Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Anton Tšehhovi näidendite kokkuvõtted+sõnum (1)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Anton Tšehhov näitekirjanikuna
Tegelased
Kokkuvõte
Sõnum
„ONU VANJA“
Professor Serebrjakov
Voinitski (Onu Vanja)
Ema
Sonja
Jelena Andrejevna
Doktor Astrov
Haige, kapriisne ja ennastarmastav vanamees, professor Serebrjakov, sõidab mõisa puhkama . Emal ja Sonjal on olnud halb elu. Onu Vanja armastab õnnetult Serebrjakovi naist Jelenat. Voinitski tulitsab ühel tasakaalukaotuse hetkel professorit, aga mööda. Elu läheb edasi, Serebrjakov ja Sonja teenivad raha et see professorile saata.Vanja ja Astrov armuvad Jelenasse, ise ta oma meest ei armasta. Astrovit pelgab, ta joob ka.
Ilu ja talent on elu ees sama jõuetud kui ohver.
„3 ÕDE“
Prozorov,
Andrei ,
3 õde( gümnaasiumiõp Olga , Maša, Irina )
Veršin,
Natalja Prozorov
Andrei on valmistunud professorikarjääriks, kuid on naise tuhvlialune. Õed on haritud ja peene hingega. Olga on pühendunud koolitööle, Maša (kaunitar) ahistab elu hingelt võõra mehega ning kiindumis Veršinisse, Irina on veetlev ja elurõõmus ja arvab , et peab töötama. Kuid elu seob õdede ümber umbsõlmi, jääb kurb ja rusuv tunne.
Tegelased loodavad maisele õigusele, tulevikule. „... veel natuke, ning me saame teada, milleks me elame, milleks kannatame...“
KIRSIAED
Üliõpilane Trofimov,
Ranevskaja , Gajev, Lopahhin ,
Anja
Ranevskaja, üks mõisa valdajaid, on pärisorjuse pooldaja, kuid siiski helduse ja headuse kehastus. Armuke aga kooris ta paljaks, juhuslikud inimesed nuruvad temalt kopika. Lopahhin on teistsuguse eluhoiaku kehastaja . Tema korraldusel raiutakse kirsiaed maha, ehitatakse suvilad. Teda tõmbab Ranevskaja poole. Tulevikumotiivi kannavad Trofimov ja Anja(Ranevskaja tütar). Nende jaoks on ka kogu Venemaa „meie aed“ aja nad lahkuvad „väikesest kirsiaiast“ (lahkuvad vanast elust).
Ilusa eluni jääb vaid üks samm, ja kui inimene seda nüüd ei astu, siis pole see üksnes tema õnnetus, vaid ka süü – passiivsus ja eluargus.
Aadli intelligentsi hukkamine on paratamatu kodanlikus maailmas. Kirsiaed -> laguneb aadli ühiskonna sümbol. Inimeste kohanemine muutustega .
KAJAKAS
Treplev, Nina, Zaretšnaja, Arkadina , Trigorin, Sorin
Kunstist ja kunstiinimestest. Puhkavad intelligentsed vaidlused ja filosoofilised vestlused, kroketimäng, õngitsemine jne. Tegelaste keerulised ja pingelised suhted. Arkadina armastab lava kui kuulsuse võimalust. Treplev otsib kunstis uusi vorme, pole tunnustust pälvinud. Trigorini päralt on küll lugejate tunnustus, aga teda ei rõõmusta loomine.Ainult Ninale on kunst ülev, kuid kaasas on ka kannatuste rada. Hiljem saab temast tõeline näitleja.
Elu on keeruline selleks, et saada heaks kunstnikuks peab kannatama .
Anton Tšehhovi näidendite kokkuvõtted sõnum #1 Anton Tšehhovi näidendite kokkuvõtted sõnum #2
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2012-02-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 101 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor krrriiisssuuu Õppematerjali autor
Tegelased, kokkuvõte ja sõnum

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
4
doc

Tšehhovi ja Tolstoi loomingu kokkuvõtted

PILET 1 Anton Tsehhovi elu ja 2 novelli analüüs 1860-1904 Elu: Pärit Taganrogist, ,,See oli linn, kus isegi koerad läksid igavusest hulluks." Vanaisa oli pärisori, töötas end ise üles ja ostis pere pärisorjusest vabaks. Isa oli väikekaupmees. Võimukas, karm, lapsed pigem austasid, kartsid teda kui armastasid. Ema oli kunstnikuhing. Õppis kohalikus gümnaasiumis. Süvenes tema teatri- ja kirjandushuvi

Kirjandus
thumbnail
55
doc

Kirjanduse eksam

August Kitzberg 1855 ­ 1927 Varasem looming jutud(memuaarilised) ,,Veli Henn," ,,Hennu Veli," ,,Maimu"(Romantism ja realism) Hilisem looming algab küla nõudlike jantidega. Teema kihistumine ja karsklus. ,,Tuulte põõrises"(1906). Siis rajati ka Vanemuise uus teatri hoone. Kutselise teatri rajamine. Tegevus toimub maal. Inimkarakteri psüholoogiline kujutamine. 70- nd hästi peale. ,,Tuulte Põõris" näidendite võistluse võitja. Kitzbergi näiendite tipp 1912 ,,Libahunt" ­ klassikaline draama. Tegevus toimus 18- saj Eestis. Päris orjuse mõttelaad. Teine tipp teos oli ,,Kauka Jumal"(1912) lavale 1915. ,,Libahunt" Osades: Tammaru peremees ja perenaine Nende poeg Margus Nende kasutütred Tiina ja Mari Sulased Jaanus ja Märt See on Kitzbergi näitekirjandusliku loomingu tipptulemus. Rahvapärimuslikule

Kirjandus
thumbnail
43
doc

Sissejuhatus vene kirjanduslukku II

Kaili Miil SISSEJUHATUS VENE KIRJANDUSLUKKU II Lea Pild 1. september 2009 Realismi tekkimine vene kirjanduses Kaks kirjanduslikku suunda: romantism ja realism. 1840ndatel aastatel kujuneb realism kirjandusliku suunana. Realismi on defineerida kõige raskem (võrreldes romantismi, akmeismi, futurismi jms). Kõigil teistel on väga täpsed kirjanduslikud määratlused. Nad kirjutasid manifeste, kuhu pandi kirja mingi suuna määratlused. Vene realismis ei ole manifesti olemas. Realism tekib vastureageeringuna romantismile. Romantistid ­ Puskin, Lermontov poeetidena ja Gogol proosakirjanikuna. Puskini lõunapoeemid ei ole romantilised? Lermontovi ,,Meie aja kangelane" ei ole ka romantiline, vaid realismi tunnusmärkidega teos. Romantiline on ,,Deemon". ,,Deemon" ­ Deemon oli ingel, keda Jumal karistas. Deemon vihkab maailma ja t

Kirjandus
thumbnail
33
rtf

Kirjanduse eksam erinevad PILETID

Kirjutab algul külaseltside tarbeks näidendeid ("Punga Mart ja Uba Kaarel"). Järgmisena 3 näidendit "Tuulte pöörises" (1906)draama , kutselise teatri sünd, Vanemuine . Räägib 5nda aasta revolutsioonist Eestis. Kõige vähem lavastatud. Raskesti valmiv. Järgmine " Kauka jumal"(draama vöi tragöödia) , 1912 aasta , ikka Vanemuises. Kaante vahel 1915. Ja siis "Libahunt" 1911 a , sellega avati Pärnus Endla teater. Zanr tragöödia. 5 vaatust. Kõikide näidendite tegevus maal . realism. Libahunt - Aluseks on oma varem ilmunud jutustus. Käsitleb minevikuuskumuste j akommete maailma. Põhineb armastuskolmnurgal. Marguse armastuse nimel võitlevad kaks tüdrukut - Tiina ja Mari. Tegelaste loomes peitub autori elukäsitus - ausal , siiral ja erakordsel inimesel on raske elus õnne leida. Tiina on eesti kirjanduse poeetilisemaid karaktereid. Tiina oli kirglik , tundeline , põlgab orjameelsust , tuimust ning ihkab õnne ja armastust

Kirjandus
thumbnail
99
doc

11. klassi kirjanduse eksami konspekt + raamatu kokkuvõtted

Stsenaarium- Elmo 5. Kõnekäänud: sajab nagu 5. Eleegia (kurblaul)- Nüganen "Tõde ja oavarrest Juhan Liiv "Helin" õigus"IV 6. Vanasõnad: Kes teisele augu kaevab, see ise sisse 6. Pastoraal- August Alle 6. Kuuldemäng- Tom kukub "Eesti pastoraal"" Sawyer 7. Romaan- Eduard Vilde "Mäeküla piimamees" 8. Jutustus- Silvia Rannama "Kadri" 9. Novell- Anton Tsehhov "Palat nr 6" 10. Miniatuur- ROMAANITSÜKKEL- A.H.Tammsaare "Poiss ja A.H. Tammsaare "Tõde liblik" ja õigus" 11. Aforism: AHT ,,Tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb ka armastus." 12.Valm- Jakob Tamm "Siga tamme all" 1 Kirjanduse funktsioonid · Annab võimaluse lugeda · Annab võimaluse ennast väljendada · Suhtlusfunktsioon

Kirjandus



Kommentaarid (1)

es227 profiilipilt
es227: Materjaliga on justkui vaeva nähtud, kuid analüüsiks on seda vähe nimetada. Kokkuvõte ei saa olla mõnelauseline. Olen veidi pettunud!
13:54 09-05-2015



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun