Ettevõtte kasv ja
tema edukust
mõjutavad tegurid
NIMI
Ettevõtluskeskkond
•Poliitiline keskkond
•Majanduslik keskkond
•Sotsiaalne keskkond
•Tehnoloogiline keskkond
Arenenud infrastruktuurid ehk
taristud
•Juurdepääs teedele
•Telefoni/internetiside
•Ühistransport
•Lasteaiad ja koolid
•Üldine heakord
•Kvalifitseeritud tööjõu olemasolu
•Klientide/koostööpartnerite läheuds
•Toetuse võimalus (eriti alustav ettevõte)
Ettevõtte kasv
•Majanduslik kasv
•Strateegiline kasv
•Struktuurne kasv
•Organisatsiooniline kasv
Kasvu motiivid
•Mastaabiefekt
•Kasvukõlblik ärimudel
•Turuliidri eelis
• Mõjuvõim
•Vajadus sobituda võtmeklientide kasvuga
•Võime ahvatleda ja hoida võimekaid töötajaid
Sisemised ja välimised
kasvustrateegiad
Sisemised
Välimised
kasvustrateegiad
kasvustrateegiad
Toodete arendamine (väiksemad
Ettevõtete ühinemised ja
uuendused,
ülevõtmised
Kvaliteedi tõstmine jne)
Litsentseerimine
Uute toodete väljaarendamine
Strateegilised liidud ja
ettevõtlusega alustamise motiivile: · Ärivõimaluste kasutamisele orienteeritud ettevõtjad, kes soovivad ära kasutada tajutud ärivõimalusi (opportunity entrepreneurs) · Sundettevõtjad, kes on hakanud ettevõtjaks, kuna teised töövõimalused puuduvad või on mitterahuldavad (necessity entrepreneurs) 2. Äriidee kolm võtmeküsimust. Kes on tarbijateks? Keda nähakse ettevõtte toodete potentsiaalsete tarbijatena? Kuidas ja miks just nii turgu segmenteeritakse? 1 Kes on esialgseks sihtgrupiks? Miks võetakse sihikule just see turusegment? Milles on antud sihtgrupi spetsiifika, nt turustuskanalite või sobivate reklaamikanalite osas? Milline on sihtgrupi võimalik muutumine/laienemine tulevikus?
ettevõtlusega alustamise motiivile: · Ärivõimaluste kasutamisele orienteeritud ettevõtjad, kes soovivad ära kasutada tajutud ärivõimalusi (opportunity entrepreneurs) · Sundettevõtjad, kes on hakanud ettevõtjaks, kuna teised töövõimalused puuduvad või on mitterahuldavad (necessity entrepreneurs) 2. Äriidee kolm võtmeküsimust. Kes on tarbijateks? Keda nähakse ettevõtte toodete potentsiaalsete tarbijatena? Kuidas ja miks just nii turgu segmenteeritakse? 1 Kes on esialgseks sihtgrupiks? Miks võetakse sihikule just see turusegment? Milles on antud sihtgrupi spetsiifika, nt turustuskanalite või sobivate reklaamikanalite osas? Milline on sihtgrupi võimalik muutumine/laienemine tulevikus?
7. Osterwalderi ärimudeli ülesehitus. 4 põhiosa: Infrastruktuur tagab toote pakkumise. Ärimudeli elluviimiseks peame sooritama teatud võtmetegevusi, kliendile väärtuse loomiseks vajame võtmeressursse ning olulisi koostööpartnereid (võtmepartnereid). Väärtuspakkumine kirjeldab tooteid ja teenuseid, mida me pakume konkreetsele tarbijate segmendile. Siit peab selguma see, kuidas ettevõtte pakkumine erineb konkurentide omast ning miks tarbijad peaks eelistama antud ettevõtte pakkumist teistele. Klientidega seotud komponendid. Millistele tarbijatele me oma pakkumine suuname, kuidas nendeni jõuame ning kuidas nendega suhted üles ehitame ja neid säilitame? Ettevõtte tulud ja kulud. Millised on ärimudeli realiseerimisega seotud kulud ning kuidas teenitakse tulu. 8. Äriidee teostatavuse analüüs - roll ja koht uue ettevõtte rajamise protsessis
Avatud innovatsiooni ärimudel – nt klientide kaasamine tootearendusse. 6. Osterwalderi ärimudeli ülesehitus. Infrastruktuur tagab toote pakkumise. Ärimudeli elluviimiseks peame sooritama teatud võtmetegevusi, kliendile väärtuse loomiseks vajame võtmeressursse ning olulisi koostööpartnereid (võtmepartnereid). Väärtuspakkumine kirjeldab tooteid ja teenuseid, mida me pakume konkreetsele tarbijate segmendile. Siit peab selguma see, kuidas ettevõtte pakkumine erineb konkurentide omast ning miks tarbijad peaks eelistama antud ettevõtte pakkumist teistele. Klientidega seotud komponendid. Millistele tarbijatele me oma pakkumine suuname, kuidas nendeni jõuame ning kuidas nendega suhted üles ehitame ja neid säilitame? Ettevõtte tulud ja kulud. Millised on ärimudeli realiseerimisega seotud kulud ning kuidas teenitakse tulu. KLIENDI VÕTME-
- Avatud innovatsiooni ärimudel nt klientide kaasamine tootearendusse. 3. Osterwalderi ärimudeli ülesehitus. Infrastruktuur tagab toote pakkumise. Ärimudeli elluviimiseks peame sooritama teatud võtmetegevusi, kliendile väärtuse loomiseks vajame võtmeressursse ning olulisi koostööpartnereid (võtmepartnereid). Väärtuspakkumine kirjeldab tooteid ja teenuseid, mida me pakume konkreetsele tarbijate segmendile. Siit peab selguma see, kuidas ettevõtte pakkumine erineb konkurentide omast ning miks tarbijad peaks eelistama antud ettevõtte pakkumist teistele. Klientidega seotud komponendid. Millistele tarbijatele me oma pakkumise suuname, kuidas nendeni jõuame ning kuidas nendega suhted üles ehitame ja neid säilitame? Ettevõtte tulud ja kulud. Millised on ärimudeli realiseerimisega seotud kulud ning kuidas teenitakse tulu. 4. Lean Start-up ärimudeli lõuend.
paigutavad nad ressursse ümber vähetootlikest valdkondadest tootlikumatesse ja kasumilikemasse, aktsepteerides selle tegevusega kaasnevat kõrgemat riski ja ebakindlust. 2. "Ettevõtja" (Enterpreneur) ja "omanikjuht"(ownermanager). Mille poolest nad erinevad? Ettevõtja kasvuettevõtja (orienteeritus kasvule, uute võimaluste otsingule, innovatsioonile), kiired muutused, suurem risk ja oodatav tulu, strateegiline juhtimine Omanikjuht elustiili ettevõte ( juhib ja korraldab ettevõtte tegevust, kuid ei ole orienteeritud uute võimaluste leidmisele, ettevõtte kasvule), mugav aktiivsustase, äraelamiseks piisav sissetuleku tase, rutiinne, taktikaline juhtimine 3. Alustavate ettevõtete jagunemine kolme põhitüüpi Barringer´i ja Irelend´i järgi. 1) salarysubstitute firms firmad, mis põhimõtteliselt pakuvad omanikele samal tasemel palka, mis nad teeniksid tavalisel tööpostil. NTX
tähtsust · Kõrged sisenemisbarjäärid · väikeettevõtlus ei olnud enam majanduses kõrvalnähtuseks vaid · Ettevõtete kasv, mastaabiefekt, väikeettevõtete osakaalu langus peategelaseks · Innovatsioonide keskne roll · võttis kasutusele andmetöötluse ja programmeerimise uuringute tegemiseks · Põhitähelepanu keskendub funktsioonile. Gasellettevõtted
.................................................2 Strateegilise juhtimise olemus......................................................................................................2 Strateegilise juhtimise ajalugu..........................................................................................................4 Ettevõtte strateegiline orientatsioon.................................................................................................8 Strateegia väljatöötamine ja seda mõjutavad tegurid.......................................................................8 Eesmärkide püstitamine....................................................................................................................9 Strateegia väljatöötamise neli tasandit diversifitseeritud ettevõttes...........................................11 Ettevõtte üldstrateegia.....................................................................................................................11
Kõik kommentaarid