Vajad kellegagi rääkida?
Küsi julgelt abi LasteAbi
Logi sisse
✍🏽 Avalikusta oma sahtlis olevad luuletused! Luuletus.ee Sulge

"Roolisammas" - 12 õppematerjali

thumbnail
10
doc

ROOLIMEHHANISMID

Roolisüsteem on kogum mehhanisme ja ajameid, mis kindlustavad auto liikumise etteantud suunas. Roolisüsteemi ülesanne: Võimaldada juhil auto liikumise suunda muuta juhtrataste pööramise abil. Roolisüsteemi moodustavad: Roolimehhanism (vähendab rooli pööramiseks vajalikku jõudu) ja rooliajam (tagab juhtrataste pöördumise sobiva nurga võrra ning rooli häireteta töö tee- ebatasasustel). Roolisüsteemi põhikomponendid: rooliratas, roolisammas, roolilatt, roolivardad, käänmik ning roolivõimendi. Rooliratas Rooliratas on valmistatud terasest ja kaetud materjaliga, mis suurendaks mugavust sõites. Rooliratta sisse on nüüdisajal paigaldatud ka turvapadi ning erinevad mugavusseadmete lülitid(nupud). Roolisammas Roolisammas koosneb erinevatest liigenditest, et seda oleks võimalik ettenähtud kohtadest suunata

Auto → Auto õpetus
16 allalaadimist
thumbnail
5
doc

Aktiivsed ja Passiivsed turvavarustused

Aktiivsed ja Passiivsed turvavarustused Audi A4 1,8T 120kW 2006 Aktiivne turvavarustus · ABS pidurid · Veojõukontroll · püsikiiruse hoidja · lisapidurituli · suverehvid · talverehvid · kliimaseade · stabiilsuskontroll · pidurdusjõukontroll · ksenoon tuled · roolivõimendi · vihmasensor · püsikiirushoidja · reguleeritav roolisammas Passiivne turvavarustus · turvapadi · turvavöö · turvavööde eelpingutid · peatoed · küljekardinad · signalisatsioon Volkswagen Golf 2.8l V6 150kW 20002 Aktiivne turvavarustus · ABS pidurid · Veoujõukontroll · Roolivõimendi · Stabiilsuskontroll · Külglibisemiseseade · Lisapidurituli · Ksenoontuled · Kliimaseade Passiivne turvavarustus · 8x turvapadi · Immobilaiser · Signalisatsioon

Auto → Aktiivsed ja passiivsed...
80 allalaadimist
thumbnail
2
docx

Rool

3. Kuulliigendi detailid ................................................. .................................................................... 4. Roolitrapetsi moodustavad: Rööpvarras, käändhoovad, esitelg, parem ja vasak käändteljehoob, paralleelvarras 5. Roolitrapetsi otstarve: juhtratast pöördenurkade vahekord oleks õige (Sisemine ratas pöörab suurema nurga all kui välimine. Vasakult paremale skeemil: 1. Käändhoob 2. ja 3. Roolvardad 4. Roolisammas 5. Roolihoob 6. Rool 7. Käändhoob C. Roolivõimendi 1. Roolivõimendi põhiosad (tähistage joonisel) 2. Pumba tüüp: Rootorpump (kahepoolse toimega) ajam: Rihma abil väntvõlli hammasrattalt põhidetailid: Reservuaar, labad, rootor, kaitseventiil 3. Silindri põhidetailid: Kuulid, kolb, malmrõngad 4. Roolivõimendi klapid Sisemine klapp ja välimine klapp 5. Õli liikumine võimendi seadmeis rooliratta paigalhoidmisel

Auto → Autod-traktorid i
56 allalaadimist
thumbnail
19
ppt

Roolimehhanism ja rooliajam

Vähendab rooli pööramiseks vajalikku jõudu. Rooliratas Roolivõll Roolirdeuktor Rooliratas on valmistatud terasest ja kaetud materjaliga, mis suurendaks mugavust sõites. Rooliratta sisse on nüüdisajal paigaldatud ka turvapadi ning erinevad mugavusseadmete lülitid (nupud). Roolisammas koosneb erinevatest liigenditest, et seda oleks võimalik ettenähtud kohtadest suunata. Roolisamba kaldenurka saab ka manuaalselt ja elektrooniliselt liigutada nii ette, taha, üles kui ka alla vastavalt juhi vajadustele. Hammaslatt roolisüsteemi kasutuselevõtmise põhimõte: see süsteem on kompaktsem, lihtsam, vastupidavam, täpsem ning võimaldab integreerida roolivõimendit. Parandada auto sõidumugavust ja teelpüsivust.

Auto → Auto õpetus
129 allalaadimist
thumbnail
15
docx

Juhtimisseadmed ja veermik

rooliratta raske käsitsemine. Roolisüsteem on kogum mehhanisme ja ajameid, mis kindlustavad auto liikumise etteantud suunas. Roolisüsteemi ülesanne on võimaldada juhil auto liikumise suunda muuta juhtrataste pööramise abil. Roolisüsteemi moodustavad: Roolimehhanism (vähendab rooli pööramiseks vajalikku jõudu) ja rooliajam (tagab juhtrataste pöördumise sobiva nurga võrra ning rooli häireteta töö tee-ebatasasustel). Roolisüsteemi põhikomponendid: rooliratas, roolisammas, roolilatt, roolivardad, käänmik ning roolivõimendi. Roolisüsteemi otstarve Roolisüsteem on kogum mehhanisme ja ajameid, mis kindlustavad auto liikumise etteantud suunas. Roolisüsteemi ülesanne: Võimaldada juhil auto liikumise suunda muuta juhtrataste pööramise abil. Roolisüsteemi moodustavad: Roolimehhanism (vähendab rooli pööramiseks vajalikku jõudu) ja rooliajam (tagab juhtrataste pöördumise sobiva nurga võrra ning rooli häireteta töö tee- ebatasasustel).

Auto → Autoõpetus
70 allalaadimist
thumbnail
16
docx

Juhtimisseadmed ja vedrustus

rooliratta raske käsitsemine. Roolisüsteem on kogum mehhanisme ja ajameid, mis kindlustavad auto liikumise etteantud suunas. Roolisüsteemi ülesanne on võimaldada juhil auto liikumise suunda muuta juhtrataste pööramise abil. Roolisüsteemi moodustavad: Roolimehhanism (vähendab rooli pööramiseks vajalikku jõudu) ja rooliajam (tagab juhtrataste pöördumise sobiva nurga võrra ning rooli häireteta töö tee-ebatasasustel). Roolisüsteemi põhikomponendid: rooliratas, roolisammas, roolilatt, roolivardad, käänmik ning roolivõimendi. Joonis 4. Rooliratas Rooliratas on valmistatud terasest ja kaetud materjaliga, mis suurendaks mugavust sõites. Rooliratta sisse on nüüdisajal paigaldatud ka turvapadi ning erinevad mugavusseadmete lülitid (nupud). Joonis 5. Roolisammas Roolisammas koosneb erinevatest liigenditest, et seda oleks võimalik ettenähtud kohtadest suunata. Roolisamba kaldenurka saab ka manuaalselt ja elektrooniliselt liigutada nii ette, taha,

Auto → Auto õpetus
207 allalaadimist
thumbnail
14
docx

SRS süsteem

esiklaasisoojendus peegel päikesesirmis tagumine käetugi topsihoidjatega selja asendi reguleerimine reguleeritav roolisammas prillitoosi hoidja tagaismted allaklapitavad 4 SUPPLEMENTAL RESTRAINT SYSTEM SRS süsteem kuulub passiivsete turvalisusseadmete hulka, mis tähendab, et selle ülesandeks on vähendada kokkupõrkel tekkivaid jõudusid. SRS süsteem on loodud täiustama turvavöö tööd. Turvapatju on sõidukil kaks, üks juhi jaoks roolisamba küljes ning teine kõrvalistuja jaoks

Auto → Autode lisa- ja mugavusseadmed
7 allalaadimist
thumbnail
18
pptx

Ohutus ja turvalisus

AUTO AKTIIVNE TURVALISUS VÄHENDAB OHUOLUKORDADE TEKET REHVID TULED VEDRUSTUS AMORDID VALGUSTUSSEADMED PIDURDUSJÕUDU MÕJUTAVAD SEADMED VEOJÕUDU MÕJUTAVAD SEADMED AUTO PASSIIVSET OHUTUST SUURENDAVAD ELEMENDID · Kandekere turvaelemendid · Turvavööd · Turvapadjad (300 km/h) · Istmete turvaelemendid · Deformeeruv roolisammas · Turvalise ehitusega klaasid Autode korkupõrke hetkel mõjub inimese inertjõud mis = kehakaal x kiirus. 50 km/h vastu puud ­ 4 tonni Seda võib võrrelda 5 ­ lt korruselt alla kukkumisega. Statistika andmetel hukkus möödunud a-l tagaistmel 30 sõitjat. OHUTUT SÕITU !

Auto → Liiklusõpetus
28 allalaadimist
thumbnail
2
doc

Pidurid spiker

Ülejuhitavus: tagarattad libisevad kurvist välja, esirataste pöördenurk on väiksem kui sellele vastava auto pöördenurk kurvis. Roolisüsteemi ülesanne: võimaldada juhil auto liikumise suunda muuta juhtrataste pööramise abil. Roolisüsteemi moodustavad: roolimehanism(vähendab rooli pööramiseks vajaliku jõudu), rooliajam(tagab juhtrataste pöördumise sobiva nurga võrra ning rooli häireteta töö ebatasasustel). Roolisüsteemi põhikomponendid: rooliratas, roolisammas, roolivarras, roolivõimendi, roolilatt, käänmik. Hammaslattajami eelised: kompaktne, lihtne konstruktsioon, odav, lihtne toota, väike hõõrdumine ning lõtkud, lihtne piirata max. roolinurka. Kruvi-mutter ajami eelised: saab kasutada jäikade sildade puhul, suudab kanda suuri jõude, võimaldab suurt rataste pöördenurka. Roolivõimendi: parandab auto sõidumugavust ja teel püsivust. Liigid: hüdrauliline, elektrohüdrauliline, elektriline.

Masinaehitus → Kere ja alusvanker
76 allalaadimist
thumbnail
19
doc

Veermik ja juhtimisseadmed

5 kõrge kasutegur A-vastupidavus,sest puuduvad voolikud,rihmad,tihendid,vedelikud. B- tehnohoolduse vahe- ei ole vaja õli lisada ega kontrollida C- puudub erinevus roolipööramisel Ehituse järgi jaotatakse- 1 . väike klassi sõiduauto, võimendi on monteeritud roolisamba külge 2. keskklass ­ el, võimendi asub roolikorpuse küljes 3. suuremad- ZF Servolectric. Mis paigaldatakse rooli üksikute seadiste külge. El. võimuga rooliehitus 1 roolisammas 2. elektrovõimendi tiguülekandega ja juhtplokiga 3. vahevõll 4. hammaslatt mechanism 5. torsiooni jälgiv andur 6. juhtplokk 7 . elektroülekanne- mehaanilisest keermest ,hammaslatist ja kuulmutrist. Hammaslati ehitus on muutuva ülekandega. ZF tüüpi latid on null asendis kolmnurk kujulised hambad ja otstes trapets kujulised. Hammasratta hambumine muutub liitepinnas, milletõttu muutub ka ülekande suhe. 4x4 vedu ja 4 ratta pööramine. MAZDA!

Auto → Auto õpetus
198 allalaadimist
thumbnail
32
docx

Chevrolet Impala

aasta alguses. Hiljem toodetud mootorid olid väiksema kubatuuriga. Kasutati rohkem kroomi. Impala 1966. aasta kabriolett oli müüginumbritelt teisel kohal 38 000 müüdud autoga. Esimese koha sai Mustang, mida müüdi peaaegu kaks korda rohkem. 1967. aasta Coca-Cola pudeli disainiga mudelil olid Corvettest inspireeritud esimesed ja tagumised poritiivad. Nõuete kohaselt tehti uus Impala ka turvalisemaks. Lisati turvavööd, suunatuled ja uus energiat neelav roolisammas. 1967. aasta Impala neljaukselist hardtopi kasutatakse USA sarjas Supernatural ja seetõttu on selle mudeli väärtus kollektsionääride hulgas tõusnud. 1968. aastal tuli välja uus Impala mudel, Impala Custom Coupe, mis oli väga edukas ja mida toodeti 1976. aastani. 1969. aastal oli Coca-Cola pudeli disain täissuuruses Chevroletide jaoks vanamoeline ja hakati kasutama rohkem ametlikumat kujundust. Impala nägi välja suurem kui varem, aga tegelikkuses olid mõõdud samad

Auto → Auto õpetus
11 allalaadimist
thumbnail
1072
pdf

Logistika õpik

jms. Ehitusobjektidel kasutatakse spetsiaalseid, suure kliirensi ja suurte, sügava mustriga rehvidega vastukaaltõstukeid. (Pilt 10.6) Moodsatel vastukaaltõstukitel on ergonoomilised istmed, seatava kaldega roolisammas ning servojuhtimisega rooliseade. Hooldusvälp on paljudel tõstukitel juba 1000 tundi või 12 kuud tavapärase 500 tunni asemel. Mitmed tootjad on läinud üle kontseptsioonile, mille puhul ajab tõstuki mootor ringi generaatorit, mis toodab elektrivoolu nii tõstuki liikumiseks kui ka hüdrau-

Logistika → Logistika alused
638 allalaadimist


Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Kasutamist jätkates nõustute küpsiste ja veebilehe üldtingimustega Nõustun