näidanud, siis mitte just kõigil pole olnud võimalust vabadusele. Nii juutidelt, ketseritelt või siis kas või neegritelt on vabadus võetud ainuüksi seetõttu, et nad olid teistsugused, erinedes ülejäänud massist oma uskumuste, kultuuri ja nahatooni poolest. Aga paralleelselt nende inimestega, kellelt vabadus on röövitud vastu nende tahtmist, elavad meie kõrval ka need, kes võiksid kõikidest elu poolt pakutavatest hüvedest rõõmu tunda, kuid kes võtavad endalt ise selle võimaluse. Inimesed, kes röövivad iseenda vabaduse. Igal inimesel on välja kujunenud enda kindel maailmavaade, mis võib vahel aga tuua rohkem kahju kui kasu. Mõni inimene on oma arusaamades niivõrd veendunud, et ei suuda aktsepteerida kellegi teise nägemust millestki, mis ei ühti tema omadega. Ning seda ei suutnud teha ka Hermann Hesse romaani ,,Stepihunt" peategelane Harry Haller. Tema
Kõige raskem on võita iseennast Inimesi on väga erinevaid, kuid ometi pole keegi üdini täiuslik. Kõigil on omad tugevad, aga ka nõrgad küljed, mida tihtipeale püütakse eirata. Iseendaga võitlemine ei ole midagi uut, seda on üritanud paljud, kuid enamik püüdlejatest, ka kõige tugevamad, on alla vandunud või vaimselt lagunenud. Teistele nõu andmine on alati kergem kui leida vigu endas ning püüda neid parandada. Tänapäeva ühiskonnas elavad inimesed on aja jooksul väga palju muutunud, just oma põhimõtete ning eluviiside poolest. Inimene pole jagu saanud endast, kui ta on ületanud vaid ühe raskuse. Sellel pikal teekonnal tuleb üles otsida kõik tükid, mis on laiali paiskunud. Nendest terviku kokkupanemine annab sulle õiguse öelda, et oled parem inimene
Kui oled sõpradega palju tööd teinud, siis tahad, peale tööd olla üksi ja end välja puhata. Mulle meeldib ka vahel peale kooli üksi olla, minna bändiruumi ja mängida mõnda instrumenti, mängin seda mis ette jääb, sest muusika rahustab mu närve raskest koolipäevast. Tegelikult üksi olemine on väga arendav. Ma arvan, et iga inimese elus peaks olema periood, kus ta on üksi ja peab iseseisvalt hakkama saama, mõtlema, mida ta ise tahab saavutada. Peab leppima iseendaga, nii et enda seltsis aja veetmine ei tunduks hirmus. Üksi olles saab löögastuda ja taaskäivituda. Näiteks, et olen palju tööd teinud ega saa aju puhata ja end täiendada. Segavate teguriteta olemine laseb meelt rahustada ja aitab keskenduda. Üksi olemine annab juurde jõudu, et edasi minna.Üksinda olemine laseb ennast paremini mõista ning edasi selgusele jõuda. Näiteks kui lähed grupiga kuskile kaasa siis sa omastad ka teiste mõtlemise. Üksi ei pruugi alati nii toime
Kui oled sõpradega palju tööd teinud, siis tahad, peale tööd olla üksi ja end välja puhata. Mulle meeldib ka vahel peale kooli üksi olla, minna bändiruumi ja mängida mõnda instrumenti, mängin seda mis ette jääb, sest muusika rahustab mu närve raskest koolipäevast. Tegelikult üksi olemine on väga arendav. Ma arvan, et iga inimese elus peaks olema periood, kus ta on üksi ja peab iseseisvalt hakkama saama, mõtlema, mida ta ise tahab saavutada. Peab leppima iseendaga, nii et enda seltsis aja veetmine ei tunduks hirmus. Üksi olles saab löögastuda ja taaskäivituda. Näiteks, et olen palju tööd teinud ega saa aju puhata ja end täiendada. Segavate teguriteta olemine laseb meelt rahustada ja aitab keskenduda. Üksi olemine annab juurde jõudu, et edasi minna.Üksinda olemine laseb ennast paremini mõista ning edasi selgusele jõuda. Näiteks kui lähed grupiga kuskile kaasa siis sa omastad ka teiste mõtlemise. Üksi ei pruugi alati nii toime
Tallinna Ülikool Haapsalu Kolledz Tervisejuhi eriala Anna-Liisa Vainu Filosoofia Kodutöö Haapsalu 2009 Albert Camus " Sisyphose müüt " Absurd ja enesetapp. Filosoofias peetakse kõige tähtsamaks küsimuseks enesetappu. Enesetapp pesitseb meis endis nii kaua, kuni ühel päeval me end ära tapame. Põhjusi võib olla mitmeid. Kui hakata mõtlema, mis võinuks olla põhjus, miks enesetapp meieni jõudis, võime mõelda seda terve oma elu, kuid põhjust me ei suuda leida. See, mis on elu eesmärk, sobib suurepäraselt ka surma eesmärgiks. Enamus meist tõukab enesetapuni mõni kriis või sündmus era või pereelus. Samuti võib
Hea kodanik loob ka perekonna, kuna see aitab riigi rahvaarvu tasakaalus hoida ja kindlustab oma rahvuse säilimise. Riiki ustava kodaniku ülesanne on maksta riigi poolt kehtestatud makse, muidu läheb riik pankrotti. See tuleb sulle endale ka kasuks, juhul kui sa elad nii kaua, et lähed pensionile ja hakkad pensionit saama, see raha tuleb kõik maksumakjsa taskust. Hea kodanik aitab ka teisi abivajajad, näiteks aitab kepiga tädikese üle tee kui teine abi vajab ja iseendaga hakkama ei saa. Veel annetab hea kodanik abivajajate kogumisfondi, kui see on ta majanduslikel oludel võimalik. Hea kodanik püüab hoida oma kodumaa puhtana ja olla nii keskkonnasõbralik kui võimalik. Näiteks sorteerib prügi ning väljas jalutades ei viska prügi maha, vaid kõnnib mõnedkümned meetrid edasi ning viskab prahi prügikasti. Halb kodanik on alatasa seadusega pahuksis. Halb kodanik ei tee heategusid, vaid
oodatakse teatud kindlal positsioonil olevalt indiviidilt. Grupidünaamika tähendab toimuvaid vastastikuse mõjutamise protsesse, mis üheskoos määravad grupi ja selle liikmete tegevuse. Grupiprotsessidel on alati kaks poolt: ühest küljest grupi tervikuks sidumine ja teisest küljest liikmete isiklikud vajadused ja soovid. Etalon- ehk referentgrupiks nimetatakse neid sotsiaalseid rühmi, mille liikmeks olemine vastab kõige paremini inimese sotsiaalsele identsusele. Ühel inimesel on mitu eri tüüpi etalongruppi. Suhtlemine Üks tähtsamaid tegevust suunavaid tegureid on tagasiside, sest meile kõigile on oluline, kuidas teised inimesed meie tegevusele reageerivad. Seda tagasisidet saame me eelkõige teistega vahetult suheldes. Sotsiaalse suhtlemise vahendid ongi seetõttu esmajärjekorras seotud inimestevahelise suhtlemisega. Mõiste "suhtlemine" on oma sisult märksa laiem kui
Head suhted on siirad, neis pole näitemängu. Neil samadel põhimõtetel toimivad suhted kodus kui koolis, nii laste kui täiskasvanutega. Esmapilgul võivad järgnevad näpunäited lihtsana tunduda, kuid nende rakendamine elus on veidi keerukam. Siinkohal kehtib vanasõna „harjutamine teeb meistriks“ ning kannatlikkus viib sihile. Siinkohal tasub meeles pidada, et meil on omad harjumuspärased suhtlemismustrid ja neist erinev võibki võõristav olla. Laps saab koolitarkust kõige paremini omandada siis, kui tema ümber on hästi toimivad suhted ning ta tunneb end turvaliselt. Õpetaja on lapse elus oluline täiskasvanu. Kodused pinged tulevad ikka kooli kaasa, mistõttu õpetaja oskus märgata ja juhendada last stressiga toime tulema on väga tähtis. Seda mitte ainult lapse jaoks, vaid õpetajale endalegi. Pinged väljenduvad poistel tavaliselt agressiivses käitumises, tüdrukutel aga kurbuses või endassetõmbumises ning sellised
Kõik kommentaarid