Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Ladustamise põhjused (0)

5 VÄGA HEA
Punktid

Esitatud küsimused

  • Miks saadetised hilinevad ja kuidas seda vältida?
  • Milliseid tooteidtellimusi tuleb jälgida?

Lõik failist

Ladustamise
põhjused

Kauba- ja materjalivarude suurust määravad tegurid
  • materjali/kauba kättesaadavus
  • olemasolev laopind
  • kasutatav ladustustehnoloogia
  • tarbimise nõudlus
  • turuhindade stabiilsus

Varustuse planeerimine - üksikute tooraine - ja kaubakoguste
plaanipärane kindlaksmääramine vajaduste katteks.
Ladude vajalikkuse tegurid:
  • Tooraine saamise kindlustamiseks
  • Oma tegevuse kindlustamiseks ebakindlate hankijate puhul
  • Pikad vahemaad transpordil väikeste partiidena põhjustavad suuri veokulusid
  • Etteaimamatult võib tekkida suur vajadus mõne kauba järele
  • Toorainet võib olla saada ainult osal ajal aastast
  • Ettevõtte tootmises võib sündida selliseid tooteid või jääke, millele ei ole antud hetkel rakendust
  • Kaupade ühtlane kvaliteet antud hetkel võib olla põhjuseks toota ka tulevaste vajaduste tarbeks just praegu

    Miks saadetised
    hilinevad ja kuidas seda vältida?


    1. Sisemised põhjused (näiteks):
    • vale arengu prognoos
    • liiga hiline tellimuse andmine
    • vead laoarvestuses
    • info liikumise korraldamatus
    • aeglane sisemise info liikumine
    • tarnijalt nõutakse ebarealistlikku kohaletoimetamisaega
    • reservlaovaru liiga väike
    • nõrk kättetoimetamiste jälgimine
    • nõrk turukõikumiste tundmine

    2. Välised põhjused (näiteks):
    • on lubatud rohkem, kui suudetakse täita
    • nõrk tootmise planeerimine ja kontroll
    • masinate rikked vms
    • haigused (nt gripiperiood)
    • allhankijate altvedamised
    • ebapädev personal
    • hoolimatus
    • vääramatu väline jõud ( force majeure)
    • võimalikud eespool nimetatud sisemised põhjused tarnija juures

    Milliseid tooteid/tellimusi tuleb jälgida?
    • millel on pikk valmistusaeg
    • millel on suured valmistatavad kogused
    • mis on erilised või eritellimuse alusel tehtud
    • mis on strateegiliselt tähtsad
    • mida valmistatakse allhanketööna
    • millel on olnud varem kättetoimetamisprobleeme
    • millel on pikk ja/või ebakindel vedu
    • investeeringutega seotud tellimused

    kui on tegemist tundmatu või ebakindla vedajaga
    Tarnijate valik
  • Kauba kvaliteet
  • Teenuste kvaliteet
  • Hinna vastavus kvaliteedile
  • Kauba kättetoimetamise kord
  • Paindlikkus
  • Krediidi andmise võimalus
  • Arveldustingimused
  • Hankijapoolne teenindus
    Tarnijale esitatavad nõudmised:
    • pea tarnetähtaegadest täpselt kinni
    • anna infot tellimuste täitmise käigust, eriti võimalikest kõrvalekaldumistest, ilma et seda sinult palutakse
    • anna infot juba juhtunud või oodatavatest asjaoludest, mis võivad mõjutada tulevasi tellimusi
    • nimeta kontaktisikud, kes võivad anda kindlat infot ning kes võivad tellimuse täitmise käiku mõjutada

    [Type text] [Type text] Jarmo Karin ATL-29

  • Ladustamise põhjused #1 Ladustamise põhjused #2
    Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
    Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
    Aeg2008-02-19 Kuupäev, millal dokument üles laeti
    Allalaadimisi 47 laadimist Kokku alla laetud
    Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
    Autor jarxer Õppematerjali autor
    2lk

    Sarnased õppematerjalid

    thumbnail
    76
    docx

    Ärilogistika- eksamimaterjal

    liikumine, aeg, kulud ja integratsioon (süsteemsus). Igal neist on määrav mõju logistika edukusele, lisandväärtuse loomisele ja konkurentsivõime parandamisele (Craig 1997).  Logistika on vajaminevate ressursside ja teenuste organiseerimine mistahes operatsiooni jaoks.  Ärilogistika on kaupade, teenuste ja seonduva informatsiooni kulusäästliku ja tulemusliku, lähtekohast tarbimiskohta transpordi ja ladustamise planeerimise, teostamise ja kontrolli protsess eesmärgiga rahuldada tarbijate vajadusi Osategevused: 1. Nõudluse prognoosimine 2. Hankimine/ostmine – ettevõtte jaoks saab sissetulev kaubavoog alguse tellimusega tarnijale. Ostutegevuse alla kuulub tarnijate leidmine, tingimuste kokkulepe, kindlustamine ja tasumine. 3. Sisenev transport – transpordiviisi, vedaja ja marsruudi valik, turvalisuse ja õigeaegsuse tagamine. 4

    Ärilogistika
    thumbnail
    55
    docx

    ÕPIME LOGISTIKA EKSAMIKS

    1.MIS ON LOGISTIKA?.......................................................................... 7 2.MIS ON HANKELOGISTIKA?................................................................ 7 3.MIS ON JAOTUSLOGISTIKA?............................................................... 7 4.MIS ON TARNELAHEL?....................................................................... 7 5.MIS ON LOGISTIKA MISSIOON?.......................................................... 7 6. KIRJELDA KOGUKULUDE KONTSEPTSIOONI LOGISTIKAS?.................... 8 7.KIRJELDA KULUDE KOMPROMISSI LOGISTIKAS?................................... 8 8.MIS ON SUBOPTIMEERIMISE EHK LOKAALSE OPTIMEERIMISE VÄLTIMINE?......................................................................................... 8 9.MIS ON FRAGMENTEERITUS?............................................................. 8 10.MIS ON INTERDISTSIPLINAARSUS?................................................... 8 11.KUI SUUR ON TARNEAHELA ULATUS?..............

    Baaslogistika
    thumbnail
    56
    doc

    Logistika konspekt

    Igal neist on määrav mõju logistika edukusele, lisandväärtuse loomisele ja organisatsiooni konkurentsivõime parandamisele. Logistika on tooraine, pooltoodete ja lõpptoodete lähtepunktist tarbimispunkti liikumise, ladustamise ning sellega seotud informatsiooni planeerimine, teostamine ja kontrollimine, eesmärgiga rahuldada kliendi nõudmisi (U. S. Council of Logistics Management', (986 Logistika on inimeste ja/või kaupade vedamise ja ladustamise kavandamine, teostamine ja kontrollimine ning kaasabi sellega seotule, eesmärgiga saavutada süsteemset tulemust (European Committee for Standardization, 991 Logistika on see osa tarneahala Luhtimises mis planeerib, teostab ja kontrollib kaupade, teenuste ja asjassepuutuva informatsiooni efektiivset edasi- ja tagasisuunalist liikumist ja ladustamist lähtepunkti ning tarbimispunkti vahe eesmärgiga rahuldada kliendi nõudmisi. (U. S. Council of

    Logistika
    thumbnail
    70
    doc

    Logistika ja transport ärilogistika konspekt

    LOGISTIKA JA TRANSPORT/ÄRILOGISTIKA 1. Logistika mõiste, olemus ja üldkontseptsioon 1992. aastal Stockholmis peetud Euroopa Logistika Assotsiatsiooni (European Logistics Association) rahvusvahelisel sümpoosionil märgiti, et sõnal “logistika” puudub tänapäeval üheselt aktsepteeritav tähendus. Logistikat defineeritakse erinevalt. Euroopa Standardiseerimis Komitee (European Committee of Standardization) peab logistikaks inimeste ja/või kaupade vedamise ja ladustamise kavandamist, korraldamist, kontrollimist ning kaasabi eesmärgiga saavutada süsteemne tulemus. USA Logistika Juhtimise Nõukogu (U.S. Council of Logistics Management) formuleerib logistikat tooraine, pool- ja lõpptoodete lähtepunktist tarbimispunkti vedamise, ladustamise ning sellega seotud info korraldamise ja kontrollimisena, et rahuldada kliendi nõudmisi. Kaupade ja teenuste ajalis-ruumilist kättesaadavust ja nende hinda on ikka kritiseeritud. Kui

    Baaslogistika
    thumbnail
    41
    docx

    Kordamisteemad ärilogistika eksamiks

    Kordamisteemad ärilogistika eksamiks Kõik alljärgnevalt toodud punktid on vähemal või rohkemal määral loengutest või seminaridest läbi käinud. Loendist leiad ka viited eksami jaoks kõige tähtsamale lugemismaterjalile: Ain Kiisleri ,,Logistika ja tarneahela juhtimine". Logistika olemus Logistika eesmärgiks on..... töötab kui sild..... Logistika on osa tarneahela protsessist, mille eesmärgiks on juhtida kauba/teenuse voogusid tarnijalt lõppkliendini kõige efektiivsemal meetodil, rahuldades samaaegselt lõpptarbija vajadused parimal viisil. Töötab kui sild nõudluse ja pakkumise vahel Kolm voogu ­ materjalivoog, infovoog ja ajaline mõõde Ärilogistika eesmärk on tagada katkematu, nõudluse ja pakkumisega sünkroniseeritud voog. Mida parem on voog, seda vähem on seisakuid ning seda vähem on varude kuhjumist. Materjalid ja valmistooted jõuavad kohale õigel ajal ja järjestuses just sinna kus neid vajatakse. Hea infovoo tagajärjeks on läbipaistvam tarneae

    Ärilogistika
    thumbnail
    52
    doc

    LAOMAJANDUSE EKSAMI KÜSIMUSED

    ruumala on maksimaalselt 0,5 m3. Kaubaaluselaod- Kaubad hoiustatakse erinevatel kaubaalustel kaubaaluseriiulitel või virnastatult. Erimõõduliste kaupade laod-kaupasid hoiustatakse spetsiaalsetel tugikonsoolidel või konstruktsioonidel. Pakendi iseloom ja eripära: peenkauba laod, alusekauba laod, plaatkauba laod, kangkauba laod, rullkauba laod, nõukauba laod. 4. Ladude tüübid. Ladude jaotus temperatuuritingimuste, ladustamise kõrguse ja kauba liikumise iseloomu järgi. Temperatuuri järgi:Soojad laod 14-18 kraadi,külmad laod-mitteköetavad, mille sisetemperatuur on välistemperatuuri lähedane, külmlaod 4-6 kraadi ja külmutuslaod -18 kraadi. Ladustamise kõrguse järgi: Madalad laod- enamasti 8-9 m kuni viis tavakõrgusega riiulikorrust, kõrged laod- enamasti 10-16m kuni kümme tavakõrgusega riiulikorrust. Kauba liikumise iseloom: Läbivoolilaod, pikaajalise hoiustamise laod. 18

    Laomajandus
    thumbnail
    288
    doc

    Töövihik: Laondus ja veokorraldus

     hoiukohtadele paigutamise ja komplekteerimise kiirus suurenevad, kuna ülespoole vaadates ei pimesta valgustid silmi 34. Millise kõrgusega laos on hoiuruumi ruumalaühiku (m3 ) omahind üldjuhul kõige madalam muude ühesuguste tingimuste korral?  5m  7m  9m 11 m 35. Millistel põhjustel tehakse ladudes üldjuhul ümberkorraldusi ja ruumi planeeringute muutmisi? Vali õiged põhjused. A muutub töökorraldus laos B võetakse kasutusele uusi masinaid ja seadmeid C muudetakse laoprotsesse ja –toiminguid  A, B  B, C  A, C A, B, C 36. Kuidas on võimalik suurendada lao ruumi kasutamise efektiivsust? Vali õiged võimalused. A riiulite kõrguse suurendamisega B vahekoridoride arvu vähendamisega C vahekoridoride laiuse vähendamisega  A, B  B, C  A, C A, B, C

    Logistika alused
    thumbnail
    114
    doc

    Laondus ja veokorraldus

    Laondus ja veokorraldus Töövihik Sisukord 1. Laod .................................................................................................................4 2. Kauba mahalaadimine.....................................................................................10 3. Hoiuühikute moodustamine............................................................................ 12 4. Vastuvõtukontroll............................................................................................ 13 5. Kauba paigutamine hoiukohtadele...................................................................17 6. Väljastustellimuste komplekteerimine.............................................................18 7. Saadetiste pakkimine........................................................................................21 8. Saadetiste loovutamine.....................................................................................22 9. Saadetiste pealelaadimine........................

    Laomajandus




    Kommentaarid (0)

    Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



    Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun