Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"juhtplokid" - 12 õppematerjali

juhtplokid on programmeeritud nii, et tester saab lugeda selle ahela parameetrid ja rikked.
thumbnail
15
pdf

Autode arvutivõrgud – CAN, VAN, MOST, LIN

juhtmete hulga vähendamiseks ainus võimalus juhtida mööda ühte juhet mitu signaali (Multiplex). Can-bus süsteemis on auto eri paigus asuvatele seadistele lisatud pisikesed juhtplokid (arvutid), mis on omavahel ühendatud võrku. Tänu sellisele süsteemile saab suure juhtmepundi asendada mõne juhtmega. Can- protokolli abil andmete edastamiseks (juhtplokkide omavaheliseks

Informaatika → Arvutivõrgud
102 allalaadimist
thumbnail
14
pdf

CAN võrkude diagnoosimine

6. Mugavussüsteemi CAN-võrgu tööpõhimõte Mugavussüsteemi CAN- võrgu moodustavad: - keskusjuhtplokk - uste juhtplokid - ühendusjuhtmed Võrgu eri osade ühenduskoht. Tulevikus peab selle asukoht olema mõõtmiste hõlbustamiseks kergesti ligipääsetav. Võrgu eri osad on ühendatud paralleelselt. Ühe juhtplokki rikke korral saavad teised juhtplokid endiselt infot vahetada. Keskusjuhtplokk

Auto → Auto õpetus
58 allalaadimist
thumbnail
4
rtf

Auto arvutivõrgud

Võrkudevajadus Kui 1960 aastal oli auto elektrijuhtmete kogupikkus ligikaudu 200 m ja pistikuid oli 200 tk,siis 1995 aastal olid vastavad arvud juba 2000 m ja 1800 tk. Kuna üksikute juhtmete läbimõõtu ja pistikute suurust ei saa vähendada,nii nagu seda on tehtud elektrooniliste seadmetega,siis on juhtmete hulga vähendamiseks ainus võimalus juhtida mööda ühte juhet mitu signaali(Multiplex). Can-bus süsteemis on auto eri paigus asuvatele seadistele lisatud pisikesed juhtplokid (arvutid),mis on omavahel ühendatud võrku.Tänu sellisele süsteemile saab suure juhtmepundi asendada mõne juhtmega. Pingetasemed Siinijuhtmetes eristuvad 1- ja 0-seisund pingetasemete poolest.Puhkepinge,ehk pingetase,mis valitseb juhtmes siis,kui andmeid ei saadeta,vastab seisundile 1. Võnge ehk hälve puhkepingest tõlgendatatakse seisundiks 0. Pingetasemed olenevad siinitüübist ja andmeedastuskiirusest.Lihtsustades võib õelda,et mida

Auto → Auto elektriseadmed
49 allalaadimist
thumbnail
14
doc

Laeva Lastiseade

abil runnerit järele andes kaldale. Töö võib toimuda ka vastassuunas. Poomid võivad olla ka kaideta. Sel juhul varustatakse nad kahe vintsile keritava topenendiga, mille abil saab muuta poomi nurka horisontaalasendi suhtes ja samas ka keerata ümber vertikaaltelje. Vaatame kolme varianti sellist tüüpi poome: Joon. 7.3.5., 7.3.6. ja 7.3.7. 1- topenandi kaldenurga muutmise vints, 2, 9, 18, 19- topenantide vintsile jooksvad otsad, 3, 5, 7, 8- topenantide ülemised juhtplokid, 4- saaling, 6- runneri juhtplokk, 10- liikuv topenandiplokk, 11- traavers, 12- traaversi tõmmits, 13- lastiplokk, 14- runner, 15- haak, 16- poom, 17- poomi pööramise vints, 5 Kapten Rein Raudsalu MNI Loengud Eesti Mereakadeemias Teema 7-3. Koostatud 30.12..2001. Laevade ehitus. Täiendatud 23.11.2004.

Ehitus → Laevade ehitus
43 allalaadimist
thumbnail
20
pdf

Abs Pidurid

pöördumist kuni 720 kraadi ulatuses. Andur saadab signaali juhtplokile sammpingena. Juhtplokk muudab signaali CAN võrgule sobivaks ja saadab võrku, kus seda saavad lugeda kõik teised juhtplokid. Külgsuunalise kiirenduse andur: Külgsuunalise kiirenduse andurina kasutatakse siin HALL andurit, kus on püsimagnet ja selle lähedal vetruva varre otsas HALL- pooljuht element. Anduri tööpõhimõte on järgmine: Kui poolijuht mida läbib vool asetada magnetvälja, võib tekib pooljuhi servade vahel pinge.

Auto → Auto õpetus
143 allalaadimist
thumbnail
23
docx

Automaatkäigukast - automaatkäigukastide liigid, mehaanika, enesediagnoos

käiguvahetuse ja käiguvahetusel kasutatava töörõhu suuruse. Andureid, mille sisendsignaalid lähevad esmalt mootori juhtplokki, nagu näiteks väntvõlli pöörlemissagedus, gaasiklapi asend jne, on täpsemalt käsitletud mootori juhtsüsteeme käsitlevates õppeprogrammides. 4.7.1 Info edastamine CAN võrguga Tänapäeval toimub juhtplokkidevaheline infovahetus läbi CAN võrgu. Juhtplokid saadavad sinna ja võtavad sealt infot digitaalsete infoplokkide- ehk protokollidena. Füüsiliselt kujutab CAN võrk endast juhtplokke ühendavat, tavaliselt kahte ümber üksteise keeratud, kaablit. Info liigub samaaegselt mööda mõlemat kaablit kuid protokollid moodustavad üksteise suhtes peegelpildi. Kui ühel on pinge üleval siis teisel on all ja vastupidi. CAN võrgu korrasolekut ja seal liikuvaid protokolle on võimalik ostsilloskoobiga vaadelda.

Auto → Auto õpetus
209 allalaadimist
thumbnail
28
docx

Auto hooldamine iseseisevtöö

 MOOTORIKÜTUST KULUB VÄHEM  auto püsib hästi teel - SUUREM LIIKLUSTURVALISUS TAGATUD  kerge juhitavus - auto ei "uju"  parem manööverdamisvõime  ühtlane rehvide kulumine - järsud pidurdamised ja rehvide tasakaalustamine ja rehvirõhud on eraldi teemad. Diagnostikaseadmed  Kaasegsetel autodel, traktoritel ja liikurmasinatel on erinevate süsteemide juhtimine teostatud juhtplokkide abil. Juhtplokid võimaldavad süsteemide täpsemat toimimist, arvestades ka süsteemidele mõjuvaid välistegureid. Arvutivõrkude kasutamine autodel, traktoritel ja liikurmasinatel on esitanud ka kõrgendatud nõuded neid teenindava töökoja personalile. Tekkinud on vajadus soetada erinevaid diagnoosiseadmed, tarkvarasid jms., mis nõuavad töökodadelt suhteliselt suuri investeeringuid. Kaasaegne diagnostikaseade maksab umbes 3000 eurot ja lisaks tarkvara litsents ka umbes 600 eurot.

Auto → Autode hooldus
39 allalaadimist
thumbnail
19
pdf

Automaatkäigukastid

millise käiguga sõitu alustatakse. Näiteks neljakäigulisel käigukastil: Winter + D. Auto alustab liikumist 3. käiguga. Winter + 2. Auto alustab liikumist 2. käiguga ning käiguvahetust ei toimu (ei suuremale ega ka väiksemale käigule). 34. Mida tähendab "autojuhi sõidustiiliga kohanev programm"? Mõnedel täiustatud käigukastidel on Sport ja Economy valikuvõimalused asendatud autojuhi sõidustiiliga kohaneva programmiga. Need juhtplokid jälgivad autojuhi sõidustiili ja arvutavad antud tingimustele sobivaima käiguvahetushetke. Nendel programmidel ei ole kindlat käiguvahetushetke vaid see arvutatakse nn. "pehme loogika" (fuzzy logic) abil. 12 13 35. Millistel sõidutingimustel on kõige paremini tunda Sport- ja Economy- reziimide erinevused?

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
115 allalaadimist
thumbnail
16
doc

Nimetu

deshifreeritakse tootjapoolt ettenähtud tabelis konkreetseteks ja spetsiifilisteks vigadeks ära. Juhtarvuti läheb automaatselt avariireziimi väikseimagi vea tõttu, mille korral juht ei pruugi arugi saada, kas midagi on autoga valesti. Tihtipeale on avariireziimi tunnusteks langenud võimsus, suurenenud kütusekulu või hoopis raskemate vigade korral mootori seiskumine või mitte käivitumine. 2.2 Erinevused Olenevalt mootori tüübist, käigukasti tüübist on ka erinevad juhtplokid. Isegi erineva lisavarustuse korral võib olla juhtajudes teatud erinevused. (nt. elektroonilise stabiilsuse kontrolli seadega (ESC) auto aju on ettenähtud töötama koos elavhõbeda anduri ja iga ratta kohal oleva ABS anduriga, kui aga samasugusel autol aga ilma ESC-ta on hoopis erinev aju) Erinevused bensiinimootori ja manuaal käigukasti ning bensiinimootoriga automaat käigukastiga autode vahe on see, et automaat käigukastide jaoks on uuematel autodel oma

Muu → Baaskursus
35 allalaadimist
thumbnail
34
docx

VALGUSTUS TÖÖKOHAS

Kahjuks on ka paljudes kohtades viimasest remondist juba kümmekond aastat mööda saanud ja tookordsed odavad päevavalguslambid on jõudnud oma eluea lõppu. Nii nad siis mürisevad ja värelevad seal lagedes, rikkudes töötajate silmi ja närve. Valgustuse planeerimine jäetakse sageli viimaseks etapiks ja püütakse selle pealt kokku hoida nii palju kui võimalik, seega kasutatakse kõige odavamat lahendust, millega saada töökohale nõutud 500 lx. Ehk kasutatakse luminofoorlampe, millede juhtplokid on odavamast kategooriast ja pikaajalisel ruumis viibimisel tekitavad töötajates väsimuse ja sellega seonduvalt ka töövõime languse. 4 Valgustuse langemise suund / hajutatus töökohal Oluline on, et tööpinna valgus ei langeks lauale vaid kitsalt suunatuna, täites vaid numbrilise normi. Kui osa valgusest saab peegelduda tööruumi laest rippvalgusteid kasutades ja seintelt, on lõpptulemus palju meeldivam, sest ei teki kontraste töökoha ja ümbritseva vahel

Ergonoomika → Ergonoomika
31 allalaadimist
thumbnail
142
pdf

Aruanne mv TransDistinto

2) Rootori rumm 3) Paller 4) Töölabad 5) Stopper- piirajad 6) Lõpplülitid 7) Juhtplokid 8) Hüdropump 9) Paisupaak Laba-pöördhüdromootori silindrilises keres asub kahe töölabaga rootor. Töölabad ja kaks kere siseseinale kinnitatud labade liikumise mehaanilist piirajat moodustavad neli õlikambrit: kaks madalsurve ja kaks kõrgsurvekambrit. Rootori rumm on kinnitatud palleri koonusele ja liigub

Mehaanika → Masinamehaanika
28 allalaadimist
thumbnail
62
odt

Teedemasinate juhtimine ja hooldus

2. seisupidur, diferentsiaali lukk, juhtimine, pidurikontuur 3. kaitseb tööraami küljenihutussilindrit ja hõlma vasakpoolset tõstesilindrit vigastuste eest 4. kui tööraami küljenihutussilinder puutub vastu piirdehooba, annab hoob liikumise edasi käigupiiramisklapile, mis kõrvaldab juhthüdrosüsteemis vastavatelt jagajatelt rõhu 5. kaitsta tööraami konstruktsiooni takistusele sattumisel vigastumise eest. 6. Tõstesilindrite küljes juhtplokid, hüdroakud, juhtpuldid 7. Töötera rõhumisjõudu teepinnale vähendatakse kunstlikult rõhuakust rõhu lisamisega hõlma tõstesilindri alapoolele 8. Töötera rõhumisjõudu teepinnale vähendatakse kunstlikult rõhuakust rõhu lisamisega hõlma tõstesilindri ülapoolele 9. rõhufiltri ja tagasivoolufiltri vahetus 10. Ühenda tööriistadega kaasasolev manomeeter höövli vasakul poolel, kabiini all oleva manomeetri ühendustutsiga. Rõhk peab olema u 2500..

Ehitus → Teedeehitus
134 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun