Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse

Autod Traktorid II labor 6 (1)

3 HALB
Punktid

Lõik failist

Ülesanne 6 Autod ja traktorid II
Sõiduki kiirendus TA III
Martin Leopard
1. Sõiduki mark: BMW520i 92kW pre 1996 a
2. Valida arvutusteks vajalikud lähteandmed kooskõlas valitud sõidukiga ja ülesande tingimustega. Mootori effektiivvõimsus Pe := 92 kW Pe ma := 1730 kg Auto mass
:= 0.88 Liikumistee haardetegur
:= 0.013 Veeretakistus kg := 1.202 Õhutihedus 3 m
M := 190 N m Mootori moment 4200 rpm juures
Auto lauppinna pindala H := 1.801m kõrgus laius B := 1.435 m
2 A := 0.8 H B = 2.068 m
Õhutakistustegur
cd := 0.4
2 Õhutakistus ( ) ( FL v , v0 := 0.5 cd A v + v0 ) Mäetakistus Kaldenurk := 0 deg
FSt := ma g sin( )
Inertsi koefitsent
i 1 := 3.58 i1 - ülekandearv esimesel käigul 648 mm r := = 0.324 m rehvi raadius 2
km := 1.16 saadud arvu sain tabelist
3. Arvutada võimsustarve sõiduki liikumisel a. Asulateel asulas lubatud kiirusega i 3 := 1.32 km va := 50 hr
Õhutakistus 2 ( ) ( FL v , v0 := 0.5 cd A v + v0 ) Mäetakistus Kaldenurk := 0 deg
FSt := ma g sin( )
Inertsi koefitsent
648 mm r := = 0.324 m rehvi raadius 2
km := 1.04
Takistus FW koosneb veeretakistusest FRO ja õhutakistusest FL Veeretakistus FRO := ma g = 220.552 N
( ) FW := FRO + FL va , 0 = 316.431 N
Võimsustarve asulateel on leitav
Pa := FW va = 4.395 kW
b. Maanteekiirusel (sõidetakse viienda käiguga) i 5 := 0.81 km vl := 90 hr
Takistus FW koosneb veeretakistusest FRO ja õhutakistusest FL ( ) FW := FRO + FL vl , 0 = 531.201 N
Võimsustarve maanteel on leitav Pm := FW va = 7.378 kW
c. Kiirteel (sõidetakse viienda käiguga) i 5 := 0.81
km vk := 180 hr
Takistus FW koosneb veeretakistusest FRO ja õhutakistusest FL 3 ( ) FW := FRO + FL vk , 0 = 1.463 × 10 N
Võimsustarve kiirteel on leitav
Pk := FW vk = 73.157 kW
d. Möödasõidul maanteel (sõidetakse viienda käiguga i 5 := 0.81 km vmm := 110 möödasõidu kiirus hr
Inertsijõud m a := -0.162 kiirendus 2 sec
Fi := km ma a
Takistus FW koosneb veeretakistusest FRO ja õhutakistusest FL ja inertsijõust
3 ( ) FW := FRO + FL vk , 0 + Fi = 1.172 × 10 N
Võimsustarve möödasõidul on leitav
Pmm := FW vmm = 35.801 kW
4. Kui suure osa mootori efektiivvõimsusest moodustab võimsustarve erinevatel liikumisreziimidel
Pa a. Asulas Asula := = 4.777 % Pe Pm b. Maanteel Maantee := = 8.019 % Pe
Pk c. Kiirteel Kiirtee := = 79.519 % Pe
Pmm d. Möödasõidul Möödas6it := = 38.914 % Pe
x := 1 y := 2 z := 3 s := 4 w := 5
1
Asula 0.8 Maantee Kiirtee 0.6
Möödas6it 0.4 100% 0.2
0 0 2 4 6 x , y , z, s , w
Diagrammilt on näha, et kõige suuremvõimsustarve on kui sõita kiirteel ja vähim kui sõita asulas sõites.

Autod Traktorid II labor 6 #1 Autod Traktorid II labor 6 #2 Autod Traktorid II labor 6 #3 Autod Traktorid II labor 6 #4 Autod Traktorid II labor 6 #5
Punktid 100 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 100 punkti.
Leheküljed ~ 5 lehte Lehekülgede arv dokumendis
Aeg2011-02-22 Kuupäev, millal dokument üles laeti
Allalaadimisi 40 laadimist Kokku alla laetud
Kommentaarid 1 arvamus Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
Autor capirossi112 Õppematerjali autor
Sõiduki kiirendus

Sarnased õppematerjalid

thumbnail
4
pdf

Autod Traktorid II labor 5

Ülesanne 5 Autod ja traktorid II Sõiduki kiirendus TA III Martin Leopard 1. Sõiduki mark: BMW520i 92kW pre 1996 a 2. Valida arvutusteks vajalikud lähteandmed kooskõlas valitud sõidukiga ja ülesande tingimustega. m g = 9.807 M := 1730kg := 0.88 ülekande effektiivsus 2 s 3

Autod traktorid ii
thumbnail
15
doc

Diisel

1. 4- ja 2-taktilise diiselmootori ringprotsessid, Kuna sisselaskeklapp (klapid) avaneb enne ÜSS-u , toimub Ülelaadimiseta (sundlaadimiseta ) mootorite täiteaste avaldub arvutuslik ja tegelik indikaatordiagramm. põlemiskambri läbipuhe ( nn. klappide ülekate ). valemiga SPM ringprotsesside arvestus. v = / ( - 1)* Pa / P0 * T0/Ta * 1/ (r+1) Erinevalt teoreetilistest ringprotsessidest saadakse tegelikus 2-TAKTILISE MOOTORI TEGELIK Kui mootor on ülelaadimisega (sundlaadimisega ),siis parameetrite sisepõlemismootoris soojust kütuse põletamisel kolvipealses INDIKAATORDIAGRAMM P0 ja T0 asemele pannakse ülelaadimise õhu pa

Abimehanismid
thumbnail
181
doc

A.Palu mootorratta raamat

ARSENI PALU EHITUS, EKSPLUATATSIOON SÕIDUTEHNIKA «Valgus» · Tallinn 1976 6L2 P10 Retsenseerinud Uve Soodla Kääne kujundanud Bella G r o d i n s k i Raamatu esimeses osas kirjeldatakse meil enamlevi- nud mootorrataste, motorollerite ja mopeedide ehi- Eessõna tust ning töötamist. Teises osas käsitletakse kõigi nimetatud sõidukite hooldamist ja rikete otsimist- Mootorrattaid (motorollereid ja mopeede) käsutatakse kõrvaldamist Kolmandas osas antakse nõu õige ja peamiselt isiklike sõidukitena. Nad säästavad aega igapäe- ohutu sõidutehnika õppimiseks. vastel tarbekäikudel, võimaldavad huvitavalt veeta nädala- Raamat on mõeldud kõigile, kes tunnevad huvi

Füüsika
thumbnail
200
doc

Masina osadest ja kontroll

pinge mis kõigub +1 (lahja segu) ja -1 voldi(rikas segu) vahel. Selline lambdaandur on kasutusel lahjasegumootoritel ja anduri töötemperatuur on kuskil 750 kraadi ja selline olukord saavutatakse paarikümne sekundiga kuna anduri kütmise teeb ära sisseehitatud küttekeha. Osadel autodel on katalüsaator aga lambdaandurit ei ole tehase poolt. Sellised masinad omavad siis passiivset katalüsaatorit (autodatas tähistatakse U­KAT) Tihti omavad sellised autod diagnostika toru mille kaudu saab heitgaase analüüsida enne katalüsaatorit. Siis saab meistrimees reguleerida heitgaasi CO% õigeks enne katalüsaatorit mis on tavaliselt 0,5-1,5. Võrreldes CO% väärtuseid mõõtetorust ja summutaja otsast, on võimalik hinnata passiivse katalüsaatori korrasolekut. KATALÜSAATORI TÖÖ PÕHIMÕTE. Katalüsaatori põhimaterjal on AL2O3 ja kujutab endast keraamilist ainet mille sisse on tehtud kanalid mis

Masinamehaanika
thumbnail
109
doc

Füüsikaline maailmapilt

Füüsikaline maailmapilt (II osa) Sissejuhatus......................................................................................................................2 3. Vastastikmõjud............................................................................................................ 2 3.1.Gravitatsiooniline vastastikmõju........................................................................... 3 3.2.Elektromagnetiline vastastikmõju..........................................................................4 3.3.Tugev ja nõrk vastastikmõju..................................................................................7 4. Jäävusseadused ja printsiibid....................................................................................... 8 4.1. Energia jäävus.......................................................................................................8 4.2. Impulsi jäävus ...............................................................

Füüsikaline maailmapilt
thumbnail
937
pdf

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat

Erakorralise meditsiini tehniku käsiraamat Toimetaja Raul Adlas Koostajad: Andras Laugamets, Pille Tammpere, Raul Jalast, Riho Männik, Monika Grauberg, Arkadi Popov, Andrus Lehtmets, Margus Kamar, Riina Räni, Veronika Reinhard, Ülle Jõesaar, Marius Kupper, Ahti Varblane, Marko Ild, Katrin Koort, Raul Adlas Tallinn 2013 Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames. Õppematerjali (varaline) autoriõigus kuulub SA INNOVEle aastani 2018 (kaasa arvatud) ISBN 978-9949-513-16-1 (pdf) Selle õppematerjali koostamist toetas Euroopa Liit Toimetaja: Raul Adlas – Tallinna Kiirabi peaarst Koostajad: A

Esmaabi
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

Logistika alused
thumbnail
268
pdf

Logistika õpik 2013-Ain Tulvi

Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.

Baas Logistika




Kommentaarid (1)

rasmusk2 profiilipilt
Rasmus K2: Väga hea. Aitas.
15:58 05-02-2013



Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun