• teistele kahju tekitamiseks kasutatakse pilkeid ja solvanguid • püütakse kolleege leeridesse jagada • pealekaebamine, ässitamine, laim • vastaspoole kohalolek mõjub ärritavalt • jäine viisakus • apaatia, üldine loidus, passiivsus töörühmas, • boikott [ CITATION 1Urv l 1061 ] 2. KONFLIKTIDE KLASSIFIKATSIOON Konflikte tüüpide on palju. Enne vaidluse lahendamist peate valima selle tüpoloogia. Toon välja kõige olulisemad, mis kirjeldavad konfliktide erinevusi organisatsioonis. Põhjuse järgi tüpoloogia: Suhtekonflikt: töötajate inimestevahelistest pingetest tulenev konflikt, mis on seotud sisemise suhtega, mitte käsitletava projektiga. [ CITATION 3Sur l 1061 ] See keskendub inimestevahelistele suhetele. Need on otse inimeste vahel ja võivad olla üle rollistiili, ressursside või isegi isikupära. See konflikt võib tungida organisatsiooni kõikidesse osadesse ja kahjustada seda. Suhtekonflikt võib kiiresti nõuda kogu tähelepanu ja energiat.
• teistele kahju tekitamiseks kasutatakse pilkeid ja solvanguid • püütakse kolleege leeridesse jagada • pealekaebamine, ässitamine, laim • vastaspoole kohalolek mõjub ärritavalt • jäine viisakus • apaatia, üldine loidus, passiivsus töörühmas, • boikott [ CITATION 1Urv l 1061 ] 2. KONFLIKTIDE KLASSIFIKATSIOON Konflikte tüüpide on palju. Enne vaidluse lahendamist peate valima selle tüpoloogia. Toon välja kõige olulisemad, mis kirjeldavad konfliktide erinevusi organisatsioonis. Põhjuse järgi tüpoloogia: Suhtekonflikt: töötajate inimestevahelistest pingetest tulenev konflikt, mis on seotud sisemise suhtega, mitte käsitletava projektiga. [ CITATION 3Sur l 1061 ] See keskendub inimestevahelistele suhetele. Need on otse inimeste vahel ja võivad olla üle rollistiili, ressursside või isegi isikupära. See konflikt võib tungida organisatsiooni kõikidesse osadesse ja kahjustada seda. Suhtekonflikt võib kiiresti nõuda kogu tähelepanu ja energiat.
• teistele kahju tekitamiseks kasutatakse pilkeid ja solvanguid • püütakse kolleege leeridesse jagada • pealekaebamine, ässitamine, laim • vastaspoole kohalolek mõjub ärritavalt • jäine viisakus • apaatia, üldine loidus, passiivsus töörühmas, • boikott [ CITATION 1Urv l 1061 ] 2. KONFLIKTIDE KLASSIFIKATSIOON Konflikte tüüpide on palju. Enne vaidluse lahendamist peate valima selle tüpoloogia. Toon välja kõige olulisemad, mis kirjeldavad konfliktide erinevusi organisatsioonis. Põhjuse järgi tüpoloogia: Suhtekonflikt: töötajate inimestevahelistest pingetest tulenev konflikt, mis on seotud sisemise suhtega, mitte käsitletava projektiga. [ CITATION 3Sur l 1061 ] See keskendub inimestevahelistele suhetele. Need on otse inimeste vahel ja võivad olla üle rollistiili, ressursside või isegi isikupära. See konflikt võib tungida organisatsiooni kõikidesse osadesse ja kahjustada seda. Suhtekonflikt võib kiiresti nõuda kogu tähelepanu ja energiat.
1 Virge Nurk KIINDUMUSHÄIREGA NOORUKITE TOETAMINE MAARJAMAA HARIDUSKOLLEEGIUMI NÄITEL Kursusetöö Õppeaines: Sotsiaaltöö Tehnikainstituut Õpperühm: KST51/61 Juhendaja: Airi Mitendorf Tallinn 2021 2 Sissejuhatus..........................................................................................................................................3 1. teoreetilised lähtealused....................................................................................................................5 1.1 Kiindumusteooria.......................................................................................................................5 1.2 Kiindumussuhte liigid................................................................................................................6 1.4
XXXXXXX SAUE LINNA AIANDUSTEEMALISE KAUPLUSE VAJALIKKUS Rakendusliku kõrghariduse lõputöö Õppekava Ettevõtlus ja elamusmajandus, peaeriala elamusteenuste juhtimine Juhendaja: 2020 Olen koostanud töö iseseisvalt. Töö koostamisel kasutatud kõikidele teiste autorite töödele, olulistele seisukohtadele ja andmetele on viidatud. XXXXXXXXX ……………………………………………………………... (allkiri, kuupäev) Üliõpilase kood: XXXXXXXXX Üliõpilase e-posti aadress: [email protected] Juhendaja XXXXXXX Töö vastab lõputööle esitatud nõuetele …………………………………………………………..… (allkiri, kuupäev) Kaitsmiskomisjoni esimees: Lubatud kaitsmisele ………………………………………………………….
LÄÄNE-VIRU RAKENDUSKÕRGKOOL MA17 KÕ1 Birgit Rool JUHTIMISVALDKONNA JUHTUMI ANALÜÜS Iseseisevtöö Õppejõud: Heli Freienthal MBA Mõdriku 2019 JUHTIMISSITUATSIOONI KIRJELDUS Proua Kask on töötanud ettevõttes sekretärina viis aastat. Kui ta tööle tuli, siis oli ta vormistatud kui ühe firma sekretär. Viie aasta jooksul on tema töömaht suurenenud – temale on lisandunud veel kolme sama ettevõtte allüksuste sekretäri ülesanded ja haldus. Töömahu suurenemisega ei ole proua Kase palk tõusnud. Häirivaks teguriks on saanud ka tema töökeskkond, täpsemini siis kabineti valgustus, mis on äärmiselt kehva ja tool millel ta peab igapäevaselt istuma. Proua Kasel on kaks ülemust härra Pilv ja proua Orav. Proua Kask pöördus valgustuse ja palga osas härra Pilve poole, aga härra Pilv vastas, et kuna proua Kask on senini kogu tööga hakkama saanud
ajaperioodideks. Püsikulud võivad olla tootmishoone amortisatsioon, juhatuse esimehe töötasu, bürooruumi rendikulu jne. (Haldma & Karu, 1999, lk 46) Püsikulud jäävad toodangu muutusel konstantseks ka siis, kui ettevõtte toodang on teatud perioodil null. Need on näiteks rent, laenuintressid, kindlustusmaksed, põhivara hoolduskulud.[ CITATION Rün97 p 15 l 1061 ] Püsikulu on püsiv mingil perioodil seetõttu, et organisatsioon on hankinud mingi hulga ressursse, mis on valmis 10 kasutamiseks, olenemata sellest, kas ja kui sageli ning kuidas seda kasutatakse (Pärl, 2016). Ettevõtte kulude planeerimisel, eelkõige toote või teenuse omahinna kalkuleerimisel on tähtis eristada tootmiskulusid ja mittetootmiskulusid. Tootmiskulud määravad ära ettevõtte tootmisomahinna. Summeerides tootmis- ja mittetootmiskulud saame ettevõtte toodangu täisomahinna
MAINORI KÕRGKOOL Rakenduspsühholoogia õppesuund Personalijuhtimise eriala KONFLIKTI LAHENDAMISE VÕIMALUSED ORGANISATSIOONIS Ainetöö Juhendaja: Helina Vigla Konfliktide lahendamise võimalused organisatsioonis 2 Tallinn 2009 Konfliktide lahendamise võimalused organisatsioonis 3 SISUKORD SISSEJUHATUS...................................................................................................................4 1. KONFLIKTI OLEMUS..................................................................................................... 5 1.1. Konflikti tunnused, tüübid ja tekkepõhjused...............................................................5 1.2. Konflikti lahendamise võimalused..............................................................
Kõik kommentaarid