga ei kõnelnud? HORATIO: Ma püüdsin, kuid ta ei vastanud.

Kirjandus
thumbnail
14
doc

Moraal ja eetika

kohale, lahutab ta meid tõelisest Jumalast. 2. Sina ei tohi Jumala nime ilmaasjata suhu võtta. Algne mõte. Algselt võis see keeld olla mõeldud mitmes suhtes. Jumala nime väär kasutamine toimus kõigepealt vale vandumise puhul. Vanne pidi tagama tõe rääkimise. Inimene ütles, et Jumal karistagu teda, kui ta valetab. See oli tõepoolest võit vale üle, kui vähemalt ühel juhul võis inimest usaldada ­ siis, kui ta vandus Jumala nimel. Paraku ikka leidus neid, kes Jumala nimelgi valet vandusid. Nendele ütleb Jumal "Te ei tohi minu nime juures valet vanduda, sest sa teotad oma Jumala nime" (3Ms19,12). Samuti leidus valeprohveteid, kes rääkisid Jumala nimel, kuigi Jumal ei olnud neid läkitanud. Selle käsu rikkumiseks loeti sedagi kui keegi tõotas midagi Jumala nimel, kuid jättis selle täitmata. Käsu vastu eksimiseks loeti ka kui Jumala nimel nõiuti ja positi.

thumbnail
24
doc

ARUTLUS INIMESTE EBAVÕRDSUSE PÄRITOLUST JA PÕHJUSTEST

Ja millised peaksid olema vahendid, mis lubaksid neid katseid ühiskonnas läbi viia? Ma ei püüa küll kaugeltki probleemi lõplikult lahendada, aga usun siiski, et olen selle teema üle piisavalt järele mõelnud, et juba praegu söandada väita: suurimad filosoofid ei ole parimad neid katseid juhtima, võimsaimad valitsejad ei ole sobivaimad neid läbi viima. Pealegi on väga vähe alust loota, et säärane koostöö kunagi teoks saaks või vähemalt, et kumbki pool näitaks edu saavutamise nimel üles küllaldast visadust, täpsemalt öeldes, vajalikku järjekindlat valgustatust ja head tahet. Need uurimused, mida on nii raske läbi viia ja millele on siiani nõnda vähe mõeldud, on siiski ainsad vahendid, mis meile jäävad, et ületada tohutu hulk raskusi, mis ei lase meil inimühiskonna tegelikke aluseid tundma õppida. Just see teadmatus inimloomusest muudabki loomuõiguse tõese definitsiooni nõnda ähmaseks ja

Ühiskond
thumbnail
47
doc

Soolisest ebavõrdsusest ning võrdõiguslikkuse seadusest

Eesti naisele meeldib olla oma kallist abikaa- 17 sat töölt koju ootav Barbie, et siis oma igaõhtuse "kaasakeskse" rituaali kallale asuda: maitsev õhtusöök ja suurepärane teenindus, lõõgastav vann ja pingeid maandav massaazh, millele järgneb loomulikult nõudepesu, põranda küürimine ja teiste rituaali tagajärgede kõrvaldamine. Aga ka Barbie ise peab üht-teist oma look´i nimel ette võtma, olgugi et Ken juba ammu magusasse unne on vajunud ja võibolla näeb undki. Õnneks ei ole Barbie veel ema. Kuidas ta saakski! Siis lakkaks ju Barbie kui selline olemast. Ent Barbiele meeldivad lapsed ja nende nimel on ta valmis palju ohverdama, kui vaja, siis ka iseenda... Tegelikult võiks kõik olla uskumatult palju lihtsam, kui vaid naiivne nukuke seda oskaks aimata. Ja kui miski muu enam tõesti ei aita, siis tuleb see igavana naiselik

Asjaajamine
thumbnail
64
docx

Mees kes teadis ussisõnu analüüs

Leemetit ise aga huvitab tolle õhtul kui nad kiigeplatsile läksid see, kuidas keegi oli leidnud mingi mõlkis kiivir ja kuidas kõik selle ümber epputasid väitmast, et see on Hispaania või Kreeka või misiganes terasest. Samuti käis talle pinda külalaste tobedad küsimused ja pettumus, et ainus mis nad metsast ( koht kust nad kõik tulid) mäletavad või teavad on hiis ja Hiietarga Ülgase psühopaatlikud ohverdused. Siiski Leemet on pühendudnud külarahva lolluse talumise lapse nimel. Kui laps lõpuks sünnib ristitakse ta Toomaseks mis teeb Leemeti õnnelikuks, sest ta alati nägi end vaimusilmas kasvatams ussisõnadega poissi. Küla käitub Toomase juures äärmiselt aupaklikult, vahest isegi minnes läve ees käppuli ja suudeldakse ta väikseid käsi ja jalgu. Leemet aga absoluutselt ei käitu samamoodi, tema viskab, keerutab ja tõstab pea peal Toomast nii nagu soovib mis vahest paneb Magdaleena ja eriti Johannese erutunult jälgima neid.

Kirjandus
thumbnail
19
docx

FILOSOOFIA

Samuti ei taheta rääkida ka teiste kohta tõde. See mida inimene teisest räägib tema seljataga, on oluline, sest just siis räägitakse siiralt ja ausalt. 10. Milles seisneb mõtlemise väärikus Pascali järgi? Tuleb näha vaeva, et mõelda, see on kõlbluse põhialus. Inimene teab, et ta sureb, teab, mille poolest on universum temast üle. Inimene teab oma puudusi, oma nõrkusi, mis teda teistest eristab, on mõtlemine ja seda peame kohtlema väärikusega ning selle nimel vaeva nägema. 11. Pascal kutsub inimest "mõtlevaks pillirooks." Mida see tähendab? Pilliroog, sest ta on õrn ning kergesti hävinev, piisab natukesest, kasvõi ainsast tuuleiilist, et pillirooga hävitada. Niisamuti on vähe vaja selleks, et hävitada inimest. Inimene on väliselt habras, kuid mõtlemine annab talle vaimse jõu. Ruumiliselt haarab universum inimese, mõteldes aga haarab inimene universumi. 12. Kuidas kirjeldab Camus absurditunde avaldusi?

Eetika
thumbnail
39
pdf

Filosoofia Moodle'i küsimused-vastused

Millised väidetest on Schopenhaueriga kooskõlas? · hirm surma ees näitab rumalust · surm on tõesti hirmuäratav, kui isegi loomad seda kardavad. · hirm surma ees ei lähtu mingitest ratsionaalsetest kaalutlustest · me kardame surma, sest surm tähendab, et meid ei ole · kui kardaksime surma seepärast, et surm on mitteolemine, peaksime kartma ka mitteolemist, mis eelnes meie sünnile. · kui kardaksime surma, sest see on mitteolemine, on surmahirm põhjendatud ning tuleb leppida mõttega, et inimene on surelik. · surmahirm kaoks, kui mõelda sellele, et mitteolemist ei ole (on vaid olemine). · meie sünnile eelnenud mitteolemine erinev põhimõtteliselt surmale järgnevast mitteolemisest. Igavledes tundub aeg venivat, lõbutsedes aga näib aeg lendavat. Schopenhaueri arvates näitab see, et · ebameeldivat on palju kergem märgata kui meeldivat. · igavlevatel inimestel on alati palju aega, lõbutsevatel pole kunagi aega

Filosoofia
thumbnail
22
doc

Kirjanduse Secunda teine arvestus

käsitlevatele näidenditele. Liitunud "Sõltumatu Teatriga", otsustas Shaw hakata ise näidendeid kirjutama. · "Ebameeldivad näidendid" Esimene näidend "Leskmeeste majad" (1892) kuulus koos kahe järgmise näidendiga "Seelikukütt" (1893) ja "Mrs. Warreni amet" (1893) nn "Ebameeldivate näidendite" tsüklisse. Need näidendid tekitasid pahameeletormi, sest vaatajad tundsid end puudutatuna, kuna nägid laval iseend. Shaw näitas inglise kodanlust, kes oma heaolu nimel on valmis alatusteks lihtinimeste arvel. · "Meeldivad näidendid" Järgmises tsüklis loobus kirjanik teravatest sotsiaalkriitilistest rünnakutest. Shaw pühendab tähelepanu peamiselt silmakirjalikule moraalile, mille ülesandeks on paljastada kodanlike suhete tõelist olemust. Tsükli pealkiri on irooniline, sest neis on võetud terava kriitika alla militarism "Relvad ja inimene" (1894) , "Saatuse soosik" (1895) ning vaimulike silmakirjatsemine "Candida" (1894).

Kirjandus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun