Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 (0)

1 Hindamata
Punktid

Esitatud küsimused

  • Millist infot on poliitika kujundajatel vaja teada?
  • Milline on probleemi olemus raskusaste ja ruumiline ulatus?
  • Millised faktorid on probleemi põhjustajateks?
  • Kui probleemile ei reageerita kuidas siis probleem aja jooksul muutub?
  • Keskkonna kapitali on kahjustatud ning kas seda kahju on taastav?
  • Millised võimalused on probleemi vähendamiseks või elimineerimiseks?
  • Kui palju need võimalused maksaksid ning kui kaua need aega võtaksid?
  • Kui efektiivsed need oleksid?
  • Keskkonnapoliitika vahendid outputs?
  • Kuidas me saame hinnata looduse ja selle komponentide väärtust?
  • Kellele meeldiks rohkem maksta?
  • Kuid kui kõrge oleks optimaalne?
  • Kellele meeldiks rohkem maksta?
  • Kuid kui kõrge oleks optimaalne?

Lõik failist

EKE8250  Environmental policy
Exam questions
1. Inputs and outputs of environmental policymaking.
Sisendid:
  • Vajadused/nõudmised (erinevad huvid, vastandlikud nõudmised; valitsused, ettevõtted, kliendid, kohalikud ühingud, MTÜ-d, investorid , töötajad)
  • Toetus (vähemalt minimaalne maksumaksjate toetus, lojaalsus- jälgimine, seadusandluse mõju valimiste tulemustele)
  • Ressursid - raha ja informatsioon (nii teaduslik kui tehniline), looduslikud ressursid
  • Avalik arvamus
  • Meedia kajastus
  • Valimiste tulemused
  • Teadmised/info
→Millist infot on poliitika kujundajatel vaja teada?
  • Milline on probleemi olemus, raskusaste ja ruumiline ulatus?
  • Millised faktorid on probleemi põhjustajateks?
  • Kui probleemile ei reageerita, kuidas siis probleem aja jooksul muutub?
  • Kas see probleem probleem võib olla veel uute probleemide tekkepõhjuseks?
  • Kas keskkonna kapitali on kahjustatud ning kas seda kahju on taastav?
  • Kui keskkonna kapitali on mõjutatud, kas see mõju on kriitiline, konstantne või talutav?
  • Millised võimalused on probleemi vähendamiseks või elimineerimiseks?
  • Kui palju need võimalused maksaksid ning kui kaua need aega võtaksid?
  • Kui efektiivsed need oleksid?
Väljundid:
  • Poliitika muudatused
  • Näiteks muudatused seadusandluses, maksudes, riigi raha kasutamises, vabatahtlike tegevuste esilekutsumine
  • Otsused
  • Seadused
  • Eelised ja koormused
  • Reeglid ja regulatsioonid
Kui ei ole piisavalt informatsiooni, et teha 100% informeeritud otsust, siis on toimimisel 2
  • Ilma kahetsusteta strateegia (No-regrets strategy ):
  • Kulu-efektiivsed arengud , mis on seotud tootmiskulude vähenemisega ning toote kvaliteedi paranemisega, kuid ühtlasi on ka keskkonnale kasulikud
  • Tööstuslike protsesside edasiarendused (mis elimineerivad või vähendavad potentsiaalset saasteainet)
  • Lisainformatsiooni kogumine (millised on ikkagi ohutud kogused )
  • Pmst arendatakse samm-sammult, kui võimalik siis kindlate teaduslike tõendite põhjal
  • Aga keskkonnakasu on saavutatav näiteks läbi puhtamate tehnoloogiate kasutamise  
  • (gains are possible through e.g. reduced pollution charges)
Vasakule Paremale
Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 #1 Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 #2 Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 #3 Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 #4 Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 #5 Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 #6 Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 #7 Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 #8 Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 #9 Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 #10 Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 #11 Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 #12 Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 #13 Keskkonnapoliitika eksami kordamisküsimused ja vastused 2018 #14
Punktid 50 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 50 punkti.
Leheküljed ~ 14 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2019-02-04 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 3 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor kaieeha Õppematerjali autor
Eestikeelsed vastused kordamisküsimustele:
1. Inputs and outputs of environmental policymaking.
2. Implementation of corporate environmental policy: main stakeholders, environmental management systems, environmental audit.
3. Globalisation and international environmental policymaking. Strengths and weaknesses.
4. Ecocentric and technocentric approach in environmental policymaking.
5. The role of science in environmental policymaking (Reductionism and positivism as scientific methodologies).
6. The role of technology in environmental policymaking. Best Available Technology (BAT) and Best Environmental Practice (BEP), their scope and goal.
7. Main goals of the EU waste policy and measures to implement (waste hierarchy, life cycle thinking).
8. Main goals of the EU water policy and measures to implement (surface water, ground water, combined approach and WFD).
9. Main goals of the EU policy on biodiversity and protection of species and measures to implement.
10. Main goals of the new policy of chemicals (REACH). (What is
new compared to “old” legislation?).
11. Policy to minimise environmental risks. Main steps in environmental risk management.
12. Environmental legislation as a policy instrument: Strengths and weaknesses.
13. Economic instruments to implement environmental policy. Benefits and weaknesses.
14. Environmental charges as a policy instrument: purpose to use, benefits and weaknesses.

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
46
docx

Keskkonnakorraldus vastatud

keskonnamõju majanduslikke aspekte. Keskkonnatehnika - Tehnika ­ ja keskkonnateaduste rakendamine keskkonnakaitses ning elukvaliteedi parandamises. Keskkonnahoidlik tehnoloogia - tooret ja energiat säästev, keskkonda võimalikult vähe mõjustav tehnoloogia (puhtamad tehnoloogiad). Pehmetehnoloogia - kohalikul tööjõul ja toormel põhinev keskkonnahoidlik tootmistehnoloogia väikeettevõtetes. Keskkonnapoliitika - Keskkonnapõhimõtted, üks lüli organisatsiooni juhtimisest; Organisatsiooni suhtumine keskkonda, taotlused , eesmärgid. 1.1 Säästev areng ja tarbimine Jätkusuutlik areng on arengutee, mis rahuldab praeguse põlvkonna vajadused ja püüdlused, seadmata ohtu tulevaste põlvkondade samasuguseid huve. Inimkeskne jätkusuutlik areng tagab inimeste elukvaliteedi paranemise kooskõlas loodusvarade mõistliku kasutamise ja ökosüsteemide taluvusvõime arvestamisega

Keskkonnakorraldus
thumbnail
18
doc

Keskkonnapoliitika ja –juhtimissüsteemid eksamiks

Püütakse välja tuua võimalikud lahendusteed nii liigilise mitmekesisuse säilitamiseks, metsade kaitseks kui maa degradeerumise, õhu ja vee saastumise ärahoidmiseks. Tähelepanu alla võetakse ka inimeste hariduse ja terviseprobleemid ning tarbimisharjumuste keskkonnasõbralikumaks muutmisega seotud küsimused. Pikaajalises arenguperspektiivis vaadatuna on Agenda 21 olulisim dokument, mis käsitleb ühiskonna ees seisvaid probleeme ning avab säästva arengu idee. Eesti keskkonnapoliitika: Eesti nüüdisaja keskkonnapoliitika tugineb riiklikele seadustele ja määrustele ning kogu elanikkonna keskkonnateadlikkusele. Eesti keskkonnapoliitika täpsustamiseks on Riigikogu vastu võtnud arvukalt õigusakte nagu mersaseadus, veeseadus, maapõueseadus, ranna ja kaldaseadus säästva arengu seadus, jahikorralduse seadu jt. Agenda21 põhimõtetest lähtudes võttis Riigikogu 1995. aastal vastu Säästva arengu seaduse, mis paneb

Keskkonnapoliitika
thumbnail
14
docx

Keskkonnapoliitika konspekt

(Eestis: Kuressaare, Tartu, Valga jt.) Keskkond ja majandus, majandusmeetmed, saastaja maksab põhimõte. Majanduse mõju keskkonnale : Kasvav tööstus, tootmine, transport, Keskkonnaprobleemide piirideülesus, Surve loodusressurssidele, Negatiivsete välismõjude probleem. Keskkonna (-kaitse ja -korralduse) mõju majandusele : Rangemad keskkonnaregulatsioonid piiravad majandust!? Keskkonnakaitseliste projektide kulukus ja tasuvus pikemas perioodis. Lahendused ja nendega kaasnevad probleemid : Keskkonnapoliitika meetmed/vahendid/instrumendid , Traditsioonilised meetmed, Liikumine paindlikemate ja nö pehmemate uuenduslike meetmete suunas, Meetmete mõju keeruline hinnata, Mõjuvus ja tõhusus, Vajalik globaalne ja ühtsem reguleerimine, Riikide vaheline majanduslik ebavõrdsus ja erinev suhtumine KP probleemidesse ja nende lahendamisse ­ kes peaks tegelema? Keskkonnapoliitika meetmed : Vahendid, instrumendid, mehhanismid KP eesmärkide saavutamiseks.

Keskkonnapoliitika
thumbnail
40
pdf

Keskkonnamõju hindamise protsessi sammud

KMH PROTSESSI SAMMUD: 1. Sõelumine - Kas projektile on kohustus teha KMH, kas me vajame KMH? Millist tüüpi KMH on vajalik? Kõik arenguprojektid ei vaja KMH-d? Paljudel projektidel puuduvad olulised keskkonnamõjud; Sõelumisprotsess määratleb projekte, millel on olulised ebasoodsad keskkonnamõjud. 2. Piiritlemine - Läbivaatuse tähtaeg: Mida on vaja uurida; Mõjutatud ala piirid; Võtmemõjud; Alternatiivid; Ekspertide grupp; KMH plaan k.a. konsultatsioonid ja avalikkuse kaasamine, Tööplaan ja ajakava. 3. Eelhindamine - Taustinformatsioon, tausta olukord; Keskkonna käesolev seisund; Loodusressursside praegune kasutamine, koormused keskkonnale; Võrdlus “0” alternatiiviga; Keskkonna indikaatorite suundumused –trendid; Keskkonna standardid. 4. Alternatiivid - Peavad olema realistlikud ja andma valikuvõimaluse; “0” alternatiiv- null-tegevus, ei tegevusele, projektile, ehitusele; Alternatiiv võib olla suurus, ula

Keskkonnamõjude hindamine ja audit
thumbnail
23
doc

Keskkonnapoliitika eksami konspekt

........................................................ 13 KESKKONNAÕIGUSELE ERIOMASED JOONED:......................................................................................... 13 KESKKONNAÕIGUSE PÕHIPRINTSIIBID:.................................................................................................. 14 VASTUTUS:......................................................................................................................................... 14 EUROOPA LIIDU KESKKONNAPOLIITIKA TAUST:...................................................................................... 14 EUROOPA LIIDU KESKKONNAÕIGUS:..................................................................................................... 14 PEAMISED INSTITUTSIOONID:............................................................................................................... 15 KESKKONNAPOLIITIKA LÜHIÜLEVAADE:......................................................................................

Keskkonnapoliitika
thumbnail
112
pdf

Keskkonnamõju: Strateegiline hindamine

• Head kommunikatsiooni mehhanismid Efektiivse KSH aluselemendid • Selged nõudmised (seadusandlikud alused, administratiivne struktuur, tegevuskavad) • Avalikkuse kaasamise nõuded ja aruanded üldsusele • Selgelt kujundatud protsess, kaasaarvatud peamised etapid • Hea tava juhendmaterjalid • Toetus, abi iga juhtumi juures (era- või valitsusasutuse konsultatsioon) • Rakendamise ja teostamise sõltumatu ülevaade ja analüüs KSH edukuse tegurid • Selged keskkonnapoliitika ülesanded • Keskkonna aruannete hea seisund • Selgelt struktureeritud planeerimisprotsess, taotleja kohusetundlikkus ja usaldusväärsus • Mitmed koostöötavad organisatsioonid • Ülesannete, kriteeriumide ja kvaliteedi standardite võrgustik - et hinnata taotluse vajadust ja põhjendust - et hinnata keskkonna mõjusid (kaod/muutused) • Ressursside kättesaadavus • Juurdepääs vajalikule infole • Üldsuse huvi ja MTÜ-de kaasamine KSH tagab, et:

Keskkonnamõjude hindamine ja audit
thumbnail
18
doc

EMÜ Keskkonnakaitse üldkursuse 2014 eksamiks kordamine

hoolduse ning väärtuslike loodusobjektide säilitamise. Keskkonnakaitse - Keskkonnakaitse on tegevus, mille abil püütakse hoida ja kaitsta keskkonda inimtegevuse negatiivsete mõjude eest. Keskkonnakaitse hõlmab ühiskonna, organisatsioonide ja üksikisikute tegevust, mille eesmärk on inimese vahetu elukeskkonna ja ka looduse kui terviku kaitse elujõulise ning meeldiva keskkonna säilitamiseks. Keskkonnameetmed kujundatakse keskkonnapoliitika abil. Looduskaitse ja keskkonnakaitse määratlus. Looduskaitse – looduskeskne, kk – inimkeskne suhe. Looduskaitseväärtus - Kaitsealune liik, kivistis või mineraal on Eestis looduslikult esinev ohustatud, haruldane, teaduslikku, looduskaitselist, esteetilist või koduloolist väärtust omav taime-, seene- või loomaliik või selle taksonoomiline üksus, kivistis või mineraal, mis on võetud looduskaitse alla. Summaarne looduskaitseväärtus. Liigid + kooslus + maastik

Keskkonna kaitse
thumbnail
12
pdf

Keskkonnamõju hindamise materjal

KESKKONNAMÕJU HINNANG (KMH), (Environmental Impact Assessment): 1. on süsteemse analüüsi ja plaanitava tegevuse keskkonna mõjude hinnangu protsess, selle analüüsi tulemusi kasutatakse planeerimisel ja tegevuse/projekti elluviimisel/rakendamisel. Üldine eesmärk hoida ära, vältida, viia miinimumini oluline keskkonnamõju 2. on kavandatava tegevuse ja selle reaalsete alternatiividega kaasneva keskkonnale avalduva mõju hindamine. Eesmärk on selgitada, hinnata ja kirjeldada kavandatava tegevuse eeldatavat mõju keskkonnale, analüüsida selle mõju vältimise või leevendamise võimalusi ning teha ettepanek sobivaima lahendusvariandi valikuks 3. peab määratlema, kirjeldama, hindama nii otsest kui ka kaudset tegevuse/projekti keskkonna toimet: *Faunale, floorale, pinnasele, veele, õhule, kliimale, maastikule *Elanikkonna tervisele ja heaolule *Kultuuripärandile, materiaalsele varale *Nende teg

Keskkonnamõjude hindamine




Meedia

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun