McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat (0)

5 VÄGA HEA
 
Säutsu twitteris
.Massikommunikatsiooniteooria raamat
.lk 8-21
Kultuuris on talletunud kujutlused, teadmised, väärtushinnangud, käitumismallid. Need
.kogemused(juurdehangitavad) on kokkuvõtvalt informatsioon ja teave
Informatsioon ­ seosed, mis ühendavad kõike uut, tundmatut senikogetu ja teadaolevaga ning mille
alusel on inimesel võimalik ümbritsevas maailmas orienteeruda, toimuvaid sündmusi tõlgendada ning
oma käitumist otstarbekalt kavandada. Inimeste praktilises tegevuses ja suhetes tekivad vajadused
mitmesuguse iseloomuga teabe järele ­ tuntud/tundmatu ja uus/senikogetu. Mida enam on erinevaid
seoseid ja tegureid, mida inimene peab arvestama oma töös ja elutegevuses, seda suuremad ja
.mitmesugusemad on tema teabevajadused
:Struktuur
tegevuse subjekt .1
tegevuse toimumise viis .2
.materiaal-tehnilised, looduslikud objektid, vahendid .3
suhted, sotsiaalne ümbrus .4
.sotsiaal-kultuuriline keskkond .5
:Põhilised teabevajadused
Vajadus tunnetada oma tegevuse objekti, vahendeid, keskkonda .1
Enesetunnetus .2
Vajadus tegevusjuhiste järele .3
Vajadus reguleerida oma suhteid teiste inimestega .4

Seda kujundab ka inimese kujutlusevõime, loov suhtumine ümbritsevasse maailma. Vajadus uue teabe
.loomise järele ­ elamuste väljendamine
.Teabevajaduse rahuldamise allikad
Geneetiline informatsioon .1
Tegevusest tulenev vahetu kogemus .2
Vahendatud ühiskondlik kogemus ­ õppimine, suhtlemine .3
Inimesed on tootnud materiaalsed esemed, see on teabe talletamine, mis kannatab ka inimlikku
kogemust ­ nende kasutamine. Kombed, tavad säilitavad ja kannavad edasi seda teavet ja kogemust.
Jäljendamine. Märgisüsteemid ­ keel ja selle märgid(pildid, helid). Nende asjade säilitamine,
.fikseerimine, mis kogusumma on kultuur, aitab inimese/gruppidel kasutada eelnevat
.Suhtlemine on inimeste vaheline teabevahetus ja see on vastastikku mõjutav protsess
.Teabelevi vormid ja omadused
Olulised pöörded teabelevi arengus ­ suuliselt suhtlemiselt kirja kasutamisele üleminek, trükikunsti
kasutuselevõtt, suuliste/pildiliste teadete salvestamine, paljundamine, levitamine elektrooniliselt ­
.raadio, kino, tv
.Teateid vahetavate sotsiaalsete subjektide iseloom ­ isikutevahelised, grupilised, massilised .1
.Teadete leviku iseloom. Kas on teatel kindel adressaat või hulgilevitamine .2
.Aktsiaalne teabelevi ­ tekib sisus enam moonutusi, mida rohkem astmeid läbi -
.Retiaalne ­ kontroll sisu üle. Kandub igalepoole laiale, ühest allikast -
Tagasiside iseloom. Otsene ja kaudne või puudub. Tugevam aktsiaalses, kus on dialoogilisus. .3
.Retiaalses on kaudne, tagasisidet peab näiteks korraldama
Institutsionaalsus. Inimene lähtub oma arusaamadest, vajadustest, eesmärkidest. Nende .4
.mitmekesisus ja kohandamine aitab luua sots. Institutsioonid
92% sisust ei kuvatud. Kogu dokumendi sisu näed kui laed faili alla
McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #1 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #2 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #3 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #4 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #5 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #6 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #7 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #8 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #9 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #10 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #11 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #12 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #13 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #14 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #15 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #16 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #17 McQuail Massikommunikatsiooniteooria raamat #18
5 punkti Autor soovib selle materjali allalaadimise eest saada 5 punkti.
~ 18 lehte Lehekülgede arv dokumendis
2014-10-05 Kuupäev, millal dokument üles laeti
23 laadimist Kokku alla laetud
0 arvamust Teiste kasutajate poolt lisatud kommentaarid
jm92 Õppematerjali autor

Dokumendis esitatud küsimused

  • Kes kellega suhtleb ?
  • Miks suheldakse? Kuidas kommunikatsioon toimib ?
  • Kes teatab? Mida ?
  • Millise kanali kaudu ?
  • Kes kommunikeerub kellega ?
  • Kelle huvides info jõudmine üldsusele on ?

Mõisted

Sisukord

  • Põhilised teabevajadused
  • Teabevajaduse rahuldamise allikad
  • Teabelevi vormid ja omadused
  • Sotsiaalse teabe sisu ning isiksuse teabeväli
  • McQuail
  • Ühiskonna kõige fundamentaalsemad küsimused sõltuvad kommunikatsioonist
  • Teooriate erinevad liigid
  • McQuail 2-3 ptk
  • Massimeedia teke
  • Trükimeedia: raamat ja raamatukogu
  • Ajaleht
  • Ringhääling
  • Salvestatud muusika(fonogramm) kui massimeedium
  • Meediumide omavahelised erinevused
  • Sotsiaalne kontroll meedia üle – kontrolli liigid
  • Kontrolli tingivad asjaolud
  • Meediakasutuse liigitamine
  • Massikommunikatsiooni protsess
  • Domineeriva teoreetilise paradigma kujunemine
  • Kommunikatsiooniuurimuste domineeriv paradigma
  • Alternatiivne paradigma
  • Kommunikatsiooni neli mudelit
  • loeng

Teemad

  • sõltub

Kommentaarid (0)

Kommentaarid sellele materjalile puuduvad. Ole esimene ja kommenteeri


Sarnased materjalid

21
doc
11
doc
83
doc
198
doc
990
pdf
161
pdf
343
pdf
414
pdf





30 päevane VIP +50% ROHKEM

Telli VIP ja ole 30+14 päeva mureta

5.85€

3.9€

Oled juba kasutaja? Logi sisse

Faili allalaadimiseks, pead sisse logima
Kasutajanimi / Email
Parool

Unustasid parooli?

Pole kasutajat?

Tee tasuta konto