Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Kuidas muuta Eestis lasteaia kasvukeskkonda paremaks (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Kuidas muuta Eestis lasteaia kasvukeskkonda
paremaks
Eestis tuleks alandada piiri , millal lapsi hakatakse lasteaeda vastu võtma. 
Arvan samuti, et 1,5 aastasena on lapsel lasteaiaga raske kohaneda. Laps 
hakkab arvama, et lasteaed  on kui mingi vanglataoline koht, kuhu peab 
iga päev tulema. Lähtun oma kogemustest, sest ma  mäletan , kui ma 
lasteaias käisin, siis mitmed lapsed üritasid alati põgeneda. Minu ema pani
mind juba siis lasteaeda, kui olin ca. 9 kuune, aga see oli ka läbi tutvuste 
kaudu ja ema oskas öelda, et ma kohanesin küll väga hästi.
Oluline on tegevusalad, mida lasteaias välja pakutakse. Õues välja 
pakutavad taimeistutamised ja igasugu aiandusega seotud tegevused on 
väga huvitavad ja lapsi arendavad. Pean seda väga tähtsaks, et lasteaias 
oleks lapsel alati  põnev  ja ta saaks kogu aeg midagi avastada. Samuti on  
väga huvipakkuvad teaduskeskused, mis võiksid ka Eesti  lasteaedades  
olla.See arendaks juba päris varakult lapsele välja maailmapildi. Siiski on 
paraku nende võimaluste loomine aeganõudev ja üsna  kulukas  tegevus.
Kasvukeskkond  peab olema lasteaias avatud igale lapsele.Kõik peab olema
lapsele nähtav ja kättesaadav. Eesti lasteaed võiks samuti mõelda 
sellele,et rühmas ei oleks ühtegi kapiust ega kõrgeid riiuleid. Kui on 
vajadus, et mingi uks oleks ees, siis võiks olla see klaasist. Tähtis on ka 
see, et laste töid riputatakse üles ja nii ka tehakse Eesti 
lasteaedades.Mulle meeldib see, et Eesti lasteaedades ei pingutata liiga 
üle nende tööde üles riputamisega, nimelt oldakse mõõdukad, sest 
taustmüra ei tohi olla suur.Inglismaa lasteaia piltide juures häiris mind see,
et liiga palju on üle pakutud ruumi kujundamisega.
Mille poolt mina kindlasti oleksin, on see, et lasteaias ei peaks magama. 
Mulle see omal ajal ei meeldinud ja ma tean, et ka teistele paljudele 
lastele see ei meeldi. Tõesti, kellel on vajadus natuke puhata, siis selleks 
peaks olema tõesti ka võimalus. Aga ma ei pea magamist kohustuslikuks. 
Mis mulle Inglismaa lasteaia kasvukeskkonna juures meeldib,et lasteaias 
ruumis sees on liivakastid. Eesti lasteaiad võiks ka sellele mõelda, sest siis 
saaksid lapsed aastaringselt liivakastis askeldada.Usun, et see  muudatus  
ei oleks väga aeganõudev ja kallis. See on väike asi, mis muudaks lapsi 
rõõmsaks.
Pean oluliseks raamatute lugemist ja Eesti lasteaiad võiksid samuti seda 
tähtsaks pidada. Oleks väga tore, kui ka Eesti lasteaedades on 
raamatukogud. See võiks olla koht, kus lapsed saaksid minna rahulikult 
raamatuid lugema ja/või internetti kasutada. See tähendab, et see võiks 
olla lasteaias koht, kus on vaikne ja mõnus olemine. Kindlast oleks hea, kui
lapsed saaksid sealt ka koju raamatuid kaasa laenutada ning sellega 
õpetada, et laenutatud asju tuleb ilusti hoida ja samamoodi tuleb need 
tagasi tuua.Veel saaks seal ruumis näiteks ka rühmatöid teha jne. Arvan, 
et see oleks tõesti väga hea idee ja pikas perpektiivis ka teostatav. 

Kuidas muuta Eestis lasteaia kasvukeskkonda paremaks #1 Kuidas muuta Eestis lasteaia kasvukeskkonda paremaks #2
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2015-10-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 20 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kairinurk Õppematerjali autor
Essee teemal kuidas muuta Eesti lasteaia kasvukeskkond paremaks

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
12
docx

Lapse kohanemine lasteaiaga

tähelepanu ja hoolt, võivad esimestel päevadel liiga pikalt lastekollektiivis viibinud lapse üle stimuleerida. Samuti mõjutavad last võõrad lõhnad, rühmaruumi tavalisest eredam valgustus, laste pidev liikumises olemine ja üksteise vastu põrkumised, puudutused. · orienteerumine ruumis. Oluline on teada, kus asub tualettruum (wc potid), magamistuba, mängutuba, esik, kust pääseb õue ja milline on lasteaia konkreetse rühma territoorium. · sisemiste vajaduste rahuldamine (lapsest endast alguse saanud tegurid) · kord · järjestatus · etteaimatavuse Sisemist vajadust korra järele kõigutab esialgu päevakavas ettenähtud tegevuste vaheldumine. Kui koduse lapse päevareziim ühtib lastekollektiivi omaga, kohaneb laps kergemini. Lapsele

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
4
docx

Laps ja tema arengukeskkond

alastimuleerimine põhjustab samuti arengu pidurdumist. b)Kus läheb piir igava rühmaruumi ja visuaalset müra tekitava rühamruumi vahel? Tähtis ei ole niivõrd rühmaruumi igavus või selle visuaalselt mürarikkaks muutmine vaid see, et ruum oleks funktsionaalne, täidaks oma arendavat eesmärki ja läheks kokku laste vajadustega. c)Lastel on tänapäeval piiratud kommunikatsioonioskused (kõnelemine, kuulamine)- kuidas saaks seda arengukeskkonnas toetada? Lasta keskkonnal last ise õpetada, ehk siis laps peaks õppima keskkonnas kuulama oma kaaslasi ning tegema järeldusi. Nagu toodi näide, kui küsida lapselt millest on tehtud pilved? Laste mõtteid ei tohiks blokeerida vaid aidata jõuda õige lahenduseni. d)Mida annab keskkonnale naturaalsete vahendite (puit, loodusmaterjalid) kasutamine keskkonna organiseerimisel? See aitab vältida keskkonna ülestimuleerimist ning

Ühiskond
thumbnail
11
docx

Laps ja tema arengukeskkond iseseisvad tööd

Õpikeskkond, mis see on? Laps sellest ei saa muidugi aru, aga meie, kasvatajad peame ikka teama, et laps uurib maailma. Selles me ei saa segada teda, vaid peame näitama ja aitama küsimustele vastades ja uute küsimuste otsngus. Aga kust me neid küsimusi võtame? Selles meid aitab gi lapse õpikeskkond, mis on lapse maalilm, ruum, huviala. Põhimõteliselt see mis anab gi küsimusi ja vastusi. Õpikeskkonna mõju. Küsides ennast, kuidas õpikeskkond mõjub meie elule, tuletasin meelde enast väiksena. Minu kodus oli kogu aeg kuulda mingit muusikat. Ema mängis klaverit, laulis tunnideks valmistades. Juba lapsepõlvest ma hakkasin muusikat aru saama ja siia maani muusika omab suurt kohta minu elus. Niimoodi mõjus mu elule see et mu õpikeskkonnas oli muusika olemasolu. Aga loomulikult õpikeskkond saadab meid terve elu läbi, sest iga päev me same teada midagi uut. Positiivsed õpekeskkonnad

Alternatiivpedagoogika
thumbnail
168
pdf

KOGUKONDLIKU JA JÄTKUSUUTLIKU ELUVIISI ÕPETAMISE METOODILINE MATERJAL 6.-7.-AASTASTELE LASTELE

Bakalaureusetöö Mai 2012 Lisad: 7 Allikad: 68 Referaat Ülemaailmsed keskkonnaprobleemid rahvusvaheliste organisatsioonide tähelepanu suunanud jätkusuutliku eluviisi edendamisele hariduses. Keskkonnahoidlikku eluviisi rõhutab ka Eesti Koolieelse Lasteasutuse Riikliku Õppekava (2008). Samas puuduvad Eestis õppematerjalid jätkusuutlikkuse teema süvitsi käsitlemiseks lasteaias. Käesoleva bakalaureusetöö eesmärk oli seetõttu luua lasteaiaõpetajatele kogukondliku ja jätkusuutliku eluviisi õpetamise metoodiline materjal 6.-7. aastastele lastele. Teoreetiliselt lähtuti järgnevatest autoritest: Lovelock (1979), Sahtouris (1999), Timoštšuk (2005, 2010), Cohen (1985), Delanty (2009), Bauman (2001), Brügge, Glanz & Sandell (2008)

