Tarbijakäitumine
Iseseisev töö
EMT vs Tele2
Kristiina Tammik
EMT lühitutvustus
1991
Eesti juhtiv mobiilsideoperaator nii era- kui ka äriklienditurul, kõnesides ja
mobiilses internetis
mobiilisektori innovatsiooni - ja kvaliteediliider
4G-võrk katab üle 95% Eestist
Koostöö Elioniga võimaldab pakkuda klientidele kogu
telekommunikatsiooniteenuste spektrit
TeliaSonera gruppi kuulumine annab võimaluse tuua rahvusvaheline know -how
Eestisse ning eksportida siinset teadmist välismaale
2013. aasta lõpuks 868 000 klienti
EMT innovatsiooni näited
EMT innovatsiooni näited:
1998 – Eesti esimese GSM 1800 võrgu avamine
2000 – mobiilse positsioneerimise ja ja WAP teenuse turuletoomine
2000 – mobiil- parkimine (rahvusvahelise GSM Assotsiatsiooni aastaauhinna
nominent innovaatilisema teenuse kategoorias)
2001 – GPRS teenuse turuletoomine esimesena Eestis
2003 – MMS – teenuste avamine
2004 – EDGE turuletoomine esimesena Eestis
2005 – 3G turuletoomine esimesena Eestis
2006 – 3,5G (HSDPA) turuletoomine esimesena Eestis
2007 – Mobiil-ID turuletoomine esimesena Eestis
Tele2 lühitutvustus
1997 – Q -2001 Q GSM – Tele2
Rootsi päritolu rahvusvaheline telekommunikatsioonikontsern
pakub teenuseid 29 miljonile kliendile 22 riigis
leviala katab 94% Eestimaast
2013. aasta lõpus oli Tele2l 503 000 klienti.
Tele2 innovatsioon seisneb kulude kokkuhoius.
Tarbimisnõudlus
Mõlemal mobiiloperaatoril kõrge – Tele2 pakub paremat hinda, EMT
innovaatiliselt uusi teenuseid ning nende kvaliteeti.
Konkurents
Oligopol . Lisakonkurent Elisa (Tele2ga üsna sarnaste püüdlustega)
Konkurents on mõlemal teenusepakkujal tihe, mis tähendab seda, et
hinnaelastsus on üpris madal.
Tele2 konkurentsieelis : hinnaliider
EMT konkurentsieelis: innovaatilisus & kvaliteet
Margiteadlikkus
Mõlemal võrreldaval brändil on väga kõrge margiteadlikkus.
Margilojaalsus
Tele2 on spontaanselt mainitud brändide seas viiendal kohal, EMT seitsmendal.
Telekomi ja finantsi ja infra vallas on Tele2 esimene, EMT teine(Elisa kuues).
Hind
Hinnatundlikkus mõlemal mobiilsideoperaatoril madal.
Teenusepakkuja vahetamine hinna tõstmise tõttu on liiga kulukas ning
aeganõudev.
Hinnad pole mobiilsideoperaatoritel väga erinevad.
Hoiakud
Tarbijad on väga nõudlikud(kõne- või internetikvaliteet)
Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.
Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Ain Tulvi LOGISTIKA Õpik kutsekoolidele Tallinn 2013 Eesti Rahvusraamatukogu digitaalarhiiv DIGAR Käesolev õppematerjal on valminud „Riikliku struktuurivahendite kasutamise strateegia 2007- 2013” ja sellest tuleneva rakenduskava „Inimressursi arendamine” alusel prioriteetse suuna „Elukestev õpe” meetme „Kutseõppe sisuline kaasajastamine ning kvaliteedi kindlustamine” programmi „Kutsehariduse sisuline arendamine 2008-2013” raames.
Kõik kommentaarid