lummatult muusikat kuulama. Matemaatikaanne tuntuse ja tunnustuse. Kuulsaid inimesi, saab aga avalduda alles pärast nii mehi kui ka naisi, kes soostusid leidma matemaatika aluste omandamist. aega, et vastata uurijate küsimustele, Romantismiaegadest peale kiputakse oli kokku 80. andekust omistama üksikisikule geeniusele. Armastavad oma tööd. Selgus, et Tänapäeval räägitakse järjest loovad inimesed ei olnud sugugi piinatud vähem üksikutest andekatest loojatest geeniused, nagu levinud mõttemalli ning üha rohkem loovatest kollektiividest. järgi arvatakse. Nad kõik olid õnnelikud Siin sobib jälle heaks näiteks ja armastasid ala, millega tegelesid Skype, mis on mitme mehe ühislooming. see tähendas neile midagi enamat kui Nüüdisteaduses on ääretult raske lihtsalt tööd
kardavad vastutust, mis kaasneb millegi algatamisega. Mina vastutust ei karda, vastupidi, millegi eest vastutada ja vastutav olla pakub põnevust ja pinget. Näide õpilasfirmast ,,SiiDIi". Juhina olen ma vastutav, et kõik asjad õigeks ajakas valmis saavad. Esitlus, aruanne, laatade jaosk tooted, kujundus, plakat, jne. Tõsi, vahepeal muutub asi väga pingeliseks, kuid see ei muserda mind. Siiamaani on kõik asjad sujunud ja õigeks ajaks valminud. Loomulikult ei saa mõelda, et olles edukas õpilasfirmaga on tagatud ka edu reaalses ettevõtlusmaailmas. See oleks liiga naiivne suhtumine. Õpilasfirmaga tegelemine on mul aidanud mõista, et heaks juhuks olemisel ei piisa panusest ainult minust endast, vaid suur tähtsus on ka inimestel, kellega koos töötada. Firmal ,,SiiDii" on suurepärane meeskond ja suurepärane meeskonnatöö ning seega tahan ma öelda, et kui ma tulevuikus peaksin sisenema
jootraha. Võta kriitika tänulikult vastu. Täna kritiseerijat ja otsi kriitikast vähemalt kolm aspekti, mille eest siiralt tänulik olla. Suhtu kriitikasse kui tänuväärsesse arenemisvõimalusse. Leia tõrelevas kliendis kolm sulle sümpaatset joont. Mõtle neile (võimalusel ütle sobilik kompliment) ja sa näed, kuidas sinu positiivne hoiak hakkab pikkamisi mõjutama ka kliendi suhtumist. Sa ei saa muuta teist inimest, küll aga saad muuta ennast ja seeläbi mõjutada teisi. Edukas teenindaja: · omab motiveerivaid eesmärke · otsib uusi viise kliendiga jutu alustamiseks · suhtub kriitikasse tänulikult · mõtleb positiivselt Allikas: Tegija ALLIKAS: http://sekretar.ee/161781art/ Teenindaja leiab loovuse abil probleemidele ainulaadseid lahendusi Autor: Liina Kolk 02.09.2005 Allikas: Äripäev Loova lähenemise abil võib teenindaja leida halvale olukorrale omanäolise lahenduse,
Parandamine: parandused, emotsionaalsed väärtused, kaitseb stressi ja ähvarduse vastu ehk kompenseerimine????! Enesehinnangu tõstmise võimalused (näited): 1. Eneseparandamine läbi oskuste, võimete, eneseregulatsiooni, eneseefektiivsuse 2. Eneseväärtustamine- positiivse seose märkamine oma enesehinnangu ja positiivsete emotsioonide vahel. 3. Kompenseeerimine- tähelepanu teistele valdkondadele või oskustele, kus tegevus on olnud edukas ja seotud positiivsete emotsioonidega. (Nt enda hinde võrdluseks võetakse need, kes said halvema hinde). W. B. Swann jt (1997) enesetõstmise teooria (self verification theory). Negatiivse mina kontseptsiooni korral ei võeta omaks positiivseid hinnanguid enda kohta, vaid aktsepteeritakse neid, mis kinnitavad mina kontseptsiooni. (nt depresseeritud) Inimesed kalduvad omaks võtma sellist infot, mis on kooskõlas nende eelneva kogemusega
Juhtimisel tuleb muidugi kasutada premeerimise ja kiitmise kaksikvõtet. Töötajate motiveerimise alustamiseks otsi kiiduväärset tegutsemist!Ning pea meeles, et seda , mille eest tunnustad,saad alati juurde.Mida kiiremini head tegu tähele paned, seda kiiremini seda korratakse.Kiida sedasorti käitumist, mida tahakisd ikka ja jälle näha.Siis kujuneb inimetel kindel arusaam, mida sa neilt ootad ja peatselt saavad nad teada, mis tunne on olla edukas. Peaaegu kõik tahavad teha head. Igaüks tahab andas positiivse panuse ja tunda, et elulon mõte.Meil kõigil on unistusi, lootusi ja kirgi, mida kõigest hingest loodame ühel päeval täituvat.Aga tõelisus on see, et enamiku inimeste püüdlused lämmatavad need, kes meid juhivad.Neile öeldakse ette, mida selga panna, millal lõunat süüa ja kuidas töötada. Selleks, et inimeste tugevaid külgi ja andeid esile tuua, pead hakkama tunnustama käitumist, mida soovid neid kordavat
Cultivation- kõrgete väärsuste poole püüdlemine, kultuurseks saamine. Tsivilisatsioonil on kalduvus ähvardada kultuuri. Clerisy - intellektuaalne eliit, mis valdab et kultuurilised püüdlused saaksid vabalt liikuda. Valgustusajastu ühiskonna teooria: Rousseau jne Inmene on olend, kelle päritolu on looduslik. Baas asub looduses.sellest tulenevalt loomulikud õigused (inimõigused) ei ole inimese enese poolt võetud vaid tulenevad loodusest (olla vaba, mõelda mida tahad). Iga riik peab olema rajatud õiglusele. Õigus mitte töötada. Lisaks põhilistele õigustele on inimeste omalised kontaktid, mis viib kokkulepetele ja organiseerimisele, sellest tekib kaasaegne riik. Inimesed lepivad kokku millist riiki nad soovivad (demokraatia) Poliitikud on meie kõigi teenrid. On olemas asju, mida ei saa kokku leppida nt pole õigust oma inimõigustest loobuda. Rousseau järeldus inimese kohta: Inimene sünnib maailma heana, puhtana ja rikkumatuna
Parem on olla halb kui halvaks peetud. W. Shakespeare Kui su ainuke tööriist on haamer, hakkab iga probleem sarnanema naelaga. A. H. Maslow Kõik,mida raha eest saab, on odavalt saadud. E.M.Remargue Tee rahast endale jumal ja ta hakkab sind kiusama nagu kurat. H.Fielding Siin ma seisan ja teisiti ei saa. Martin Luther Pea meeles, et sa oled inimene. Cicero Ainult lollikesed on positiivse ellusuhtumisega Moe Howard Ma ei ole taimetoitlane kuna armastan loomi,olen taimetoitlane kuna vihkan taimi. A.Whitney Brown Nostalgia ei ole enam see mis ta kunagi oli. Pet
SISUKORD SISUKORD................................................................................................................................1 SISSEJUHATUS....................................................................................................................... 1 1 MÕTLEMISE AJALOOLISE ARENGU TEOORIATEST....................................................2 1.1 Mõtlemise kultuurierinevused ja muutused ajaloos ........................................................2 1.2 H .Spencer mõtlemise evolutsioonist................................................................................3 1.3 L.Levy-Bruhl ja eelloogilise mõtlemise hüpotees............................................................ 4 1.4 L . Võgotski kultuurilis-ajalooline mõtlemiskäsitlus........................................................5 1.5 C.Levi-Strauss ja universaalid mõtlemises...................................................................... 5 2 MÕTLEMINE.
Kõik kommentaarid