Eelkoolipedagoogika
thumbnail
16
docx

Uurimistöö Lastehoiu avamine

kooli minekut. Algteadmised lastehoidude kohta olid mul olemas isiklikust kogemusest, erinevatest ajaleheartiklitest ning tuttavatelt kuuldust. Loomulikult olid need teadmised vaid üürike osa sellest, mis suur ettevõtmine see tegelikult on. Oma töös kasutasin seadustest lähtuvat materjali, riigiportaale, pereteemalisi foorumeid, uuringuid ning algelisi abimaterjale lasteasutuse avamiseks. Käesolevas uurimistöös tutvustan kõige pealt lastehoiu ja lasteaia erinevusi, seejärel kirjeldan lastehoiu avamise protsessi ettevõtte loomisest kuni juba töötava lastehoiu päevakorraldusteni ning lõpetuseks annan endapoolse hinnangu kogu protsessi vajalikkusele ja võtan töö mõne lausega kokku. 1. LASTEHOIDUDE OLEMUS JA FUNKTSIOON Statistikaameti andmetel elab Eestis 2015. aasta seisuga 71 714 last vanuses 0-4 aastat. See tähendab, et iga viimane kui üks vajab enamuse ajast täiskasvanu järelvalvet. Kuigi üheski

Sotsioloogia
thumbnail
72
docx

Kasvatusteadused

Õpilased asuvad õppima välismaale,ka see on osa globaliseerumisest. Globaalsus hajutab ära meie oma kultuuri.Kas see on õige? Kas seda on vaja? SISSEJUHATUS KASVATUSTEADUSTESSE S.Hirsijärvi J.Huttunen Sisukokkuvõte KASVUKESKKONNAD Olen nõus, et pere roll varajases kasvueas on lapsele olulisim.Hiljem laieneb see suhtlusring, tekivad omaealised sõbrad ja lasteaed. Lapse võimalused parimaks arenguks sõltuvad lapsevanemate ja lasteaia koostööst. Kasvukeskkonnad on jagunenud: Formaalseks – kool Informaalne – pere, sõbrad, töökollektiiv, huvirühmad Mitteformaalne – täiskasvanute täiendkoolitus Formaalse kasvatusega tegeleb kool, kust õpingute lõpuks saadakse ka tunnistus. Informaalse st. mitteametliku kasvatuse all mõeldakse koolisüsteemist väljaspool olevat kasvatust. Mitteformaalse õppe eesmärk ei ole tunnistus, see võib olla elukestev õpe. Kõik õppe vormid on üksteisega põimunud.

Alusharidus
thumbnail
26
docx

Lasteaia sotsiaalne, eetiline, emotsionaalne ja füüsiline keskkond

Lasteaia sotsiaalne, eetiline, emotsionaalne ja füüsiline keskkond LASTEAIA KESKKOND Inimene ei saa kasvada isolatsioonis ta vajab kasvukeskkonda ja kasvatust, et eluga toime tulla. Lisaks ümbritsevale keskkonnale avaldavad lapse arengule kahtlemata mõju ka kaasasündinud omadused. Varajane kasvukeskkond paneb aluse lapse edasisele arengule. See võib nii arendada kui pärssida laste arengu erinevaid tahkusid. Esmatähtis on lapse kodune kasvukeskkond, kuid oluline mõju on ka lasteasutuse keskkonnal. Keskkonna mõju inimesele võib olla kolmesugune: ülekoormav, alakoormav ja optimaalne (Kolga, 1998). Ülekoormavas keskkonnas ei tule laps toime info töötlemisega (lapsest läheb temale oluline informatsioon mööda). Alakoormavas keskkonnas on aga olukord vastupidine: siin on laps infopuuduses. Lihtne keskkond on lapsele pigem väsitav (igav) kui stimuleeriv ja arendav. Nende vahepealne variant on optimaalne keskkond.

Sotsioloogia
thumbnail
17
doc

VÄÄRTUSKASVATUS

Väärtuskasvatus kui selline on mitmeetapiline protsess. Esimene etapp on selleks, et õpilane õpiks enda ja teiste väärtusi tundma ning neid omavahel kõrvutama. Teisel astmel teeb ta endale selgeks, miks ta hindab just neid väärtusi ja mis nende väärtuste järgi elades on tulemuseks talle ja ka ühiskonnale tervikuna. Mis on hariduse eesmärk? Arvan, et tähelepanu pööramine koolikultuurile on see, mis Eesti hariduselus puudu jääb. Oluline on, kuidas mõistetakse kooli missiooni. Kuid paraku minu arvates seda Eesti koolides ei mõisteta. Tähtsad on need väärtused, mida kool tahab esil hoida. Samuti ka see, kuidas valitud väärtused väljenduvad igapäevaelus, koolielus. Nt. õpilaste ja õpetajate suhtes, kooli üritustes ja elukorralduses, millised on õpilaste väärtushoiakud ja eeskujud. Eesti taasiseseisvumise järel kujunes välja arusaam, et hariduse eesmärgiks on tagada majanduslik jõukus

Kasvatusteadus ja kasvatusfilosoofia




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun