Konkurentsianalüüs
Mobiiltelefon
on meie igapäeva elu lahutamatuks kaaslaseks. Peaaegu iga inimene
omab vähemalt ühte telefoni. Inimesed kasutavad telefone erinevatel
eesmärkidel. Vanemad inimesed kasutavand telefoni põhiliselt
selleks, et oma lähedastega kontakti hoida. Neile sobiksid lihtsad telefonid , mis pole meeletult kallid. Osad inimesed kasutavad
telefoni oma tööasjade ajamiseks ja neile on tähtis, et selles
oleks olemas internet , mälu kogus piisav ja aku tööaeg suhteliselt
pikk. Noortele on oluline, et telefonis oleks olemas wifi , hea kaamera kvaliteet, kuna paljud teevad telefoniga pilte, mälu maht
piisavalt suur ja vaadatakse ka aku tööaega ja ka hinda.
Telefoni
ostes vaadatakse kõigepealt ikka hinda ja selle välimust. Siis
vaadatakse juba kvaliteeti.
Valisin
just need telefonid, kuna nad on erinevast hinnaklassist ja firmad on
tuntud
Võrdluskriteerium
Apple iPhone 5 32GB
Samsung Galaxy S4
LG Optimus L3 II
Ratsionaalsed võrdluskriteeriumid
Ekraan
4" (10.1 cm)
5"
3,2" IPS
Mõõtmed
123,8 x 58,6 x 7,6 mm
136,6 x 69,8 x 7,9 mm
102,6 x 61,1 x 11,9 mm
Kaal
112 g
130 g
107 g
Kõneaeg
8 tundi
Kuni 17 h (2G)
Kuni 11 h 30 min (2G) / kuni 10 h (3G)
Ooteaeg
225 tundi
Kuni 350 h (2G)
Kuni 608 h (2G) / kuni 700 h (3G)
Operatiivmälu
1GB
2 GB
512 MB
Sisemälu
32 GB
16 GB
4 GB
Mälukaardi pesa
Ei
microSD, kuni 64 GB
microSD, kuni 32 GB
Puutetundlik
Jah
Jah
Jah
Tüüp
Nutitelefon
Nutitelefon
Nutitelefon
Tootja
Apple
Samsung
LG
Wifi
Jah
Jah
Jah
Aku
Sisseehitatud liitium- ioon aku
Li-Ion 2600 mAh
Li-Po 1540 mAh
GPS
Jah
Jah
Jah
Bluetooth
Jah
Jah
Jah
Kaamera
8MP, autofookus, LED välk
13 MP, LED-välk, autofookus, esiküljel 2 MP
3,15 MP
Müügigarantii
1 aasta
2 aastat
2 aastat
Hind
849€
699€
129€
Emotsionaalsed võrdluskriteeriumid
Välimus
Värvus
Must
Valge
Must
Konkureerivate toodete analüüs Kas tänapäeval saab üldse ilma arvutita? Ei, ilmselt mitte. Kui inimene ise seda otseselt ei kasuta, siis tehakse see tema eest ära, kuid ilma pole meie ühiskonnas enam kuidagi võimalik. Miks? Ei saa ju sellest söönuks, ei kaitse ta varga eest, ei armasta ega tunnusta sind. Kuid samas saad sa rahuldada väga palju vajadusi omades arvutit. Arvuti on info kandja, edastaja, säilitaja, koguja. Samuti ka meelelahutaja, töö- ja suhtlusvahend jne. Igal arvuti soovijal on omad nõudmised, põhiline on siiski suur mälumaht (siit ka kiirus), palju erinevaid funktsioone (CD/DVD mängija/kirjutaja, kaamera, bluetooth jm.), aku tööaeg, töökindlus, garantiiaeg, suurus ja ka välimus pole vähemtähtis. Et nõudmised on erinevad, siis on erinevaid tooteid väga palju. Igal arvutil on oma sihtgrupp, kelle vastavaid ootusi ta täidab. Meie valisime oma sihtgrupiks tava- ehk kodutarbija, kellele on oluline suhtlemine, isikliku info säilitamine (fotod, m
täpsus on viimse detailini viimistletud. 3,2-e megapiksline autofookusega kaamera, 4GB kasutajamälu ja 3G ühendus. Samsung i900-l 5-megapiksline autofookusega kaamera, kiire andmeside valmidus, GPS-põhine navigeerimistarkvara ja 8GB kasutajamälu. Rahuldab kõiki multimeediavajadusi. LG KC910 on nn. tööriist, suure puutetundliku ekraaniga, 8Mpix kaamera erinevate pildistamis reziimidega, sisemise GPS-iga on võimalik alati teada oma asukohta. (1. www.emt.ee) Kuna nimetatud telefonid on uued mudelid, siis nõrkuse näiteks oskan välja tuua vaid seda, et Samsungi ja LG mudelitel ei ole nii tuntud maine, kui seda on Nokial. Samsung ja LG toodavad ka muud tehnikat (televiisorid, dvd-d), seevastu Nokia on pühendunud enamasti telefonide tootmisele. Kolm valitud telefoni on minu jaoks liiga uued mudelid, seetõttu pole ka kuulnud nende kohta midagi head ega halba, kuid kui võrrelda Nokiat teiste
Konkurentsianalüüs Meie vajaduseks oli nälja kustutamine ning me otsustasime seda teha väljas süües. Tooteks valisime kanapasta, mida arvasime, et leidub enamikes söögikohtades. Väga oluliseks kujunes see, et me saaksime ostetud pastast kõhu täis. Oluline oli ka koha välimus ja sealne teenindus, sest kuna olime otsustanud väljas süüa, siis soovisime meeldivat kogemust. Mingil määral oli tähtis ka hind, sest soovisime, et ostetud pasta maksaks vähem kui 100 kr. Ülesande sooritamiseks valisime kolm erinevat söögikohta: · Werner, mis asub vanalinnas ning mis on kuulus heade kookide ja saiakeste poolest, kuid kust on võimalik ka kõiksugu muid sööke saada. · Dedi, mis asub Kaubamaja kolmandal korrusel ning mis on üldjuhul mõeldud seal ostlevatele inimestele. · La Dolce Vita, mis asub samuti vanalinnas. See on Itaalia restoran, kus põhitoiduks ongi pasta ja pitsa. Tabel 1. Toote võrdluskr
Kaimo Lorents K09 Konkureerivate toodete analüüs Jogurti tarbijad on eelkõige kindlasti lapsed, aga üldiselt on jogurt toode, mis olenemata soost, vanusest, haridusest või ühiskondlikust positsioonist, maitseb väga paljudele inimestele ja siinkohal kindlat sihtgruppi välja tuua ei ole ilmselt võimalik. Vajadus on põhjus, mis paneb inimesed tegutsema. Vajadus, esimese rühma moodustavad vajadused, mille rahuldamine aitab organismil ellu jääda. Neid nimetatakse füsioloogiliseks vajaduseks. Näiteks söömis-, joomis-, magamis-, hapnikuvajadus. Ootused toodetele tähtsuse järjekorras: 1. Väga oluline · Kvaliteet · Hind 2. Oluline · Maitse 3. Oluline, kuid mitte väga · Pakendi välimus Võrdluskriteerium A ettevõtte B ettevõtte C ettevõtte toode toode toode Metsamarja jogurti-
JUHEND KONKURENTSIANALÜÜSI LÄBI VIIMISEKS Iseseisev töö õppeaines ,,Turundus" MS.0755 Konkurentsianalüüsi käigus tuleb: 1. Võrrelda ja analüüsida kolme sama vajadust rahuldavat toodet (kaupa või teenust), mida pakuvad erinevad ettevõtted. 1.1. Rahuldatava vajaduse kirjeldamine Maslow'i vajaduste püramiidi järgi on inimese esmasteks vajadusteks füüsilised vajadused. Kui inimesel on kõht täis, koht, kus elada, puhtad riided ja ise puhas siis alles siis hakkavad rolli mängima muud vajadused. Kuna hambapasta on (suu)hügieeni üks osa on see esmatarbekaup ja rahuldab esmatarbevajadusi. Pasta lõppemisel on esimene automaatne reaktsioon minna seda juurde ostma ja iga endast lugupidav inimene selleta läbi ei saa. Hambapasta ostuprotsess algab tarbija vajaduse tunnetusest - tarbija ostukäitumine on motiveeritud, sest tekkinud on probleem, mis vajab lahendamist: hambapasta on otsas aga hambaid on vaja pesta! Vajaduse rahuldamiseks pöörduta
KONKURENTSIANALÜÜS Kolme juukse hooldus salongi külastamine juukseravi ja -hoolduse eesmärgil. 1.1. Rahuldatava vajaduse kirjeldamine Tarbija probleemiks olid lõhenenud ja kuivad juuksed. Tarbija vajab kogenud juuksurisalongi teenust, et saavutada terved ja ilusad juuksed.Tarbija ootas hinnangut juuste seisukorrale ja sellele vastvalt juuste lõikust ja hooldust. Teenuse puhul olid olulised professionaalne (elukutseline) hinnang ja kvaliteetne lõikus (korralik lõikus), lisaks soovitusi iseseisvaks juuste hoolduseks. Olulised ootused: 1. Juuste hooldus 2. Aeg- lõikuse sooritamise pikkus ajalises mõttes. 3. Hind 1.2. Võrdluskriteeriumide püstitamine, andmete kogumine ja teenuste võrdlemine Tabel 1. Teenuste võrdluskriteeriumid Võrdluskriteerium Vanalinna Heaolu- Salon + Kuldne Juus salong Ratsionaalsed võrdluskriteeriumid: Töö kvaliteet Väga kvaliteetne
Vastused 1. o keerukas ostuprotsess-auto,elamine(maja,korter) o keskmise keerukusega ostuprotsess-tehnika(telefon,telekas,arvuti jne) o rutiinne ost-söök,riided. 2. põhjalikku otsustamist-maja,korter,maa,auto pealiskaudset või harjumuslikku otsustamist-riided,söök 3.Telefoni ostmine internetist tutvusin erinevate teenuste pakujatega(tele2,elisa,emt jne.) ning tutvusin erinevate telefoni markidega,kuid otsustanud veel ei ole millise telefoni kasuks otsustan, kuigi mõned lemmikud telefonid on välja juba valitud. 4.Näiteks kui tegemist telekaga, mis ostetakse koju, siis ikka võetakse arvesse kõigi arvamusi, kuna see ostetakse kõigile ja kõigi arvamus on tähtis. Kuid selliste igapäevaste asjade ostmise jääb igaühe enda langedada. 5.Otseselt ei mõjuta, kuna ostan ikkagi selle, mis endale sobib,vajalik ning meeldib.Kuid ainult siis võib mõjutada, kui puudub näiteks teatud asja ostu puhul vajalikud teadmised, siis kuulan targema perekonna liikme nõu, kui tema selles
TURUNDUSE EKSAM 1. Ansoffi maatrix ja milles seisneb selle tähtsus. Kasvustrateegia on firma tegevuse laiendamiseks, kvalitatiivseks arendamiseks. Põhilisi strateegiaid eristatakse kahe muutuja, toote ja turu alusel. Ansoffi maatriksis on kesksel kohal turg ja toode, mis rahuldab turu vajadust. See soodustab selle mudeli rakendamist strateegilises turunduses ja juhtimises. l. Ekspansioon turule ehk turu hõlvamine -- käibe kasvatamine vanadel turgudel vanade toodetega, kuid uue turundusstrateegiaga (reklaami suurendamine, hinna alandamine, müügisoodustuste pakkumine jm). 2. Toote arendamine - uute toodete loomine vanade turgude jaoks. Tungimine uutele turgudele (või segmentidesse) võib võimaldada firmal saada ajutist konkurentsieelist ja suuremat kasumit. On loomulik, et turgu tuleb enne hoolikalt uurida ning selgitada vajadused toote järele. Risk on selle strateegia puhul märgatavalt suurem kui esimese võimaluse puhul. 3. Turu arendamine - vanadele toodetele uute turgude le
Kõik kommentaarid