Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Manuaal käigukast (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Kuidas toimub käigukasti määrimine?

Lõik failist


Manuaal käigukast
Kristjan   Teearu
Koosneb
• Võllid
•  Hammasrattad
• Sünkronisaatorid
•  Diferentsiaal
• Käiguvalimis seadis
• Laagrid
Õlid ja määrimine
• Kasutatakse tavaliselt 75w80 või 75w90 õli (GL4, GL5)
• Manuaalkäigukastis, nagu igas teiseski mehaanilist liikumist sisaldavas 
seadmes , on väga oluline töö teha õlil. Õli vähendab hõõrdumist ja seeläbi 
ka kulumist. Hõõrdumisel tekivad alati jäägid seega aja jooksul õli 
määrdub ning kaitsvad ja määrivad omadused vähenevad.
• Üldjuhul on  soovitav  kinni pidada sõidukitootja poolt ettenähtud käigukasti 
õlivahetuse välbast, kuid soovituslik on teostada manuaalkäigukasti 
õlivahetus
 mitte hiljem kui iga 60 000 km läbimise järel.
• Kuidas toimub käigukasti määrimine??
Käigud
Laagrid
Hammasrattad
Vasakule Paremale
Manuaal käigukast #1 Manuaal käigukast #2 Manuaal käigukast #3 Manuaal käigukast #4 Manuaal käigukast #5 Manuaal käigukast #6 Manuaal käigukast #7
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 7 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2019-02-13 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 7 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kristjanteearu Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
15
doc

Manuaal käigukastid

REFERAAT MANUAAL KÄIGUKASTID Õppeaines: JÕUÜLEKANNE Tallinn 2007 SISUKORD: SISSEJUHATUS 1. MANUAAL KÄIGUKASTIDE PLUSSID JA MIINUSED 2. KÄIGUKASTIDE PÕHIOSAD 3.ZIL 431410 KÄIGUKASTI EHITUS 4.ZIL 431410 KÄIGUKASTI TÖÖ PÕHIMÕTE 5.VAZ 2109 KÄIGUKASTI EHITUS. 6.MODERNISEERITUD SÜNKRONISAATOR VOLGA KÄIGUKASTIS 7. 5-KÄIGULISE MANUAALKÄIGUKASTI SKEEM 8. KÄIGUKASTI PEAMISED RIKKED 9. KÄIGUKASTI HOOLDUS KASUTATUD KIRJANDUS SISSEJUHATUS Milleks on vaja autole käigukasti? Üldtuntud on sellele järgnev vastus- auto kiiruse muutmiseks. See aga on

Jõuülekanne
thumbnail
23
docx

Jõuülekanne

Samuti tuleks vältida lühiajaliselt üksteisele järgnevat sõidu alustamist järsult kallakult. Ning sõidukit ei tohi kinni hoida kallakul siduri libistamise kaudu, samuti mitte kasutada libisevat sidurit pidurdamiseks. Kallakust ei tohi alla sõita välja lülitatud siduriga ja madala käiguga. Jalga ei tohiks sõidu ajal hoida siduripedaalil. 2. Käigukast 2.1 Käigukasti ülesanne ja ehitus Käigukasti ülesanne on muuta auto veojõudu, sõidu kiirust ja sõidu suunda. Käigukastiga annab veojõudu suurendada startides ja kui juba hoog sees siis seda vähendada ja muuta efektiivsemaks jõuks ehk kiiruseks. Astmelises käigukastis on hammasrattad mis erinevates kombinatsioonides annab erineva tulemuse. Käigukast peab töötama vaikselt ja vähese kuluvus astmega. Seepärast kasutataksegi kaldhammastega hammasrattaid

Auto õpetus
thumbnail
38
docx

Jõuülekanne

Sisukord 1. Sidur ................................................................................................................2 1.1 Siduri ülesanne ..............................................................................................3 1.2 Siduri põhiosad ..............................................................................................3 1.3 Siduri rikked ..................................................................................................8 2. Käigukast .......................................................................................................10 2.1 Käigukastide põhidetailid ja elemendid ......................................................10 2.2 Kordisti ........................................................................................................12 2.3 Liugurid ......................................................................................................12 2.4 Käigukasti õli .................................

Auto õpetus
thumbnail
31
pptx

Jõuülekanne

Jõuülekanne Kristjan Teearu · Jõuülekande all mõistetakse seadmeid, mis võimaldavad kanda mehaanilist energiat üle vahemaa (nt mootorist ratasteni) ning seejuures muuta pöördemomenti, jõudu, kiirust ja liikumise iseloomu. Pea kõigil tänapäeva autodel on jõuülekande suurimaks komponendiks käigukast. · Olenemata kas auto on esi-, taga- või nelikveoline, on igal sõidukil käigukast. Käigukast võimaldab muuta mootori pöördemomendi kordajat ning seeläbi lubab autole suuremat kiirust. Põhimõte on sarnane ratta käiguvahetile, kus suurema kiiruse saamiseks on vaja käiku raskemaks keerata, sest igaüks teab, et nt 21-käigulise ratta esimese käiguga ei ole mõtet pikemat distantsi sõita, kuna iga pedaalitõuge vajab kordades rohkem energiat kui see kiirust toodab. Sama põhimõte on autol ­ kui autol oleks vaid üks käik, siis enamik kütuse põlemisest

Jõuülekanne
thumbnail
11
doc

78 küsimust ja vastust

elektrimootori harjade kulumine. Selle bensiini paagis olnud sette sattumisel bensiini pump võib kinni kiiluda. Tavaliselt soovitatakse enne uue pumba paigaldamist vahetada ka bensiini filter ja veenduda bensiini paagi puhtuses. Õlipump-ainukesek veaks on kulumine või siis õlipumpa ringivedavate detailide purunemine. 6.3 võlliga käigukasti remont Käigukast tuleb alguses väliselt ära pesta. Järgides vastavaid tööjuhiseid avatakse käigukasti kaaned või poolitatakse käigukast siis visuaalselt vaadatakse hammasrataste, ssünkronisaatorite, käiguvahetus kahvlite, laagrite, käiguvahetus meh. Peaõlekande, ja diferentsaali olukorda.Tavaliselt purunevad käigukastis laagrid või sükronisaatorid. Hammasrataste purunemine on tavaliselt mingite eelmiste detailide purunemise tagajärg. Et kui vahetatavaid detaile on väga palju võib olla odavam soetada uus käigukast. Kui on vaja vahetada ainult mõned

Auto õpetus
thumbnail
59
pdf

Jõuülekanded konspekt

5 Mootor all - tagavedu See on eriti sobiv bussidele ja veoautodel (joonis 4). Madal mootor asukoht umbes keskel ja mootorsõiduki madal raskuskese ning massi ühtlasem jaotumine. Soodsam on ka sisustuse hea kasutamine. Mootorile juurdepääs bussi alt. Joonis 4: Mootor all tagavedu Esivedu Automootor üle esitelje Joonis 5: esivedu Mootor, sidur, käigukast, sild ja diferentsiaal on kombineeritud ühte plokki. Võrreldes teiste ülekannetega ees mootori omadused ja tulemused järgmised: - Sõiduki massi vähenemine. - Pöördemomendi lühim tee mootorilt veoratastele. - Pole veovõlli tunnelit. - Suur pagasiruum. - Mootor põiki teljega, väike eesülend ja suur kasutatav jalgaderuum - Sirgel sõidukit tõmmatakse ei tõugata. - Alajuhitavus kiirel kurvide

Jõuülekanne
thumbnail
62
odt

Teedemasinate juhtimine ja hooldus

Teehöövel on konstrueeritud ja ehitatud järgmiste tööde jaoks • talvine ja suvine maanteehooldus. • Asfaldi aluskihtide ja pindade puhastamine • pinnastetööd, pinnase planeerimine ja viimistlemine tee-ehitus- ja haljastustöödel. Mootori järgi liigitatakse mootorid kolmeks: • kerged (-44kW) • keskmised (-99kW) • rasked (suurem / võrdne 100kw) tööseadmestik – tööorgan, pöördering, tööhõlm jõuülekanne (transmission) – käigukast koos hüdrotrahvoga, kardaan, peaülekanne, poolteljed, külgülekanne. Hüdrosüsteem Õlitaseme kontroll 1. Höövel peab asuma horisontaalsel pinnal 2. Silmajärgne kontroll: õlitae peab olema kontrollklaasi keskkohas 3. Kui õli vaja lisada, tehakse seda tutsi kaudu või lukustavast täiteavast Õlivahetus 1. Tõsta tööraam ülaasendisse ning tõmba lõikenurga seadesilindri kolvivars sisse 2. Seiska mootor 3. Ava kork 4

Teedeehitus
thumbnail
30
doc

Auto vedava tagasilla remont

Peaülekande rataste murdumine võib tekkida siis, kui püütakse külma autot pukseerimisega käivitada või kui pidurdamise lõpus ei lahutata sidurit. Suured ülekoormused tekivad ka pehmele teele sisse vajunud autoga kohalt liikumisel. Müra vajab kõrvaldamist siis, kui ta suureneb kiiresti. Normaalselt tekib peaülekande nõrk undamine pärast 100 000 km läbisõitu ja suureneb aeglaselt. Kuna samasugust undamist ja kere kuminat võivad põhjustada ka kummid ja käigukast, tuleb enne tagasilla remonti kontrollida kogu jõuülekannet. Hooga sõitmisel kuulduvat müra võib tekitada kardaanliigendi ääriku kinnitusmutri vähene pingus. Ühtlane nõrk kumin, mis kostub selgesti vaid teatud kiirusel, häirib ainult sõidumugavust. Tugev kõrgrtooniline müra tekib õlinivoo langemisel ja siis, kui hüpoidülekandes ei ole hüpoidõli. Sellisel juhul on sõidu jätkamine lubamatu. Remonditud sild undab siis, kui ta ei ole õigesti reguleeritud.

Auto õpetus




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun