Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Ehitusfüüsika praktikumi protokoll 1 (1)

4 HEA
Punktid

Lõik failist

Tallinna Tehnikaülikool
Ehitusteaduskond
Ehitiste projekteerimise instituut
Ehitusfüüsika
Puitmajade välisfasaadi renoveerimine

Nimi *******
EAEI-**
Matr nr **** Juhendaja : Lauri Mikli
Tallinn 2011

  • Puitmajade välisfasaadi renoveerimine
  • Eesmärk
    Leida erinevaid lahendusi vanade muinsuskaitse all olevate majade välisfasaadi renoveerimiseks.
  • Töö teoreetilised alused
    Projekt algab ideede genereerimisega tellija poolt. Tellija esitab oma plaanid projekteerijale ja hankijale. Projekteerija lahkab kogu süsteemi tagurpidi, seega tellijal peab olema võimalikult palju varuideesid. Projekteerija teeb ka kontraettepaneku.
    Ideede genereerimisel kasutatakse erinevaid strateegiaid : etteantud ja hargnev strateegia, kohanev strateegia ning juhusliku otsingu strateegia.
    Etteantud ja hargnev strateegia tähendab, et on üks idee, mida hakatakse lahkama. Igal ideel on omad tegevused ja igast tegevusest areneb järgmine tegevus. Kuid iga tegevus võib ka omakorda hargneda. Pärast kindlat arvu tegevusi jõutakse lõpplahendini.
    Kohanev strateegia tähendab, et ideele järgneb küsimus “mida teha?”. Tegevus kordub kuni on jõutud lõppeesmärgini.
    Juhusliku otsingu strateegia. Võimalikult paljudest ideedest leitakse see üks ja ainus õige, millega on võimalik lõpuni töötada.
    Iga strateegia koosneb kolmest erinevast staadiumist : analüüsi, sünteesi ja hinnangu staadium.
    Analüüsi staadium on abstraktne staadium. Eesmärgiks on kindlustada küllaldane avarus eduka lahenduse otsinguks. Selle ülesande piirid on määratlemata, eesmärgid ebaselged, lähtekohaks on tellija ülesanne. Oluliseks kogu protsessi juures on jälgida tellija reaktsiooni. Sobiv ülesannet täitmaks on laia silmaringiga ja paindliku mõtteviisiga n.-ö. “teadlase” tüüp.
    Sünteesi staadium on staadium, kus arvestatakse ka realiseeritavust. Eesmärgiks on luua edasiseks tegevuseks kindlad alused. Selle staadiumi käigus selgub töö eesmärk, määratakse ülesande piirid. Ülesanne jagatakse alaülesanneteks, lihtsustatakse, toonitades olulist ja kõrvale jättes ebaolulist. Sünteesi staadium on loominguline staadium, kus on oluline projekteerija isiksus. Selles staadiumis tehakse ka kõige suuremad vead, mis on põhjustatud üleliigsest pessimismist ja optimismist. Sobiv isik selles staadiumis on kunstnik, kes on võimeline otsuseid vastu võtma vähesteteadmiste baasil. Staadiumi lõpul pannakse paika ka kriteeriumid.
    Hinnangu staadium on niinimetatud “jalad maapeal” staadium, kus valitakse alternatiivsetest lahendustest edukam. Üldjuhul tuleb selles staadiumis toime arvuti. Inimene peab ainult vastu võtma otsuse otsuse vastuvõtmise kohta. Vajalik inimene selleks on kitsa silmaringiga- “ matemaatik ”.
    Analüüsi staadiumis toimub ideede genereerimine. Ideede genereerimiseks kasutatakse kolme meetodit: ajurünnak, sünektika ja morfoloogiline analüüs.
    Sünektika eeliseks on kaugete analoogide edukas kasutamine, kuid sellel ametikohal ei ole soovitatav töötada rohkem kui 2 aastat, sest tegu on psüholoogilise tööga, mis nõuab ka profesionaalse juhendaja olemasolu. Sobib igale ülesandele, aga tulemus ei pruugi seda väärt olla.
    Morfoloogiline analüüs võtab arvesse kõik võimalused, kuid võib küsida kas see meetod tasub ennast ära.
    Kõige tasuvam meetod on ajurünnak, mida me kasutasime ka nende ideede genereerimisel. Piiranguks on lühikene süvenemise aeg. Selle meetodiga on sobiv lahendada ülesandeid, milledel on hõlbsalt formuleeritavad vajadused, millede rahuldamiseks on palju võimalusi.
  • Metoodilised alused
    Uute ideede genereerimiseks kasutati ajurünnakut (brainwriting), mis nägi välja järgmine: Koguneti ~10-liikmelisteks gruppideks ning alustuseks oli igal osalejal tühi paber, kuhu tuli kirjutada kolm ideed. Seejärel anti paberilehed kolme ideega endast järgmisele osalejale, saades vastu eelmise osaleja ideed. Olles saadud ideed läbi lugenud, lisati eelnevatele ideedele kolm juurde. Sel viisil saadi inspiratsiooni eelnevatest ideedest, mõeldi uusi ja korduvalt täiustati neid. Ideede kriitika ning analüüs pole lubatud ideede genereerimise staadiumis.
  • Tulemused
    • Fasaad katta erinevate materjalidega
    • Erinevad vaigud ja vahad
    • Mass mis kuivades näeb välja kui puit
    • Klaasist “ Kuppel ” umber ehitada
    • Hülgerasv
    • Eeltöödeldud puit, mis näeb välja vana
    • Vaakumis kile
    • Ronitaimed
    • Puzzle tükkidest teha sein
    • Plastik , mis on identne puiduga
    • Seinte hooldamine ja säilitamine
    • Spetsiaalsed kliimaseadmed seintesse
    • Seintesoojendus
    • Soojustada kummivillaga
    • Liivapritsiga sein puhastada
    • Terastalade kasutamine toestamisel igas võimalikus punktis
    • Soojaveetordue vedamine läbi fasaadi , et seda paremini soojas hoida.
    • Tamme kasutamine seintes
    • Aknad välja vahetada
    • Teha 3-D printeriga vanadele detailidele täpsedk oopiad, mida vaja vahetada.

    • Muud ideed
    • Kasutada eelvalmistatud fasaade
    • Uus fasaad sisse ja välja vaid välisilmseks vana sein korda tehtud.
    • Kasutada rohkelt vanu sepiseid
    • Puitakanad
    • Prillid mis muudavad koleda ilusaks
    • Maja laiendaine hiiglasliku peegli abil.
    • Ehitada puidust tehtud LEGO-klotsidest maju.
    • Puidu asendamine sarnase vatika või suhkruvatiga
    • Ennetamine
    • Hooldada hooneid piisavalt, et ei tekiks olukorda, kus oleks raske renoveerida.
    • Säilitada või mitte
    • Maja hoopis maha lammutada ja kütteks müüa
    • Linnapildis näevad küll head välja, kuid peaks analüüsima ja arutama, kas neid on otstarbekas säilitada.
    • Tulevik
    • Laserid , mis hävitaksid reostust seintelt
    • Bioloogiline materjal, mis kasvaks seintel , puhastaks ja kaitseks fasaadi
    • Programeerida robot fasaadi eest hoolt kandma.
    • Teostamatud
    • Kasutada magnetvälju, et hooneosi paigal hoida. Siis ei peaks neid fasaadi kluge kinnitama .
    • Magnetitega kinnitada fasaadi osad. Hea kerge hiljem vahetada.
    • Teha maja umber klaaskuppel .

  • Töö järeldus
    Ajurünnaku käigus tuli rohkelt värvikaid lahendusi. Tihti kiskusid ideed kogu muinsuskaitse süsteemi muutmise poole. Kuid tuli ka rohkelt ideid, mida teha vanade puitfasaadidega. Osad ideed pole tänapäeva tehnoloogia juures veel võimalikud või vajaksid eelnevalt uute materjalide või töömeetodite välja töötamist. Kokkuvõtvalt võib öelda, et ideed olid väga loodussõbralikud ja tänapäevased.
  • Teostas:
    Nimi: Märt Pakats
    EAEI-53
    Matr nr 092576
  • Ehitusfüüsika praktikumi protokoll 1 #1 Ehitusfüüsika praktikumi protokoll 1 #2 Ehitusfüüsika praktikumi protokoll 1 #3 Ehitusfüüsika praktikumi protokoll 1 #4 Ehitusfüüsika praktikumi protokoll 1 #5
    Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
    Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2012-05-02 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 95 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor Piip1 Õppematerjali autor
    Brainstormimise tulemuste vormistus. Esimene osa praktikumist.

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    638
    pdf

    Eesti eluasemefondi puitkorterelamute ehitustehniline seisukord ning prognoositav eluiga

    EHITUSTEADUSKOND Eesti eluasemefondi puitkorterelamute ehitustehniline seisukord ning prognoositav eluiga Uuringu lõpparuanne Ehituskonstruktsioonid Ehitusfüüsika Tehnosüsteemid Sisekliima Energiatõhusus Tallinn 2011 EHITUSTEADUSKOND Eesti eluasemefondi puitkorterelamute ehitustehniline seisukord ning prognoositav eluiga Uuringu lõpparuanne Targo Kalamees, Endrik Arumägi, Alar Just, Urve Kallavus, Lauri Mikli, Martin

    Ehitusfüüsika
    thumbnail
    528
    doc

    Keskkonnakaitse lõpueksami küsimused-vastused

    KESKKONNAKAITSE JA KORRALDUS 1. loodus- ja keskkonnakaitse üldküsimused  Keskkonnakaitse: atmosfääri, maavarade, hüdrosfääri ratsionaalse kasutamise ja kaitse, jäätmete taaskasutamise või ladustamise, kaitse müra, ioniseeriva kiirguse ja elektriväljade eest. Keskkonnakaitse on looduskaitse olulisim valdkond.  Looduskaitse : looduse kaitsmist (mitmekesisuse säilitamist, looduslike elupaikade ning loodusliku loomastiku, taimestiku ja seenestiku liikide soodsa seisundi tagamine), kultuurilooliselt ja esteetiliselt väärtusliku looduskeskkonna või selle elementide säilitamine, loodusvarade kasutamise säästlikkusele kaasaaitamine 2. loodus- ja keskkonnakaitse mõiste  Keskkonnakaitse- rahvusvahelised, riiklikud, poliitilis-administratiivsed, ühiskondlikud ja majanduslikud abinõud inimese elukeskkonna saastamise vähendamiseks ja vältimiseks ning l

    Keskkonnakaitse ja säästev areng
    thumbnail
    1072
    pdf

    Logistika õpik

    Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

    Logistika alused
    thumbnail
    268
    pdf

    Logistika õpik 2013-Ain Tulvi

    Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

    Baas Logistika



    Kommentaarid (1)

    367152 profiilipilt
    367152: oli palju abiks
    20:05 03-03-2013



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun