Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Monopoli spikker (5)

3 HALB
Punktid

Lõik failist

Monopol -konkurentsi täielik puudumine, kaubal ainult üks tootja v müüja, unikaalsed tooted, millel puuduvad asenduskaubad, monopol hinnategija, turubarjäärid väga kõrgedOligopol- väike arv müüjaid, nii diferentseerunud kui homogeenne kaup, turubarjäärid kõrged, oluline roll hinnavälisel konkurentsilMonopolistliku konkurentsi turg-palju müüjaid, deiferentseeritud kaubad, turubarjäärid madaladTuru tasakaal-
Monopoli spikker #1
Punktid 5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2009-01-26 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 211 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 5 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Janka Õppematerjali autor
mõisted nagu monopol,oligopol, monopolistliku konkurentsiga turg,turu tasakaal, turu tasakaaluhind jne

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
51
pdf

Mikrooökonoomika konspekt

Meenutage, et MC ristub ATC-ga minimaalse ATC juures. Seega, pikaajaliselt P = minimaalne ATC Miks ettevõtted teevad äri, kui kasum = 0? Majanduskasum on kogutulu miinus kõik kulud, sh kõik ettevõtte omaniku alternatiivkulud. Null-kasumi tasakaalul, ettevõtted teenivad piisavalt palju, et katta neid kulusid. Arvestuslik kasum on positiivne. LR pakkumiskõver on horisontaalne, kui 1) kõigil ettevõttel on identsed kulud; 2) kulud ei muutu, kui uued ettevõtted sisenevad turgu. O. Monopol Monopol on sellise kauba müüja, millel ei ole lähedasi asenduskaupu. Peamine vahe võrreldes täiusliku konkurentsi turuga on see, et monopolil on turumõju (market power), ta saab mõjutada turuhinda. Ettevõtetel konkurentsiturul turumõju ei ole. Monopolid tekivad turule sisenemise barjääride (barriers to entry) tõttu, teised ettevõtted ei saa siseneda turule. Sisenemise takistuste põhjused võivad olla nt: üks ettevõte omab peamist ressurssi (nt

Mikroökonoomika
thumbnail
32
docx

Mikroökonoomika eksamiks kordamine

5 2 200 200 400 33,3 40 40 80 9 3 200 300 500 25 22,2 33,3 55,5 12 4 200 400 600 33,3 16,67 33,3 50 14 5 200 500 700 50 14,29 35,71 50 15 6 200 600 800 100 13,33 40 53,3 Firma kulud: TC, VC, FC, ATC, AVC, AFC, MC Turustruktuuride võrdlustabel Turustruktu Täielik Monopolistlik Oligopol Monopol ur konkurents konkurents Info levik Info levib Info levik on Info ei ole Info ei ole täielik, hästi, info on hea. Info ei ole täielik sest hind ei näita täielik (odav, täielik. viimase ühiku kättesaadav ja tootmiskulusid sümmeetriline (p>MC).

Mikroökonoomika
thumbnail
23
pdf

Seminar 5 - Nõudlus ja pakkumine

Seminar 5 Nõudlus ja pakkumine 1. Kas kõrgharidusega IT spetsialistide arvu kasv suurendab nende nõudlust? Ei suurenda 2. Kas kauba pakkumise muutus toob automaatselt kaasa selle kauba nõudluse muutuse? Ei too 3. Kas selleks, et konstrueerida nõudluskõverat, peavad kõik nõudluse mõjurid ( (v.a. nõutav õ t hind hi d jja k kogus)) samaks k jää jääma? ? Nii see on 4. Kas siis, kui kauba hind on tasakaaluhinnast kõrgem, on nõutav kogus suurem kui pakutav kogus? Ei ole 5. Nisu pakkumise kasvu (pakkumiskõvera nihet) põhjustab: a) nisu käibemaksu tõus, b) nisukasvatuse tehnoloogia täiustumine, c) jäätise hinna langus, d)2 nisust valmistatud toodete nõudluse suurenemine. Lembit Viiulp PhD IT Kolledz 6. Kui valitsus kehtestab bensiinile ülemise p

Majandus
thumbnail
14
doc

Mikro- ja makroökonoomika põhjalik konspekt

Hinnaväline konkurents. ­ on firmadevaheline konkurents, mis põhineb näiteks hüvise kvalitedil, reklaamil, uurimis- ja arndustööl. Kartell ­ on firmade formaalne kokkulepe hindade kujundamiseks, totomismahtude määramiseks ja /või turuosa jagamiseks. Kollusioon ­ on teatud müüjate katsed piirata konkurntsi salajaste kokkulepete sõlmimise teel, mis puudutavad hindu, turuosa ja/või teisi asjaosasid(levinuim tüüp, kartell) Loomulik monopol ­ esineb harus kus mastaabisääst on nii suur, etminimaalsete kuludega suudab selle haru kogutoodangut pakkuda üksainus firma. Mastaabiökonoomia (-sääst) ­ tähendab, et ühiku tootmisklud on väiksemad suuremates firmades, mis suudavad oma suuruse tõttu tootmissisendeid effektiivsemalt kasutada. Mittetäielik konkurents ­ on turusituatsioon, mille koral on firmal teatud kontroll oma toodangu hinna üle. Mittetäieliku konkurentsi turud hõlmavad monopoli, monopolistlikku

Micro_macro ökonoomika
thumbnail
84
pdf

Loeng 5 - Nõudlus ja pakkumine

õppe jm. tarkvara palju. kuid teenindavad eri liine ning i seetõttu tõtt omavahel h l eii konkureeri 5 Lembit Viilup Ph.D, IT Kolledz M Monopol l Turg kaupadele ja teenustele, kus on ainult üks müüja, kes siis määrab kauba või teenuse hinna hinna. Loomulikud monopolid, kelle tegevust püütakse siis riigi tasandil reguleerida: näit. Eesti Energia, Tallinna Vesi, Tallinna Soojus, Microsoft, ... 6 Lembit Viilup Ph.D, IT Kolledz Monopson

Majandus
thumbnail
12
doc

Mikro- ja makroökonoomika konspekt

­ on firmadevaheline konkurents, mis põhineb näiteks hüvise kvalitedil, reklaamil, uurimis- ja arndustööl. Kartell ­ on firmade formaalne kokkulepe hindade kujundamiseks, totomismahtude määramiseks ja /või turuosa jagamiseks. Kollusioon ­ on teatud müüjate katsed piirata konkurntsi salajaste kokkulepete sõlmimise teel, mis puudutavad hindu, turuosa ja/või teisi asjaosasid(levinuim tüüp, kartell). Vaikiv kollusioon ­ on firmade salajane kokkulepe. Loomulik monopol ­ esineb harus kus mastaabisääst on nii suur, etminimaalsete kuludega suudab selle haru kogutoodangut pakkuda üksainus firma. Mastaabiökonoomia (-sääst) ­ tähendab, et ühiku tootmisklud on väiksemad suuremates firmades, mis suudavad oma suuruse tõttu tootmissisendeid effektiivsemalt kasutada. Mittetäielik konkurents ­ on turusituatsioon, mille koral on firmal teatud kontroll oma toodangu hinna üle

Matemaatika
thumbnail
69
ppt

Turumehanism

teised jäävad enda juurde, kolmandad ­ laostuvad) · Surve tootmisele, ressursside jaotusele vastavalt nõudluse ja kasuminormile · Mittekonkurentsivõimeliste ettevõtete 5 likvideerumine. Konkureeriv turg (hind on madalaim ja Invisible kogus suurim võimalik: Hand tarbija saab max lisakasu) Tavaline monopol Hinnakontroll (müüb vähem ja kõr- (valitsus kehtestab gema H eest: teenib hinnalae: tekib üle- supernormaalset nõudlus/defitsiit; kasumit) tasakaaluhind tekib niikuinii) Diskrimineeriv monopolist (müüb iga ühiku oksjoni kor- ras konkretesele tarbijale

Majandus (mikro ja makroökonoomika)
thumbnail
85
docx

Mikroökonoomika

........................................................... 17 LOENG 6: TARBIMISVALIKUTE MÕJURID.............................................. 26 LOENG 7: SISEND JA TOOTMINE......................................................... 35 LOENG 8: TOOTMISKULUD................................................................. 42 LOENG 9: TÄIELIKU KONKURENTSI TURG............................................. 53 LOENG 10: TÄIELIK KONKURENTS PIKAL PERIOODIL............................ 59 LOENG 11 MONOPOL......................................................................... 65 LOENG 12. MONOPOLISTLIK KONKURENTS.......................................... 74 LOENG 13 OLIGOPOL......................................................................... 80 Loeng 2 Turg. Nõudlus ja pakkumine Turg on mehhanism/korraldus ja/või institutsioon mille kaudu ostjad (nõudjad, tarbijad) ja müüjad (pakkujad, tootjad) omavahel suhtlevad ning kaupu (hüviseid) vahetavad.

Majandus (mikro ja makroökonoomika)




Kommentaarid (5)

qweqwe profiilipilt
qweqwe: Mõned asjad puudu kuid oli abiks.
18:41 23-04-2010
mimp4u profiilipilt
mimp4u: Kahjuks, sellest oli vähe.
14:45 10-10-2010
karine profiilipilt
karine: väga minimaalne
17:18 02-05-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun