Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Elektrimootor (2)

5 VÄGA HEA
Punktid
Elektrimootor #1
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 1 leht Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2008-05-18 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 44 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 2 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Tintz Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
10
docx

Alternatiivenergiate kasutamine liikuritel

Isegi, kui päikesepaneelid oleksid tunduvalt tõhusamad, kui nad on praegu, ei oleks nende abil ikkagi võimalik sõita veel rahuldavat teepikkust. Elektriauto Elektriauto kasutab liikumiseks ühte või mitut elektrimootorit. Järgnevalt toon välja elektriautode eelised ja puudused. Elektriauto eelised: · auto ise ei saasta keskkonda · müra on väiksem · auto kiirendus on parem · ei vajata käigukasti · energiakulu ja energia maksumus on väiksemad · elektrimootor on väga lihtne ja töökindel · mootori kasutegur ulatub 90 protsendini · mootor käivitub mis tahes välistemperatuuri juures · mootori kiirus ja moment on kergesti juhitavad · elektrimootori maksimaalne moment on kaks-kolm korda suurem nimimomendist, st vajaduse korral saame suure kiirenduse · enamiku auto kineetilisest energiast saab pidurdamisel tagastada akusse · liiklusummikus elektriauto ei vaja energiat ega saasta keskkonda

Autoõpetus
thumbnail
20
docx

ENERGIAALLIKAD MAISMAATRANTSPORDI ARENGUS

20. sajandi saabumisel oli 38% ameerika autodest elektriautod. Elektriautode müügi tipp oli 1912. aastal. Seoses odava nafta üleküllusega jäid elektriautod tagaplaanile. 1970. aastatel toimunud ülemaailmne energiakriis suurendas taas üldsuse huvi elektriautode vastu (5). Elektriauto plussid: auto ei saasta keskkonda, väiksem müra, ei vaja käigukasti, väike energia- ja sõidukulu (15 kWh/100 km ehk u 1 /100 km), elektriauto ei vaja liiklusummikus energiat ega saasta keskkonda, elektrimootor on lihtne ja töökindel, suur mootori kasutegur, auto pidurdamiseks muudetakse mootor generaatoriks ja auto liikumisenergia muundub akude laadimiseks sobivaks elektrienergiaks, võimalus autot kodus laadida, väiksemad ülalpidamiskulud Elektriauto miinused: väike sõiduulatus (eriti talvisel ajal), ajakulu aku laadimisel, auto hind, mudelite valik, aku maksumus ja tööiga (7; Lisad 14.). Elektrironge hakati kasutama 19. sajandi lõpul. Augustis 1883 avati elektriraudtee Brightonis

Ajalugu
thumbnail
44
docx

Elektriautod

............................................. 19 VIIDATUD ALLIKAD..................................................................................................... 20 2 SISUKORD SISSEJUHATUS............................................................................................................. 3 1. ELEKTRIAUTODE EHITUS....................................................................................... 4 1.1. Elektrimootor.................................................................................................. 4 1.2. Mootorikontroller............................................................................................ 5 1.3. Aku................................................................................................................. 5 2. TEHNILISED NÄITAJAD........................................................................................... 7 3

Automehaanika
thumbnail
10
doc

Elektrotehnika kordamisküsimused ja vastused

· Sagedusmuunduri eeliseks on asjaolu, et teda on lihtsam ekspluatatsioonis parandada kui alalisvoolumootorit. · Transformaator töötab efektiivselt kui ta on koormatud vähemalt 35 ­ 55 % nimivõimsusest. · Transformaator töötab maksimaalse efektiivsusega kui mittekoormus ­ ja koormuskaod on omavahel võrdsed. · Nii kaua, kui meil on elektrit, nii kaua töötavad ka elektriseadmed. · Pole vaja muretseda, et elektrimootor lõpetab töötamise millegi lõppemise puhul nagu on seda näiteks patarei. · Elektrimootorite tehnoloogia areneb pidevalt ja seega muudab inimeste elu märgatavalt lihtsamaks ja mugavamaks. Elektrimootorite puudused: · Asünkroonmootori omadused halvenevad pärast mähiste remonti ­ need hakkavad rohkem reaktiivenergiat tarbima. · Suure kasuteguriga mootorid on kallimad kui standardmootorid ja neid on soovitav

Elektrotehnika
thumbnail
162
pdf

Täiturmehanismid, ajamid, mootorid

Seade, mis moodustab juhttoime u nimetatakse kas juhtseadmeks või ka regulaatoriks. Süsteemile avaldavad mõju sisendid, mis pärinevad väljast poolt süsteemi. Nendeks sisenditeks on seadesuurus s, mis määratleb mida süsteemilt soovitakse ning häiringud nx, mis segavad süsteemi talitlust. Seega alustades kirjeldamist juhtimisobjektist ehk seadmest või protsessist, mida juhtida soovitakse, siis nagu nimigi ütleb on üks komponentidest juhitav seade, näiteks elektrimootor. Sellele seadmele mõjuvad nii juhttoimed kui ka häiringud, mille tulemusena muutub juhtimisobjekti väljund ehk protsessi tulemus. Selleks, et tulemust kontrollida, peab seda mõõtma, mistõttu kuulub juhtimisobjekti koosseisu ka mõõteaparatuur ehk sensor, millele mõjuvad sõltuvalt ehituslikest omapäradest kas juhuslikud või süsteemsed vead. Juhuslikuks veaks võib olla temperatuuri mõju, väliste väljade olemasolu vms. Süsteemsed vead on tingitud aga mõõteriista täpsusest.

Energia ja keskkond
thumbnail
30
doc

Sissejuhatus autotehnikule

Sissejuhatuseks Soojusmasinad on masinad, mille ülesandeks on muuta soojusenergia mehaaniliseks tööks. Tänapäeval võib neid kohata kõikjal meie ümber ning igas eluvaldkonnas: tööstuses, põllumajanduses ja transpordis. Nad teevad inimeste eest ära palju tööd ja nad hoiavad kokku meie aega. Samuti teevad soojusmasinad ära palju rohkem tööd kui ükski inimene seda suudaks. Energiat saadakse põhiliselt kivisöe, nafta ja gaasi põletamisel. Umbes 90% maailma energiatoodangust saadakse sellel teel. Kütuse siseenergia muutmine mehaaniliseks energiaks on tänapäeval üks masinate põhilisi ülesandeid. Mehaanilist energiat võib aga kasutada mitmetel teistel eesmärkidel, näiteks muudetakse seda elektrienergiaks elektrijaamades, kus kasutatakse kütust näiteks turbiinide ringiajamiseks. Soojusmasinad on tähtsal kohal meie ühiskonnas. Aja möödudes on see tähtsus kasvanud. Tänapäeval oleks raske ette kujutad

Auto õpetus
thumbnail
16
docx

Laeva jõuseadmete ehitus motoristile

Kütus võetakse põhjatankidest settetanki ja selles setitatud kütus tõstetakse separaatori abil üles. Vesi surutakse tsentrifugaal separaatorist läbi, sest tavalised filtrid vett kinni ei pea. Tiguülekandega pannakse tsentrifugaalseparaator tööle läbi elektrimootori. Tigureduktor on separaatori ja elektrimootori vahel, et tõsta pöörete arvu,sest separaator käib tunduvalt kiiremini. Reduktor laseb separaaatori tööle panna madalatel pööretel, sest muidu ei suudaks elektrimootor seda tööle panna. Näieks kui elektrimootor töötab siis ta teeb 3000 pööret üldiselt, siis separaator teeb umbes 6000+.Separaatori sees on nagu plekk taldrikud, milles on augud ja kütus tulebsellest läbi. Kui separaator töötab, siis raskemad osad lähevad väljapoole ja solk kütus väljub ülevalt poolt mööda üht kanalit pidi ja teisest kanalist väljubpuhas kütus Tootlikus võib olla kuni 1,5 tonni kütust või tunduvalt enamgi. 38.Leektemperatuur - madaliam temp

Laevamehhanismid
thumbnail
22
doc

Autod - Traktorid 1 eksamiküsimused koos vastustega

kandevõimega 4,5 t ja liikumiskiirusega 4km/h. 1885.-1886. aastal C. Benz ja G. Daimler sisepõlemismootoritega autode ehitamine. 19. sajandi lõpus autotööstus prantsusmaal, saksamaal, ameerikas ja suurbritannias. 20. sajandi alguses Hendri Ford rajas autode konveiertootmise. 1924. diiselmootori areng, 1936. aastal diiselsõiduauto, 1950. aastal gaasturbiinauto, 1959. aastal wankelmootoriga auto. Auto arenguperioodid: 1700 ­ 1860 jõuallikaks aurumasin või elektrimootor. 1860 ­ 1900 sisepõlemismootori läbimurdeaeg. 1900 ­ 1920 autotööstuse rajamine. 1920 ­ 1940 kaasaegse auto kujunemine. 1940 ­ 1960 auto tehniline areng. 1960 ­ 1980 auto ohutuse areng. 1980 ­ 2000 areng ökonoomsuse suunas ­ materjali ja energiakulu vähendamine, elektronjuhtimine. Peamised autoarengutegurid 21 sajandil: 1) Nafta ja mootorikütuse hinnatõus 2) Keskkonna saastatuse kasv ja karmistuvad saastenormid 3) Infotehnoloogia areng

Autod-traktorid i




Kommentaarid (2)

bacardi92 profiilipilt
bacardi92: tänud
22:32 14-04-2009
rivojo profiilipilt
rivojo: tänud
09:47 04-03-2011



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun