IT töökorralduse arengufaasid ettevõttes IT töökorralduse arengufaasid ettevõttes. Eesti ettevõtete IT töökorralduse arengut võib iseloomustada järgmiste faaside kaudu: Algfaas esimestest arvutiostudest kuni esimese (mahukama) IT arendusprojektini Arendusfaas esimestest projektidest kuni IT strateegilisele lisaväärtusele keskendumiseni Strateegiafaas IT rakendamine äristrateegia teenistusse. IT Personalijuhtimine 1 1. Algfaas - Enamasti algab ettevõtte infosüsteemi loomine kontori töökohtade arvutiseerimisest · Algfaasis, peale esmast riistvara ja standardtarkvara hanget, on ettevõtte infotöö sisuks olemasoleva infosüsteemi kasutamine ja ülalpidamine. · IT juhtimine ei ole algfaasis veel väga ajamahukas ega keerukas ja Tippjuht tegeleb sellega reeglina ise. · Spetsialisti vastutusvaldkonda kuuluvate tegevuste töömaht võib algfaasis olla täis...
kõrgemat hinda küsida puudub 9. Hinnaelastne nt jalatsid, lihatooted. Hinnajäik nt tikud, eksklusiivehted Hinna elastsust mõjutab : · Toote ainulaadsus - ainulaadsem, seda kallim · Toote asendajad · Kogu kulu pere-eelarvest (toit, riided) · Hinnainfo 10. Hinnakujunduse tähtsust mõjutab · Resursside piiratus · Avatud turul konkurents suurem · Tehnika, tehnoloogia kiire areng 11. Toote elutsükkel : · Arendusfaas suured kulud, puudub tulu · Juurutusfaas rakendus toomisesse, kasumit ei teki, pole suurt kahjumit, tootetutvsustamiskulud · Kasvufaas- eesmärk hõivata turg, kasum kasvab kiiresti · Küpsusfaas kasumi tõus aeglustub · Langusfaas käive langeb 12. Kaubamärk on nimi, sümbol, kujundus või nende kombinatsioon. Selle kasutamist on võimalik kaitsta. Bränd on konseptsioon, lubadusmärk, kujutlus(kvaliteed, omadused) 13
TURUNDUSSÕNARAAMAT 1LOG(e)g, Mairo Küünarpuu turundus (marketing) on osategevuste kompleks, mis hõlmab turu-uuringuid, toote kujundamist, turustuskanalite valikut, hinnapoliitikat, müügi toetamist ja müüki ennast. turustamine tähendab müüki ja on pigem seotud toodete jaotusega (kasutatakse mõistet „turustuskanal“). vajadus on inimese tarve, soov selle tarbe teadvustus mingi toote suhtes. Turunduskontseptsioon väidab, et turundaja ülim eesmärk on teenida kasumit tarbija vajaduste rahuldamise (kliendi rahulolu) läbi toote on kõik see, millel on võime rahuldada kellegi soove ja vajadusi Need võivad olla füüsilised objektid, teenused, protsessid, ...
teler), 3) eritooted – tooted, mis on bränditunnusega ja eriliste omadustega (Hugo Bossi ülikond, Rolexi kell), 4) võõrtooted – tooted, mida tarbija ei tunne ega kavatse osta (kes ei suitseta, sellele on sigaret võõrtooteks). 11.Toote elutsükkel Iga toode läbib elutsükli talle omase kiirusega. Elutsükli pikkus sõltub tarbija vajadustest ja käitumisest, tehnoloogia arengust, konkurentsist ja firma enda turundusest. 1. Arendusfaas Jooniselt jääb väljapoole arendusfaas, kus uut toodet veel ei müüda, kuigi kulutusi juba tehakse, kasum on negatiivne. Siin testitakse toodet, nime, pakendit, õpitakse tundma tulevasi ostjaid, määratakse segment ja positsioonitakse toode. 2. Juurutusfaas Selles faasis toode ilmub müügile. Reklaamikulud toote tutvustamiseks on suured. Vähesed uue armastajad ehk liidertarbijad ostavad toodet, müügitempo on väike, suured kulud tingivad kõrge hinna ja kasum on negatiivne. See faas on lühem esmatarbekaupadel,
teler), 3) eritooted tooted, mis on bränditunnusega ja eriliste omadustega (Hugo Bossi ülikond, Rolexi kell), 4) võõrtooted tooted, mida tarbija ei tunne ega kavatse osta (kes ei suitseta, sellele on sigaret võõrtooteks). 11.Toote elutsükkel Iga toode läbib elutsükli talle omase kiirusega. Elutsükli pikkus sõltub tarbija vajadustest ja käitumisest, tehnoloogia arengust, konkurentsist ja firma enda turundusest. 1. Arendusfaas Jooniselt jääb väljapoole arendusfaas, kus uut toodet veel ei müüda, kuigi kulutusi juba tehakse, kasum on negatiivne. Siin testitakse toodet, nime, pakendit, õpitakse tundma tulevasi ostjaid, määratakse segment ja positsioonitakse toode. 2. Juurutusfaas Selles faasis toode ilmub müügile. Reklaamikulud toote tutvustamiseks on suured. Vähesed uue armastajad ehk liidertarbijad ostavad toodet, müügitempo on väike, suured kulud tingivad kõrge hinna ja kasum on negatiivne. See faas on lühem esmatarbekaupadel,
Sõnastik A Aastakäive – Aastane läbimüük; aasta jookusl müüdud tooted, teenused või kaubad. Abitootmine – Põhitootmist teenindav tootmistegevuse osa: energiavarustus, seadmete hooldus ja remont jm. Agregeerimine – Mingit laadi elementide või andmete ühendamine iseseisva majandusliku mõttega terviklikuks kogumiks. Ajapalk – Palk, mida arvestatakse ajaühiku alusel ja makstaksetunni, päeva, nädala- või kuutasuna. Aktiivne maksebilanss – Maksebilanss on aktiivne kui laekunud summa (deebetpool) on suurem kui välismaale ülekantud summa (kreeditpool). Algmaksumus – Vara omandamisel makstud summa, mis koosneb ostuhinnast ning soetamisega otseselt seotud väljaminekutest, sealhulgas maakleri ja panga teenustasud, registreerimise ning juriidilise ekspertiisiga seotud väljaminekud jms. Aktiva, vara – Bilansi vasak pool, milles on andmed majandusüksuse käsutuses oleva raha kohta selle paigutuse läbilõikes. Aktivast on näha, kui palju on põhivara, ma...
[1] Nende ettepanekul loodi ext3 arendusharu, mis nimetati ext4-ks. See võimaldas kogu arendustegevust teha ext3 kasutajaid häirimata. Täiendused suurendasid jõudlust ja failide salvestusmahtu.[2] 28. juunil 2006 andis Theodore Ts'O teada plaanist hakata arendama ext4.[3] ext4 eelarendus-versioon tuli Linuxi tuuma 2.6.19.[4] 11. oktoobril 2008 lisati paigad, mis märkisid ext4 kui stabiilse ja kood lisati Linuxi tuuma 2.6.28 koodi repositooriumitesse.[5] Sellega lõppes arendusfaas ja soovitati ext4 kasutusele võtta. 25. detsembril 2008 tuli välja tuum 2.6.28, mis sisaldas ext4-failiüsteemi. [6] 15. jaanuaril 2010 teatas Google, et nad uuendavad oma andmete infrastruktuuri ext2-lt ext4-le.[7] 14. detsembril teatas Google, et ext4 asendab YAFFS-i Android 2.3-l. Eelmine failisüsteem ext3 toetab kuni 16 TB mahuga failisüsteemi, kuhu saab paigutada kuni 2-terabaidiseid faile. ext4 puhul lisati 48-bitine plokkide adresseerimine
ergutada turustuskanalite liikmeid. Tõukestrateegias domineerib isiklik müük ning hinnaalandused. Toetusmeetmestiku osad: Tarbeturg - reklaam, isiklik müük, müügi soodustamine, suhtekorraldus (PR); Tööstusturg - isiklik müük, reklaam, suhtekorraldus, müügi soodustamine; Ametkonnaturg - suhtekorraldus, reklaam, müügi soodustamine, isiklik müük. Toote elutsükli eri faasides on toetusmeetmestikud erinevad: Arendusfaas - suhtluskorraldus, hästisuunatud reklaam (liidertarbijad); Juurutusfaas - informatiivne reklaam, esmase nõudluse ergutamine, üldise teadlikkuse tõstmine; Kasvufaas - veenev reklaam, valiva nõudluse kujundamine, massituru reklaam; Küpsusfaas - toote-eeliste reklaam, hinnaalandused tarbijatele ja vahendajatele; Langusfaas - meenutusreklaam. REKLAAM Reklaam - ideede, toodete, teenuste, sündmuste, ürituste jm
6.3 TOOTE ELUTSÜKKEL Toote elutsükli kontseptsioon on turundusteoorias üheks olulisimaks ja tuntuimaks. Toote elutsükkel on aeg toote kavandamisest kuni tootmise lõpetamiseni; see on käibe ja kasumi arengukõver, mis jaguneb viieks faasiks: arendus-, juurutus-, kasvu-, küpsus-, ja langusfaasiks. Iga toode läbib elutsükli talle omase kiirusega. Elutsükli pikkus sõltub tarbija vajadustest ja käitumisest, tehnoloogia arengust, konkurentsist ja firma enda turundusest. 1. Arendusfaas Jooniselt jääb väljapoole arendusfaas, kus uut toodet veel ei müüda, kuigi kulutusi juba tehakse, kasum on negatiivne. Siin testitakse toodet, nime, pakendit, õpitakse tundma tulevasi ostjaid, määratakse segment ja positsioonitakse toode. 2. Juurutusfaas Selles faasis toode ilmub müügile. Reklaamikulud toote tutvustamiseks on suured. Vähesed uue armastajad ehk liidertarbijad ostavad toodet, müügitempo on väike, suured kulud tingivad
Selles faasis valmistutakse pealetungiks kasvama hakkaval turul. Tehakse põhjalikke uuringuid (testitakse toodet, selle kontseptsiooni, logo, nime, pakendit jm), õpitakse tundma tulevasi ostjaid, määratakse turu segment ja positsioneeritakse toodet. Kuna kulutusi tehakse, aga käive puudub, on kasum negatiivne (ollakse kahjumis). Arendusfaas on lühem ja vähem kulukas esmatarbekaupadel, pikem, kulukam kõrgtehnoloogilistel toodetel. Toote ideaalse elutsükli arendusfaas on lühike ja suhteliselt väheste kuludega. Juurutusfaas on elutsükli lõik, kus uus toode ilmub müügile ja hakkab vallutama turgu. Inimesed ei tunne veel uusikut või teavad sellest suhteliselt vähe, üksnes liidertarbijad, kõige uue armastajad ja eelistajad, söandavad seda osta. Selles staadiumis on turunduskulud ja iseäranis reklaamikulud võrdlemisi suured tutvustamaks uut toodet potentsiaalsele tarbijaskonnale. Vähese tuntuse tõttu on müügitempo väike, suured kulud
INTERAKTIIVNE TURUNDUS Põhimõisted: ● Vahetus, tehing (exchange, transaction) Turundustegevusi ühendab vahetuskonseptsioon. Vahetuse tulemusel saadakse soovitud toode teiselt subjektilt hüvituse vastu. Sellist ostja ja müüja vahelist kokkulepet nimetatakse tehinguks. Eristatakse nelja vahetuse vormi: Turu vahetus Suhte vahetus Ümber jagav vahetus Vastastikune vahetus ● Turu vahetus (market exchange) Lühiajalise orientatsiooniga ja omakasust motiveeritud. Turu vahetus toimub sellele eelnenud ja sellele järgnevast vahetusest sõltumata. ● Suhte vahetus (relationship exchange) Pikaajaline orienteeritus. Areneb poolte vahel, kes on huvitatud pikaajalise, toetava suhte loomisest. ● Ümber jagav vahetus (redistribution) Eksisteerib poolte vahel, kes töötavad kollektiivse üksusena. Üksuse liikmed astuvad vahetusse, sest soovivad omavahel ressursse jagada. Maks...
aeg ja on vaja rakendada teatud organisatsioonilisi meetmeid 21.3.FUNKTIONAALANALÜÜSI ORGANISEERIMINE 21.3.1. ETAPID Väärtuse juhtimisel (funktsionaalanalüüsil) eristame 5 etappi: 1) Info kogumine projekti kohta 2) Analüütiline faas (funktsiooni defineerimine ja hindamine) 3) Loov faas (alternatiivide genereerimine) 4) Alternatiivide hindamise faas 5) Sobivate lahenduste arendusfaas 21.3.2. MEESKOND Reeglina on see meeskonnatöö. Kas projekteerimismeeskonna sisene või väline, kas tellijat kaasates või mitte. USA praktika projekteerimismeeskonna väline, GB praktika - sisene. Mõlemal on plussid ja miinused. Meeskonna juht peab lisaks ehitusprojekteerimisele tundma funktsionaalanalüüsi, meekonnatöö juhtimist ja maksumusplaanimist. Tavaliselt võetakse väljastpoolt projekteerimisrühma.
positsioonist, juhul kui tarbijate kogemused ei lange sihtpositsiooniga kokku 52 85. Toote elutsükkel ...mudel, mis kirjeldab toote arenemist (ja sellega seotud tegureid) idee tekkimisest suurima müügimahu saavutamiseni ning lõpuks toote/müügimahu languseni. Vaadelda võib toote arendamist, konkurentsisituatsiooni jt tegureid, et leida toote elutsükli faasile (arendus/juurutus, kasv, küpsus, langus) sobilikke strateegilisi valikuid ja turundusmeetmeid. Arendusfaas Juurutusfaas toote viimine turule, müügi algus Kasvufaas Küpsusfaas langusfaas kas toode/teenus turult kõrvaldada, muuta ta uuesti atraktiivseks lisades omadusi/tehes muudatusi 86. Uue turismitoote turuletoomisega kaasnevad tegevused Toode tuleb kokku panna ja muuta sihturule mõistetavaks ja huvitavaks. tuleb analüüsid toote plusse ja miinuseid. Kavandada tegevusplaan, panna paika