Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Daniel Leonard Everett (0)

1 Hindamata
Punktid

Lõik failist

Daniel Leonard Everett (1951)
  • Kirjanik ja keeleteadlane , kõige paremini tuntakse teda kui piraha rahva ja keele uurijat.
  • Huvitavad faktid varasest elust: kasvas üles Mehhiko piiri ääres; isa oli oma teiste ametite (ehitustööline, mehaanik) kõrvalt ka väikest viisi kauboi , ema ettekandja ; Daniel mängis rokkbändis (11.a kuni 17.a), kuni tutvus misjonäride Al & Sue Grahamga ning hakkas kristlaseks; 18-aastaselt abiellus nende misjonäride tütrega ( Karen Grahamiga)
  • Haridus : 1975 sai välismisioonide (Foreign Missions ) diplomi Chicago Moody Bible Institute’ist; registreeris end koos Kareniga SIL’i (  Summer Institute of Linguistics – seal õpetatakse misjonäridele keeleteadust, et nad oskaksid piiblit erinevatesse keeltesse tõlkida), Daniel oli keeleliselt väga andekas ning teda kutsuti õppima piraha keelt (eelneva 20ne aasta jooksul polnud keegi seda veel selgeks saanud, väidetavalt); 1978.a jätkas piraha keele õpinguid Brasiilias Capinase Riiklikus Ülikoolis ( State University of Campinas)
  • 1977.a kolis naise ja kolme lapsega Brasiiliasse (kui oli saanud SIL’is neli kuud džunglitreeningut ja kolm semestrit igasugust lingvistilist stuffi); seal õppisid aasta portugali keelt ning siis kolisid elama Amazonase madalikus oleva Maici jõe suudmesse.
  • D.Everetti raamat „Don’s sleep , there are snakes “: Daniel läks piraha hõimu juurde kui misjonär. Selleks, et neid uurida tuli tal nendega palju aega koos veeta. 1980 veetis ta koos perega pirahade juures peaaegu terve aasta. Daniel leidis, et tegu on äärmiselt leidlike inimestega, kes saavad väga vähesega džunglis hakkama. Ta töötas koos nendega ning nad said sõpradeks. Kuid samal ajal pidas Daniel meeles, et tema töö pirahade juures on tõlkida piibel nende keelde ning neile oma usku tutvustada. Ühel ööl rääkis Daniel pirahadele, et tema kasuema tegi enesetapu ning, et see juhatas ta (Danieli) Jeesuse juurde. Pirahadele ei avaldanud see muljet, nende arust oli see väga rumal tegu. Samuti ei saanud pirahad aru, kuidas Daniel saab edasi anda oma jumala sõnumit, kui ta teda kunagi näinud pole, seega ei huvitanud pirahasid ükski lugu Danieli jumala kohta. See pani Danieli mõtlema oma eesmärkidele pirahade seas. Ühel päeval andsid pirahad Danielile teada, et nad nagunii ei võta kristlust omaks, aga nad soovivad, et Daniel nende usku astuks. Daniel pidas oma naisega nõu ja nad otsustasid, et enne otsuse tegemist käivad nad esimest korda viie aasta jooksul USAs. Jõudes tagasi Brasiiliasse, läksid nad teise grupi pirahade juurde ning seekord oli Danielil kaasas pirahade keelde tõlgitud Markuse evangeelium (salvestatud kuhugi kassetile). Pirahad kuulasid seda, aga lähemal uurimisel selgus, et nad kuulasid vaid kohta, kus Ristja Johannesel pea maha raiuti. Siis sai Danielile selgeks, et tema usk ei suuda pirahadele muljet avaldada, kuna pirahada pole eksinud ja seega pole vaja neid ka päästa. See kõik pani Danieli enda kahtlema tema usus. 1980ndate lõpus tõdes Daniel, et ta ei usu enam millessegi üleloomulikku. Selle tõdemusega purunes ka tema pere. Daniel ütleb, et andis pirahadele oma nooruse. Ta saab elule ja surmale otsa vaadata sügava rahuloluga ilma, et peaks muretsema taeva või põrgu pärast ja on pirahadele tänulik kuni päevani, mil ta sureb .
Daniel Leonard Everett #1 Daniel Leonard Everett #2
Punktid 10 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 10 punkti.
Leheküljed ~ 2 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2014-01-03 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 1 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor Kristiina v Õppematerjali autor

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
94
doc

Läti ajalugu

Oli ilmaliku võimu kandja ja pühaliku võimu kandja.Albert sõlmis lepingu mille 1/3 läksid ordu valdusesse,kõikidest nendest maadest mis veel ristitakse. Albert vajas ka endale isiklikult ustavaid sõjamehi,selleks hakkas ta ülejäänud 2/3 maast andma välja läänt, muretses läänimehed. Esimene väljaantud läänid oli Üksküla linnused ja selle ümber paikenenud livlaste maad, sealt sai alguse hiljem tuntud Üxküllide aadlisuguvõsa. Teine kes said rüütel Daniel kelle käsutusse läks Lievarde.Selleks et suurenda kiriku võimu ja kinlustada preestrite järelkasvu selleks rajasid Albert ja Theo koos Baltimaade esimese kloostri Väinajõe suudmesse. Nõudsid tegevused aega,pidev sõjategevus liivirahvaga ikka. 1206 tundus saksalaste võim liivimaal üsna tugev aga jälle Holmi liivlaste vanem Ako planeeris suuremat vastuhakku kristlaste vastu ,sõlmis lepingud ka koiva liivlastega,otsis toetus latgalitel,semgalitel ja venevürstidest

Ajalugu
thumbnail
29
docx

Maailma religioonide võrdleva analüüsi kõik kordamisküsimused

Tallinna Tehnikaülikool Majandusteaduskond Rahvusvaheliste suhete instituut Rahvusvaheliste suhete ja politoloogia õppetool Õppejõud Jüri Raudsepp, PhD Religiooniteooria üldmõisted I 1. Mis vahe on kahel mõistel "maailmareligioonid" ja "maailma religioonid" ? Maailmaareligioonid ­ usundid, mida pooldavad üle 100 miljoni inimese maailmas (nt kristlased, islamiusulised jt) Maailam religioonide ­ kõik maailmas eksisteerivad religioonid 2. Millised usundid kuuluvad aabrahamlike religioonide perekonda? Judaism, kristlus ja islam 3. Millisest ladinakeelsest sõnast pärineb mõiste "kultuur"? cultura 4. Missugused kolm komponenti moodustavad kultuuri ja kellelt see kultuuri mõiste määrang pärineb? Teadus+kunst+religioon=kultuur Pärineb: N.Roerich 5. Milline kultuuri kolmest komponendist on ajas kõige püsi

Kultuur
thumbnail
80
pdf

03Sisu481 560

Laanes, avaartikkel_Layout 1 29.06.12 12:32 Page 481 Keel ja 7/2012 Kirjandus LV aastakäik EEsti tEadustE akadEEmia ja EEsti kirjanikE Liidu ajakiri Vaba mees bornhöhe „Tasujas” Kultuurimälu, rändavad vormid ja rahvuse rajajooned EnEkEn LaanEs u urides rahvusliku liikumise aegse jutukirjanduse mõju kaasaegsetele ja hilisematele lugejatele, vahendab august Palm oma 1935. aastal ilmu- nud artiklis jaan roosi meenutuse Võnnu lahingus hukkunud mehest, kelle taskust olevat leitud „tasuja” (Palm 1935: 171). Lugu mehest, kes võitleb Landeswehri sõjas, taskus raamat jüriöö ülestõusust, illustreerib kultuurimälu uurija ann rigney väidet, e

Kategoriseerimata
thumbnail
49
pdf

Keskaeg - kirik

Kirik Ristiusu saamine Rooma riigiusuks. Ristiusu saamine Rooma riigiusuks sai alguse 313.aastal, kui keiser Constantinus Suur andris läbi Milano edikti kristlastele tegutsemisvabaduse. 430.aastal keelati impeeriumi idaosas templites paganlikud ohverdamised ja nende ebausuline petteusk ning 342.aastal laienes see edikt kogu impeeriumile. 346.aastal keelati avalikud ohverdamised ning kriminaliseeriti paganlike pühade tähistamine. Paavsti primaat - paavsti võim kiriku ja ilmaliku maailma üle. Esialgu oli Rooma piiskop teiste piiskoppidega võrdne. Alates 325 oli ta Lääne-Rooma patriarh (ülejäänd 3 patriarhaati olid idas). 389-nendail Theodosius Suur tunnustab Rooma piiskoppi kiriku kõrgeima autoriteedina (oluline paavsti ja Peetruse sarnasus). Paavst Leo I (440-461) on primaadi alusepanija. 445 Lääne-Rooma keiser tunnistab, et paavst on kiriku juht. Alates 451 Chalkedoni kirikukogu vaidlused Konstantinoopoliga, kes ei tunnista paavsti ülemvõimu. V-VI sajandini kujuneb v?

Keskaeg
thumbnail
87
doc

Filosoofia materjale

Feminism. Esteetika kui poliitika. 36. Feminism ja teooriad. Feminism ja dekonstruktsioon. Feminism ja psühhoanalüüs. 37. Karl Marx 38. Marksistlik esteetika. Ideoloogia ja kunsti vahekorrad. Adorno esteetika individuaalsuse kaitsel. Foucault. Bourdieu. 39. Eagleton ja Jameson. Postmodernism kui hilise kapitalismi kultuuriline pealisehitus. Frankfurdi koolkonna uusimad teoreetikud. 40. Individualism ja kapitalismi kultuurilised vastuolud. Daniel Bell. Charles Taylor 41. Utopism ja visionäärid. Morus ja Campanella. Toynbee ja Spengler. Kapitalismi probleemid. Globaliseerumine. 42. Kuidas muutsid kunsti tegemise ja vastuvõtmise praktikaid strukturalism ja semiootika. Poststrukturalism. Dekonstruktsioon. 43. Postmodernism. Teooriad. Hüperreaalne kogemus. LyotardI lõppematu avangardi kontseptsioon. 44. Pragmatism. Peirce, James. Richard Rorty. 45. Analüütilise filosoofia juured

Filosoofia
thumbnail
16
doc

Kirjanduse eksam 10. klass

Kirjanduse Eksam 2013 1) Homerose eeposed ,,Ilias" ja ,,Odüsseia" . Eepose mõiste. Eepos ­ suur eepiline värssteos, lugulaul, mis kujutab maailma loomist, jumalate ja kangelaste vägitegusid, müütilisi või tegelikke ajaloosündmusi, looduskatastroofe. Vanimaid säilinud eeposi on sumerite "Gilgames", india "Mahbhrata" ning Vana-Kreekast pärit Homerose koostatud "Ilias" ja ,,Odüsseia" . Eesti rahvuseepos on ,,Kalevipoeg" , Lätis ,,Karutapja" , Soomes ,,Kalevala" ."Ilias" on vanakreeka eepos, mille autoriks peetakse traditsiooniliselt pimedat Joonia laulikut Homerost. Ilias on üks väheseid säilinud kirjandusteoseid, mille tegevus toimub pronksiajal. Laulude praegune kuju pärineb allikatest, mis on kirja pandud 7.-6. sajandil eKr, tekstide aluseks arvatakse olevat aga palju vanem suuline traditsioon. Sõnavara erinevusi ja sarnasusi kirjeldav mudel näitas, et "Ilias" pärineb ligikaudu aastast 762 eKr. Iliase tegevus toimub Trooja sõja 10. aastal. Eepos räägib ahhailas

Kirjandus
thumbnail
25
doc

Religioon õhtumaises kultuuris

1 RELIGIOON ÕHTUMAISES KULTUURIS ÕHTUMAISEST KULTUURIST: Õhtumaise kultuuri kolm komponenti on Vana-Kreeka, Vana-Rooma ja kristlus. Roomlased levitasid tsivilisatsiooni läänemaailma. Nende riigikorraldus töötas väga hästi, see tõi kaasa arusaama inimkonna ühtsusest. Kuigi roomlased tegid väga suurt vahet roomlaste ja barbarite vahel, arvati inimkond siiski ühtne olevat. Kristluse rüpest kasvas välja modrene teadus. Õhtumaa on peamiselt valgenahaliste protestantide poolt loodud maa. Kuhu kuulume siis meie? Nõukogude ajal oli siin õigeusu tsivilisatsioon, kuid ka siis kandsis eestlased endas loosungit: olgem eurooplased, aga saagem ka eurooplasteks. Läänemaise tsivilisatsiooni ja õigeusu tsivilisatsioon piir on Narva jõel. Idamaade aladelt laenatakse arusaam, et riigi valitseja on jumalikustatud olend. Kui Lääne- Rooma riik laguneb, hakkab seda ideed kandma kirik. Paavst Nikolaus kuulutas e

Religiooniõpetus
thumbnail
69
doc

Suuline exam

1. Kristjan Jaak Peterson (18011822) 18. sajandi lõpus toimunud Suure Prantsuse revolutsiooni mõjul oli muutumas kogu Euroopa vaimuilm ja ühiskond. Senine seisuslik ühiskonnakorraldus hakkas murenema, seisuse asemel tõusis 19. sajandi jooksul määravaks inimesi liitvaks kategooriaks rahvus. Kui K. J. Peterson sündis, oli saksa kirjanduse suurkujusid Johann Wolfgang Goethe saanud 52aastaseks, Venemaal hakkas oma esimesi lauseid ütlema poolteiseaastane Aleksander Puskin, hilisem sädelev poeet, ning Inglismaal omandas tulevane ,,romantismi deemon" ja ajastu kirjandusmoe kujundaja Georg Gordon Byron koolitarkust. Eestlase K. J. Petersoni luuletused aga nägid trükivalgust alles 20. sajandil, rohkem kui sada aastat pärast autori sündi, kui need ilmusid kirjandusliku rühmituse ,,NoorEesti" albumites ja ajakirjas. Enne Petersoni värsiloomingu avaldamist oli Gustav Suits kirjutanud selle kohta ülistava artikli peal

Kirjandus




Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun